MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob sie 09, 2025 11:08 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: śr maja 13, 2009 6:10 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lis 20, 2003 10:31 pm
Posty: 580
Lokalizacja: Malbork
Problem pojawił sie po umyciu silnika, które to bylem zmuszony wykonać.
A mianowicie dmuchawa klimy zaczeła pracować na stałe, juz od momentu przekrecenia kluczyka. Prosze o porady, bo to nowy dla mnie rebus. Na razie poradziłem sobie odłączając wtyczkę [zlosnik]

_________________
W115, 240D 3.0 ** W123, 250 ** W126, 300SE ** W124 250TD ** Zetor 50 Super 62r.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr maja 13, 2009 12:12 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
chodzi o dmuchawę wewnątrz auta czy o wiatrak klimy przy chłodnicy?
Jesli to drugie to pewnie spadła wtyczka z czujnika temp na silniku...

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: śr maja 13, 2009 8:35 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lis 20, 2003 10:31 pm
Posty: 580
Lokalizacja: Malbork
tak dokładnie, chodzi o wiatrak przy chłodnicy. To bardzo prawdopodobne, że spadł kabel, ponieważ ingerowałem pod maską myjką ciśnieniową, gdzie szukać tego czujnika?

_________________
W115, 240D 3.0 ** W123, 250 ** W126, 300SE ** W124 250TD ** Zetor 50 Super 62r.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr maja 13, 2009 8:40 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr kwie 08, 2009 3:01 pm
Posty: 257
Lokalizacja: Gliwice
Modelu nie znam. Sprawdź: jak otworzysz maskę, to po prawej stronie chłodnicy w okolicach podłużnicy - a dokładniej idź po rurkach metalowych, aż natrafisz ta taki jakby trójnik...

Czy to jest czujnik temperatury, czy ciśnienia?


Na górę
 Tytuł:
Post: śr maja 13, 2009 10:08 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
Robert Belzyt pisze:
tak dokładnie, chodzi o wiatrak przy chłodnicy. To bardzo prawdopodobne, że spadł kabel, ponieważ ingerowałem pod maską myjką ciśnieniową, gdzie szukać tego czujnika?

nie wiem jak tam w M104, u mnie jest w okolicach termostatu u góry -taka wtyczka z na 2 bolce...

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: śr maja 13, 2009 10:13 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt paź 29, 2004 11:44 pm
Posty: 653
Lokalizacja: Kielce
Janfocus pisze:
Jesli to drugie to pewnie spadła wtyczka z czujnika temp na silniku...


Czy to na pewno jest powód do zadziałania wiatraka?

Według moich danych wiatrak załączany jest za pośrednictwem przekaźników przez czujnik temperatury i czujnik ciśnienia.
Czujnik temperatury, a właściwie termowłącznik w M103 powinien być widoczny między obudową filtra powietrza a pokrywą zaworów. po przekroczeniu 105 stopni (chyba) załącza przekaźnik, który z kolei załącza wiatrak.
Czujnik ciśnienia jest przy osuszaczu (okolice lewej lampy). Po rzekroczeniu pewnej wartości ciśnienia (20 Barów) załącza on przekaźnik, który powoduje załaczenie wiatraka.

_________________
MB - mój drugi dom


Na górę
 Tytuł:
Post: śr maja 13, 2009 10:17 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
Cytuj:
Czy to na pewno jest powód do zadziałania wiatraka?

Według moich danych wiatrak załączany jest za pośrednictwem przekaźników przez czujnik temperatury i czujnik ciśnienia.

wszystko się zgadza, zaś gdy temp osiągnie pow 105st włącza też wiatrak klimy i gdy spadnie wtyczka mamy właśnie taki efekt że wiatrak włączony jest na stałe, bo rezystancja widziana przez urządzenie jest "nieskończona", tak jakby temp była "nieskończenie" duża [zlosnikz]

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: śr maja 13, 2009 10:32 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt paź 29, 2004 11:44 pm
Posty: 653
Lokalizacja: Kielce
Niestety, nie zgodze się z tym (właśnie wracam z garażu - nie wytrzymałem, musiałem sprawdzić). ;)
Jak napisałem wyżej czujnik temperatury to termowłącznik - do temp 105 stopni jest rozwarty, po jej przekroczeniu zwiera do masy. To zwarcie powoduje za załączenie się przekaźnika sterującego wiatrakiem.
Przekaźnik znajduje się w skrzynce bezpieczników (srebrny).
Tam nie ma jakiejś elektroniki sterującej. Dwa czujniki, dwa przekaźniki i silnik dmuchawy i tyle (jest jeszcze rezystor, ale w tym przypadku bez znaczenia).
Sprawdzałem przed chwilą działanie:
włączyłem zapłon
zdjąłem wtyczke z czujnika temperatury - wiatrak nie działa
zwarłem pin z kostki czujnika do masy - wiatrak działa

Pozdrawiam

_________________
MB - mój drugi dom


Na górę
 Tytuł:
Post: śr maja 13, 2009 10:40 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lis 20, 2003 10:31 pm
Posty: 580
Lokalizacja: Malbork
Zdejmowałem kable z dwóch czujników przy osuszaczu i kable z czujników w głowicy widocznych od góry między pokrywą zaworów a filtrem powierza i nic cały czas kręci :o

_________________
W115, 240D 3.0 ** W123, 250 ** W126, 300SE ** W124 250TD ** Zetor 50 Super 62r.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr maja 13, 2009 10:45 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
Cytuj:
Niestety, nie zgodze się z tym (właśnie wracam z garażu - nie wytrzymałem, musiałem sprawdzić).
Jak napisałem wyżej czujnik temperatury to termowłącznik - do temp 105 stopni jest rozwarty, po jej przekroczeniu zwiera do masy. To zwarcie powoduje za załączenie się przekaźnika sterującego wiatrakiem.
Przekaźnik znajduje się w skrzynce bezpieczników (srebrny).
Tam nie ma jakiejś elektroniki sterującej. Dwa czujniki, dwa przekaźniki i silnik dmuchawy i tyle (jest jeszcze rezystor, ale w tym przypadku bez znaczenia).
Sprawdzałem przed chwilą działanie:
włączyłem zapłon
zdjąłem wtyczke z czujnika temperatury - wiatrak nie działa
zwarłem pin z kostki czujnika do masy - wiatrak działa

widocznie u Ciebie jest inaczej, ja jak zdejmę wtyczkę 1
Obrazek
włącza mi wiatrak, podobnie było w innym M116 z '91r <br>Dodano po 1 minutach.:<br>
Robert Belzyt pisze:
Zdejmowałem kable z dwóch czujników przy osuszaczu i kable z czujników w głowicy widocznych od góry między pokrywą zaworów a filtrem powierza i nic cały czas kręci

może pora jakąś wtyczkę założyć [zlosnikz]

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: śr maja 13, 2009 11:23 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt paź 29, 2004 11:44 pm
Posty: 653
Lokalizacja: Kielce
Faktycznie. Czujnik na zjęciu wygląda inaczej niż u mnie. Z tego co wyszperałem to od września 1987r. były zmiany w tym temacie.
Tutaj faktycznie może być termistor :oops: .
U mnie jest termowłącznik.
Jeżeli kolega Robert ma auto wyprodukowane przed 09/87 to proponuję wyjęcie przekaźników wiatraka. Jeśli się wyłączy - trzeba sprawdzić przekaźniki i/lub przewody przekaźnik - czujnik

_________________
MB - mój drugi dom


Na górę
 Tytuł:
Post: śr maja 13, 2009 11:46 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr kwie 08, 2009 3:01 pm
Posty: 257
Lokalizacja: Gliwice
Ja się teraz zastanawiam, bo z tego co wiem wyciągnięcie przewodów z osuszacza wyłączyć powinno klimatyzacje. To jest tak na wypadek uszkodzenia przewodów lub czujnika, bo jakby ciśnienie było za duże w układzie, to by rozerwało.

A powiedz nam kiedy silnik umyłeś? Bo może gdzieś woda robi zwarcie. Proponuję sprawdzić co się stanie jak bezpiecznik wyciągniesz z klimy, albo na panelu ją wyłączysz? Podejrzewam, że woda dostała się do urządzenia sterującego klimatyzacją.

_________________
W202 250D '93


Na górę
 Tytuł:
Post: czw maja 14, 2009 1:11 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob gru 11, 2004 10:27 pm
Posty: 1053
Lokalizacja: SOPOT (GAS) i (GSP)
Janfocus pisze:
chodzi o dmuchawę wewnątrz auta czy o wiatrak klimy przy chłodnicy?
Jesli to drugie to pewnie spadła wtyczka z czujnika temp na silniku...

A jeżeli to pierwsze (ja mam taki przypadek)? :roll:
Już raz o to pytałem i opisałem TU - niestety bez skutku. :cry:

_________________
Andrzej
W126 300SE '90 - chyba nikt nie ma większego wypasu VIN
W126 300SEL '86 - oryginalny lakier i bez rdzy
W126 300SE '86 - LPG od 1995r
W124 200D '86 - został dawcą dla wielu
W115 240D 3.0 - był ze mną 20 lat... sprzedany :(


Na górę
 Tytuł:
Post: czw maja 14, 2009 8:10 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt paź 29, 2004 11:44 pm
Posty: 653
Lokalizacja: Kielce
AndyS pisze:
A jeżeli to pierwsze (ja mam taki przypadek)?
Już raz o to pytałem i opisałem TU - niestety bez skutku.


Stawiam na przełącznik dmuchawy lub jakąś partyzantkę w instalacji.

Zwykła klima nie steruje nawiewem, automatyczna tak, ale skoro jest pokrętło to klima jest zwykła.
Jeżeli webasto jest fabrycznie zamontowane to może ono powodować takie zachowanie wiatraka w przypadku uszkodzenia sterownika (sklejone styki przekaźnika). Jednak w tym przypadku wiatrak kręciłby się na 1 biegu i to niezależnie od tego czy jest przekręcony kluczyk w stacyjce czy nie.

_________________
MB - mój drugi dom


Na górę
 Tytuł:
Post: czw maja 14, 2009 8:11 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr kwie 08, 2009 3:01 pm
Posty: 257
Lokalizacja: Gliwice
AndyS już Ci napisałem w Twoim poscie. Proponuję przy tej pięknej aurze zajrzeć tam.

_________________
W202 250D '93


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl