MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt sie 08, 2025 4:09 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
Post: pn mar 30, 2009 11:25 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: pn mar 30, 2009 11:11 pm
Posty: 3
Witam.
Szukałem juz troszke na forum i w sieci ale jakos nie moglem znalezc odpowiedzi na kilka pytan.
W głowie zrodził sie mi pewien projekt i poki co zbieram informacje ;)

Jak wyglada proporcjonalny rozkład mas w SEC`u??
Wiem że pewnie sa roznice w masie poszczególnych silników ale plan jest taki by pod maska zamontowac nieoryginalny silnik o masie okolo 265kg(silnik z osprzetem +skrzynia)

Ile kilogramów zbednego balastu mozna wyrzucic z SEC`a,zostawiajac w srodku powiedzmy tylko dwa przednie lekkie fotele.

Trzecia sprawa to jak wyglada sprawa z utwardzaniem i usztywnianiem zawieszenia?
Sa dostepne jakies zestawy sportowych zawieszen,drazkow?
Mnie akurat interesowaloby mega twarde zawieszenie.

Czwarta sprawa jaka moc moze przeniesc na kola tylny dyfer z poloskami-tak zeby pozył dlugo i sie nie rozlecial?
Byly w SEC`ach montowane jakies szpery?

Pozdrawiam


Na górę
 Tytuł:
Post: wt mar 31, 2009 12:00 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
czyżby pierwszy DRIFT SEC?

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: wt mar 31, 2009 12:06 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: pn mar 30, 2009 11:11 pm
Posty: 3
Nie chodzi o odchudzenie motoru tylko zastapienie niemieckiej jednostki czyms made in japan :)
Mysle ze to byłaby prostsza i tansza metoda podsniesienia mocy.
W głowie mam 6cylindrowy rzedowy silnik z dwoma turbinkami.

Juz jakis czas temu w mojej głowie zrodził sie pomysl na zrobienie SECoDriftWozu-oczywiscie w pelnej gangsterce [zlosnikz]
A ze sec swoje wazy musiał by miec dosyc spore stadko tych rumaków.
Dlatego ciekawi mnie ile zbednego balastu mozna z niego wyrzucic.


Na górę
 Tytuł:
Post: wt mar 31, 2009 12:35 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: pn lip 23, 2001 2:00 am
Posty: 1817
za japonca w sec'u brac forumowa i milosnicy sec delikatnie beda chcieli ci to wybic z glowy ale wyglad moze byc ciekawy nie mowiac smieszny [zlosnik] A sec'iem driftu sie nie da uskutecznic?

_________________
V


Na górę
 Tytuł:
Post: wt mar 31, 2009 1:57 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: pn mar 30, 2009 11:11 pm
Posty: 3
Pierwsza sprawa to ze drift automatem to tak troche srednio wychodzi.
Pozatym biorac nawet pod uwage 560 to 280 koni na 2 tony wagi to tez troche mało.
W niedziele sprzedalem swojego 200SX`a-mialem tam 280koni przy wadze okolo 1250 i to sobie juz latalo fajnie ale nadal szału nie robiło :)

Były montowane jakies szpery w secu?
Co powie dyfer z merca na wpadniecie do niego ze spawarka i zrobienie e-szpery?


Na górę
 Tytuł:
Post: wt mar 31, 2009 4:58 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 06, 2007 9:10 pm
Posty: 927
Lokalizacja: Poznań
Z bloku silnika M117 można wycisnąć ok. 900 KM. Powinno wystarczyć.

_________________
Witek
W126 500SEC '83 - ex. R.I.P.
Buk, humor, dziczyzna


Na górę
 Tytuł:
Post: wt mar 31, 2009 5:10 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 23, 2007 5:41 pm
Posty: 1636
Lokalizacja: wwa yelonki
borimichal pisze:
Pozatym biorac nawet pod uwage 560 to 280 koni na 2 tony wagi to tez troche mało.


Zawyżasz 250kg wagę samochodu, a liczysz każdy kg tapicerki? [zlosnik]

Cytuj:
Były montowane jakies szpery w secu?

Tak, było LSD i ASD dostępne jako dodatkowe wyposażenie, a w 560 LSD było w standardzie.


Na górę
 Tytuł:
Post: wt mar 31, 2009 5:53 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Napęd z 500 i 560 przeniesie praktycznie wszystko co dostarczy silnik - ograniczeniem jest oczywiście tarcie koła-asfalt.
Z mocą można jechać do góry praktycznie bez ograniczeń, ale po co?
Samochód stanie się granatem z wyjętą zawleczką.
Mega twarde zawieszenie to pojecie o tyle dziwne, że zawieszenie powinno być zestrojone odpowiednio a nie twarde. Wstawienie "drewnianych klocków" zamiast sprężyn nie poprawi prowadzenia ani przeniesienia mocy.
Silnik M117 5.6 waży 152kg.
Z wagi SEC pewnie się wiele nie zejdzie bo waży blacha - wzmocnienia nadwozia typu coupe, strefy zgniotu. Myślę, że z wagi można zejść niewiele 100kg? - i to będzie już sporo.
Z tego co wiem rozkład masy SEC jest bliski 50/50 w MB pracowali naprawdę świetni fachowcy.
Japoński szybkoobrotowy silnik w Mercedesie pasuje jak pięść do oka - takie jest moje zdanie - te samochody mają być szybkie i bezszelestne.
Myślę, że powinieneś się przejechać (do autora waku) 560 w wersji ECE, to powoduje zmianę światopoglądu. Do naprawdę ekstremalnie szybkiej jazdy nie potrzeba mieć na papierze 500KM powodujące sumarycznie z nieodpowiedniem zawieszeniem i hamulcami więcej kłopotów - no chyba, że jedynym efektem na samym końcu ma być lepszy czas 1/4. Ale szybkie przyspieszanie to nie szybka jazda - w sumie wystarczyło by wtedy wstawić dyfer o przełożeniu ponad 3 i będzie rakieta kosmiczna do 100km/h.
Jak faktycznie już się jeździ na 100% możliwości silnika i jednak potrzeba więcej to lepiej kopiować wzmocnienia AMG czy innych tunerów przez duże T niźli odstawić rzeźbę rodem z wiejskiego tuningu.
Silniki MB się dobrze wzmacnia, jest zapas mięsa - nie potrzeba japońskich wynalazków.
Zdaje sie Pumpish (turbobanditen) z M103 wyciągnął ponad 600KM...

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: wt mar 31, 2009 9:50 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 30, 2009 9:39 pm
Posty: 35
Lokalizacja: Sopot/Gdynia
Generalnie popieram wizję kolegi ukaniu z pewnym uściśleniem:
1. Masa samochodu.
Jak rozumiem do swojego celu chcesz poświęcić 560 w sensie takim że że straci swoją miodność/oryginalność/vinowatość. W takim razie możesz sporo zjechać z wagi: fotele i tylna kanapa, wszystkie wykładziny i wygłuszenia kabiny i bagażnika oprócz boczków przednich drzwi (muszą zostać ze względów bezpieczeństwa), podajniki pasów i podnośniki szyb tylnych, cały układ klimatyzacji, jeżeli jest to cały układ nivo, oryginalny ogromny zbiornik paliwa zamienić na mały w bagażniku oraz mnóstwo innych rzeczy. Myślę że pozwoli to zejść do ok 1300 kg, oczywiście trzeba brać pod uwagę odpowiednie zbalansowanie samochodu w trakcie operacji demontażu.
2. Silnik
Uważem że spokojnie można zostać przy jednostce M117. Nie wiem ile chcesz zainwestować ale kute tłoki, nowe wałki, nowe kolektory i układ wydechowy w połączeniu z dużymi możliwościami KE-Jet-a i dodatkową obróbką kilku elementów mogą z palcem w nosie dać ok. 500 KM. No i może jeszcze być NOS [zlosnikz]
3. Zawieszenie
Proponuję poszukać jakiegoś dedykowanego zestawu do C126 np Koni albo Bilstein. Są takie na pewno tylko pytanie ile kosztują.... No i oczywiście wymienić WSZYSTKIE gumy w zawieszeniu i układzie kierowniczym. Widziałem gdzieś w necie twardy amorek układu kierowniczego i stabilizator ale nie pamiętam gdzie to było.

Proponuję przyjąć kolejność prac pkt 1->3->2

Pozdrawiam i życzę dużo zapału oraz środków finansowych do realizacji projektu.
Adam

_________________
żona :-* 80'
W126 300 SE 86'
W126 420 SEC 88'

ex: W123 200D, W110 200D, W115 200D, W115 220D


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 01, 2009 10:47 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn kwie 07, 2008 9:04 pm
Posty: 89
Wszystko ok tylko jaka skrzynia do oryginalnego silnika da sie dobrze zgrarć i bedzie manualna ?? Myśle,że to auto nie bedzie wygladac dobrze lecąc bokiem po torze obok 335,M5 czy 200SX. W końcu nie takie było jego przeznaczenie.Kolejna sprawa to zakup SECa w ładnym stanie to spory koszt ,dodatkowo wszelkie przeróbki to mysle ,że wyjdzie tyle co S14 a efekt będzie mizerny.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw kwie 02, 2009 12:01 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr lip 16, 2008 1:16 pm
Posty: 76
Lokalizacja: Warszawa
MateuszPuławy pisze:
Wszystko ok tylko jaka skrzynia do oryginalnego silnika da sie dobrze zgrarć i bedzie manualna ?? Myśle,że to auto nie bedzie wygladac dobrze lecąc bokiem po torze obok 335,M5 czy 200SX. W końcu nie takie było jego przeznaczenie.Kolejna sprawa to zakup SECa w ładnym stanie to spory koszt ,dodatkowo wszelkie przeróbki to mysle ,że wyjdzie tyle co S14 a efekt będzie mizerny.


...i szkoda zmarnować ładnego, zadbanego klasyka na taki nieodwracalny eksperyment...

_________________
W123 M115 ex

-----------------------------
BMW e34 518 - sprzedam!
Renault Laguna 2.0 dCi 150 KM AT


Na górę
 Tytuł:
Post: czw kwie 02, 2009 1:42 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lip 18, 2007 11:01 am
Posty: 568
Lokalizacja: Szczecinek, Warszawa
A kto powiedział, że kolega ma na myśli ładny i zadbany egzemplarz? Może warto kupić za mniejsze pieniądze materiał, który nadaje się do roboty, a nie do jeżdżenia, skoro i tak "wszystko" ma być poprawiane lub wymieniane. A jeśli z przeciętnie zadbanego SECa ktoś zrobi fajny driftowóz, to już chyba projekt warty zachodu.

I może małe OT (choć nie do końca). Ostatnio szukałem sobie fotek do wygaszacza ekranu i wpadłem m. in. na cuś takiego:

Obrazek

Obrazek

P.S. Żywię pełną nadzieję, że te wozy istnieją naprawdę i że mają niemieckie serducha [zlosnikz]

_________________
MB - Jasne jak drut/
- "ABC alfabetu"
- Bolid Młodzieży Wiejskiej E38 740iA ;było: MB 190 '86 2.3


Na górę
 Tytuł:
Post: czw kwie 02, 2009 8:21 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw wrz 27, 2007 7:00 am
Posty: 187
Lokalizacja: Kęty
jak chcesz merca do driftu to wez sobie kupic e500 124 i daj skrzynie manualna wywal systemy i masz jak zloto. a sec-i zostaw w spokoju bo juz nie zaduzo w dobrym stanie zostalo :lol: :lol:

_________________
MB 124 300CE +LPG 89r.
Opel Corsa +LPG 93r.

http://www.youtube.com/watch?v=DrsJusis ... re=related


Na górę
 Tytuł:
Post: czw kwie 02, 2009 9:51 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz lip 31, 2005 8:35 pm
Posty: 87
borimichal jedź do PUMPISH' a on Ci zrobi orginalego m117 na 1000koni. Tak poważnie, jak chcesz uzywac MErcedesa do tak niecnych celów jak drift rodem z japonskich filmów, lepiej odstąp od tego pomysłu bo zgrzeszysz. Tuning z głowa i umiearem to rozumiem, ale ogałacac do zera seca?


Na górę
 Tytuł:
Post: czw kwie 02, 2009 10:18 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 24, 2006 12:08 pm
Posty: 1034
Lokalizacja: Warszawa-Suwałki
Stuwka pisze:
jak chcesz merca do driftu to wez sobie kupic e500 124 i daj skrzynie manualna wywal systemy i masz jak zloto. a sec-i zostaw w spokoju bo juz nie zaduzo w dobrym stanie zostalo

560 SEC - 28929 sztuk
500E/E500 - 10479 sztuk
Z tego wynika, że niemal trzy razy (~2,76 razy) łatwiej kupić jest SEC niż 500E/E500 (a mówię tylko w wersji 560, wszystkich SEC było jeszcze więcej). Dane z klubowej strony
Pozdrawiam
Szymon

_________________
Wołga Gaz 2410 '88
W124 500E '91 - Pani Jagoda www.w114-115.org.pl/forum/img01/1224070157_IMG_2600m.jpg
W211 320CDI 4Matic
W124 280TE '92 - Oliwka - ex
W124 300TD '92 - Czarna Wdowa - ex


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl