MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt lip 04, 2025 4:13 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 449 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 115 16 17 18 1930 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: czw kwie 16, 2009 12:42 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: ndz lut 15, 2009 12:53 am
Posty: 9
Lokalizacja: Szczawno-zdrój
Wypełnienie daje sie bez problemu ustawić na obrotach minimalnie maleje.
Wczoraj wymieniłem Przepływomierz i znacznie się poprawiło ale przy próbie odpalenia dzisiaj rano odpalił za czwartym razem.
Podczas odpalania gdy nie chce zaskoczyć dostaje jag by lewych obrotów
może związane jest to z zapłonem ale kable mam nowe. [wisielec]

_________________
190E,87 2.6
190D,91


Na górę
 Tytuł:
Post: czw kwie 16, 2009 3:03 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Przekładanie rozdzielacza to nie jest najlepszy pomysł.
Trochę maleje, - ile? - pomiar pomiędzy jakimi pinami - w stronę zubożania czy wzbogacania?
Jak długo i jak pyli wtrysk rozruchowy?

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: czw kwie 16, 2009 6:23 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: ndz lut 15, 2009 12:53 am
Posty: 9
Lokalizacja: Szczawno-zdrój
Rozdzielacz zmieniłem bo stary puszczał paliwo na 2 wtryskach.
Wypełnienie na wolnych obrotach ustawione mam na około 40% a na obrotach minimalnie się wzbogaca na jakieś 35%.
A co do wtrysku rozruchowego jak sprawdzałem jego zasilanie to napięcie na niego było podawane przez około 10sekund przy temperaturze zewnętrznej około 0 stopni, co do tego jak rozpyla nie sprawdzałem.
Zaobserwowałem jeszcze jedną rzecz auto podczas pracy na wolnych obrotach zachowuje się tak jakby co jakiś wypadały mu zapłony na którymś z cylindrów.

_________________
190E,87 2.6

190D,91


Na górę
 Tytuł:
Post: czw kwie 16, 2009 10:58 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Wypełnienie powinno być dla M103 bliższe 50-60% i nie zmieniać się przy 2-3tys. Ja bym jeszcze zerknął na sam sygnał z sondy L.
Napięcie na wtrysku rozruchowym nic nie powie o jakości pylenia tak samo nic nie wiemy jak pylą wtryski główne. Trzeba to sprawdzić. No i 100% szczelność odm.
Zerknąć też czy dochodzi do sterownika KE sygnał o kręceniu rozrusznikiem.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 17, 2009 12:42 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: ndz lut 15, 2009 12:53 am
Posty: 9
Lokalizacja: Szczawno-zdrój
Sonda lambda jest nowa japońska ngk porównywalna z bosch wtryskiwacze
główne też są nowe i pylą dobrze. Co do szczelności posprawdzałem wszystko jedyną starą gumą jest przewód z wtryskiem rozruchowym.
Wypełnienie ustawiłem tak jak pisałeś w pierwszym poście w tym temacie czyli 35-45% czy mam zmienić na 50-60%.
Dzisiaj na przykład z rana odpalił prawie idealnie

_________________
190E,87 2.6

190D,91


Na górę
 Tytuł:
Post: sob kwie 18, 2009 11:08 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
O sygnale z sondy pisałem bardziej aby dowiedzieć się jak pracuje adaptacja podczas jazdy - kontrolki ubogo-bogato w zasięgu wzroku.
:oops: faktycznie pisałem o wypełnieniu 35-45% Tak podaje Fabryka - u siebie ustawiam 50% bo tak mój silnik najlepiej pracuje, 60% będzie przegięciem w stronę mechanicznego zubożenia. Pytanie czego nie chce palić - dostaje za dużo czy za mało paliwa - trudne pytanie. Maniupulacje wypełnieniem na jałowych i obserwacje kiedy silnik odpala lepiej mogą powiedzieć coś więcej o przyczynach. Trzeba by ustawić faktycznie raz 30% raz 70% i zobaczyć.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz kwie 19, 2009 11:00 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: ndz lut 15, 2009 12:53 am
Posty: 9
Lokalizacja: Szczawno-zdrój
Jak z odpalaniem po wzbogaceniu go to nie wiem ale jak go wzbogacę tak ze wypełnienie pokazuje mi mieszankę za bogatą to auto jeździ normalnie,
Nie szarpie nie dławi sie przy ruszaniu.
Cho wiem że to nie możliwe ale czasami mam wrażenie jakby nagle dostawał gdzieś lewego powietrza

_________________
190E,87 2.6

190D,91


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 21, 2009 10:11 am 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 21, 2009 9:41 am
Posty: 16
Lokalizacja: Warszawa
Witam wszystkich,

Jestem nowy na forum ale mam stare kłopoty ze swoim KE. Prośba do Ukaniu - nie moge na priva bo to mój PIERWSZY post.

Prosze cie serdecznie o kontakt. Ja rowniez jestem w Wawie a Twoja wiedza na temat czarnomagicznego KE jest niesamowita.

Przepraszam za tak bezpośredni sposób ale nie mam innych technicznych mozliwosci. Mam nadzieje, ze dla ciebie moj mail bedzie widoczny.

Pozdrawiam,

_________________
W107 500SL '87


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 22, 2009 5:46 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 21, 2009 9:41 am
Posty: 16
Lokalizacja: Warszawa
Mam w107 sl500 z 87 roku od 8 lat. Od samego początku występował w nim objaw polegający na kulejącej pracy w stałym zakresie obrotów 1900-2200. W pozostałym zakresie obrotowym auto ma moc, pali ok na zimno i gorąco, nie gaśnie, spalanie też w normie - problem w tych obrotach.

Nie udało mi się tego wyeliminowac przez ten cały czas - jestem po wymianie kabli wn, kopułki, palca, podmianie modułu zapłonowego.

Objaw ten polega na tym, że motor nie będąc na biegu /stojąc/ we wspomnianym zakresie obrotowym nie pracuje prawidłowo - wypadają jakby zapłony, trzęsie się. Podczas jazdy pod obiążeniem jest to mniej odczuwalne ale jednak też.

Swego czasu wymontowałem potencjometr ale nie dopatrzyłem się tam jakiegoś fizycznego zuzycia. Nigdy nie sprawdzałem natomiast jego ustawienia i kalibracji systemu.

W pewnym momencie zainteresowałem sie regulatorem oktanowym pod maską - tam, w położeniu "7" silnik pracuje prawodłowo. Mniemam, że program 7 ma za zadanie zwiększenie dawki paliwa.

Co o tym sądzicie? Może którys z kolegów ma podobny objaw?

_________________
W107 500SL '87


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 22, 2009 8:58 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: śr sty 11, 2006 9:16 pm
Posty: 42
Lokalizacja: Bielsko-Biała
H78 a nie łapie gdzieś przypadkiem lewego powietrza?? Sprawdziłeś wszystkie gumy??

_________________
MB W124 300-24V


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 22, 2009 9:07 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 21, 2009 9:41 am
Posty: 16
Lokalizacja: Warszawa
Wojtas.bb dzięki za sugestię - muszę to wziąc pod uwage. Musze tobie jednak powiedzieć, że usterka ta występuje w takim samym zakresie odkąd mam ten wóz - od ok. 8 lat.

Na przestrzeni tego czasu wydaje mi się lewe powietrze zmieniało by zakres wpływu na silnik. W moim przypadku, niezaleznie od zmienianych gratów mam to samo (moduł zapłonu, świece oczywiście, kopułka, palec, kable i na deser wtryskiwacze z uszczelkami aby wyeliminować lanie paliwa)

Ostatnia zmiana kabli WN na Beru delikatnie poprawiła sytuację.

Muszę porządnie pomierzyć system wtrysku. Szukam fachowca w W-wie.

_________________
W107 500SL '87


Na górę
 Tytuł:
Post: czw kwie 23, 2009 10:27 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
H78 pisze:
Od samego początku występował w nim objaw polegający na kulejącej pracy w stałym zakresie obrotów 1900-2200

proponuję sprawdzić czy potencjometr klapy nie iskrzy przy takim wychyleniu klapy... Opis jak i co był w tym wątku...

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 24, 2009 10:00 am 
Offline
nowy

Rejestracja: ndz lut 15, 2009 12:53 am
Posty: 9
Lokalizacja: Szczawno-zdrój
A może zna ktoś z was dobrego fachowca od KE na dolnym śląsku

_________________
190E,87 2.6

190D,91


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 24, 2009 3:33 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 21, 2009 9:41 am
Posty: 16
Lokalizacja: Warszawa
Ok, juz po temacie.

Problemy z obrotami w stałym zakresie miały swoje źródło w położeniu aparatu zapłonowego.

Palec rozdzielacza pracował tylko kawałkiem powierzchni w związku z tym nie trafiał w odpowiednie miejsce.

Polecam zatem wszystkim pana z Parkowej w Legionowie, który dokonał tego, na czym poległo wielu przed nim.

Usterka trywialna - bardzo kłopotliwa i trudna do zdiagnozowania /nie oczywista/.

Pozdrawiam wszystkich - w szczególności tych, którzy nie mają czasu.

_________________
W107 500SL '87


Na górę
 Tytuł:
Post: sob maja 02, 2009 6:20 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: ndz kwie 23, 2006 8:03 pm
Posty: 26
Lokalizacja: Poznań
z okazji wolnego czasu i ładnej pogody ponownie zabrałem się za szukanie przyczyny dużego spalania. Wymontowałem przepustnicę i dałem do regeneracji ponieważ pojawił się luz na ośce, po zamontowaniu i wyregulowaniu wypełnienie na wolnych oscyluje w granicy 50%, przy 2500 obr. zatrzymuje się na 20% a wg opisu powinno oscylować przy 50%+- 10%, natomiast pomiar sondy przy 2500obr. jest w granicach 900 mV. Coś jest nie tak, tylko co?

_________________
W 202 2.0 Kompressor 98r. Kombi
VIN WDB2020821F729656

W 201 2.3E 90r. Sportline EX
VIN WDB2010281A594390


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 449 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 115 16 17 18 1930 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl