MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob sie 09, 2025 11:08 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
Post: pt maja 01, 2009 9:51 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw lut 12, 2009 8:56 pm
Posty: 84
Lokalizacja: WLKP, południe
Witam.

Drobny problem zaobserwowałem z moim autem (od początku widziałem, ale dopiero teraz miałem chwilę, by się temu przyjrzeć bliżej) - przechylenie na lewą stronę.

Tylne zawieszenie - nivo - układ sprawny.
Na odpalonym silniku regulowałem wajchą i auto odpowiednio podnosiło się i unosiło.

Niestety zawsze pozostawała różnica między lewa (niższą), a prawą (wyższą) stroną (około 2cm).

Jak myślicie: w czym tkwi problem?

1. Czy to "zmęczenie" sprężyny powoduje przechylenie??

2. Czy może gruszka? - możliwe jest jej częściowe uszkodzenie przez częściowe przeniknięcie oleju przez membranę i drobny ubytek azotu?
A może jeśli już gruszka nawala to w całości?? U mnie lewa strona amortyzuje, tylko problem w tym, że stoi niżej.

3. Może problem z amortyzatorem? - brak wycieków.

Miał ktoś kiedyś podobnie?

_________________
Kiedyś będę miał SEC'a 560 z napędem hybrydowym: będzie palił benzynę i gumę.


Na górę
 Tytuł:
Post: pt maja 01, 2009 10:27 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt wrz 03, 2004 2:17 pm
Posty: 1083
Lokalizacja: Olkusz/Kraków/Katowice
Ja mam podobnie, ale czasami wraca do normy. Zawias tradycyjny.
Wiem na pewno, że nie jest to wina sprężyn i amortyzatorów.
Problem tkwi gdzieś z przodu bo auto podniesione opyszcza tylne łapy równomiernie/tak samo a z przodu prawe koło schodzi ciut niżej niż lewe. Nikt a badało sprawę jusz wielu mądrych nie odnalazł przyczyny.
P.S.
Wczoraj oglądałem na parkingu jakąs pięćsetę i tez była gibnięta na lewo. [zlosnik]

_________________
W126 300SE 1987 - Maluch
210 000 km
----------------------------------------------------
Żonę mam w domu, kochankę w garażu.
----------------------------------------------------


Na górę
 Tytuł:
Post: sob maja 02, 2009 12:32 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz lut 16, 2003 7:57 pm
Posty: 198
Lokalizacja: Poznań|Koszalin
Cześć,
u mnie też przechył lekki na lewą stronę. Zawieszenie bez NIVO, a jednak przechylone jest. Byłem pewien ze to sprężyna, auto więcej siada z tyłu, odpowiednio ( - 1cm z przodu i -2cm z tylu) ale od ponad tygodnia stoi w warsztacie, sprawdzone całe zawieszenie, sprężyny, amory itd i wszystko jest sprawne. Nie powiem strasznie mnie to irytuje ;/

_________________
Michał

V8 500 '91
V8 500 '93


Na górę
 Tytuł:
Post: sob maja 02, 2009 2:46 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob gru 24, 2005 10:42 am
Posty: 146
Lokalizacja: Gdańsk
U mnie jest podobnie tzn również na lwą stronę jakieś 2cm. Nawet pozamieniałem stronami z tyłu sprężyny, siłowniki i gruszki i bez zmian więc problem chyba jest z przodu.

_________________
ex MB W126 420SEL 89'
FORD Fusion 1.4 TDCI 04'
PEUGEOT Bipper 1.4 HDI 08'


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz maja 03, 2009 9:12 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt wrz 03, 2004 2:17 pm
Posty: 1083
Lokalizacja: Olkusz/Kraków/Katowice
CZUWOJ pisze:
problem chyba jest z przodu.


Croolick pisze:
Problem tkwi gdzieś z przodu bo auto podniesione opyszcza tylne łapy równomiernie/tak samo a z przodu prawe koło schodzi ciut niżej niż lewe.

_________________
W126 300SE 1987 - Maluch

210 000 km

----------------------------------------------------

Żonę mam w domu, kochankę w garażu.

----------------------------------------------------


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz maja 03, 2009 11:29 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw lut 12, 2009 8:56 pm
Posty: 84
Lokalizacja: WLKP, południe
Croolick pisze:
CZUWOJ pisze:
problem chyba jest z przodu.


Croolick pisze:
Problem tkwi gdzieś z przodu bo auto podniesione opyszcza tylne łapy równomiernie/tak samo a z przodu prawe koło schodzi ciut niżej niż lewe.


W takim razie szukamy z przodu :-)

Dzięki Panowie!

_________________
Kiedyś będę miał SEC'a 560 z napędem hybrydowym: będzie palił benzynę i gumę.


Na górę
 Tytuł:
Post: wt maja 05, 2009 8:20 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr wrz 05, 2007 8:57 pm
Posty: 1205
Witam,ja wymieniałem dwie gruszki ,płyn i nic też krzywo stoi ,jedyne do czego doszedłem to to że jedna sprężyna z tyłu ma paski dwa czerwone a druga nie ,różnica dwa centymetry z lewej .pozdrawiam


Na górę
 Tytuł:
Post: wt maja 05, 2009 8:24 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw lut 12, 2009 8:56 pm
Posty: 84
Lokalizacja: WLKP, południe
Marian-m110 pisze:
Witam,ja wymieniałem dwie gruszki ,płyn i nic też krzywo stoi ,jedyne do czego doszedłem to to że jedna sprężyna z tyłu ma paski dwa czerwone a druga nie ,różnica dwa centymetry z lewej .pozdrawiam


czyli jeszcze wezmę pod lupę tył :-)

dzięki,
Pozdrawiam!

_________________
Kiedyś będę miał SEC'a 560 z napędem hybrydowym: będzie palił benzynę i gumę.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr maja 06, 2009 9:57 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn gru 15, 2008 3:51 pm
Posty: 68
Lokalizacja: Płock
Podobnie jest u mnie, lewa strona stoi niżej o jakieś 2 cm z tyłu, jakoś się już do tego przyzwyczailem ;)


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl