MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt sie 08, 2025 2:01 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: czw paź 16, 2008 2:50 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz lip 31, 2005 8:35 pm
Posty: 87
Witam wszystkich, chciałem zapytać czy jest różnica pomiędzy sprzęgiełkiem wału przy skrzyni biegów z kołem dwumasowym a sprzęgiełkiem wału przy skrzynii biegów z normalnym kołem zamachowym ?? było lepiej ale dalej troche buczy i jest rezonans mniejszy ale jest. MA ktoś numer telefonu do osoby która taką przekładke robiła??? będe bardzo wdzięczny


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz paź 26, 2008 5:22 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: wt mar 11, 2008 8:56 pm
Posty: 36
Patryk a gdzie widziales nowe kolo dwumasowe za 1500zl? bo ja ponizej 2000 nie moge znalesc


Na górę
 Tytuł:
Post: wt paź 28, 2008 7:11 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz lip 31, 2005 8:35 pm
Posty: 87
W niemczech mają za 400euro, lub popatrz tutaj albo najlepiej tyrknij do nich
http://katalog.fota.pl/Katalog/(S(gsety ... 45vrvhsavt))/Samochod1_fs00227.aspx?L=019&Reg=1033


a tutaj już Ci znalazłęm dwumasówke Luka (wpisz cały link):
http://katalog.fota.pl/Katalog/(S(gsety ... 45vrvhsavt))/Samochod3.aspx?GenArtNr=577


U mnie powodem dalszych wibracjii był tylni most jak się okazało z dwumasówką mógł chodzić bez problemu bo tłumiła te drgania ale teraz dostawał większego szwungu i drgał. Mam do sprzednia skrzynie do dwumasówki w bdb stanie docisk i tarcze sprzęgłową - grubośc 9mm


Na górę
 Tytuł:
Post: sob mar 21, 2009 11:22 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: sob lut 18, 2006 8:47 pm
Posty: 49
kolego patryk!!!!!!!
czy skrzynia która była z uszkodzonym wałkiem zdawczym była głośna na biegu jałowym na postoju.
i jakiej firmy tarczę założyłeś?

_________________
124 250d manual 88r igła w oryginale


Na górę
 Tytuł:
Post: pn mar 23, 2009 10:24 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz lip 31, 2005 8:35 pm
Posty: 87
Kolego paka221 gdy wałek sprzęgłowy ma luzy to objawem jest hałas, który słychac w środku samochodu coś w rodzaju takiego stłukania. POdczas gdy wciśniesz sprzęgło hałas milknie jest ok. Ja robiłem tak, że próbowałem włozyć bieg albo 1 lub 2 bez wciskania sprzęgła i gdy poczułem na lewarku opór dociskałem jeszce troche - tak jak bym chciał włożyć normalnie bieg, wtedy ten rumot znikał. POczątkowo sądziłęm, że ten hałas jest powodowany łozyskiem dociskowym, lub lużnymi widełkami na których jest mocowane łozysko. Bo w skrzynii z krótkim walkiem mocowanie łożyska i same widelki mają lepsze mocowanie -łożysko na zatrzaski a w skrzyni z długim wałkiem łożysko przykleja się do widełek za pomoca badziewnego magnesu. Teraz założyłem spowrotem moją starą skrzynie z krótkim wałkiem i zregenerowałem sobie moje stare koło dwumasowe - i narazie nic się nie dzieje. Zregenerowałem dwumase u takiego jednego z czystej ciekawości za małe pieniądze, bo gdybym kupił na szrocie czy gdzieś tam zawsze to nie moje i nie wiem ile jeszcze bym pojeżdził. Tarcze sprzęgłową miałem nową Sash i jest teraz do sprzedania - razem z pudełkiem ( jeżdziłem na niej może z miesiąc) jeśli jesteś zainteresowany tel: 501635979 cena do uzgodnienia. Jakie masz objawy w swoim MB ? Jak dodajesz gazu na każdym biegu masz wibracje? Pytam bo widze, że masz MB z 88r z normalnym kołem zamachowym. Podobno koło dwumasowe było wprowadzone od 1990 ale czy to prawda? Wątek na temat mojej MB i koła dwumasowego ale założony przez znajomego jest treż na forum mercedes 124 -190 ale nic konkretnego z tamtej dyskusjii ani ja ani on nie wyciągneliśmy. Zauważyłem, że skrzynie z długim wałkiem są bardziej wychełtane niż te z krótkim wałkiem. Paka221 napisz jakie masz objawy czy buczy przy dodawaniu gazu czy w innym momencie bo jestem ciekawy rozwiązania tych wibracjii i rezonansu.


Na górę
 Tytuł:
Post: wt mar 24, 2009 8:42 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt sie 29, 2008 2:27 pm
Posty: 156
Lokalizacja: Warszawa Żoliborz [WX]
Niech ktoś mądry napisze od którego roku (modelu) było montowane to dwumasowe koło
Ja mam E250d z września 95
Nie wiem czy to ma jakiś związek ale podłącze się z pytaniem Strasznie nisko bierze mi sprzęgło Musze je deptać do samej podłogi żeby załączyć bieg bez zgrzytów Od podłogi do ruszenia auta wystarczy ok 5 cm ruchu pedału sprzęgła To chyba nie jest normalne
Ile mniej więcej kosztują sprzęgła do mojego auta?

_________________
SAAB 99 2.0 16v 1983r
W124T E250 Diesel 1995r


Na górę
 Tytuł:
Post: wt mar 24, 2009 10:09 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz lip 31, 2005 8:35 pm
Posty: 87
napewno masz koło dwumasowe, ja słyszałem dwie wersje od wielkich znawców MB albo od 1990 lub 1992. W każdym razie masz napewno dwumase. Sprawdż sobie płyn w zbiorniczku czy nie masz za mało, popatrz tez czy nie ma wycieków z siłownika. Raz spotkałem się z podobną sytuacją i okazało się, że dzyndzel który wypycha widełki aby wysprzęglić był skrzywiony.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr mar 25, 2009 8:40 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: sob lut 18, 2006 8:47 pm
Posty: 49
kolego patryk
wibracje występują przy dodawaniu gazu na 3, 4 i 5 biegu.
tak do 2tys obrotów. powyżej tych 2 tys cichnie.
wymieniłem most , podporę, półosie, przeguby gumowo metalowe, tulejki zawieszenia mostu i tylnego wózka oraz silnika i skrzyni.
i w moście łożyska i olej też.
nadal dupa.....buczy jak buczało.
została mi tylko skrzynia bo sprzęgło też wymieniłem.
myślę że jakieś łożysko w skrzyni bo już wszystkie luzy pokasowałem.
a nadal buczy i szarpie przy zmianie biegów.
jeśli skrzynia będzie w porządku chociaż wątpię bo hałasuje na biegu jałowym a po wciśnięciu sprzęgła jest cisza, potłukę go już młotem.
jaką średnicę ta twoja tarcza ma i ile zębów frezu bo ja wsadziłem valeo bo w sklepie na stanie tylko taką miał a spieszyło mi się i coś nie ufam tej firmie w końcu to nie fiat. i ile ją cenisz???????????
pozdr.. <br>Dodano po 2 minutach.:<br> a sprzęgło mam zwykłe i szczerze mówiąc nie chciał bym dwumasu bo auto ma gorsze osiągi podobno.

_________________
124 250d manual 88r igła w oryginale


Na górę
 Tytuł:
Post: czw mar 26, 2009 8:00 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz lip 31, 2005 8:35 pm
Posty: 87
Zdjęcia tarczy sprzęgłowej Sash do 2,5D, drobny wieloklin. Gruby wieloklin jest do benzynowców. Średnica tarczy 216mm, ilość zębów na frezie 26.
http://www.w114-115.org.pl/forum/img01/1238050560_1.jpg
http://www.w114-115.org.pl/forum/img01/1238050605_2.jpg
http://www.w114-115.org.pl/forum/img01/1238050694_3.jpg
http://www.w114-115.org.pl/forum/img01/1238050726_4.jpg
http://www.w114-115.org.pl/forum/img01/1238050759_5.jpg
http://www.w114-115.org.pl/forum/img01/1238050786_6.jpg


Na górę
 Tytuł:
Post: sob mar 28, 2009 10:49 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: sob lut 18, 2006 8:47 pm
Posty: 49
kolego patryk a co dokładnie było z tym wałkiem zdawczym.
bo u mnie w skrzyni też się coś tłucze.

_________________
124 250d manual 88r igła w oryginale


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz mar 29, 2009 1:01 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt sie 29, 2008 2:27 pm
Posty: 156
Lokalizacja: Warszawa Żoliborz [WX]
patryk pisze:
Sprawdż sobie płyn w zbiorniczku czy nie masz za mało, popatrz tez czy nie ma wycieków z siłownika. Raz spotkałem się z podobną sytuacją i okazało się, że dzyndzel który wypycha widełki aby wysprzęglić był skrzywiony.


Przepraszam za być może głupie pytanie ale jaki płyn mam sprawdzić? W którym zbiorniczku?

_________________
SAAB 99 2.0 16v 1983r

W124T E250 Diesel 1995r


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 01, 2009 8:23 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz lip 31, 2005 8:35 pm
Posty: 87
kolego RAFAŁ 99 nie wiem z kąd tu ten post ale ok. Zbiorniczek o którym mowa jest to jest ten zbiorniczek do którego lejesz płyn hamulcowy R3 czy jakiś tam inny. Od niego u samej góry po jego prawej stronie (jak patrzysz na niego od przodu) odchodzi wężyk i ten węzyk biegnie do siłownika przy skrzynii biegów, który się znajduje (jak patrzysz od spodu skrzyni) po jej prawej stronie. Popatrz na zbiorniczek czy płynu jest max bo jak nie to może się zapowitrzył siłowni, własnie mankamentem jest to , że ten wezyk od siłownika sprzęgła ma wlot u samej góry tego zbiorniczka. JAk będizesz miał płynu ok, to musisz zejść piętro niżej i odkręcić osłony (jeśli je masz) i lukać na ten siłownik czy nie kapie gdzieś z niego - może trzeba kupic zestaw naprawczy tłoczka- musisz to stwierdzić


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl