MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob sie 09, 2025 5:53 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: ndz maja 17, 2009 10:03 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz sty 07, 2007 9:51 pm
Posty: 107
Witam. Panowie poważny problem. Podczas hamowania W210 po lifcie przy dużej prędkości występują dziwne wibracje, terkotanie przy hamowaniu. Zostały wymienione przednie tarcze hamulcowe na ATE, klocki hamulcowe na ATE, gumki i trzpienie prowadzące zacisk hamulcowy, łączniki drążka reakcyjnego lub jak kto woli stabilizatora. Tarcze mają dopuszczalne bicie, nie ma luzów, wibracje na felgach stalowych i aluminiowych, piasta nie ma bicia. Wibracje nie przenoszą sie na kierownicę. Problem ten występuje także w drugim samochodzie W124. Przy gwałtownym hamowaniu lub jak kto woli mocnym wibracje mniejsze. Co to ku...wa jest? Nie mam ochoty wymieniać pół samochodu.


Ostatnio zmieniony pn maja 18, 2009 9:59 pm przez grzechch, łącznie zmieniany 2 razy.

Na górę
 Tytuł:
Post: pn maja 18, 2009 9:43 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
A amortyzator skretu?

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: pn maja 18, 2009 8:25 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz sty 07, 2007 9:51 pm
Posty: 107
Rozumiem, że ten w układzie kierowniczym ale drgania nie są wyczuwalne na kierownicy. Ponadto ten model nie posiada amortyzatora bo ma przekładnię listwową.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn maja 18, 2009 8:47 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: czw gru 06, 2007 8:32 pm
Posty: 723
Lokalizacja: Kępno
ja mam identycznie jak hamuje np ze 180 do 100 to ma bude w kosmos wywalic mimo ze nowe gumy na wahaczac + amory no i konclowki czyli caly uklad zawieszenia praktycznie nowy

ja obstawiam na jedno - felgi!
sa wywazone sa niby proste ale nie przy takich predkosciach jak 200km/h
felgi + opony

_________________
pozdrawiam
____________________________
W168 170 CDI - prawie jak mercedes
W210 300TDT - ex
W210 320 CDI - ex


Na górę
 Tytuł:
Post: pn maja 18, 2009 9:19 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: pn lip 23, 2001 2:00 am
Posty: 1817
blackmilk a jakie masz opony? chodzi mi o wzór bieżnika (kierunkowy czy asymetryczny?)

_________________
V


Na górę
 Tytuł:
Post: pn maja 18, 2009 10:02 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz sty 07, 2007 9:51 pm
Posty: 107
U mnie drgania są na oponach zimowych i na letnich na felgach stalowych i aluminiowych, koła wyważone. Dzisiaj tek mnie wnerwił, że wiele razy rozpędziłem go do 120 i hamowałem z piskiem opon. Trochę poskutkowało i wibracje są mniejsze. Ponadto dochodzę do wniosku, że problem to chyba oś tylna tylko drgania tak się przenoszą, że trudno poznać skąd pochodzą <br>Dodano po 9 minutach.:<br> No i co nie ma mądrych. Nie wierzę, że nikt z właścicieli tego gwiezdnego złomu na kółkach nie spotkał się z tym problemem. Ja mam zamiar się go w końcu pozbyć.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn maja 18, 2009 10:15 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: czw gru 06, 2007 8:32 pm
Posty: 723
Lokalizacja: Kępno
@Popey mam kierunkowe
ale bicie jest i na letnich i na zimowych
i jestem pewien ze sa to krzywe felgi choc maszyna je wywaza!

_________________
pozdrawiam
____________________________
W168 170 CDI - prawie jak mercedes
W210 300TDT - ex
W210 320 CDI - ex


Na górę
 Tytuł:
Post: pn maja 18, 2009 10:22 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz sty 07, 2007 9:51 pm
Posty: 107
U mnie felgi są proste. Stalowe tym bardziej. Ponadto krzywe felgi powodowałyby drgania podczas jazdy bez hamowania bardzo wyczuwalne przy pewnej stałej prędkości.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn maja 18, 2009 10:32 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: czw gru 06, 2007 8:32 pm
Posty: 723
Lokalizacja: Kępno
u mnie czuc delikatne drgania przy 160-180 pozniej juz nie za to jak wdusze pedal hamulca to olaboga....

_________________
pozdrawiam
____________________________
W168 170 CDI - prawie jak mercedes
W210 300TDT - ex
W210 320 CDI - ex


Na górę
 Tytuł:
Post: pn maja 18, 2009 11:18 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
może warto sprawdzić czy tylne tarcze nie są krzywe i nie biją?

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: pn maja 18, 2009 11:30 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw kwie 23, 2009 10:40 pm
Posty: 434
Może tarcze biorą nierówno? Ja miałem to samo w motocyklu. Trafiłem na jakieś wybrakowane (Brembo) chyba o niejednorodnym stopie. Po prostu były miejsca które "przepuszczały" tarcie klocków. Po zmianie tarczy problem zniknął jak zaczarowany.

_________________
Skoro nie można być uniwersalnym i wiedzieć wszystkiego, co się da wiedzieć o wszystkim, to trzeba wiedzieć wszystkiego po trochu. O wiele bowiem piękniej jest wiedzieć coś ze wszystkiego, niż wiedzieć wszystko o jednym.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn maja 18, 2009 11:51 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: czw gru 06, 2007 8:32 pm
Posty: 723
Lokalizacja: Kępno
nie to nie tarczo jak go kupilem mial zalozone nowki sztuki wszystkie 4 i tez bilo wiec zaczalem wymieniac zawieszenie i ot co stwoerdzilem ze to na pewno felgi - bo juz nie ma co wymieniac [zlosnik]

_________________
pozdrawiam
____________________________
W168 170 CDI - prawie jak mercedes
W210 300TDT - ex
W210 320 CDI - ex


Na górę
 Tytuł:
Post: wt maja 19, 2009 10:37 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr cze 27, 2007 6:35 pm
Posty: 133
Lokalizacja: Toruń
Ja bym obstawiał tarcze, pewnie przy wymianie na nowe, nie były dokładnie oczyszczone piasty. Wymiana w takim razie nie usuwa bicia tarcz. Tak miałem u siebie, potem mechanik zdjął tarcze , wyczyścił piasty i po zmontowaniu jak ręką odjął. Hamuje aż miło.

_________________
W 124 E 200 DIESEL


Na górę
 Tytuł:
Post: wt maja 19, 2009 6:43 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
Jeżeli podejrzewacie felgi to można:
1 zamienić przód / tył - powinno się coś zmienić
2 w ostateczności założyć na chwilę inne i będzie wiadomo na 100%

Akurat koła to najprostsza rzecz do sprawdzenia...

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
 Tytuł:
Post: czw maja 21, 2009 10:09 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz sty 07, 2007 9:51 pm
Posty: 107
Mało prawdopodobne jest, że zarówno felgi aluminiowe i stalowe były krzywe w moim przypadku. Powiem tak, zacząłem codziennie kilka razy w ciągu dnia rozpędzić samochód do 100 i hamowanie z piskiem opon na pełnym abs-ie. Wibracje znacząco sie zmniejszyły. Do prędkości ok. 80 km praktycznie nie wystepują. Z dnia na dzień jest lepiej. Tylko co to oznacza- tarcze, klocki czy może zaciski i to chyba tylne. Wypróbujcie.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl