MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt sie 08, 2025 4:47 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 53 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: pt kwie 03, 2009 8:32 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: czw sie 26, 2004 8:47 pm
Posty: 770
Lokalizacja: Garwolin
lubaz pisze:

Jeśli chodzi o silniki m104 czyli głównie 30-24V lub 3,2-24V nikt nie wspomniał o pękających głowicach i padających modułach zapłonowych.


To dobre :lol:
Nigdy o tym nie słyszałem.

lubaz pisze:
Ja mam m103 po remoncie głowicy paru drobnych przeróbkach i wiem jedno m104 3,2 nie daje rady do 160 km/h.



A to lepsze :lol: :lol: :lol: :lol:

_________________
W463 500GE 93'
W126 300SE 89'
W124 E280 94' - sprzedam
W124 300CE 91' - sprzedam
W201 2,6 93'
W140 S500L 97'
W123 2,3 83'
W116 2,8 75'
W212 E250 bluetec 4 Matic 15'
http://www.mateofhu.pl
http://www.wydruk.info


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 03, 2009 9:00 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
lubaz pisze:
Ogólnie przebieg auta około 600 tyś km. Łańcuch rozrządu cały czas ten sam. Niektórzy wymieniają co 100 tyś. ale przecież to nie Ford ani VW. Nie wiem skąd ten zwyczaj wymiany elementu silnika w Mercedesach.


W okolicach 200kkm wypadało by zobaczyć jak wyglądają prowadnice, napinacz itd. Wtedy dostęp do łańcucha jest a sama wymiana nie jest skomplikowana - tutaj szkoda na oszczędności.
Jedynym czynnikiem decydującym o konieczności wymiany łańcucha jest jego wyciągnięcie, jeśli masz w normie to OK.

lubaz pisze:

Ja mam m103 po remoncie głowicy paru drobnych przeróbkach i wiem jedno m104 3,2 nie daje rady do 160 km/h.

To znaczy, że coś z silnikiem jest dalece nie tak.

lubaz pisze:
I teraz moje m103 pali w mieście zimą do 20 l gazu na trasie można zejść do 10 l, ale nie mniej. Opowiastki w stylu mi 3,0 pali 7,5 w trasie zostawcie dla wnuczki lub wnuka.


Można zejść do 7-8 przy ok 70km/h non stop i całkowicie sprawnym wtrysku benzyny.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 03, 2009 4:50 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 23, 2007 5:41 pm
Posty: 1636
Lokalizacja: wwa yelonki
BrunoGiamatti pisze:
lukasz9022 pisze:
do 300 gaz II gen nie nada sie

IGS - jest to ciągły wtrysk gazu czyli coś co jakoś się zgrywa z z KE Jetronic. Koszt instalacji z montażem 5000zł do silnika 6 cylindrowego. - czyli dużo..


Skąd wziąłeś taką cene?
Tyle to do V8 nawet nie wyjdzie... <br>Dodano po 6 godzinach. 1 minutach.:<br> Właśnie przed chwilą przejeżdzałem przez Słomianą 14 i postanowiłem podpytać czy coś się ceny zmieniły i tak:

r6 - ok. 3600
v8 - z dwoma parownikami, ok. 4500

_________________
126.045
fb.com/waxclusive


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 03, 2009 7:09 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: śr sty 28, 2009 11:58 pm
Posty: 25
~zegarek i MMM my już się znamy z innego forum.

Wiecie dokładnie że robiłem remont głowicy. Tylko na tamtym forum nie można się chwalić czymś co nie jest standardowe :). Taki już tam klimat.

CLK v8 zagazowałem i miałem problemy. Mało który gazownik potrafi dobrze zrobić instalację sekwencyjną przy dużych pojemnościach. Byłem na tyle zdesperowany że jechałem z Wrocławia do Warszawy tylko po to aby poprawić instalację. Nie chcę reklamować ludzi z tej branży u których byłem, ale z reguły jest tak : panie my zamontowaliśmy instalację a że nie jeździ w tym aucie to nie nasza wina. Pewnie świece, przewody, cewki, przepływomierz do wymiany.

"Można zejść do 7-8 przy ok 70km/h non stop i całkowicie sprawnym wtrysku benzyny." a jechałeś kiedyś na trasie cały czas 70 km/h bo ja nigdy. tak staram się jechać około 110 km/h ale w miastach trzeba zwalniać.

"To dobre
Nigdy o tym nie słyszałem. " czasami człowiek dowiaduje się czegoś czego nie widzi. Sprzedaję czasami części do 3,2 3,0 24V i głowice oraz moduły zapłonowe idą od ręki. <br>Dodano po 11 minutach.:<br> Czytając że do V8 kosztuje 4,5 przypomina mi się jak naprawiałem skrzynię biegów w CLK.

Jeden gość powiedział 3 tys. zł.
Ja pojechałem tam gdzie powiedziano mi 4,5. Faktura za części wyszła 3 tyś. zł a 1,5 tyś robocizna. Nie wiem ile faktycznie taniej były kupione części bo to już nie moja sprawa. Po odebraniu auta nie słyszałem żeby jeździć spokojnie i nie było limitu km. Tylko 1 rok czasu. Więc nie wiem jak gość chciał mi ją naprawić za 3 tys. ? Może robi to społecznie a żyje z czego innego.

Jeśli chodzi o porządna sekwencję do V8 to niestety zostawisz tak z 5,5 tyś zł u kogoś kto to zamontuje, dobierze elementy do odpowiedniej mocy z jednego garka, później wyreguluje i sprawdzi na sondzie szeroko pasmowej czy jest bogato do odcięcia.


Na górę
 Tytuł:
Post: sob kwie 04, 2009 12:50 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 18, 2006 9:02 pm
Posty: 3164
Numer GG: 4094058
Lokalizacja: Warszawa--> Leoncin
zegarek pisze:
Skąd wziąłeś taką cene?
Tyle to do V8 nawet nie wyjdzie...

Serio. Bez ściem - pytałem sam pod swojego CE jakis rok temu w polecanej przez wszystkich warszawskiej "gazowni" słownie: pięć tysięcy polskich złotych.

Kolega wcześniej napisał, że Ci co piszę, że gaz do kuchenek itp to pewnie się przejechali na gazownikach itp. Racja - owszem! Ja się przejechałem ale i tak od zawsze uważam, że gaz do kuchenek [oczko] .. fura wyjechała tak z fabryki to (jak dla mnie ) powinna tak śmigać (a inne felgi itp to już inna sprawa).. Ale to już moje zdanie ;) .. to że miałem 2 furmanki na LPG to przypadek.
lubaz pisze:
Ja mam m103 po remoncie głowicy paru drobnych przeróbkach i wiem jedno m104 3,2 nie daje rady do 160 km/h.

No zależy jakie masz te przeróbki ;) I zależy ajkei są skrzynie w w/w pojazdach.. ale jedno Ci powiem - 300-24 i 320 które mają po 224-231 nie dają cobie obskubać piórek "zwykłej" 188KM M103. 300-24 jeszcze ma pozornie niski moment obrotowy ale 320 to już nieco inna bajka
Pzdr

_________________
Chrome N Paint Custom Shop
Lakiery House Of Kolor / Felgi Dayton Wire Wheels


Cadillac DeVille Lowrider
Chevy '64 Impala SS Lowrider
C123 280CE
S124 250D
Lincoln Town Car -ex
C124 300CE 24V -ex
W126 420SEL Cali. -ex
W123 240D '84 -ex
W123 200D -ex


Na górę
 Tytuł:
Post: sob kwie 04, 2009 1:48 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 23, 2007 5:41 pm
Posty: 1636
Lokalizacja: wwa yelonki
BrunoGiamatti pisze:
zegarek pisze:
Skąd wziąłeś taką cene?
Tyle to do V8 nawet nie wyjdzie...

Serio. Bez ściem - pytałem sam pod swojego CE jakis rok temu w polecanej przez wszystkich warszawskiej "gazowni" słownie: pięć tysięcy polskich złotych.



Tzn. gdzie dokładnie? Bo ja nie znam innego zakładu w Warszawie gdzie umieją montować IGS'a...

_________________
126.045
fb.com/waxclusive


Na górę
 Tytuł:
Post: sob kwie 04, 2009 2:03 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 18, 2006 9:02 pm
Posty: 3164
Numer GG: 4094058
Lokalizacja: Warszawa--> Leoncin
Przewertuję skrzynkę pocztową i jutro postaram się dac namiar .. zobaczymy o która to miejscówkę chodzi (a .. pytałem w Lublinie też - cena taka sama)

_________________
Chrome N Paint Custom Shop
Lakiery House Of Kolor / Felgi Dayton Wire Wheels


Cadillac DeVille Lowrider
Chevy '64 Impala SS Lowrider
C123 280CE
S124 250D
Lincoln Town Car -ex
C124 300CE 24V -ex
W126 420SEL Cali. -ex
W123 240D '84 -ex
W123 200D -ex


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 07, 2009 10:03 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn kwie 06, 2009 5:00 pm
Posty: 341
Lokalizacja: Wlkp.
Przyłączam się do postu:
lubaz pisze:
(...)
IGS jest faktycznie drogi, ale jeśli chcesz mieć dobrą instalację LPG sekwencję to wcale nie wyjdzie Cie taniej. To co wciskają gazownicy w zestawach sekwencji woła o pomstę do nieba. Przejrzyjcie fora o LPG to zobaczycie co się dzieje. Za dobrą sekwencję trzeba zapłacić do 6 cyl. tak z 4,5 tyś. Na gównianych podzespołach wychodzi 3 tyś..
(...)


Najważniejsze to znaleźć dobry zakład montujący LPG. Na tym nie ma co oszczędzać. Mojego wcześniejszego japończyka zajechali "specjaliści" od LPG. Poszedłem po kosztach i bardzo tego żałowałem...
Jeśli chodzi o poszukiwanego CE to przede wszystkim zadaj sobie pytanie czy naprawdę potrzebujesz tej instalacji LPG. Przy obecnych cenach gazu, większym zużyciu paliwa na gazie, oraz droższych przeglądach nie zawsze to się kalkuluje. Usiądź sobie nad kartką - sprawdź ile kilometrów przejeżdżasz i czy nowym CE będziesz tyle samo kilometrów pokonywać. Jeśli z Twoich wyliczeń wyjdzie, że instalacja zwróci się po 2-3 latach to ja bym jej nie robił. Szkoda czasu, gdyż nie wiadomo czy cena gazu jeszcze nie wzrośnie w stosunku do benzyny... nigdy nie wiadomo kiedy rząd zrobi kolejny skok na kasę zmotoryzowanych...
Montaż instalacji LPG, nawet w najlepszym zakładzie, zawsze wiąże się z jakimś ryzykiem powikłań.

_________________
w126 420sel '89
w108 280S '70


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 07, 2009 10:26 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 18, 2006 9:02 pm
Posty: 3164
Numer GG: 4094058
Lokalizacja: Warszawa--> Leoncin
Emsi pisze:
nie wiadomo czy cena gazu jeszcze nie wzrośnie w stosunku do benzyny...

Dokładnie tak. A nóż najdzie Cię po roku na sprzedaż samochodu (z różnych powodów) i będziesz pluł sobie w brodę, że inwestowałeś grubą kasę w instalacje LPG.. A zakup 230 i 300CE z już zamontowanym LPG odradzam ... Wiadomo jak to lubi kichnąć i zrobić nieodwracalny bałagan.
Kolega co założył temat coś się nie odzywa. Czy postanowiłeś już coś?

_________________
Chrome N Paint Custom Shop
Lakiery House Of Kolor / Felgi Dayton Wire Wheels


Cadillac DeVille Lowrider
Chevy '64 Impala SS Lowrider
C123 280CE
S124 250D
Lincoln Town Car -ex
C124 300CE 24V -ex
W126 420SEL Cali. -ex
W123 240D '84 -ex
W123 200D -ex


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 10, 2009 9:10 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: śr sty 28, 2009 11:58 pm
Posty: 25
Jeszcze jedna rzecz mi się przypomniała, mianowicie wachacze w m104 3,2 z nie wymiennymi sworzniami.

Porównując jeszcze m103 3,0 do m104 3,2 to wolę to pierwsze ze względu na ASD, które jest świetne w zimie. Natomiast ESP które jest w m104 3,2 nie da się jeździć.


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 10, 2009 9:21 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: czw sie 26, 2004 8:47 pm
Posty: 770
Lokalizacja: Garwolin
lubaz pisze:
Jeszcze jedna rzecz mi się przypomniała, mianowicie wachacze w m104 3,2 z nie wymiennymi sworzniami.

Porównując jeszcze m103 3,0 do m104 3,2 to wolę to pierwsze ze względu na ASD, które jest świetne w zimie. Natomiast ESP które jest w m104 3,2 nie da się jeździć.


Wahacze bez problemu wymienia się na takie z wymiennymi swożniami, kosztują grosze.
3.2 NIGDY nie miało ESP, miało ASR, ale zdarzały się wersje z ASD, no i te są fajniejsze [oczko]

_________________
W463 500GE 93'
W126 300SE 89'
W124 E280 94' - sprzedam
W124 300CE 91' - sprzedam
W201 2,6 93'
W140 S500L 97'
W123 2,3 83'
W116 2,8 75'
W212 E250 bluetec 4 Matic 15'
http://www.mateofhu.pl
http://www.wydruk.info


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz kwie 12, 2009 8:17 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt paź 24, 2003 6:09 pm
Posty: 94
nie czytałem wszystkich wypowiedzi bo mało akurat dziś czasu mam...
ale
osobiście użytkuję E220 coupe z sekwencją za 2,5 tyś zł od 2 lat i naprawdę baaardzo dobrze się spisuje.. nie ma takiego kopnięcia jak 320 ale na miasto i poza spokojnie wystarcza


Na górę
 Tytuł:
Post: pn kwie 13, 2009 1:35 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: śr sty 28, 2009 11:58 pm
Posty: 25
"osobiście użytkuję E220 coupe z sekwencją za 2,5 tyś zł od 2 lat i naprawdę baaardzo dobrze się spisuje"

OK zrób zdjęcia kolektora ssącego tak aby było widać umieszczone dysze od lpg. Zrób zdjęcie zamontowanej butli. Pokaż jakie masz wtryskiwacze, reduktor, komputer lpg - to zobaczymy co tam masz i czy faktycznie jeździ jak powinno.

Pozdrawiam


Na górę
 Tytuł:
Post: pn kwie 13, 2009 10:11 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 18, 2006 9:02 pm
Posty: 3164
Numer GG: 4094058
Lokalizacja: Warszawa--> Leoncin
A czemu 2,2 ma nie chodzić tak jak powinno? Toż to elektroniczny wtryskowtryskiwacz ;)

_________________
Chrome N Paint Custom Shop
Lakiery House Of Kolor / Felgi Dayton Wire Wheels


Cadillac DeVille Lowrider
Chevy '64 Impala SS Lowrider
C123 280CE
S124 250D
Lincoln Town Car -ex
C124 300CE 24V -ex
W126 420SEL Cali. -ex
W123 240D '84 -ex
W123 200D -ex


Na górę
 Tytuł:
Post: pn kwie 13, 2009 10:19 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: czw sie 26, 2004 8:47 pm
Posty: 770
Lokalizacja: Garwolin
Ja mam w dwóch VITO silnik M111 na LPG.
Jednym zrobiłem już 120k km, drugim 30k km.
Instalki polsko-włoskie klony ze sterownikiem STAG200.
W silnikach wymienia się tylko olej i filtry i nic się nie dzieje.
Spalane średnie LPG około 13-15l/100km

_________________
W463 500GE 93'
W126 300SE 89'
W124 E280 94' - sprzedam
W124 300CE 91' - sprzedam
W201 2,6 93'
W140 S500L 97'
W123 2,3 83'
W116 2,8 75'
W212 E250 bluetec 4 Matic 15'
http://www.mateofhu.pl
http://www.wydruk.info


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 53 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl