MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt sie 08, 2025 10:51 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: szyber-dach
Post: sob mar 21, 2009 1:47 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz lut 22, 2009 2:13 pm
Posty: 70
mam maly klopot nie domyka sie on dostatecznie,pozostaje po zamknieciu troszke za nisko tylna czesc,,,,czy w 126 odsuwa sie on tylko do wewnatrz,,,czy otwiera tez na zewnatrz?-uchyla?,jest to blaszany nie szklany..idzie lato juz ponad 15 stopni a tu nie dziala jak trzeba...klopot :(


Na górę
 Tytuł:
Post: sob mar 21, 2009 2:31 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt paź 29, 2004 11:44 pm
Posty: 653
Lokalizacja: Kielce
Jeżeli auto jest 1-wszo seryjne to tylko się odsuwa.
W drugiej serii odsuwa się i uchyla.
Poszukaj w starych postach o szyberdachu. Było tam o tym jak reguluje się szyber.

Jeżeli się zacina to najprawdopodobniej prowadnice są do wymiany (2 seria).

_________________
MB - mój drugi dom


Na górę
 Tytuł:
Post: sob mar 21, 2009 2:58 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
Właśnie: napisz co to za auto. Jeżeli jest klawisz wielokierunkowy (jak w 124) to dach również odchyla się do góry. Jeżeli klawisz ma tylko dwie pozycje - to niestety tylko się odsuwa.

_________________
W203 Kompressor


Na górę
 Tytuł: 126
Post: sob mar 21, 2009 10:10 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz lut 22, 2009 2:13 pm
Posty: 70
rocznik 87,,,przycisk mozna przesowac przod-tyl,,,ale tez ma opcje odciagniecia w dol,,szyber byl wgnieciony,zostal wyprostowany,byl wyjety wiec mozliwe ze trzeba go ustawic,to moja 1 s-ka,,,,,nie wiem ktora to seria


Na górę
 Tytuł:
Post: sob mar 21, 2009 10:46 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob sty 31, 2009 6:54 pm
Posty: 92
Lokalizacja: Gdańsk
Jeżeli się nie domyka to może być kwestia regulacji silnika. ( po lewej w bagażniku). Bardziej bym niepokoił się tym że tył opada, bo istnieje niebezpieczeństwo dostania się wody. Przyczyną może być wypięta rynienka z uszczelką, lub pęknięta któraś z prowadnic. Jeżeli to prowadnice to należy je wymienić bo są z aluminium i niewiele da się z nimi zrobić. Jest jednak dobra wiadomość. Nowe prowadnice w ASO kosztują 170 PLN za sztukę ( do W124 są 2,5 raza droższe ). Powodzenia.

_________________
W126 300 SE 87r."Szeherezada"
Suzuki Baleno 1,6 GLX kombi 1999r."Suzi" - teraz żonowy
Peugeot Boxer 2,2 HDI furgon 2004r.
Peugeot Partner 1,9 D 2004r.
ex:Fiat 126p 650 1992r. 85 kkm "Pszczółka"
ex:Polonez Caro 1,6 GLE 1994r. 47 kkm "Klekot"


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz mar 22, 2009 6:52 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr wrz 12, 2007 12:21 pm
Posty: 1031
Lokalizacja: texaS
no wlasnie... i gdzie tu sprawiedliwosc... do e-klasy droższe jak do s-klasy...

_________________
kaszanka polskim kawiorem!!!
---------------------------------------------------------
S210 E290 TDT 97
W124 E250D 93
W124 230E 85 LPG ex
W201 200E 85 LPG ex
W123 200D 79 ex


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz mar 22, 2009 10:38 am 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
MaciekD. pisze:
istnieje niebezpieczeństwo dostania się wody.


Te dachy nawet gdy są całkowicie sprawne nie są szczelne. Po to mają odpływy. Tak więc tutaj raczej problemu nie ma.

MaciekD. pisze:
są z aluminium i niewiele da się z nimi zrobić


To nie jest aluminium - to tzw. ZnAl - stop cynku i aluminium.
Spawa się równie dobrze jak aluminium. :lol:

Nie ma innej rady: trzeba sprawdzić dokładnie kątowniki podnoszące, a jeżeli są niepopękane to sprawdzić RĘCZNIE (z wypiętą linką) czy dach porusza się bez przeszkód i nadmiernego oporu. Robienie czegokolwiek na siłę jest w przypadku tego mechanizmu wysoce niewskazane i może doprowadzić do zniszczenia kątowników.

_________________
W203 Kompressor


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz mar 22, 2009 1:04 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt paź 29, 2004 11:44 pm
Posty: 653
Lokalizacja: Kielce
lysykazik pisze:
rocznik 87,,,przycisk mozna przesowac przod-tyl,,,ale tez ma opcje odciagniecia w dol


Jest to w takim razie druga seria, a przycisk da się też przesunąć do góry (uchylanie). Może właśnie trzeba go lekko do góry i szyber się zrówna z dachem.
Skoro był wgnieciony to tym bardziej trzeba sprawdzić jego pracę ręcznie i jeśli jest ok wyregulować.


MaciekD. pisze:
Nowe prowadnice w ASO kosztują 170 PLN za sztukę

Szok! Jak ja sprawdzałem (jakiś czas temu) to kosztowały coś około 500 PLN/szt.

_________________
MB - mój drugi dom


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz mar 22, 2009 5:44 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob sty 31, 2009 6:54 pm
Posty: 92
Lokalizacja: Gdańsk
MaciekD.Nowe prowadnice w ASO kosztują 170 PLN za sztukę

lysykazik Szok! Jak ja sprawdzałem (jakiś czas temu) to kosztowały coś około 500 PLN/szt.

Byłem w ASO 17 marca bo potrzebowałem zamówić prowadnice.
Pan mi podał numery i cenę. 170 PLN brutto za sztukę i dodał komentarz że do W124 kosztują około 420 PLN
Do mojego akurat takie
126 780 15 12 ( strona lewa)
126 780 16 12 ( strona prawa)

_________________
W126 300 SE 87r."Szeherezada"

Suzuki Baleno 1,6 GLX kombi 1999r."Suzi" - teraz żonowy

Peugeot Boxer 2,2 HDI furgon 2004r.

Peugeot Partner 1,9 D 2004r.

ex:Fiat 126p 650 1992r. 85 kkm "Pszczółka"

ex:Polonez Caro 1,6 GLE 1994r. 47 kkm "Klekot"


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 20 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl