MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob sie 09, 2025 12:33 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: wt maja 05, 2009 7:34 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 27, 2008 3:20 pm
Posty: 189
Witam dzisiaj stała się rzecz dziwna.
Patrze rano a pod autem plama płynu chłodzącego.
Myślałem że to chłodnica ale szybko się okazało że to ze zbiorniczka (przewodem przelewowym) Odkręcam korek a tu ciśnienie sobie dmuchnęło (tak niby powinno być ale czy po staniu przez noc?)
Dodam że brak tłustych plam i jakiś objawów uszkodzonej uszczelki pod głowicą. Jak jadę to temp w normie płynu nie wywala podczas jazdy i ogólnie jest git. Stało mi się to drugi raz w ciśgu 2 tygodni.
Co może być przyczyną?
Ayto to oczywiście W140 300SE `91

_________________
_________________________
W123 200D 84 ex
W124 250D 92 ex
W140 300SE 91 ex wielkość ma znaczenie :) W140 RULEZZZ :)
W126 500sec - w trakcie odbudowy
W124 2.5TD `91 ciapek na dojazdy do pracy

nie MB: HONDA VFR 800 V-TEC `03


Na górę
 Tytuł:
Post: wt maja 05, 2009 10:06 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 24, 2004 9:39 pm
Posty: 1395
Lokalizacja: Warszawa
Może masz uszkodzony korek zbiorniczka płynu. On powinien upuszczać
ciśnienie powyżej normy żeby nie wywalało wężyków ;)

_________________
ex:
W140 TurboDiesel - Brilliant silver metallic "Frantz"
W123 Diesel - Cypress green '81


Na górę
 Tytuł:
Post: wt maja 05, 2009 10:12 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn paź 06, 2008 9:13 pm
Posty: 502
Numer GG: 9682008
Lokalizacja: Krosno
Zrób dziureczkę w korku i będzie

_________________
" W życiu piękne są tylko chwile "

W poszukiwaniu pierwszego Mercedesa ;)


Na górę
 Tytuł:
Post: wt maja 05, 2009 10:15 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Zadnych dziur w korku nie rob - obnizysz w ten sposob cisnienie w ukladzie i plyn bedzie sie gotowal przy nizszej temperaturze!! :o
Sprawdz/wymien korek na poczatek. Dobrze bylo by sprawdzic czy "pompa wody" jest sprawna (jezeli to nie korek).

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: wt maja 05, 2009 11:15 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz lut 10, 2008 7:42 pm
Posty: 173
ja tak mialem z termostatem Panowie:)

_________________
Wiedza o MB nie mała i ciągle poszerzana... z miłości do 126.
Mercedes Vito 2,3D (80KM)
IVECO 5912 2,8 TDI
RENAULT Master 2,5 DCI
RENAULT Megane 1,6 16V + gaz ( kur... nie do zdarcia ;) )
Opel Astra 1,7 D(rezynka) ;];]


Na górę
 Tytuł:
Post: wt maja 05, 2009 12:05 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 27, 2008 3:20 pm
Posty: 189
Korek raczej jest ok ponieważ wypuścił płyn wraz z nadciśnieniem przez wężyk przelewowy (w zbiorniczku) aczkolwiek głowy nie daje. Zaczne sprawdzanie od korka i termostatu.

A z tym termostatem jachimek to miałeś tak że jak jechałeś to wszystko było OK? Bo u mnie jest spoko nawet jak stoje w korku i temp. podrośnie to się otworzy i tem. spada. Tak więc sie otwiera. Nie wiem jak to jest na mocno rozgrzanym silnikiem (wyłączonym). Czy on wtedy zamyka obwód i ciśnienie rośnie??

Sprawdze i napisze co i jak. Jak na razie miałem to 2 razy tak więc zmienie i poczekam na efekt. Oby było dobrze.

_________________
_________________________

W123 200D 84 ex

W124 250D 92 ex

W140 300SE 91 ex wielkość ma znaczenie :) W140 RULEZZZ :)

W126 500sec - w trakcie odbudowy

W124 2.5TD `91 ciapek na dojazdy do pracy



nie MB: HONDA VFR 800 V-TEC `03


Na górę
 Tytuł:
Post: wt maja 05, 2009 12:21 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz lut 10, 2008 7:42 pm
Posty: 173
nie no u mnie nie otwieral;/;/ i wybijało korkiem, podczas jazdy tego nie moglem wyczuc bo czujnik temperatury pokazywal mi dobrze;/;/ potem jakos sie kapnolem ze mi góra wybija przez termostat

_________________
Wiedza o MB nie mała i ciągle poszerzana... z miłości do 126.

Mercedes Vito 2,3D (80KM)

IVECO 5912 2,8 TDI

RENAULT Master 2,5 DCI

RENAULT Megane 1,6 16V + gaz ( kur... nie do zdarcia ;) )

Opel Astra 1,7 D(rezynka) ;];]


Na górę
 Tytuł:
Post: wt maja 05, 2009 12:33 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 27, 2008 3:20 pm
Posty: 189
Ale jak? Nie rosła ci temperatura? Bo przeciez jak sie termostat nie otworzy to sie zagotuje. U mnie bynajmniej podczas jazdy temp. w normie.

_________________
_________________________

W123 200D 84 ex

W124 250D 92 ex

W140 300SE 91 ex wielkość ma znaczenie :) W140 RULEZZZ :)

W126 500sec - w trakcie odbudowy

W124 2.5TD `91 ciapek na dojazdy do pracy



nie MB: HONDA VFR 800 V-TEC `03


Na górę
 Tytuł:
Post: wt maja 05, 2009 12:38 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:46 pm
Posty: 2195
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
Nie masz gdzies warsztatu gdzie by ci sprawdzili zawartość CO2 w ukladzie chłodzenia?

_________________
Toyota MR2 2,0 '93
Chrysler Voyager 3,8 auto na zakupy :)
ex: S124 300TE 4matic '87 w świni, patyku i leniuchu
ex: Ford Escort MK II 75' 1,3GL
ex: Nissan Micra 1,3 RR Edition
Ex: W124 300E 4matic '87
[url=http://www.w114-115.org.pl/jomla/content/view/145/52/]RR Auto Szczecin-Pilchowo, ul. Staroleśna 1A[/url]


Na górę
 Tytuł:
Post: wt maja 05, 2009 12:47 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz lut 10, 2008 7:42 pm
Posty: 173
jesli uszczelka by poszla to kopcil by na bialo i to strasznie, no akurat w renowce tak ciulato jest czujnik;/;/

_________________
Wiedza o MB nie mała i ciągle poszerzana... z miłości do 126.

Mercedes Vito 2,3D (80KM)

IVECO 5912 2,8 TDI

RENAULT Master 2,5 DCI

RENAULT Megane 1,6 16V + gaz ( kur... nie do zdarcia ;) )

Opel Astra 1,7 D(rezynka) ;];]


Na górę
 Tytuł:
Post: wt maja 05, 2009 1:24 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:46 pm
Posty: 2195
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
jachimek pisze:
jesli uszczelka by poszla to kopcil by na bialo i to strasznie, no akurat w renowce tak ciulato jest czujnik;/;/


doprawdy........jak masz pisac bzdury to nie pisz wcale

_________________
Toyota MR2 2,0 '93
Chrysler Voyager 3,8 auto na zakupy :)
ex: S124 300TE 4matic '87 w świni, patyku i leniuchu
ex: Ford Escort MK II 75' 1,3GL
ex: Nissan Micra 1,3 RR Edition
Ex: W124 300E 4matic '87
[url=http://www.w114-115.org.pl/jomla/content/view/145/52/]RR Auto Szczecin-Pilchowo, ul. Staroleśna 1A[/url]


Na górę
 Tytuł:
Post: wt maja 05, 2009 1:40 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: ndz paź 28, 2007 1:39 am
Posty: 792
Lokalizacja: Jarosław, Podkarpackie
Polecam wymianę korka - najlepiej w ASO - u mnie pomogło, sprężyna była już przegrzana i puszczała za szybko.

_________________
MB 115 200 (benzyna+LPG) rocznik 1976 - służył dzielnie ponad 10 lat - oddałem w dobre ręce
MB 126 260SE rocznik 1989 automat (benzyna+LPG) po 3 latach przegrał z młodszym
MB 126 300SEL rocznik 1991 automat (benzyna+LPG) To jest to !!! (jak na razie :P)


Na górę
 Tytuł:
Post: wt maja 05, 2009 5:17 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Ciśnienie w układzie po nocy wskazuje na znaczne przedmuchy z cylindrów.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: wt maja 05, 2009 6:04 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: wt cze 20, 2006 12:12 am
Posty: 23
Lokalizacja: Stargard Szczec
Witam kolegę sprawdź po przejechaniu kilku kilometrów jak silnik nabierze odpowiedniej temperatury czy węże u góry przy chłodnicy są twrde jeżeli tak to duże prawdopodobieństwo, że to uszczelka. Przerabiałem podobny problem u siebie i niestety wymiana korka nic nie dała temp. u mnie była w normie, nic nie dymił i olej i płyn chłodzący był w normie. Okazało się jednak że uszczelka ze starości delikatnie zaczęła puszczeć przy jednym z cylindrów. Po wymianie wszystko OK. Pozdro

_________________
Mb 124 93r 2.8 klima, automat obecnie MB W210 97r 2.0 klima
Pozdro dla wszystkich


Na górę
 Tytuł:
Post: śr maja 06, 2009 8:48 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 01, 2007 8:49 pm
Posty: 198
Lokalizacja: kraków
nie wiem czy w 140 będzie to możliwe ale w m102 zdiagnozowałem przedmuchy z cylindrów poprzez obserwację czy w układzie chłodzenia pojawiają się bąbelki, krótko mówiąc odkręciłem korek chłodnicy i przegazowałem auto i pojawiły się bąble w wodzie,
może w 140 można to zaobserwować w zbiorniku wyrównawczym.

_________________
w124/w210 poszukiwana
w140 CL 500 93' była
w126 300 SE 89' była
w126 260 SE 86' była
w123 230 E 81' była


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 24 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl