MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt sie 08, 2025 12:48 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: wt kwie 14, 2009 9:40 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt sie 05, 2008 9:51 pm
Posty: 91
WItam,

po zimie próbowałem otworzyć szyberdach w moim E250 93'.

Tu niestety NIEMIŁE zaskoczenie :( :o Przyciskam guzik i nic!

Załamany po paru próbach dostrzegam jedynie bzyczenie z bagarznika, wlasciwie to nie bzyczenie tylko dzwięk pracującego silniczka elektrycznego. Pamiętam, zę przed zimą popsikałem sylikonem prowadnice.
Czy to koniec przyjemności z jazdy z szberdachem?

P.S. jak znacie kogoś naprawde sensownego w Krakowie to prosze o namiary

Pozdrawiam


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 14, 2009 10:42 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 27, 2008 3:20 pm
Posty: 189
W pierwszej kolejności stawiam na linke

_________________
_________________________
W123 200D 84 ex
W124 250D 92 ex
W140 300SE 91 ex wielkość ma znaczenie :) W140 RULEZZZ :)
W126 500sec - w trakcie odbudowy
W124 2.5TD `91 ciapek na dojazdy do pracy

nie MB: HONDA VFR 800 V-TEC `03


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 14, 2009 11:12 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: ndz gru 28, 2008 9:16 pm
Posty: 36
Lokalizacja: Krasiniec/Maków mazowiecki
U mnie jest to samo, bylo juz tak odkad go kupilem. Jak do tego sie zabrac zdejmowac podsufitke?


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 14, 2009 11:28 am 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
sniechu19 pisze:
W pierwszej kolejności stawiam na linke


Jeśli silnik pracuje bardzo swobodnie to może i linka, ale jeśli ledwo zipie to może byc cokolwiek, od wytartej zębatki w silniku, aż po mechanizm przy płycie.


paweu pisze:
P.S. jak znacie kogoś naprawde sensownego w Krakowie to prosze o namiary




Znam taka Magdę, sensowna dziewczyna,ale szyberdachu raczej nie ogarnie :):):)

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Ostatnio zmieniony wt kwie 14, 2009 11:29 am przez THC, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 14, 2009 11:28 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt sie 05, 2008 9:51 pm
Posty: 91
Podobno nie warto się za to samemu zabierać.

Cytuj:
W pierwszej kolejności stawiam na linke


W sensie że pękła czy się odczepiła od silnika ? :cry:


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 14, 2009 11:32 am 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
paweu pisze:
Podobno nie warto się za to samemu zabierać.

Cytuj:
W pierwszej kolejności stawiam na linke


W sensie że pękła czy się odczepiła od silnika ? :cry:



Jeśli nie masz bladego pojęcia o mechanice i szyberdachu w 124 , to sie nie zabieraj.
Pękła, linka nie może odczepic się od silnika.

Trzymaj przycisk w pozycję uchylenia i dłonią spróbuj wypchac go w górę, lub za pomoca drugiej osoby, przycisk na odsuwanie i nacisk na płytę od góry.
Ja swój tak ozywiłem, potem przesmarowałem i śmiga.

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 14, 2009 6:47 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt sie 05, 2008 9:51 pm
Posty: 91
Niestety nic sie nie dzieje.

Zna ktoś jakiegoś speca od szyberdachów w Krakowie??


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 14, 2009 10:11 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
sniechu19 pisze:
W pierwszej kolejności stawiam na linke


Tutaj jest zapytanie o wrażenia słuchowe: czy silnik idzie lekko, bez obciążenia, czy słychać, że się "męczy"

_________________
W203 Kompressor


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 14, 2009 10:42 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt sie 05, 2008 9:51 pm
Posty: 91
Witam,

idzie lekko, jest takie łiiiiiii. nie przerywa, idzie płynnie, zauważyłem również, jak próbuje otwierać elektrycznie i chwyce śrube plastikową (pradopodobnie od ręcznego otwierania) to ona stoi a silnik dalej kręci, puszczam to silnik dalej kręci. Jednym słowem plastikowa śruba nie ma wpływu na prace silnika.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 15, 2009 12:24 am 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
paweu pisze:
Witam,

idzie lekko, jest takie łiiiiiii. nie przerywa, idzie płynnie, zauważyłem również, jak próbuje otwierać elektrycznie i chwyce śrube plastikową (pradopodobnie od ręcznego otwierania) to ona stoi a silnik dalej kręci, puszczam to silnik dalej kręci. Jednym słowem plastikowa śruba nie ma wpływu na prace silnika.


Pod tą plastikową nakładką do ręcznego zamykania jest sprzęgiełko przeciążeniowe. Dociąganie znajdującej się tam nakrętki drobnozwojowej powoduje zwiększenie momentu przenoszonego z silniczka na mechanizm dachu.
Do ustawiania sprzęgiełka trzeba mieć doświadczenie!
Nieprawidłowe ustawienie spowoduje zniszczenie linki i pancerza prowadzącego!!!

W Twoim przypadku prawdopodobnie pękła linka. Zacząłbym od zdjęcia płatu podsufitki który odsuwa się z szyberdachem, odłączyłbym linkę od mechanizmu i po jej wyjęciu oceniłbym jej uszkodzenia.

_________________
W203 Kompressor


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 15, 2009 12:27 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt sie 05, 2008 9:51 pm
Posty: 91
Dziękuje za wyczerpującą odpowiedz!

Czy jest możliwe, że tak poluzowałem to sprzęgiełko, że moc silnika nie jest przekazywana na linkę? Bo tam na dole jest chybaa widoczny kawałek linki i wydaje mi się, że ona całkowicie stoi przy silniku.

Pozdrawiam <br>Dodano po 5 godzinach. 38 minutach.:<br> Po dłuższych oględzinach:

dochodze do wniosku, że linka wychodzi pod silnikiem [zlosnik]. Podczas uruchamiania/otwierania dachu silnik kręci, a ta linka na dole stoi w miejscu :o
Nic z tego nie rozumiem :oops: <br>Dodano po 2 godzinach. 21 minutach.:<br> Czy ktoś pomoże?? Gerri? :)

Nowe obserwacje:

Po przejrzeniu instrukcji how to: http://www.dvj.pl/szyberdach_w124/skorowidz.htm
zatrzymuje swoje prace przy pierwszym kroku [zlosnik]. Niestety nie jestem w stanie tego podważyć. Powiem nawet więcej, nie mogę tam wcisnąć paluchów :roll:

Pozdrawiam


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 15, 2009 7:02 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
paweu pisze:
Po przejrzeniu instrukcji how to: http://www.dvj.pl/szyberdach_w124/skorowidz.htm
zatrzymuje swoje prace przy pierwszym kroku [zlosnik]. Niestety nie jestem w stanie tego podważyć. Powiem nawet więcej, nie mogę tam wcisnąć paluchów :roll:

Pozdrawiam


Weź kawałek płaskownika z cienkiej blachy, wygnij koniec pod kątem prostym i ten przyrząd zastąpi Twoje palce.

Jeżeli chodzi silniczek, to często się zdarza, że ulega wytarciu znajdujące się wewnątrz koło ślimakowe i napęd przestaje być przekazywany.
Zdejmij białą nakładkę na śrubie służącej do awaryjnego otwierania, poluzuj znajdującą się pod spodem nakrętkę sprzęgiełka i przy użyciu płaskiego kluczyka nr 7 kręć osią tego sprzęgiełka żeby odsunąć dach do tyłu. Jak go przynajmniej trochę ruszysz, to wtedy łątwiej będzie ci zdjąć podsufitkę.

_________________
W203 Kompressor


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 15, 2009 9:35 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt sie 05, 2008 9:51 pm
Posty: 91
witaj,

rozebrałem cały szyberdach 8)

1. pęknięta lewa prowadnica (minimalnie)
2. http://www.dvj.pl/szyberdach_w124/obrazki/DSC07039.jpg - brak lewej śruby, aluminiowa rurka się ledwie trzyma.
3. powyginałem sobie pieprzoną podsufitkę ;(

Jutro zamieszcze zdjęcia jak to u mnie wygląda.

Dzięki za odpowiedz Gerri ;)

Pozdrawiam


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 15, 2009 10:44 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
paweu pisze:
3. powyginałem sobie pieprzoną podsufitkę ;(


To se poprościsz - żadna tragedia [usmiech]

_________________
W203 Kompressor


Na górę
 Tytuł:
Post: pn cze 22, 2009 11:00 am 
Offline
nowy

Rejestracja: pn cze 22, 2009 10:58 am
Posty: 1
Miałem identyczny problem. Pomogło ruszenie sprzęgła w bagażniku (nasadowy klucz 17).


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl