MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob sie 09, 2025 5:32 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
Post: wt maja 05, 2009 6:46 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 06, 2008 11:05 am
Posty: 43
Lokalizacja: Piaseczno
Witam,
Mam mały problem z moją skrzynią biegów w W140 3.2L.
Przy naciśnięciu pedału gazu na max. do kick downa silnik wkręca się na obroty i przy 6 tys.obr/min skrzynia nie chce wrzucić kolejnego biegu :( Jak odpuszczę gaz to zmieni.
Przy niższych obrotach skrzynia zmienia biegi idealnie, bez żadnych szarpnięć.
ps.wymieniałem olej oraz filtr.
Co może być przyczyną ?

_________________
Pozdrawiam,
Pavlo

W140 - S320, 1996r.


Na górę
 Tytuł:
Post: wt maja 05, 2009 10:19 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn lis 03, 2008 2:24 pm
Posty: 180
Lokalizacja: Sieraków
Poziom oleju prawidłowy?
Linka przy przepustnicy dobrze wyregulowana?
Masz tam takie czarne "cycki" które powinny się pokrywać, jeżeli nie to wyreguluj linkę.

_________________
CL600 V12 93'


Na górę
 Tytuł:
Post: wt maja 05, 2009 10:59 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
Może jeszcze być zły gatunek oleju - jak się czasami czyta porady na temat "odpowiednich" olejów to strach się bać... [szok]

_________________
W203 Kompressor


Na górę
Post: wt maja 05, 2009 11:19 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob gru 11, 2004 10:27 pm
Posty: 1053
Lokalizacja: SOPOT (GAS) i (GSP)
pavlo pisze:
Przy naciśnięciu pedału gazu na max. do kick downa silnik wkręca się na obroty i przy 6 tys.obr/min skrzynia nie chce wrzucić kolejnego biegu :(
I tu masz cały problem. Dopóki zwarty jest styk kickdown'a (trzymasz pedał na max.) skrzynia nie przerzuci biegu - taka logika.
pavlo pisze:
Jak odpuszczę gaz to zmieni.
Lekkie popuszczenie pedału powoduje brak zwartego styku na przełączniku kickdown'a i skrzynia przełącza. [zlosnik]
Niestety - musisz lekko odpuszczać pedał gazu. Przynajmniej tak jest w moim 126.

_________________
Andrzej
W126 300SE '90 - chyba nikt nie ma większego wypasu VIN
W126 300SEL '86 - oryginalny lakier i bez rdzy
W126 300SE '86 - LPG od 1995r
W124 200D '86 - został dawcą dla wielu
W115 240D 3.0 - był ze mną 20 lat... sprzedany :(


Na górę
 Tytuł:
Post: wt maja 05, 2009 11:26 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
EEE, to jest pochrzanione ;-)
Włącznik kd można sobie cisnąć do woli a elektronika ma odciąć jego zasilanie przy dojściu do czerownej kreski wymuszając wrzucenie biegu wyższego.
Z tego wnioskuję, że dopływ napięcia nie jest przerywany i silnik zaczyna opierać się o ogranicznik obrotów a skrzynka nic sobie z tego nie robi ;-)
Trzeba prześledzić skad zasilany jest włącznik k-d (przekaźnik pomp) i czy tam nie ma jakiejś rzeźby. Nie przypuszczam aby MB w modelu 126 stosował jakieś inne rozwiązania. Choć nie wiemy w sumie jaką kolega ma skrzynkę.....

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: wt maja 05, 2009 11:39 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob gru 11, 2004 10:27 pm
Posty: 1053
Lokalizacja: SOPOT (GAS) i (GSP)
ukaniu pisze:
Nie przypuszczam aby MB w modelu 126 stosował jakieś inne rozwiązania. Choć nie wiemy w sumie jaką kolega ma skrzynkę.....
U mnie skrzynia taka jak wyszła z fabryki - 722319. Być może ma na to wpływ regulacja linki - u mnie jest dosyć sporo podciągnięta.
ukaniu pisze:
Z tego wnioskuję, że dopływ napięcia nie jest przerywany i silnik zaczyna opierać się o ogranicznik obrotów a skrzynka nic sobie z tego nie robi ;-)
Według mnie tak jest dobrze - chcę przełączenia to popuszczam pedał.
Z kolei znam przypadek że silnik 617 z ASB zamontowany w aucie kempingowym (dosyć ciężkie) powodował przy jeździe w górach pod górę ciekawe zjawisko. Auto się rozpędzało, ASB przerzucała na 2-kę i za moment wracała do 1-ki. I tak cyklicznie dopóki wciśnięty był KD. A po prostu pod górkę to ma się taki odruch trzymania gazu do dechy. [zlosnik]

_________________
Andrzej
W126 300SE '90 - chyba nikt nie ma większego wypasu VIN
W126 300SEL '86 - oryginalny lakier i bez rdzy
W126 300SE '86 - LPG od 1995r
W124 200D '86 - został dawcą dla wielu
W115 240D 3.0 - był ze mną 20 lat... sprzedany :(


Na górę
 Tytuł:
Post: śr maja 06, 2009 9:30 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Hmm, to dziwne wg. mnie idea jest trochę inna.
Jeśli włączymy program 2 (a taki stosuje się w górach) auto z zasady ciągnie na 1 do końca bez znaczenia jak mocno cisnie się gaz i jeśli osiągnie prędkość maksymalną włączy 2. Kierowca jest odpowiedzialny za utrzymanie takiej prędkości aby nie włączyła się 2. Gdyby tak się nie działo silnik się przekręci przy stromych zjazdach. Przy stromych podjazdach jeśli skrzynia włącza bieg 2 to znaczy, że musi - no bo inaczej silnik dostał by na jedynce czkawki (włączenie - wyłączenie) opierając się o ogranicznik obrotów (kierowca wtedy i tak puści gaz - inaczej silnik wypadnie z ramy ;-) a skrzynia właczy 2...)
Jeśli wciśniemy k-d auto ma normalnie zmieniając biegi z tym, że zmiana następuje dokłądnie po dojściu do czerownej kreski (a wcześniej redukacja nastąpiła na najniższy możliwy bieg) - tak to zostało skonstruowane.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: śr maja 06, 2009 9:33 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lip 07, 2008 11:45 am
Posty: 240
Mozna trzymac pedal wcisniety w podloge i zawsze zmienia na kolejny bieg po dojsciu do 6 tys. Tak dziala u mnie i tak jest dobrze.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr maja 06, 2009 10:50 am 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 06, 2008 11:05 am
Posty: 43
Lokalizacja: Piaseczno
Moja skrzynia to 722371 04 295474. Jest to informacja którą uzyskałem wpisując numer VIN na mbclub.ru :)
Poziom oleju jest prawidłowy. Po kilku dniach po wymianie pojechałem na sprawdzenie i dolali pół litra.
Co do linki to nie wiem czy mechanicy coś rzeźbili ale czy ona tak na prawdę może być przyczyną tego problemu ?

_________________
Pozdrawiam,

Pavlo



W140 - S320, 1996r.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl