MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt sie 08, 2025 4:09 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: wt mar 31, 2009 11:36 am 
Offline
nowy

Rejestracja: wt mar 31, 2009 10:41 am
Posty: 3
witam mam okazje kupić mercedesa 124 2.0 D rok 1992 przebieg 20000 km który przez 10 lat nie był jeżdżony stał w garażu czy warto prosił bym o podpowiedzi


Na górę
 Tytuł:
Post: wt mar 31, 2009 12:12 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr lip 16, 2008 1:16 pm
Posty: 76
Lokalizacja: Warszawa
Moja beka przez 10 lat stała na placu komorniczym (pod chmurką) i dzisiaj ma się wspaniale. Trzeba się liczyć z wymianą elementów gumowych, pasków, kabli wn, świec, oleju, co chyba oczywiste...Wydaje mi się, że wszystko zależy od ceny:)

Pozdro

_________________
W123 M115 ex

-----------------------------
BMW e34 518 - sprzedam!
Renault Laguna 2.0 dCi 150 KM AT


Na górę
 Tytuł:
Post: wt mar 31, 2009 12:23 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 08, 2006 10:04 pm
Posty: 2233
Lokalizacja: Lublin
bubson pisze:
kabli wn


No tak, szczegolnie przy silniku o zaplonie samoczynnym ;)

Przy podawaniu przebiegu przypadkiem nie umknelo Ci jedno zero?

_________________
..technika idzie do przodu a dla mnie i tak czas sie zatrzymal w 98r..

*C124 E200 94r. brillantsilber *W124 250D 86r. taigabeige *W126 260SE 87r. nauticblau ex*W124 300D 92r. arcticweiss ex *S210 270CDI 01r. antrazitgrun *W202 C180 96r. brillantsilber ex


Na górę
 Tytuł:
Post: wt mar 31, 2009 12:56 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob sie 16, 2008 5:42 pm
Posty: 99
Lokalizacja: Pszczyna
Jak dla mnie to nie warto. Już sobie wyobrażam jak pordzewiały cylindry. Znajomy coś takiego kupił i po 2 miesiącach wymieniał silnik

_________________
124 250 - 86 r.
124 300 turbo -89 r.


Na górę
 Tytuł:
Post: wt mar 31, 2009 5:24 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr lip 16, 2008 1:16 pm
Posty: 76
Lokalizacja: Warszawa
beet pisze:
bubson pisze:
kabli wn


No tak, szczegolnie przy silniku o zaplonie samoczynnym ;)

Przy podawaniu przebiegu przypadkiem nie umknelo Ci jedno zero?


Nie zauważyłem, że diesel :roll:

W garażu w sumie suche powietrze, więc może nie być tragedii. Jakiś czas temu ktoś opisywał W140 po kilkuletnim przestoju pod chmurką.

_________________
W123 M115 ex

-----------------------------
BMW e34 518 - sprzedam!
Renault Laguna 2.0 dCi 150 KM AT


Na górę
 Tytuł:
Post: wt mar 31, 2009 8:04 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: śr sty 11, 2006 9:16 pm
Posty: 42
Lokalizacja: Bielsko-Biała
żeby mieć pewność że silnik nie wyzionie ducha należy odkręcić świece i nalać jakiegoś płynu do odrdzewiania i zostawić na 24/48h. Można w tym czasie również wykęcić wtryski. Montujemy dobry akumulator i kręcimy silnikiem sprawdzając czy nie leci jakiś syf i opróżnić stare paliwo z przewodów oraz pompy. Jak wszystko wydaje się ok to zakręcamy wszystko na swoje miejsce i wymieniamy oleje, płyny i filtry paski i el gumowe. Olej w silniku można wymienić po 2/3 tyś km i sprawdzić w jakim jest stanie

_________________
MB W124 300-24V


Na górę
 Tytuł:
Post: wt mar 31, 2009 9:52 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 18, 2006 9:02 pm
Posty: 3164
Numer GG: 4094058
Lokalizacja: Warszawa--> Leoncin
.. może warto. Trzeba obadać dokładnie.
Zalać cylindry naftą na kilka dni. Po kilku dniach odkrecic miske olejową - przeczyscic smok .. ruszyć pompę. Ogarnąć kanały olejowe żeby nie zdechł zaraz. Uszczelki, paski itp
Ciężko powiedzieć czy jest sens jak nic o nim nie wiadomo

_________________
Chrome N Paint Custom Shop
Lakiery House Of Kolor / Felgi Dayton Wire Wheels


Cadillac DeVille Lowrider
Chevy '64 Impala SS Lowrider
C123 280CE
S124 250D
Lincoln Town Car -ex
C124 300CE 24V -ex
W126 420SEL Cali. -ex
W123 240D '84 -ex
W123 200D -ex


Na górę
 Tytuł:
Post: wt mar 31, 2009 11:25 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
Cytuj:
witam mam okazje kupić mercedesa 124 2.0 D rok 1992 przebieg 20000 km który przez 10 lat nie był jeżdżony stał w garażu czy warto prosił bym o podpowiedzi

warto, bo silnik to nie wszystko, ale poza tym co Koledzy napisali trzeba się liczyć z wymianą motoru, kompletnym remontem hamulców, wymianą gum wszelkich. Oczywiście przed uruchomieniem trzeba wymienić wszelkie oleje/filtry/paski... No i pewnie wszelka elektryka będzie wymagać dopieszczenia...

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: wt mar 31, 2009 11:45 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
Koledzy jak zwykle sporo teorii.

A w praktyce (niezależnie od tego, że warto przygotować silnik przed pierwszym kopnięciem, ale może to się okazać niemożliwe u sprzedawcy w garażu, bo kto będzie "przeczyszczał smoka"??), to założę się, że auto odpali, pojedzie i mocno zadziwi, bo 3/4 z tych rzeczy będzie nadal - jak mawiał klasyk dr airkomin - w stanie kwitnącej używalności.

_________________
123. W, S i C.


Na górę
Post: śr kwie 01, 2009 11:28 am 
Offline
nowy

Rejestracja: wt mar 31, 2009 10:41 am
Posty: 3
na mechanice nie znam się dobrze moglibyscie mi napisać z tych elementów gumowych to jakie trzeba wymienic ,te w podwoziu tez? chodzie też o olej w skrzyni a z tych pasków to jakie Z góry wielkie dzięki


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 01, 2009 5:28 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr lip 16, 2008 1:16 pm
Posty: 76
Lokalizacja: Warszawa
Wiesz, guma parcieje...wszystko zależy od tego w jakich warunkach stał samochód. Nie jeździł bardzo długo, więc guma mogła się rozciągnąć, poparcieć, rozwulkanizować. Moim zdaniem nalezy się liczyć także z wymianą elementów gumowych w zawieszeniu. Tak było w przypadku mojej beczki, ale ona stała pod chmurką.

_________________
W123 M115 ex

-----------------------------
BMW e34 518 - sprzedam!
Renault Laguna 2.0 dCi 150 KM AT


Na górę
 Tytuł:
Post: czw kwie 02, 2009 11:18 am 
Offline
nowy

Rejestracja: wt mar 31, 2009 10:41 am
Posty: 3
Dzięki za podpowiedzi


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 03, 2009 2:28 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 09, 2005 10:28 pm
Posty: 2823
Numer GG: 578747
Lokalizacja: Katowice/Stuttgart
Wymiana, gum, swiec i paskow albo i calego silnika samochodzie o przebiegu 20 000 km?! :o Ludzie, czy wyscie wszyscy poszaleli?! Co tu sie w ogole wyprawia do k... nedzy?! Przeciez to forum bylo kiedys jednym z najbardziej kompetentnych w kraju a teraz to moj dwuletni syn madrzej by sie wypowiadal! Powymieniajcie se gumy w majtach bo was chyba niezle cisna!

Stawiam caly moj Fuhrpark, ze po wsadzeniu sprawnego akumulatora samochod odpali bez zadnych ceregieli i tak jak stoi* przejedzie na drugi koniec Europy a potem bedzie jeszcze jezdzil dluuugo i szesliwie.

*przed dluzsza podrozoa wypadaloby ew. sprawdzic cisnienie powietrza w oponach.

_________________
'68 250, szwajcar
'70 250 C, niemiec
'71 230, austryjok
'71 250 CE, angol


Na górę
 Tytuł:
Post: sob kwie 04, 2009 6:52 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr wrz 12, 2007 12:21 pm
Posty: 1031
Lokalizacja: texaS
po 10 latach stania????
sorry kielbik... ale w to co piszesz to nawet lajkonik chyba nie uwierzy...
chyba że stał 10 lat w kadzi z olejem... i powietrze do niego nie docierało...
i nie chodzi to o zużyte gumy tylko o sparciałe...
świece 10 letnie? żart...
paski??? toż to też guma... bez komentarza...
silnik jesli nie był "otwierany" to nie powinno mu nic być... ale nawet "laczki" się uleżały.... słyszałeś o czymś takim w ogóle????
nawet w leżakowniach obraca sie laczki...
a opony założone na pojeździe to sie znakuje jeśli pojazd jest niejeżdżony i obraca przynajmniej co kwartał bo sie uleżą... a ty że paski ok że wszytsko ok... jasne... powodzenia życzę... o ile opony nie zrobiły sie kwadratowe a pasek sie nie skruszy po pierwszym odpaleniu... jedynie sznurki z niego zostaną...

_________________
kaszanka polskim kawiorem!!!
---------------------------------------------------------
S210 E290 TDT 97
W124 E250D 93
W124 230E 85 LPG ex
W201 200E 85 LPG ex
W123 200D 79 ex


Na górę
 Tytuł:
Post: sob kwie 04, 2009 9:52 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 15, 2006 10:58 am
Posty: 2118
Lokalizacja: Poznań
Mój kumpel wyciągnął z parkingu po 6 latach postoju pod chmurką opla. Odpalił na strzał, tylko olej sprawdził, i opony zmienił. Jeździ do dzisiaj, olej zmienił chyba. Więc poza zmianą opon, ew. dopompowaniem nie dzieje SIE NIC!! Gumy w zawieszeniu sie skruszą od stania? Co za bzdura...

_________________
T203 1.8 m271, v230 638 m111
Ex.W123 240D,W123 200, w123 230E, w123 280e, w202 c180 ,c124 300CE


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl