MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw sie 14, 2025 7:07 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 39 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: śr kwie 30, 2008 11:52 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Uprzedzając pytania o olej
http://www.sklep.modelarnia.pl/index.php?p1678,olej-silikonowy-do-dyferencjalow-protech
Jest on dostępny w wiekszości poważnych sklepów modelarskich.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 30, 2008 2:51 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 16, 2003 10:16 pm
Posty: 974
Lokalizacja: pomiędzy Legnicą a Wrocławiem
W wiskozie jest lepki olej silikonowy i on jest właśnie silikonowy bo ma mieć w miarę stałe parametry lepkościowe wraz ze zmieniającą się temperaturą. On nie gęstnieje jak się robi ciepło. Sprzęgło się uruchamia w związku z taką a nie inną konstrukcją tego układu.


Za wikipedią:

Działanie sprzęgła jest oparte na szwedzkim patencie wykorzystującym zmiany lepkości specjalnego oleju silikonowego (oleju wiskotycznego) w zależności od temperatury. Przy bardzo niskiej temperaturze olej wiskotyczny jest w stanie skupienia zbliżonym do ciekłego i eliminuje połączenie między okładzinami sprzęgła. Przy wysokiej temperaturze olej zestala się umożliwiając pełne połączenie.

_________________
MB 123 200D '81, wersja taxi, podłokietnik, elektryczne lusterko - najsympatyczniejszy dieselek.
MB 123 230E, ASB i gaz 82 - dawca
Audi 100 2,3, ASB i gaz 91.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 30, 2008 3:24 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Tak może i jest w pewnym sprzęgle wg szwedzkiego patentu ;-) w którm zmienia się temperature oleju wymuszając zasprzęglenie.
Ale nie w sprzęgłach stosowanych w naszych MB. :-)
Tu jest typowo mechaniczna zasada działania, lepki płyn albo krąży pomiędzy tarczkami i sprzęga śmigło do wałka albo nie. Taki sam olej silikonowy mają sprzegła Toyoty i praktycznie wszystkie jakie widziałem.
W wiskozach mechanicznych otwarciem zaworka uruchamiającego obieg płynu steruje bimetal, w wiskozach sterowanych elektrycznie tarczki są zbliżane bądź oddalane elektromagnetycznie powodując płynne zasprzęglanie.
Co nie zmienia oczywiście faktu, że fajnie było by gdyby olej gęstniał bo im cieplej tym połączenie było by sztywniejsze, ale sterowanie połączenia tylko od jego temperatury było by mało precyzyjne. A wiskoza praktycznie albo chodzi albo nie.

PS (Osobiście twierdzę, że Wiki nie jest źródłem sprawdzonej wiedzy, niestety. Zwykle jak coś czytam to prędzej czy póżniej staram się to zweryfikować w odniesieniu do książkowego źródła. W tym przypadku np do książki, o której już wielokrotnie pisałem: Bernhardt, Loth, Dobrzyński - Silniki spalinowe)


Na górę
 Tytuł:
Post: śr maja 06, 2009 10:46 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 30, 2009 9:39 pm
Posty: 35
Lokalizacja: Sopot/Gdynia
Ukaniu czy możesz orientacyjnie powiedzieć w jaką ilość oleju zaopatrzyć się w celu próby regeneracji visco?? W silniku M116 przy ponad 90 stopniach mogę prawie palcem przytrzymać wiatrak. Dobrze że przy dużym wzroście temperatury załącza się wiatrak klimy bo motor można załatwić
Adam

_________________
żona :-* 80'
W126 300 SE 86'
W126 420 SEC 88'

ex: W123 200D, W110 200D, W115 200D, W115 220D


Na górę
 Tytuł:
Post: śr maja 06, 2009 11:00 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw lis 20, 2008 7:56 pm
Posty: 222
Lokalizacja: Sopot, Gdańsk
W126 Sopot - jeśli regeneracja nie przyniesie oczekiwanego efektu to mam namiar na visco nowe - zamiennik za około 500 pln (Meyle), jeśli pasuje także do M116. Sam na takim jeżdże i jest jak najbardziej ok, a temat przerabiałem jakies pół roku temu - oryginału cena powala a używane wszystkie to złom raczej...

_________________
C126 500SEC 84r.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr maja 06, 2009 11:10 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 30, 2009 9:39 pm
Posty: 35
Lokalizacja: Sopot/Gdynia
Masz rację, używane bez sensu ponieważ i tak kosztuje ok 200 zł a biorąc pod uwagę że będzie miało ze 20 lat może ulec takiej samej awarii np za tydzień. Jak usłyszałem cenę oryginału to dobrze że siedziałem bo przewróciłbym się na plecy. Podobno jest jeszcze metoda inna - na visco jest blaszka którą podobno można zagiąć tak żeby spięła je na stałe. Piszę podobno bo znajomy gdzieś to wyczytał ale nie pamięta gdzie. W każdym razie spróbuję najpierw z olejem, jak nie pomoże będę się odzywał po namiar na zamiennik. Dzięki za pomoc [zlosnikz]

_________________
żona :-* 80'

W126 300 SE 86'

W126 420 SEC 88'



ex: W123 200D, W110 200D, W115 200D, W115 220D


Na górę
 Tytuł:
Post: czw maja 07, 2009 12:37 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
W126_Sopot pisze:
Ukaniu czy możesz orientacyjnie powiedzieć w jaką ilość oleju zaopatrzyć się w celu próby regeneracji visco??

Nie naprawiałem wiskozy z M116 - ona jest większa, jedna nie cała butelka z linku wchodziła do wiskozy z M103.
Nie wiem też jak dobrać poziom w tej wiskozie - jesteś pionierem :-) powodzenia!

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: śr cze 03, 2009 8:27 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt sty 20, 2009 1:40 pm
Posty: 80
Numer GG: 5622617
Lokalizacja: Gniezno
w końcu trafiłem na temat gdzie wypowiada się ktoś kompetentny...
już rok moje 123 230ce r83. żyje bez wiska ale pora to skończyć bo nudzi mnie kontrolowanie wskaźnika temperatury.. proszę o rade , regenerować czy kupić nowe? jeżeli nowe to jakiej firmy i gdzie? nie ukrywam że regeneracja by mnie ucieszyła bo by została kasa na nowe przewody wysokiego napięcia. zwg. na to wisko zawsze odpuszczam sobie dalsze wycieczki a w końcu bym chciał na zlot do Płocka się wybrać.

_________________
Mietek mój to jest to , kocham go,,,"zmienił moje życie odkąd poskładałem go,
on wyleczył mnie z kompleksów, dał mi swoją moc... to wspaniała jest maszyna, choć stara jest jak ja... Rok 2016, rokiem powrotu mojej 230ce na drogę. Trzymajcie kciuki.


Na górę
Post: wt maja 04, 2010 12:44 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn lut 23, 2009 11:28 pm
Posty: 485
a wie ktoś jak zrobić to przy silniku M119?? wisko działa, ale wg.mnie za słabo i stąd problemy ze skaczącą temperaturą

_________________
MB W140 500SE '94


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 39 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl