MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob sie 09, 2025 6:25 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: ndz maja 17, 2009 10:33 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: sob sie 23, 2008 12:27 pm
Posty: 47
jestem szczesliwym posiadaczem mb 124 z silnikiem 2.2 a teraz przymierzam sie do zakupu okulara tez z benzyna pod maska i chcialem sie dowiedziec ktore silniki polecacie najbardziej. dzkiekuje za porady i opinie


Na górę
Post: ndz maja 17, 2009 11:54 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr kwie 02, 2008 9:11 pm
Posty: 158
Lokalizacja: Kaszuby
santo pisze:
jestem szczesliwym posiadaczem mb 124 z silnikiem 2.2 a teraz przymierzam sie do zakupu okulara tez z benzyna pod maska i chcialem sie dowiedziec ktore silniki polecacie najbardziej. dzkiekuje za porady i opinie


Jesli M111 2,2 z 150 KM Tobie w zupelnosci wystarcza to mozna by polecic z tej same udanej rodziny M111.970 silnik 2,3 tez o mocy 150KM i o 10 Nm wiekszym momentem.
Dynamika taka jak w W124 ale spalanie mniejsze zwlaszcza z automatem 5cio biegowym .


Na górę
 Tytuł:
Post: pn maja 18, 2009 12:48 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 25, 2007 1:19 pm
Posty: 559
Lokalizacja: Nidzica
rolbas pisze:
Dynamika taka jak w W124 ale spalanie mniejsze zwlaszcza z automatem 5cio biegowym .

ciekawe jak wyglądają masy poszczególnych aut, wydaje mi się, że w210 jest cięższy. Poza tym spalanie mniejsze w automacie ? Dziwne stwierdzenie.

co do wyboru silnika- najpopularniejszymi polecanymi są turbodiesle, a benzyniak to nie mam pojęcia :roll:

_________________
[b]Tatowy MB [W210] 99. rok 2.2CDI[/b]

dlatego tutaj jestem
[quote]"Jazda Mercedesem to tak jakby trafić do nieba- bez konieczności umierania"[/quote]

na co dzień skromny ale dumny posiadacz swojego pierwszego auta:
Opel Astra F 1.4 8v :)


Na górę
 Tytuł:
Post: pn maja 18, 2009 7:30 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: sob sie 23, 2008 12:27 pm
Posty: 47
a cos o silnikach 2.8 i 3.2 bo tez sie nad takimi zastanawiam tylko nie wiem czy beda tak samo bezawaryjne ??


Na górę
 Tytuł:
Post: pn maja 18, 2009 7:47 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 25, 2007 1:19 pm
Posty: 559
Lokalizacja: Nidzica
2.8 raczej nie często widywałem jeśli już przejeżdżał obok mnie okular. 3.2 jest raczej bardziej popularne, ponieważ w spalaniu wielkiej różnicy nie da się osiągnąć :P to i tak duże benzyny i swoje wysiorbią

główna różnica to taka, że 2.8 dostanie się z manualem z tego co patrzę na allegro, a 3.2 to już 100% automaty, więc co kto lubi (znaczy były podobno 3.2 chyba ze skrzyniami mclarena chyba... ale to taki egzotyk)

_________________
[b]Tatowy MB [W210] 99. rok 2.2CDI[/b]

dlatego tutaj jestem
[quote]"Jazda Mercedesem to tak jakby trafić do nieba- bez konieczności umierania"[/quote]

na co dzień skromny ale dumny posiadacz swojego pierwszego auta:
Opel Astra F 1.4 8v :)


Na górę
 Tytuł:
Post: pn maja 18, 2009 8:15 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz paź 09, 2005 1:28 pm
Posty: 1004
Lokalizacja: Pleszew
miałem 320TE 4matic automat i polecam: cicho, szybko i przyjemnie. spalanie na trasie do 10l/100km wersja 4matic zimą bezcenna [zlosnik]


Na górę
 Tytuł:
Post: pn maja 18, 2009 9:42 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr kwie 02, 2008 9:11 pm
Posty: 158
Lokalizacja: Kaszuby
Maksio pisze:
ciekawe jak wyglądają masy poszczególnych aut, wydaje mi się, że w210 jest cięższy. Poza tym spalanie mniejsze w automacie ? Dziwne stwierdzenie.


Piszac o mniejszym spalaniu mialem na mysli porownaniee automatu 4ro biegowego i 5 cio biegowego w W210 bo jakos jak mysle Mercedes to tylko automat mi przychodzi do glowy.

W kazdym badz razie porownujac automat z manualem w W124 z takim samym silnikiem widac, ze w warunakch jazdy miejskiej automat jest oszczedniejszy . Jazda w tzw trasie rozni sie spalaniem ok. 0,5 l /100km na korzysc manuala.

W W210 automat tez jest oszczedniejszy w miescie od manuala a w trasie o ile stary automat 4ro biegowy jest jest znow ok 0,5 /100 km gorszy od manuala to juz 5cio biegowy automat jest tylko 0,1 l gorszy co w praktyce jest rzecza pomijalna i mozna uznac ze jest takie same.


Sedan W124 z silnikiem 2,2 150 KM wazy ok 1370 kg

5 biegowy manual :0-100km/h: - 10,6 s,spanie 6,6/8,2/11,7
4 biegowy automat- 10,6 s , spalanie 7,0/8,6/11,2 l


Sedan w210 z silnikiem 2,3 150 KM wazy ok. 1450 kg,
5 biegowy manual-0-100km/h: 10,5 s spalanie ,6,1/7,5/11,3 l
4 biegowy automat- 10,4 s , 6,6/7,9/10,9 l
5 biegowy automat: 10,9 s, 6,2/7,6/11,0 l

Tak wiec zalezy kto gdzie i jak jezdzi ale wydaje sie 5cio biegowy automat w W210 bedze tak sam oszczedny jesli nie lepszy od manuala.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn maja 18, 2009 11:15 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: sob sie 23, 2008 12:27 pm
Posty: 47
mi tez na mysl mercedes kojarzy sie z automatem ale trafil mi sie rodzynek w manualu i tak jakos wyszlo ze stal sie moj. niepowiem najbardziej by mi pasowal ten 2.3 ale one szly tylko do 1997 r a chcialbym cos nowszego i nie wiem czy 2.0 i do tego w automacie to nie bedzie troche za malo???


Na górę
 Tytuł:
Post: śr maja 20, 2009 1:13 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 25, 2007 1:19 pm
Posty: 559
Lokalizacja: Nidzica
Cytuj:
mi tez na mysl mercedes kojarzy sie z automatem ale trafil mi sie rodzynek w manualu i tak jakos wyszlo ze stal sie moj. niepowiem najbardziej by mi pasowal ten 2.3 ale one szly tylko do 1997 r a chcialbym cos nowszego i nie wiem czy 2.0 i do tego w automacie to nie bedzie troche za malo???

dla mnie 2.2 cdi u ojca (wersja przed liftem 125ps) to jest bardzo mało, ale na trasie takie 2.0 benzyniak w automacie to wciąga nosem, tylko czarny dymek będzie można oglądać :P 2.0 benzyna automat na taką budę to pomyłka :roll:

_________________
[b]Tatowy MB [W210] 99. rok 2.2CDI[/b]

dlatego tutaj jestem
[quote]"Jazda Mercedesem to tak jakby trafić do nieba- bez konieczności umierania"[/quote]

na co dzień skromny ale dumny posiadacz swojego pierwszego auta:
Opel Astra F 1.4 8v :)


Na górę
 Tytuł:
Post: śr maja 20, 2009 2:09 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 07, 2009 5:52 pm
Posty: 100
Lokalizacja: Raszyn
Maksio pisze:
...tylko czarny dymek będzie można oglądać ...

...czarny dym z d..y to obciach i dlatego nie kupię osobówki w dieslu...męczą się te traktory strasznie i widać ich każdą przygazówkę ;) ...ciężarówce to nawet do twarzy, ale limuzynie....beeeee

_________________
W124 400 E (do kościoła)
Justy 4WD (na grzyby)
XJR 1300 (po bułki)


Na górę
 Tytuł:
Post: śr maja 20, 2009 7:54 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr kwie 02, 2008 9:11 pm
Posty: 158
Lokalizacja: Kaszuby
Maksio pisze:
dla mnie 2.2 cdi u ojca (wersja przed liftem 125ps) to jest bardzo mało, ale na trasie takie 2.0 benzyniak w automacie to wciąga nosem, tylko czarny dymek będzie można oglądać :P 2.0 benzyna automat na taką budę to pomyłka :roll:


Przesadzasz, pomylka to bylo W124 200D automat [zlosnik]

mam wlasnie W210 2.0 (136KM) z automatem i spokojnie daje rade.
Szalu oczywiscie nie ma ale jazda w PL z predkoscia 110-120 km/.h to nie jest zadna meczarnia a na autostradzie 130-140 km/h jedzie az milo nie przekraczkajac spalania 10 l LPG [ok]
Naturalnie jak ktos chce "wciagac nosem" inne auta to musi szukac innego slinika bo 2.0 136 KM do wyscigow uliczych -tak popularnych w PL- sie nie nadaje


Na górę
 Tytuł:
Post: śr maja 20, 2009 12:03 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: sob sie 23, 2008 12:27 pm
Posty: 47
diesel to tak jak kolega napisal najlepiej do ciezarowki pozatym kupic z normalnym przebiegiem i ladnym stanie to graniczy z cudem a benzynke bez problemu. a ma ktos tego 2.8 zeby sie podzielic uwagani na 5temat tego silnika bo taki najbardziej by mi pasowal nie za maly nie za duzy i pewnie juz sie troche zbiera


Na górę
 Tytuł:
Post: śr maja 20, 2009 9:00 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 25, 2007 1:19 pm
Posty: 559
Lokalizacja: Nidzica
Danski pisze:
...czarny dym z d..y to obciach i dlatego nie kupię osobówki w dieslu...męczą się te traktory strasznie i widać ich każdą przygazówkę

czy się męczą to bym polemizował, męczarnia to jest wyjący benzyniak który musi ciągnąć do czerwonej kreski, a ja jeżdząc turbo-dieslem (notabene nie toleruje już aut benzynowych od czasu kiedy zakochałem się w 2.5tdi :P ) wrzucam piątkę przy 100km\h i czuć taki ciąg do 160, że aż miło, a gość w benzynie z manualem musi wahlować, a w automacie nie da rady. Poza tym mówiąc o obciachu- ileż to aut benzynowych u których dymek z wydechu jest czysty pozostawia za sobą smród lpg ? to nie jest obciach w limuzynach ?


rolbas pisze:
mam wlasnie W210 2.0 (136KM) z automatem i spokojnie daje rade.
Szalu oczywiscie nie ma ale jazda w PL z predkoscia 110-120 km/.h to nie jest zadna meczarnia

mnie chodziło raczej o kwestie wyprzedzania, kiedy przy 80 wrzucam 4 w trubodieslu i czuć ten moment obrotowy i taki ciąg, to nie ma strachu wyprzedzać. W "małej" benzynie i ciężkiej budzie tego brak.


santo pisze:
diesel to tak jak kolega napisal najlepiej do ciezarowki

nie znam statystyk ale przeważająca większość mercedesów, które widuje oraz ogólnie limuzyn to właśnie diesle... no ale każdy ma swoje upodobania. Mnie nikt nie przekona, że benzyniak jest lepszy od diesla. Może gdybym pojeździł jakimiś 4.0 (v8) i wzwyż, to bym zmienił zdanie, ale na to trzeba mieć pieniądze, żeby lać.

_________________
[b]Tatowy MB [W210] 99. rok 2.2CDI[/b]

dlatego tutaj jestem
[quote]"Jazda Mercedesem to tak jakby trafić do nieba- bez konieczności umierania"[/quote]

na co dzień skromny ale dumny posiadacz swojego pierwszego auta:
Opel Astra F 1.4 8v :)


Na górę
 Tytuł:
Post: czw maja 21, 2009 5:47 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: sob sie 23, 2008 12:27 pm
Posty: 47
odnosnie tego super momentu obrotowego w dieslu to mialem ostatnio przyjemnosc sprawdzac przyspieszenie mojego skromnego 2.2 150KM benzyna kontra okular 2.7 cdi chyba 170 KM tyle ze w automacie i wierzcie lub nie ale jak przytrzymalem mojego do odciecia na kazdym biegu to tamtem wąchal tylko zapach benzynki:)))


Na górę
 Tytuł:
Post: czw maja 21, 2009 7:56 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 25, 2007 1:19 pm
Posty: 559
Lokalizacja: Nidzica
santo pisze:
odnosnie tego super momentu obrotowego w dieslu to mialem ostatnio przyjemnosc sprawdzac przyspieszenie mojego skromnego 2.2 150KM benzyna kontra okular 2.7 cdi chyba 170 KM tyle ze w automacie i wierzcie lub nie ale jak przytrzymalem mojego do odciecia na kazdym biegu to tamtem wąchal tylko zapach benzynki:)))

no nie chce się kłócić, ale diesle nawet biorąc pod uwagę, że od 0-100 nie są mistrzami, to 2.7cdi i tak ma lepsze przyśpieszenie w tym przedziale, a od 100 wzwyż to już takie 2.2 benzyna powinno zniknąć. Chociaż z kolei automat w dieslu to jakieś nieporozumienie, bo ciągnie do chyba 4.4k obrotów, a po przekroczeniu 3.5k już WYRAŹNIE czuć, że kończy się moment i auto ledwo się rozpędza, dlatego jest ogromna strata w przyśpieszaniu. Tak siak czy owak owocnych poszukiwań okulara i zadowolenie z silnika.

_________________
[b]Tatowy MB [W210] 99. rok 2.2CDI[/b]

dlatego tutaj jestem
[quote]"Jazda Mercedesem to tak jakby trafić do nieba- bez konieczności umierania"[/quote]

na co dzień skromny ale dumny posiadacz swojego pierwszego auta:
Opel Astra F 1.4 8v :)


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 52 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl