MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob sie 09, 2025 6:25 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
Post: pn maja 18, 2009 12:55 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: ndz maja 17, 2009 5:27 pm
Posty: 8
Lokalizacja: Warszawa
Witam, w moim Mercedesie SL 300-24 z 91roku w czasie jazdy w korku
silnik bardzo szybko osiąga 110- 120 stopni i załączają sie elektryczne wentylatory na chłodnicy. Sprzęgło wiskotyczne i termostat mam nowe więc są chyba ok. Chłodnica była płukana. Pytanie, czy można bez demontażu stwierdzić czy winna jest chłodnica czy pompa wodna?
Pozdrawiam :)


Na górę
 Tytuł:
Post: pn maja 18, 2009 1:12 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: czw sie 26, 2004 8:47 pm
Posty: 770
Lokalizacja: Garwolin
a klimę masz włączoną czy wyłączoną?

_________________
W463 500GE 93'
W126 300SE 89'
W124 E280 94' - sprzedam
W124 300CE 91' - sprzedam
W201 2,6 93'
W140 S500L 97'
W123 2,3 83'
W116 2,8 75'
W212 E250 bluetec 4 Matic 15'
http://www.mateofhu.pl
http://www.wydruk.info


Na górę
Post: pn maja 18, 2009 1:50 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: ndz maja 17, 2009 5:27 pm
Posty: 8
Lokalizacja: Warszawa
Klima wyłączona, gdy ją włączę to jeszcze szybciej się grzeje.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn maja 18, 2009 2:03 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
merc.sl pisze:
Pytanie, czy można bez demontażu stwierdzić czy winna jest chłodnica czy pompa wodna?

tak, kamerą termowizyjną.

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: pn maja 18, 2009 2:07 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 18, 2006 9:02 pm
Posty: 3164
Numer GG: 4094058
Lokalizacja: Warszawa--> Leoncin
Cześć
No ja w CE mam podobnie... i wygląda na to, że wisko mimo iż chodzi to nie chodzi właściwie (tj. nie załącza się na stałe)..
Ja pompę wody zmieniłem 2 tygodnie temu a i tak ciągle to samo... ;)
Chyba pozostaje kwestia ogarnięcia sprzęgła wiskotycznego (zimą przez 2 tygodnie w ogóle nie działało ale samo się "naprawiło" a teraz się nie włącza na sztywno .. dopiero el. wentylatory schładzają)
A jak szybko Ci się nagrzewa? ... wystarczy mały korek czy jednak 15 min stania w bezruchu?
p.s moze ten M104 już tak ma ?? [zlosnik]

_________________
Chrome N Paint Custom Shop
Lakiery House Of Kolor / Felgi Dayton Wire Wheels


Cadillac DeVille Lowrider
Chevy '64 Impala SS Lowrider
C123 280CE
S124 250D
Lincoln Town Car -ex
C124 300CE 24V -ex
W126 420SEL Cali. -ex
W123 240D '84 -ex
W123 200D -ex


Na górę
 Tytuł: grzanie silnika
Post: pn maja 18, 2009 3:06 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: ndz maja 17, 2009 5:27 pm
Posty: 8
Lokalizacja: Warszawa
Pierwsze 20 -30 minut silnik ma normalną temperaturę 80-kilka stopni i dopiero jak zaczynam jechać od świateł do świateł to się przegrzewa.Faktycznie może tak być że nowa wiskoza jest uszkodzona. Muszę to sprawdzić. Chyba w ten sposób że porónwnam opór wiatraka na zimnym i gorącym silniku(oczywiście na wyłączonym [zlosnik] ). Przy zimnym kiedy wiskoza jest niezałączona wiatrak powinien chodzić lekko, a po nagrzaniu do ok. 100 stopni opór powinien być zdecydowanie większy bo jeżeli jest sprawna to sprzęgło działa. Czy dobrze myślę? Nie wiem. Wcześnie samochód miał normalną temperaturę i cały czas było poniżej 90 stopni nawet w korkach. Czyli jak wszystko jest ok to temperatura jest też ok. Ale jak sprawdzić pompę i chłodnicę jężeli któreś z nich jest uszkodzone?


Na górę
 Tytuł:
Post: pn maja 18, 2009 5:11 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn lut 25, 2008 6:46 pm
Posty: 857
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza-Chruszczobród
Niestety NOWE wiska też trafiają się uszkodzone,szczególnie jak to tańsze podróby ,sam temat przerabiałem w zeszłym roku.Sprawdzić możesz bardzo łatwo,otwórz maskę-zapal silnik będziesz widział jak chodzi na zimnym, po nagrzaniu do 80-95 stopni powinno być gołym okiem widać nawet na wolnych obrotach zmianę w pracy wentylatora,przy lekkim dodaniu gazu śmigło potrafi chodzić jak odrzutowiec :lol:

_________________
MB 124 300 24V CE-1991 EX
MB 126 560 SEL- 1988-LPG
AUDI A3 1.6-----1997-PB
DAEWO TICO----1997-LPG
MB 126 420 SE-- 1988 EX
IVECO 3510-----1995 EX
MB 124 300 E ---1989 EX
MB 201 230 E ---1987 EX
AUDI 80 1,8E----1989 EX
SEICENTO 900---2002 - LPG


Na górę
 Tytuł:
Post: pn maja 18, 2009 7:51 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
merc.sl pisze:
Chyba w ten sposób że porónwnam opór wiatraka na zimnym i gorącym silniku

jeżeli chłodnica będzie za kamieniona, to nie nagrzeje wiska, które może być sprawne, ale nie będzie działało z racji za niskiej temp...

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: pn maja 18, 2009 8:03 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt cze 24, 2005 2:39 pm
Posty: 344
Lokalizacja: Chełm
Nie wiem po co zaglądać pod maskę :-? sprawne visco po prostu słychać
jesli przy 100 na silniku po dodaniu gazu nie słychać wentylatora, to VISCO jest do wymiany (badz regeneracji - co i jak napisał UKANIU )
Dodatkowo poprawna prace sprzęgła zapewnia cały tunel chłodnicy, jego brak powoduje nieprawidłowa prace termobimetalu odpowiedzialnego za "załączenie" sprzęgła.


BrunoGiamatti pisze:
moze ten M104 już tak ma ??

moje nie ma
z włączona klima jeszcze nie widziałem 100 st.

_________________
S124 300TE 4-MATIC
S124 E280T
Ex: W124 300E 4-MATIC


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 52 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl