MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob sie 09, 2025 5:30 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 36 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: pn lut 16, 2009 10:17 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt sty 02, 2009 10:57 am
Posty: 138
Lokalizacja: gorzów wlkp
jak juz pisałem witam, znalazłem złodzieja prądu ,który kradł mi podczas postoju samochodu 0.2A ,ktos podpioł sie pod modół znajdujący się w pojemniku z lewej strony podszybia jest to pierwszy moduł od szyby znajduja sie w nim 4 bezpieczniki 10A jego symbol to 014 545 36 32 GM moje pytanie brzmi, wie ktos od czego ten moduł? fotki w załączniku, ma ktoś pomysł jak sie do teko zabrać? jak sprawdzic ten moduł co się tam popsuło,ze ktos tam tak namieszał? i w jakim celu , nie wiem czy jak kupie drugi moduł rozwiąze sie muj problem.
http://www.w114-115.org.pl/forum/img01/ ... 918_14.jpg
http://www.w114-115.org.pl/forum/img01/ ... 914_13.jpg
http://www.w114-115.org.pl/forum/img01/ ... 897_12.jpg
http://www.w114-115.org.pl/forum/img01/ ... 889_11.jpg


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lut 17, 2009 12:24 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob lut 14, 2009 8:15 pm
Posty: 81
Na tej aukcji sprzedaja ten moduł, może z tłumaczenia dojdziesz do czegoś:
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayI ... &viewitem=

Jak doszedłeś że ten moduł podbiera Ci te 0,2A jak wyciągnąłeś te 4 bezpieczniki to pobór spadł czy wyjąłeś go po prostu?


Na górę
Post: wt lut 17, 2009 12:16 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt sty 02, 2009 10:57 am
Posty: 138
Lokalizacja: gorzów wlkp
nadmienie,ze zaden elektryk nie chciał się za to wziąść.
doszedłem w dość prosty sposób, otóż wyjąłem wszystkie bezpieczniki z auta właącznie z tymi 4 z tego modułu a pobór dalej był 0.2A , zauważyłem ,ze przy łączeniu masy auta z aku coś cyka, poszedłem tym tropem i znalazłem przekaznik dopiety do tego modułu który mimo ,ze nie było zadnego bezpiecznika a aucie sie załanczał


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lut 17, 2009 12:22 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
qwedsa123 pisze:
znalazłem przekaznik dopiety do tego modułu który mimo ,ze nie było zadnego bezpiecznika a aucie sie załanczał

a potem się ludzie dziwią że im samochód spłonął...

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: czw maja 21, 2009 10:09 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob lut 14, 2009 8:15 pm
Posty: 81
U mnie się okazało że prąd kradł sterownik ( opornik ) wentylatora nadmuchu powietrza do kabiny ( nazywany w niektórych modelach MB jako „jeż” ze wzglądów na wygląd, tutaj w W140 jest to wtyczka na aluminiowej płytce przykręcona bezpośrednio do wentylatora ) jest on podłączony bezpośrednio pod aku, poprzez bezpiecznik 80A (blaszka) który jest pod nogami pasażera z przodu. Wentylator działał tylko na 1 biegu. Kradł 0,21A (210mA)a teraz pobór na postoju to 0,005A czyli 5mA.

Obrazek


Na górę
 Tytuł:
Post: czw maja 21, 2009 6:24 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw kwie 23, 2009 10:40 pm
Posty: 434
Przyczyn może być rzeczywiście b. dużo. i nieraz zupełnie nieoczekiwane. Np. niewyłączające się (popsuty wyłącznik ) oświetlenie (bagażnika), silniczek wycieraczki reflektorów itp. Jednak najczęstszą przyczyną jest radio i antena radiowa. Oczywiście, że pamięć radia powinna być zasilana przed kluczykiem a samo radio jednak po. Zdarza się, że wyłączone radio nadal "ciągnie " prąd ( u mnie tak było przed naprawą radia). Samo wyłączenie bezpiecznika nie wiele daje jeśli ktoś kiedyś podłączył je bezpośrednio do akumulatora (np, aby słuchać sobie muzyki przy wyjętym kluczyku na postoju). Antena u mnie była tak podłączona, że znajdowała się ciągle w stanie "gotowości" wysuwała się oczywiście przy włączenia radia przy wyłączeniu wsuwała się na powrót ale po odpięciu i ponownym zapięciu klemy akumulatora "wyłączone " radio nieproszone samo rozpoczynało pracę a antenka wysuwała się na zewnątrz.

_________________
Skoro nie można być uniwersalnym i wiedzieć wszystkiego, co się da wiedzieć o wszystkim, to trzeba wiedzieć wszystkiego po trochu. O wiele bowiem piękniej jest wiedzieć coś ze wszystkiego, niż wiedzieć wszystko o jednym.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 36 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl