MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt sie 08, 2025 11:47 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
Post: śr mar 25, 2009 11:40 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 12, 2003 12:05 pm
Posty: 995
Lokalizacja: Sosnowiec
Mam do Was wielka prosbe o opinie co robic??

Problem tkwi w szyberdachu. Kupilem samochod ok. rok temu. Poprzedni wlasciciel poinformowal mnie o tym, ze jest zlamana prawa prowadnica. Jako, ze inne wazne tematy byly do zrobienia z tym autkiem minelo lato (szyber nie byl az tak potrzebny bo klima na pokladzie) i nadeszly zimne dni. Z racji tego, ze nie mam duszy meczennika z natury nie uzywam takich udogodnien jesienia i zima.
Lada chwila nadejda cieple dni i fajnie byloby wyleczyc dach. Auto jest w dosc dobrej kondycji mechanicznej ale ma pare detali, ktore doprowadzaja mnie do szalu. Tu cos puka stuka, tam cos zaskrzypi - generalnie mam cienkie uszy wiec takie odglosy doprowadzaja mnie do szalu.

Odkad mam to autko przy dodaniu gazu, przyhamowaniu lub jezdzie po jakis nierownosciach z okolica dachu (po obu stronach) miedzy tylnym a srodkowym slupkiem dochodzi takie metaliczne stukanie. Rozebralem kiedys oslony slupka miedzy drzwiami i nic tam nie znalazlem co mogloby powodowac to pukanie. Pomyslalem sobie ze w dachu cos puka wiec naprawie szyber i przy okazji wyeliminuje pukanie. Latwiej pomyslec, trudniej zrobic.

Generalnie ciezko na Slasku znalezc jakiegos fachowca (google, Panorama firm), ktory podjalby sie reanimacji szyberdachu w W124 (prowadnice uzywana kupilem wczesniej). W koncu znalazl sie taki.

Dzisiaj odebralem autko i Pan powiedzial mi ze nie bede do konca zadowolony poniewaz ta prawa prowadnica, ktora kupilem jest bardziej wyjechana (golym okiem tego nie widac) i szyber owszem zamyka sie ale sie nie uchyla ta tylna jego czesc. Widac bylo, ze dach z lewej strony idzie w gore ale z prawej ledwo co. Ok, pomyslalem sobie, ze zalatwie nowa (inna uzywke) prowadnice i jakos to bedzie ale przynajmniej zniknie to pukanie :evil:
Niestety puka dalej. Wkur....ony pojechalem do siebie do garazu mysla, ze wezme latare (tapicerka dachu nie byla zalozona) i bede tam szukal co tak moze pukac. Zaczalem grzebac, otwierac/zamykac dach i po paru otwarciach zlamala sie prowadnica od kierowcy :evil: :evil: :evil:
Troche jestem zalamany ale tak to juz jest chyba z tymi szybrami.
Kolega, spec od MB ma 2 uzywane prowadnice (z jednego dachu) ale mowi, ze moga byc inne elementy wypracowane i taka transplantacjia moze tez sie szybko skonczyc tym, ze cos sie polamie i sie porycze z zalu. Poza tym prowadnice tez kosztuja (tak ze 300zl za 2 uzywki)
Kolega doradza kupno calego kompletnego szybra z rozbiorkowego auta. Przeszukalem allegro i cenowo nie wypada tak blado. Nawet mozna taniej kupic caly szyberdach niz sam prowadnice.
Pytanie do Was to: czy wymiana szybra w takiej postaci wiaze sie z rozpruciem auta na srubki, czy zakres prac jest maskakryczny???? czy jest sens w ogole sie w to bawic czy tez kupic tylko 2 uzywane prowadnice??? czy tez moze kupic jedna ta cos sie teraz polamala (ale niby ta druga wyrobiona) . Doradzcie prosze. Jak wymienie caly szyber to skonczy sie pewnie to cudowne pukanie, ktore doprowadza mnie do migotania zastawek.

Czy znacie na Slasku (okolice Bedzina, Sosnowca, K-c, Dabrowy Gorniczej lub dalej) jakiegs fachmana, ktory sie na szybrach w W124 zna i podejmie sie takiego przeszczepu lub fachowej naprawy istniejacego?.

Bardzo prosze o fachowa opinie i pomoc za co z gory serdecznie dziekuje

Pozdrawiam

Milosz

_________________
MILOSH

ex. W201 2.0D 1987
ex. MB S124 250D 1990
ex. W124 220E 1993
ex. W202 C180 1994
ex. W210 E290 TD 1996

W124 250D 1988
W123 240D 1981
BMW E39 520i 1997
BMW E34 520i 1991
BMW E38 728iA 1998


Na górę
 Tytuł:
Post: czw mar 26, 2009 7:51 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lis 04, 2006 6:10 pm
Posty: 1380
Lokalizacja: Goleniów
Napewno kupno całego szyberdachu lepiej się opłaca, a czasem wychodzi to taniej niż same prowadnice, pozatym te stukanie może powodować linka od szybru, co prawdza idzie ona w metalowej rurce, ale może jest lekko luzna i gdzieś puka, aby wymienić cały szyberdach trzeba sciągnąć całą podsufitke i wszystkie boczki słupków, jest troche roboty, ale bez sciągania podsufitki nie sprawdzisz w jakim stanie jest linka od szybru.
Aha i jak będziesz kupywał szyber tu musi on być od twojej wersji nadwoziowej inne rozmiary są w kombii, jeszcze inne w coupe, i sedanie

_________________
Pozdrawiam Mati.
W140 S500 Coupe 94r.
Częśći do W140
Ex:W124 230 TE 86r.;W124 300 CE 89r.; W123 300 D 78r.; W124 300 CE 24V


Na górę
 Tytuł:
Post: czw mar 26, 2009 10:01 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 12, 2003 12:05 pm
Posty: 995
Lokalizacja: Sosnowiec
Z tego co wiem (ale nie na 100%) linka leci w srodku dachu a stuki dochodza z 2 krawedzi dachu czyli nad lbem kierowcy i pasazera, wiec to chyba nie linka.

Ponawiam prosbe o dane jakichs profesjonalistow w kwestii naprawy tego ustrojstwa.

_________________
MILOSH

ex. W201 2.0D 1987
ex. MB S124 250D 1990
ex. W124 220E 1993
ex. W202 C180 1994
ex. W210 E290 TD 1996

W124 250D 1988
W123 240D 1981
BMW E39 520i 1997
BMW E34 520i 1991
BMW E38 728iA 1998


Na górę
 Tytuł:
Post: czw mar 26, 2009 10:32 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lis 04, 2006 6:10 pm
Posty: 1380
Lokalizacja: Goleniów
Sorry za nieprofesjonalną odpowiedz :lol:

_________________
Pozdrawiam Mati.
W140 S500 Coupe 94r.
Częśći do W140
Ex:W124 230 TE 86r.;W124 300 CE 89r.; W123 300 D 78r.; W124 300 CE 24V


Na górę
 Tytuł:
Post: czw mar 26, 2009 12:59 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 12, 2003 12:05 pm
Posty: 995
Lokalizacja: Sosnowiec
nowe prowadnice nie sa tanie ale pojawil sie promyk nadziei:

http://www.allegro.pl/item594590174_szy ... sedan.html

Co wy na to??? czy kupno fabrycznie nowych 2 sztuk, ich poprawny montaz rozwiazuje problem calkowice??? (nie trzeba byloby pruc podsufitki)

_________________
MILOSH

ex. W201 2.0D 1987
ex. MB S124 250D 1990
ex. W124 220E 1993
ex. W202 C180 1994
ex. W210 E290 TD 1996

W124 250D 1988
W123 240D 1981
BMW E39 520i 1997
BMW E34 520i 1991
BMW E38 728iA 1998


Na górę
 Tytuł:
Post: czw mar 26, 2009 1:06 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
Miłosz, to z daleka śmierdzi chińszczyzną.

Facet pisze, że: TOWAR JEST SPRAWDZONY I PRODUKOWANY Z ORYGINALNYCH MATRYC FIRMY MERCEDES... Ktoś te matryce kupił od nich, czy skitrał w gaciach i wyniósł przez szlaban?

Pomijam, że elementy dachu dostarczało np webasto, ale jeśli sprzedawca w ofercie ma elementy do aut od A-Z, to mówię ci, że Chińczyki trzepią to u siebie.

_________________
123. W, S i C.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw mar 26, 2009 1:24 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 12, 2003 12:05 pm
Posty: 995
Lokalizacja: Sosnowiec
czyli co, uderzac w kompletna uzywke???

_________________
MILOSH

ex. W201 2.0D 1987
ex. MB S124 250D 1990
ex. W124 220E 1993
ex. W202 C180 1994
ex. W210 E290 TD 1996

W124 250D 1988
W123 240D 1981
BMW E39 520i 1997
BMW E34 520i 1991
BMW E38 728iA 1998


Na górę
 Tytuł:
Post: czw mar 26, 2009 4:08 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw sty 13, 2005 9:02 pm
Posty: 1528
rozebranie szybra na czynniki pierwsze to kwestia 30-40min, dla kogos ktos sie zna!wtady bedzie widac co jest z nim nie tak i co do wymiany.Wystarczy ze jeden element,czesc jest krzywy,zlamany lub sie odkrecila srubka i szyberdach bedzie chodzil wadliwie albo w ogole!
Przerabialem temat wielokrotnie w wielu MB i trzeba przy tym troche cierpliwosci i dokladnosci.Skladanie do kupy jest odpowiednio trudniejsze do rozkrecania i rowniez nalezy zwracac uwage na najmniejsze szczegoly.Najlepiej jest poswiecic kilka godzin w ladny sloneczny dzien i miec przy sobie kogos kto wie co i jak...

pozdr.

_________________
S123 230TE '81+pare innych


Na górę
 Tytuł:
Post: czw mar 26, 2009 9:56 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
butek22 pisze:
ale bez sciągania podsufitki nie sprawdzisz w jakim stanie jest linka od szybru.


W ciągu pięciu minut jestem w stanie tą linkę wyciągnąć - bez ściągania podsufitki.

_________________
W203 Kompressor


Na górę
 Tytuł:
Post: czw mar 26, 2009 10:03 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt sie 29, 2008 2:27 pm
Posty: 156
Lokalizacja: Warszawa Żoliborz [WX]
(me: how) pisze:
Miłosz, to z daleka śmierdzi chińszczyzną.

Facet pisze, że: TOWAR JEST SPRAWDZONY I PRODUKOWANY Z ORYGINALNYCH MATRYC FIRMY MERCEDES... Ktoś te matryce kupił od nich, czy skitrał w gaciach i wyniósł przez szlaban?

Pomijam, że elementy dachu dostarczało np webasto, ale jeśli sprzedawca w ofercie ma elementy do aut od A-Z, to mówię ci, że Chińczyki trzepią to u siebie.


To co odpisał mi Pan od tej aukcji kiedy zapytałem jakiej produkcji są te prowadnice

"JEST DOKŁADNIE TAK JAK W OPISIE AUKCJI
PROWADNICE SĄ NOWE
PRODUKOWANE ZE ZNALU ( TAK JAK W ORYGINALE)
PRODUKOWANE NA ORYGINALNYCH MATRYCACH MERCEDESA
SĄ NASZEJ RODZIMEJ PRODUKCJI NIE JEST TO ŻADNA "CHINSZCZYZNA"

_________________
SAAB 99 2.0 16v 1983r
W124T E250 Diesel 1995r


Na górę
 Tytuł:
Post: czw mar 26, 2009 10:31 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw sty 13, 2005 9:02 pm
Posty: 1528
Gerri pisze:
W ciągu pięciu minut jestem w stanie tą linkę wyciągnąć - bez ściągania podsufitki.


dokladnie!odsuwa sie tylko podsufitke samego szybra do tylu w strone bagaznika, ktora sie najpierw wypina na przedzie ze spinek mocujacych i ukazuje sie uchwyt linki, ktora jest na dwie sruby.Sruby sie wykreca i ciagnie linke, ktora wychodzi az od bagaznika...

_________________
S123 230TE '81+pare innych


Na górę
Post: czw mar 26, 2009 11:46 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz lut 22, 2009 2:13 pm
Posty: 70
szyber juz dziala,tylko mam pytanie do obicia szyberu,tapiserki,,od przodu sa 4 spinki plastikowe,czy od tylu tapicerka powinna byc umieszczona w dwoch malutkich prowadnicach(jakies 5 cm) czy powinna tylko lezec na prowadnicach,,,bo po bokach w tylnej czesci sa takie 2 male "prowdnice" ruchome na malutkim ramieniu.....


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl