MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz sie 03, 2025 11:59 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: śr kwie 15, 2009 8:06 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt mar 27, 2009 10:27 pm
Posty: 136
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kupiłem na aukcji radio Becker-a:

Obrazek

Problem jest taki,że kod do niego mam ale ktoś widocznie kiedyś kilka razy wprowadził zły kod i zablokowało się radyjko.
Na wyświetlaczu świecą tylko 3 kreski (kod 3 liczbowy).

Przesłałem przez znajomego do jakiegoś elektryka radyjko ale dowiaduje się,że nie da rady go "rozgryźć".
Jak go odblokować? Podobno trzeba jakiś program stary.....

_________________
MB 123 - 1976r / 2.4d - sprzedany
Mercury Sable - 93r 3.8L V6 aut. - sprzedany
Daewoo Tico - automat - zdechł


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 15, 2009 10:02 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob sty 20, 2007 10:30 pm
Posty: 270
Lokalizacja: Świdnica Śląska
Mam jakieś kalkulatory do kodów. Podaj mail to podeślę może się uda.
Pzdr. <br>Dodano po 1 minutach.:<br> trzeba zostawić radyjko włączone na okolo 1 godziny, powinny pojawić się normalne zera i wtedy wprowadzić kod.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 15, 2009 11:15 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt mar 27, 2009 10:27 pm
Posty: 136
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Sprzedający miał w opisie,że radyjko było włączone kilka godzin nie było żadnej reakcji.
Tu jest cytat z opisu aukcji:

Usterka: po załączeniu radia na wyświetlaczu pojawiają się tylko trzy kreseczki „ - - -„.
Podobno jest to objaw zablokowanego radia jak wprowadzi się nieprawidłowy kod. Na radiu jest napisany kod, ale radio na nic nie reaguje i nie można go wprowadzić. Miałem je włączone kilka godzin i nic się nie zmieniło.


Ale prosiłbym o kalkulatory - może faktycznie pomogą :)

Mój mail:

mardan03@gmail.com

_________________
MB 123 - 1976r / 2.4d - sprzedany
Mercury Sable - 93r 3.8L V6 aut. - sprzedany
Daewoo Tico - automat - zdechł


Na górę
 Tytuł:
Post: pn maja 04, 2009 11:13 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt mar 27, 2009 10:27 pm
Posty: 136
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Niestety ale dwóm elektrykom zajmujących się naprawą radyjek nie udało się odblokować radia. Nie mają jakiegoś programu.

Czy jest możliwość jakaś inna odblokowania?

A może ma ktoś taki program lub namiar?

ps. kalkulatory na razie mam ale nic z nich nie mam dopóki nie odblokuje się radia.....

_________________
MB 123 - 1976r / 2.4d - sprzedany
Mercury Sable - 93r 3.8L V6 aut. - sprzedany
Daewoo Tico - automat - zdechł


Na górę
 Tytuł:
Post: wt maja 05, 2009 11:36 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt mar 27, 2009 10:27 pm
Posty: 136
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Radio mam oddane - co dalej z nim zrobić?
Nie dali rady odblokować.....
"nie ma mocnych" na ten przypadek.... :-?

Jakaś "recepta".....?

czy zamknąć temat i radio do ramki na przyszłość jako eksponat muzealny?

_________________
MB 123 - 1976r / 2.4d - sprzedany
Mercury Sable - 93r 3.8L V6 aut. - sprzedany
Daewoo Tico - automat - zdechł


Na górę
 Tytuł:
Post: śr maja 06, 2009 8:56 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn sie 14, 2006 8:30 pm
Posty: 566
Lokalizacja: Oberschlesien
W gliwicach na ul. Błogosławionego czesława zrobili mi to za 40 pln

_________________
C140 5.0

Ex - S123 200D W124 E200T W126 560SEC ,W123 240D ,W124 230CE ,W124 300D , W123 200D u.v.a. :)


Na górę
 Tytuł:
Post: śr maja 06, 2009 10:45 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt maja 06, 2008 7:00 pm
Posty: 55
Lokalizacja: Gdów
Moze firma becker byla by w stanie cos zrobic [zlosnikz]

http://www.beckerpolska.pl/index.php?la ... 6976890701

_________________
W116 280SE-79

Polski Portal Amigowy- www.ppa.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: czw maja 07, 2009 11:14 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 09, 2005 10:28 pm
Posty: 2823
Numer GG: 578747
Lokalizacja: Katowice/Stuttgart
To radio nie ma fabrycznego kodu - kalkulatory tutaj nic nie dadza. Wlasciciel mogl sobie zaprogramowac taki kod jak mu sie przywidzialo i jak go nie znasz to dupa blada. Jedyna mozliwosc to odczytanie zawartosci EPROM i jej przeprogramowanie.

_________________
'68 250, szwajcar
'70 250 C, niemiec
'71 230, austryjok
'71 250 CE, angol


Na górę
 Tytuł:
Post: pt maja 08, 2009 3:07 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt mar 27, 2009 10:27 pm
Posty: 136
Lokalizacja: Bielsko-Biała
No to nieźle - radio idzie na razie do szafki...

Ale zakupiłem sobie inne starsze radio - Blaupunkt - i mam takie pytanko...jest z tyłu złącze ISO. Wszystko mi działa jak należy ale gdy wyłączę zapłon to po ponownym przekręceniu kluczyka muszę na nowo kod wbijać. I tak w kółko.
Jest wejście z tyły tzw. "podtrzymanie" - czy do niego trzeba podłączyć również kabelek "+"?
Pomoże to w tym aby za każdym razem nie wpisywać kodu? Czy może jakieś inne wejście jest do tego?

_________________
MB 123 - 1976r / 2.4d - sprzedany
Mercury Sable - 93r 3.8L V6 aut. - sprzedany
Daewoo Tico - automat - zdechł


Na górę
 Tytuł:
Post: pt maja 08, 2009 6:56 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 09, 2005 10:28 pm
Posty: 2823
Numer GG: 578747
Lokalizacja: Katowice/Stuttgart
Oczywiscie musisz podlaczyc "podtrzymanie" do "stalego +" a zasilanie glowne do "+ po stacyjce" lub do "stalego +". Tylko wtedy nie bedzie ciaglego wstukiwania.

_________________
'68 250, szwajcar
'70 250 C, niemiec
'71 230, austryjok
'71 250 CE, angol


Na górę
 Tytuł:
Post: sob maja 09, 2009 8:57 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lut 25, 2007 11:37 pm
Posty: 312
Lokalizacja: Lubartów k. Lublina
Lepiej podepnij jak fabryka przewidziała, tzn. jak pisał kielbik zasilanie główne do "+ po stacyjce".
Ja podłączyłem w BECKER BE2010 Classic (radio nowsze,bo z 1996r) oba zasilania do stałego plusa. Efekt był taki, że po tygodniu stania rozładowało mi aku. Po pomiarach okazało się ze tak podłączone, nawet wyłączone, radio na tzw. czuwaniu pobierało ok 0,2A. Po podłączeniu jak trzeba problem znikł.
Ku przestrodze, choć starsze może tak nie mają.
Pozdr.

_________________
kiedyś w114 250CE '68 w dieslu :-(
teraz w123 230CE '82, już takie jak trzeba :-)
banalne audi na wyloty...
Honda CBX 650 '83
i kilka moto z KDL, następne w planach... ciągle mało rdzy w garażu


Na górę
 Tytuł:
Post: sob maja 09, 2009 11:36 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 28, 2008 10:41 pm
Posty: 392
Lokalizacja: Warszawa
NIEBIESKI pisze:
Po pomiarach okazało się ze tak podłączone, nawet wyłączone, radio na tzw. czuwaniu pobierało ok 0,2A. Po podłączeniu jak trzeba problem znikł.
Ku przestrodze, choć starsze może tak nie mają.
Pozdr.


One jakoś prąd muszą ciągnąć. Dostałem w prezencie Beckera Mexico 2330, może nie ta epoka co W116 ale zawsze marka i model pasują :)
I w nim dziadzie wyłączonym ZAWSZE podświetlony jest przycisk "ON" i ma nadzieje, że to tylko jakaś smętna dioda. Dał się podpiąć do wtyków, które były w aucie i nie trzeba kodu wklepywać (tylko raz zaraz po podłączeniu).
Ciekawostka jest też taka, że Becker nie wyłącza się podczas zapalania silnika, jest tylko krótka przerwa, takie "pyk". Poprzednio siedział tam dość nowy Pionieer i on "gasł" po włączeniu rozrusznika i uruchamiał się dopiero kilka sekund po uruchomieniu silnika. A podpięty był do tej samej instalacji,
tylko przez jakąś przejściówkę.

Gab

_________________
W116 280SE '79 - ekonomiczne auto rodzinne
ex. różne auta, wszystkie powyżej trzydziestki...

------
Drive It Like You Hate It - stara reklama Amazona


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz maja 10, 2009 12:15 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lut 25, 2007 11:37 pm
Posty: 312
Lokalizacja: Lubartów k. Lublina
Przycisk ON świeci się właśnie wówczas jak podłączysz oba zasilania pod stały plus i wyłączysz radio. Jeśli podłączysz jak pisałem przycisk ten będzie podświetlony tylko na zapłonie i wyłączonym radiu. Bez zapłonu wyłączone radio nie pobiera praktycznie żadnego prądu (multimetr pokazuje mi 0,02A upływu prądu z aku za cały pojazd- w granicach błędu miernika pewnie). Miga tylko taka czerwona dioda w radiu, nie ma potrzeby też wpisywać kodu. Co dziwne, radio można włączyć wciskając ON bez zapłonu, ale wówczas nie działa podświetlenie radia, a radio gra.
Nowy Pionieerek mógł być po prostu bardziej czuły na spadek napięcia przy rozruchu. Moje też nie gaśnie przy rozruchu.
W Mexiko raczej nie ma tam diody skoro u mnie jest żarówka ;)
Ktoś mógł coś zmostkować w instalacji Twojego autka i dlatego masz efekt o którym piszesz (z tym przyciskiem). Nowsze radia w takim połączeniu działają na ogół tak jak trzeba. Założę się, że Tobie w takim połączeniu tez prąd ucieka i nie masz problemu z aku, bo nim często jeździsz i się stale doładowuje...

_________________
kiedyś w114 250CE '68 w dieslu :-(

teraz w123 230CE '82, już takie jak trzeba :-)

banalne audi na wyloty...

Honda CBX 650 '83

i kilka moto z KDL, następne w planach... ciągle mało rdzy w garażu


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz maja 10, 2009 12:48 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 09, 2005 10:28 pm
Posty: 2823
Numer GG: 578747
Lokalizacja: Katowice/Stuttgart
przycisk ON powinien swecic sie tylko po wlaczeniu swiatel pozycyjnych lub mijania. Jest osobny przewod podlaczany pod "+ po oswietleniu". Jezeli zostenie zmostkowany z ktoryms z "plusow" (po stacyjce lub stalym) to bedzie sie swiecic odpowiednio "po stacyjce" lub - co gorsza - stale.

_________________
'68 250, szwajcar
'70 250 C, niemiec
'71 230, austryjok
'71 250 CE, angol


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz maja 10, 2009 12:59 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lut 25, 2007 11:37 pm
Posty: 312
Lokalizacja: Lubartów k. Lublina
U mnie włączenie świateł nic nie zmienia. Mam tak jak piszesz. Przewodu z sygnałem włączonych świateł nie znalazłem (piszę o C123. Być może coś jest tam grzebane), a "+ po stacyjce" tylko udało mi się odnaleźć w instalacji radia i tam je podłączyłem.
Czyli wszystko jasne.
Tego nie wiedziałem. Dzięki kielbik

_________________
kiedyś w114 250CE '68 w dieslu :-(

teraz w123 230CE '82, już takie jak trzeba :-)

banalne audi na wyloty...

Honda CBX 650 '83

i kilka moto z KDL, następne w planach... ciągle mało rdzy w garażu


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl