MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob sie 09, 2025 6:25 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
Post: śr maja 06, 2009 11:18 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt paź 25, 2005 9:46 am
Posty: 134
Lokalizacja: Płock
Witam,
Borykam się już od dawna ze zbyt szybką zmianą biegów ASB w silniku 200D (MB 124 88r.).
A wczoraj zaobserwowałem małe ilości oleju ATF w przewodzie podciśnienia prowadzącym z ASB poprzez pompę wtryskową (jej nr to PES4M55C320RS152-3) oraz zaworek wkręcony w blok silnika schodząc się w trójniku przy filtrze paliwa.
Czytałem na forum że problemem może być jakiś zaworek przy samej skrzyni który można wymienić (tam gdzie dochodzi podciśnienie do skrzyni) lub odpowiedzialnym za przeciek może być modulator.

Przewód podciśnienia widoczny na zdjęciu prowadzący do ASB wychodzi z pompy poprzez zielony filierek.

W załączeniu zdjęcie pompy z jakąś puszką z boku nie wiem co to jest i jak działa (nr 1 na zdjęciu) oraz pękniętym króćcem który nie jest wykorzystany (nr 2 na zdjęciu). Czy tak może być.

P.S. Silnik pali na zimno i ciepło.

Obrazek


Na górę
 Tytuł:
Post: śr maja 06, 2009 1:40 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
nr 2 oryginalnie idzie w okolicy podszybia i zakończony jest później filterkiem powietrza, to jest taki zaworek i nie musi być podłączony.
nr 1 odpowiada za to, jak długo skrzynia ma jechać na poszczególnych biegach. Z tego co pamiętam, to przesunięcie puszki z kierunkiem wyciągania linki od ASB, powoduje wydłużenie tych czasów.
Niech to ktoś potwierdzi. <br>Dodano po 2 minutach.:<br> a może poprostu naciągnij linkę od ASB?

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
 Tytuł:
Post: śr maja 06, 2009 2:56 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt paź 25, 2005 9:46 am
Posty: 134
Lokalizacja: Płock
Linka była naciągana nawet na max i nic to nie dawało

Dlaczego (nr 1 na zdjęciu zaciąga olej z ASB) - może to jest przyczyną ?


Na górę
 Tytuł:
Post: śr maja 06, 2009 5:24 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
Nie znam dokładnej budowy ASB, ale to podciśnienie od modulatora przy pompie idzie do takiej dyszy na ASB. Tą dyszę sam kiedyś wymieniałem, bo ASB szarpała, ale nie pamiętam w jaki sposób ona się kontaktuje z ATF-em.

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
 Tytuł:
Post: śr maja 06, 2009 5:55 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Punkty zmiany biegów nie zależą od podciśnienia - tylko od linki.
Jeśli naciąganie linki nic nie daje wada jest w mocowaniu linki, w płycie sterującej itd - trzeba zdjąć miskę i zerknąć jak to tam wygląda.
Olej w wężyku idącym do modulatora w skrzynce wskazuje na uszkodzenie modulatora.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: śr maja 06, 2009 9:08 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt paź 25, 2005 9:46 am
Posty: 134
Lokalizacja: Płock
Kolego Ukaniu,
Przewód podciśnienia który zaciąga olej idzie właśnie z asb.
Może ta "dysza" o której pisze ~bary123ce jest uszkodzona ? (jak odepnę podciśnienie od tej puszki (nr 1) i zasysam powietrze to ewidentnie czuć że jest przepływ powietrza z wnętrza skrzyni). Tak samo sprawdzałem "puszkę" (nr 1) podłączając wolne przewody, dmuchając lub zasysając ewidentnie jest przepływ powietrza.

A tak wogóle to puszka (nr 1) to jest modulator, czy modulator jest w wewnątrz skrzyni ?

P.S.
Kolego ~bary123ce jakie były objawy uszkodzenia tej dyszy i do czego ona jest potrzebna ?


Na górę
 Tytuł:
Post: śr maja 06, 2009 9:40 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
Modulator to jest nr 1.
Wymieniałem dyszę, bo skrzynia szarpała, a nie dlatego, że za szybko zmieniała biegi.

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
 Tytuł:
Post: czw maja 07, 2009 12:43 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Dokładnie, to co napisałem wcześniej - podciśnienia odpowiadają tylko za twardość zmiany biegów. Wadliwe prędkości to jak wspomniałem inny problem - mechaniczny bądź hydrauliczny ale w rozumie ASB.
ATF w podciśnieniu to uszkodzona membrana w modulatorze w skrzyni.
Skrzynka posiada takie cudo - modulator ciśnienia oleju w zależności od podawnego podciśnienia.
Ta skrzynka ma 2 nie związane wady i trzeba je wyeliminować.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: czw maja 07, 2009 7:45 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt paź 25, 2005 9:46 am
Posty: 134
Lokalizacja: Płock
Czyli mam rozumieć że w aucie mam dwa modulatory:
- jeden przy pompie wtryskowej (nr 1 na fotce)
- drugi w obudowie ASB.

Pytanie drugie:
Czy opisany sposób sprawdzenia membramy jest prawidłowy (czy membrama ta powinna przepuszczać powietrze z wewnątrz ASB, czy powinna być szczelna i nie puszczać powietrza?)

Pytanie trzecie:
Czy skrzynka (nr 1 na zdjęciu) jest sprawna ?
Przy zgaszonym silniku zasysając powietrze przez jeden z dwóch górnych króćców (z brązowego plastiku) zaciągane jest przez drugi wolny kruciec ?

Pytanie trzecie:
Jeśli zdejmę miskę ASB będę miał na wierzchu mocowanie linki od cięgna gazu ?


Na górę
 Tytuł:
Post: czw maja 07, 2009 9:51 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Modulatory - jak ich zwał tak zwał.

Pierwotnie automat pracował ze skrznią silnika beznynowego gdzie obciążenie silnika można było wywnioskować z podciśnienia w kolektorze ssącym. W dizlu nie ma takiego podciśnienia więc generuje się je sztucznie - odpowiednio do położenia pedału gazu, obrotów silnika itd - poprzez zwężki i zaworki przy pompie wtryskowej (w nowszysch dochodzi wzmacniacz podciśnienia).

http://www.mercedesdismantlers.com/diesel_vacuum_system
http://www.mercedesdismantlers.com/AutomaticTransmissionInformation.html

Modulator przy skrzynce ma być całkowicie szczelny, nie che mi sie pisać 10x że jakikolwiek ATF w tym przewodzie kwalifikuje go do wymiany (łącznie z drążkie popychaczyka zaraz za nim - to się wymienia razem bo sie często łamie).

Tak po zdjęciu miiski widać częściowo zaczepienie linki. Jeśli pociagając ją z zewnątrz czujesz sprężynujący opór to zaczepienie jest raczej ok a problem będzie z rozumem albo z "governorem". To nie jest prosta sprawa niestety.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 52 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl