MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt sie 08, 2025 11:45 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
Post: sob kwie 04, 2009 9:18 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 21, 2003 2:44 pm
Posty: 480
Lokalizacja: Wrocław
Cześć
kopałem trochę w szukajce, ale nie znalazłem, poradzicie jak w W126 wyciągnąć stacyjkę? Miałem dzisiaj tę nieprzyjemność, że się zablokowała, i w żaden sposób nie dało się odpalić auta. Całość rozegrała się na parkingu przy centrum handlowym. Ostatecznie w związku z tym, że nie było miejsca aby auto zapakować na lawetę, rozwierciłem środek i obecnie zapalam auto używając śrubokrętu :cry: Poradzicie jak się do tego zabrać? Zanim mnie coś trafi . . .

ps. przy okazji jak by ktoś miał na zbyciu stacyjkę to proszę o info.

_________________
Heaven Is In The Back Seat Of My Mercedes
W124 kombi, 1993, 3.0 diesel
_____________
ex W126 4,2 SE
ex W123 200D
ex W115 240D


Na górę
 Tytuł:
Post: sob kwie 04, 2009 9:52 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob gru 11, 2004 10:27 pm
Posty: 1053
Lokalizacja: SOPOT (GAS) i (GSP)
Niedawno "przerabiałem" podobny problem i stąd już wiem że były dwa rodzaje wkładów do stacyjek - zgodne z W123 (tak było u mnie) i zgodne z W124. Nie znam daty zmiany typu ale słyszałem że 1988. [zlosnik] [zlosnik]
Te pierwsze mają jedną dziurę do "rozbrojenia" stacyjki a w drugim przypadku są dwie.
P.S. Szkoda że nie wykazałeś takiej cierpliwości jak ja. Zdołałem po 45 minutach grzebania przekręcić stacyjkę i uruchomić auto. I to dwukrotnie. :lol:

_________________
Andrzej
W126 300SE '90 - chyba nikt nie ma większego wypasu VIN
W126 300SEL '86 - oryginalny lakier i bez rdzy
W126 300SE '86 - LPG od 1995r
W124 200D '86 - został dawcą dla wielu
W115 240D 3.0 - był ze mną 20 lat... sprzedany :(


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz kwie 05, 2009 7:54 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 21, 2003 2:44 pm
Posty: 480
Lokalizacja: Wrocław
a nic mi nie mów o cierpliwości :) skończyła się po 15 minutach kręcenia, myślałem że wyrwę stacyjkę razem z kierownicą :) powiedź jak się do tego zabrać? od dołu gdzieś te dziurki będę widział czy muszę rozbierać deskę ?
będę wdzięczny za każdą informację

_________________
Heaven Is In The Back Seat Of My Mercedes
W124 kombi, 1993, 3.0 diesel
_____________
ex W126 4,2 SE
ex W123 200D
ex W115 240D


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz kwie 05, 2009 9:22 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 20, 2008 9:59 pm
Posty: 235
Lokalizacja: GDAŃSK
dziurki sa tam gdzie wkladasz kluczyk ale tu jhest problem bo bebenek wychodzi tylko wtedy jak jest przekrecony do pierwszej pozycij trzeba tam poznie w ta dziurke wsadzic [ja wsadzałem wsuwke do włosów] i jak zabezpieczenie pusci poprostu odkrecasz z ta cała nakretka

_________________
Czas za szybko leci a ja wciąż przyspieszam.....
MB W123 300d ASB EX
MB W124 2.6 ASB kombiaczek EX
MB W124 2.0 D E-class EX
MB W115 200d '76


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz kwie 05, 2009 9:37 am 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
Dopóki nie przekręcisz klucza - to możesz zapomnieć o jakichkolwiek dziurach...
W modelu 126 kompletna stacyjka jest możliwa do wyjęcia łącznie z górnym odcinkiem kolumny kierowniczej.

Pamiętam jechałem kiedyś dwieście km żeby pomóc w rozbrojeniu zaciętej stacyjki w 124. Gość zeznał, że rodzina na zmianę od trzech dni manewruje kluczykiem (rzecz się stała na urlopie).
Mnie się to udało po piętnastu sekundach [zlosnik]

Jeżeli stacyjka zacięła się pierwszy raz - to jest spora szansa, że kluczyk uda się przekręcić (chociaż nie stuprocentowa)
Jeżeli kluczyk zacinał się wcześniej - to miej pretensje tylko do siebie... :-?

_________________
W203 Kompressor


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz kwie 05, 2009 9:40 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 21, 2003 2:44 pm
Posty: 480
Lokalizacja: Wrocław
za pomocą śrubokrętu mogę całością ruszać, problem pewnie będzie z trafieniem na pierwszą pozycję, z tego co pamiętam to mam tam jedną dziurkę w całym tym pierścionku. Ten drucik wsadzony do dziurki muszę trzymać przy odkręcaniu, cza zabezpieczenie puszcza i mogę swobodnie kręcić?
Pozostaje pytanie czy zbyt mocno nie rozwierciłem całości . . .

Dzięki koledzy, jutro czas walki :)

_________________
Heaven Is In The Back Seat Of My Mercedes
W124 kombi, 1993, 3.0 diesel
_____________
ex W126 4,2 SE
ex W123 200D
ex W115 240D


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl