Tak może i jest w pewnym sprzęgle wg szwedzkiego patentu

w którm zmienia się temperature oleju wymuszając zasprzęglenie.
Ale nie w sprzęgłach stosowanych w naszych MB.
Tu jest typowo mechaniczna zasada działania, lepki płyn albo krąży pomiędzy tarczkami i sprzęga śmigło do wałka albo nie. Taki sam olej silikonowy mają sprzegła Toyoty i praktycznie wszystkie jakie widziałem.
W wiskozach mechanicznych otwarciem zaworka uruchamiającego obieg płynu steruje bimetal, w wiskozach sterowanych elektrycznie tarczki są zbliżane bądź oddalane elektromagnetycznie powodując płynne zasprzęglanie.
Co nie zmienia oczywiście faktu, że fajnie było by gdyby olej gęstniał bo im cieplej tym połączenie było by sztywniejsze, ale sterowanie połączenia tylko od jego temperatury było by mało precyzyjne. A wiskoza praktycznie albo chodzi albo nie.
PS (Osobiście twierdzę, że Wiki nie jest źródłem sprawdzonej wiedzy, niestety. Zwykle jak coś czytam to prędzej czy póżniej staram się to zweryfikować w odniesieniu do książkowego źródła. W tym przypadku np do książki, o której już wielokrotnie pisałem: Bernhardt, Loth, Dobrzyński - Silniki spalinowe)