MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw sie 14, 2025 3:55 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł: kompresja m103
Post: czw kwie 09, 2009 7:38 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 06, 2005 6:04 pm
Posty: 271
Lokalizacja: Słupsk
witam dałem silnik do przeglądu i wyszło mi ze mam
10,5
10,5
11,5
11,5
10,5
10,5
zostanie wymieniony wałek bo w 2 miejscach był wytarty, głowica do regeneracji i wymiane uszczelki. Jak myślicie, podniesie to kompresje?
i jedno pytanko jaką powinien mieć kompresje silnik 2,6 m103
pozdrawiam


Na górę
 Tytuł:
Post: czw kwie 09, 2009 7:45 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 18, 2006 9:02 pm
Posty: 3164
Numer GG: 4094058
Lokalizacja: Warszawa--> Leoncin
No kompresja nie za wysoka. Dobrze, że chociaż w miarę równa.
Miejmy nadzieję, że pomoże remont (a wg. mnie na pewno będzie lepiej.. jesli dół OK )
Kompresje jaką ma mieć? Jak ma 12 na wszystkich cyl to jest bdb ;)

_________________
Chrome N Paint Custom Shop
Lakiery House Of Kolor / Felgi Dayton Wire Wheels


Cadillac DeVille Lowrider
Chevy '64 Impala SS Lowrider
C123 280CE
S124 250D
Lincoln Town Car -ex
C124 300CE 24V -ex
W126 420SEL Cali. -ex
W123 240D '84 -ex
W123 200D -ex


Na górę
 Tytuł:
Post: czw kwie 09, 2009 8:10 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sty 14, 2009 9:27 am
Posty: 235
Lokalizacja: Szczyrk
BrunoGiamatti pisze:
No kompresja nie za wysoka. Dobrze, że chociaż w miarę równa.

Ciśnienie sprężania wg Aututodaty to 13,5-15,5 bara,czyli faktycznie nie za wysokie,zrobienie głowicy pomoże choć niewiele,njaprawdopodobniej jest duże zużycie pierścieni tłokowych,może nich warsztat zrobi próbe olejową.

_________________
ex
VW Garbus 1300 1961r
VW Garbus 1300 1968r
VW Bus 1600 1975r
W123 240D 1977r
obecnie
W124 230E Automatic 1985r


Na górę
 Tytuł:
Post: czw kwie 09, 2009 11:20 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 18, 2006 9:02 pm
Posty: 3164
Numer GG: 4094058
Lokalizacja: Warszawa--> Leoncin
No próba olejowa może wiele pokazać (chodź nie musi.. ale z zasady mówi czy góra czy dół puszcza)

_________________
Chrome N Paint Custom Shop
Lakiery House Of Kolor / Felgi Dayton Wire Wheels


Cadillac DeVille Lowrider
Chevy '64 Impala SS Lowrider
C123 280CE
S124 250D
Lincoln Town Car -ex
C124 300CE 24V -ex
W126 420SEL Cali. -ex
W123 240D '84 -ex
W123 200D -ex


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 10, 2009 9:03 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: śr sty 28, 2009 11:58 pm
Posty: 25
Witam !

Na tej stronie jest podane że ciśnienie powinno być 10 lub 9,2 w zależności od wersji. To samo mi powiedziano w serwisie. Z tym że jest to minimalne ciśnie z jakim silnik będzie pracował poprawnie.
http://mb.auto.pl/dane_en_os/230310DT.HTM

Druga rzecz to dokładność przyrządu pomiarowego.
Jak robiłem ostatnio pomiar sprężania po zrobieniu głowicy to wzrosło z 10,5 na 11,5. Miałem wypalone gniazda i zawory - trzeba było docierać.

Podsumowując ja bym się nie przejmował i jeździł. Raz wymieniłem pierścienie w m102 i zamienniki się rozsypały po 60 tyś. km. Także lepiej nie ruszać dołu silnika jak jest od nowości nie rozbierany, chyba że faktycznie ciśnienie spadnie do 8.

Pozdrawiam


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 10, 2009 10:06 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
lubaz pisze:
Na tej stronie jest podane że ciśnienie powinno być 10 lub 9,2 w zależności od wersji. To samo mi powiedziano w serwisie. Z tym że jest to minimalne ciśnie z jakim silnik będzie pracował poprawnie.
http://mb.auto.pl/dane_en_os/230310DT.HTM

na tej stronie jest stopień sprężania a nie ciśninie!

Wymiana/regeneracja wałka rozrządu nie pomoże na kompresję, bo zawory trzymają kompresje jak są zamkniete, a wałek je tylko otwiera, chyba że remont głowicy bedzie głębszy -zawory, gniazda etc.

Ja polecam zrobic próbe olejową ta zawsze mówi co nie co o tym gdzie to powietrze ucieka.
Szczerze mówiąc to warto się zastanowić czy nie lepiej jeździć tym silnikiem ile sie da nie inwestując w niego a potem poprostu go zmienić na inny, bo remont jest nieopłacalny...

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 10, 2009 10:46 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 23, 2007 5:41 pm
Posty: 1636
Lokalizacja: wwa yelonki
lubaz pisze:
Na tej stronie jest podane że ciśnienie powinno być 10 lub 9,2 w zależności od wersji. To samo mi powiedziano w serwisie.


Napisz który to serwis, żeby przypadkiem tam nie trafić [zlosnik]

_________________
126.045
fb.com/waxclusive


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 10, 2009 10:50 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 06, 2005 6:04 pm
Posty: 271
Lokalizacja: Słupsk
uszczelka pod głowicą puszczała olej, dlatego zabrałem sie za silnik, wałek jest wytarty w 2 miejscach, dlatego go wymieniam, głowica była w regeneracji wymieniali gumki,a zawory sa szczelne (tylko nie wiem czy teraz czy były wcześniej)
pozdrawiam


Na górę
 Tytuł:
Post: sob kwie 11, 2009 3:17 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 06, 2005 6:04 pm
Posty: 271
Lokalizacja: Słupsk
Wczoraj odebrałem gwiazde, silnik chodzi o niebo lepiej, nic nie pyka nie klepie, słychać tylko pasek klinowy jak szumi:)
pozdrawiam


Na górę
 Tytuł:
Post: sob kwie 11, 2009 3:44 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 18, 2006 9:02 pm
Posty: 3164
Numer GG: 4094058
Lokalizacja: Warszawa--> Leoncin
W rozrządzie ?? [zlosnik]
heh no ok a pomiary były robione teraz? ... jak będą to się pochwal.

_________________
Chrome N Paint Custom Shop
Lakiery House Of Kolor / Felgi Dayton Wire Wheels


Cadillac DeVille Lowrider
Chevy '64 Impala SS Lowrider
C123 280CE
S124 250D
Lincoln Town Car -ex
C124 300CE 24V -ex
W126 420SEL Cali. -ex
W123 240D '84 -ex
W123 200D -ex


Na górę
 Tytuł:
Post: sob kwie 11, 2009 4:57 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 06, 2005 6:04 pm
Posty: 271
Lokalizacja: Słupsk
nie zdarzyłem zrobić pomiarów, ale żyje świadomością że mam wszędzie po równe 13:)
po świętach bede olej w skrzyni wymieniał ,to moze uda mi sie zmierzyć
pozdrawiam, i życzę wesołych świąt


Na górę
 Tytuł:
Post: sob kwie 11, 2009 6:14 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
maciek-126 pisze:
słychać tylko pasek klinowy jak szumi:)

zobacz czy jakaś rolka nie ma luzów, u mnie też "szumiał pasek", a teraz po wymianie rolki praktycznie cisza...

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Ostatnio zmieniony sob kwie 11, 2009 8:57 pm przez Janfocus, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: sob kwie 11, 2009 8:54 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 18, 2006 9:02 pm
Posty: 3164
Numer GG: 4094058
Lokalizacja: Warszawa--> Leoncin
U mnie też szumiał ... aż trzasnął w trasie [zlosnik]

_________________
Chrome N Paint Custom Shop
Lakiery House Of Kolor / Felgi Dayton Wire Wheels


Cadillac DeVille Lowrider
Chevy '64 Impala SS Lowrider
C123 280CE
S124 250D
Lincoln Town Car -ex
C124 300CE 24V -ex
W126 420SEL Cali. -ex
W123 240D '84 -ex
W123 200D -ex


Na górę
 Tytuł:
Post: sob kwie 11, 2009 9:19 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 09, 2005 10:28 pm
Posty: 2823
Numer GG: 578747
Lokalizacja: Katowice/Stuttgart
To co miezyles to bylo cisnienie sprezania a nie zadna kompresja. Nie ma czegos takiego jak kompresja - jest stosunek kompresji, czyli stosunek objetosci komory cylindra do objetosci komory spalania. Te wyniki, ktore podales na poczatku sa super - 13 atm to maja chyba tylko niedotarte silniki. Wazne jest zeby cisnienie bylo na wszystkich cylindrach rowne - roznica pomiedzy najlepszym a najslabszym cylindrem nie powinna przekraczac 10%. Nawet gdyby wszystkie mialy po 8 nie poczulbys roznicy.

_________________
'68 250, szwajcar
'70 250 C, niemiec
'71 230, austryjok
'71 250 CE, angol


Na górę
 Tytuł:
Post: sob kwie 11, 2009 9:38 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
Kompresja (silniki) - potoczne określenie wielkości ciśnienia sprężania silnika - ciśnienia powietrza lub mieszanki paliwowo-powietrznej po sprężeniu w cylindrze silnika spalinowego tłokowego.

Nie należy tego utożsamiać ze stopniem sprężania silnika, który dla danego typu silnika jest zawsze stały.

Stopień sprężania – to stosunek objętości powietrza w cylindrze silnika na końcu suwu ssania do objętości powietrza na końcu suwu sprężania.

Ściślej to stosunek objętości cylindra silnika w dolnym martwym położeniu do objętości cylindra silnika w górnym martwym położeniu.

tak więc ciśnienia sprężania zależy m.in. od szczelności i ten parametr mierzy nam manometr

a
Stopień sprężania nie zależy od szczelności i jest stałym parametrem silnika...

AutoData podaje stopień sprężania 9,2:1
A cieśninie sprężania (kompresję) 13,5-15,5Atm
oczywiście tak jest dla nowego, jak będzie miał po 8 też jeszcze będzie zapalał i jeździł...

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl