MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob sie 09, 2025 4:26 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 41 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
Post: wt maja 19, 2009 9:47 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt sty 02, 2009 10:57 am
Posty: 138
Lokalizacja: gorzów wlkp
Witam ponownie,
kiedyś napotkałem na stronkę opisująca demontaż głowicy w mercedesie w lub c 140 z duzą ilością fotek i rad, stronka była chyba w języku angielskim, muszę u siebie wymienić uszczelkę pod głowicą i by mi sie przydaała teraz ta stronka, ma ktoś moze namiary na taką stronke?
pozdrawiam miłośników Gwiazdy:)


Na górę
 Tytuł:
Post: czw maja 21, 2009 7:08 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 27, 2008 3:20 pm
Posty: 189
Jak znajdziesz coś odnośnie tej wymiany to poproszę się pochwalić :) też może kiedyś się przyda :)

A swoją droga jak wycieraczki?? Wymieniłeś ten przekaźnik?

_________________
_________________________
W123 200D 84 ex
W124 250D 92 ex
W140 300SE 91 ex wielkość ma znaczenie :) W140 RULEZZZ :)
W126 500sec - w trakcie odbudowy
W124 2.5TD `91 ciapek na dojazdy do pracy

nie MB: HONDA VFR 800 V-TEC `03


Na górę
 Tytuł:
Post: czw maja 21, 2009 8:06 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:46 pm
Posty: 2195
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
qwedsa123 pisze:
demontaż głowicy w mercedesie w lub c 140


Stronka opisywała dokładnie te modele bo w końcu co za różnica jaki silnik jest wsadzony do auta ważne jaka buda a czy to V12 czy R6 to juz nie robi róznicy przeciez najtrudniej maske sie otwiera. [zlosnik]

_________________
Toyota MR2 2,0 '93
Chrysler Voyager 3,8 auto na zakupy :)
ex: S124 300TE 4matic '87 w świni, patyku i leniuchu
ex: Ford Escort MK II 75' 1,3GL
ex: Nissan Micra 1,3 RR Edition
Ex: W124 300E 4matic '87
[url=http://www.w114-115.org.pl/jomla/content/view/145/52/]RR Auto Szczecin-Pilchowo, ul. Staroleśna 1A[/url]


Na górę
 Tytuł:
Post: czw maja 21, 2009 12:06 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt sty 02, 2009 10:57 am
Posty: 138
Lokalizacja: gorzów wlkp
sniechu19 pisze:
Jak znajdziesz coś odnośnie tej wymiany to poproszę się pochwalić :) też może kiedyś się przyda :)

A swoją droga jak wycieraczki?? Wymieniłeś ten przekaźnik?



jeszcze nie wymieniłem, szukam sterownika wycieraczek waśnie o nr pasującym do mojego auta znalałem dopiero jeden , facet chce 300zł, trochę drogo,znalazłem kilka innych rózniących siedną cyferką, nie wiem ,czy by nie pasował do mojego auta mimo róznicy w nr....ale teraz mam większy problem,-ta uszczelka no i szklanki mi zaczeły cykać- zastanawiam się czy to jakaś podruba a nie orginalny mercedes:) <br>Dodano po 17 sekundach.:<br>
sniechu19 pisze:
Jak znajdziesz coś odnośnie tej wymiany to poproszę się pochwalić :) też może kiedyś się przyda :)

A swoją droga jak wycieraczki?? Wymieniłeś ten przekaźnik?



jeszcze nie wymieniłem, szukam sterownika wycieraczek waśnie o nr pasującym do mojego auta znalałem dopiero jeden , facet chce 300zł, trochę drogo,znalazłem kilka innych rózniących siedną cyferką, nie wiem ,czy by nie pasował do mojego auta mimo róznicy w nr....ale teraz mam większy problem,-ta uszczelka no i szklanki mi zaczeły cykać- zastanawiam się czy to jakaś podruba a nie orginalny mercedes:)ciągle cos:)


Na górę
 Tytuł:
Post: czw maja 21, 2009 1:03 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 27, 2008 3:20 pm
Posty: 189
Spoko ja w swojego też już dużo pracy włożyłem i ciągle cos grzebie.
Jakaś parówa miała go przed moja kadencją.

Juz myślałem żeby sprzedać no ale jakiś sentyment mam ze względu ogromu pracy włożonej.
Jakbym miał zlecać naprawy to poszedłbym z torbami (dobrze że chociaż sam coś grzebie)

_________________
_________________________

W123 200D 84 ex

W124 250D 92 ex

W140 300SE 91 ex wielkość ma znaczenie :) W140 RULEZZZ :)

W126 500sec - w trakcie odbudowy

W124 2.5TD `91 ciapek na dojazdy do pracy



nie MB: HONDA VFR 800 V-TEC `03


Na górę
 Tytuł:
Post: czw maja 21, 2009 10:08 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt sty 02, 2009 10:57 am
Posty: 138
Lokalizacja: gorzów wlkp
TAK, pracy to te gwiazdki wymagają, czytałem tu powyżej o E500 w 124,
kolega pisze przebieg 200 tyś -udokumentowany,i juz silnik wymieniony, poprzedni właściciel zostawiał w serwisie 20tys rocznie,
zastanawiam się , pytam, co to za samochody? gdzie milion km bez remontu?
mam jeszcze alfe 155 zrobiłem nią 250 tyś na gazie(sekwencja) i nigdy mi sięnie popsuła- obecnie zawieszenie mam do wymiany-dopiero a gwiazda? wiecej ja robie jak jezdzę a auto z wygladu jest bardzo zadbane i ma 180 tys dopiero
ps, własnie wypolerowałem sobie felgi mercrcedesowskie , ma ktoś jakiś pomysł by zachować na dłuzej ten blask???

_________________
C 140 4.2 rok 1995


Na górę
 Tytuł:
Post: czw maja 21, 2009 10:34 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lis 04, 2006 6:10 pm
Posty: 1380
Lokalizacja: Goleniów
A jakie są objawy uszkodzenia uszczelki pod głowicą, w twoim przypadku?
Cytuj:
TAK, pracy to te gwiazdki wymagają

Prawda, ale są to moim zdaniem ostatnie prawdziwe Mercedesy, więc warto włożyć w nie troche serca, kiedyś się napewno odwdzięczą :)
U mnie też regularnie wychodzą coraz to nowe rzeczy, kompensatory też mi stukają, wymieniłem na nowe ale nie w tej głowicy, teraz musze to samo zrobić z drugą głowicą
Cytuj:
ps, własnie wypolerowałem sobie felgi mercrcedesowskie , ma ktoś jakiś pomysł by zachować na dłuzej ten blask???

Podobno są specjalne lakier bezbarwne do polerowanego aluminium, kolega taki kupiłe ale jeszcze nie skonczył polerować felg, i ciężko powiedzieć jak to bedzie wyglądało po nałożeniu tego claru.
Jak masz jakieś fotki felg po polerce to wrzucaj je czym prędzej

_________________
Pozdrawiam Mati.
W140 S500 Coupe 94r.
Częśći do W140
Ex:W124 230 TE 86r.;W124 300 CE 89r.; W123 300 D 78r.; W124 300 CE 24V


Na górę
 Tytuł:
Post: czw maja 21, 2009 10:44 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
qwedsa123 pisze:
pytam, co to za samochody? gdzie milion km bez remontu?


W bajkach ;-) - to znaczy zależy co rozumieć przez remont. Jeśli generalkę włącznie z wymianą czy szlifem cylindrów to owszem.
Wszystko zależy od eksploatacji jakości zastosowanych smarowideł itd.
Ostatni długowieczny silnik to seria OM617 potem jeszcze może OM601-3.
Benzyniaki z racji wiekszych przeciążeń mechaniczno termicznych i braku smarowania paliwem nie dociągną takich przebiegów. Nowsze silniki są znacznie bardziej skomplikowane, pogoń za mocą z jednostki pojemności...
Mercedes w swoich konstrukcjach też popełniał błędy - np powracający jak bumerang jednorzędowy łańcuch odbijający się czkawką.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: pt maja 22, 2009 1:40 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt sty 02, 2009 10:57 am
Posty: 138
Lokalizacja: gorzów wlkp
butek22 pisze:
A jakie są objawy uszkodzenia uszczelki pod głowicą, w twoim przypadku?
Cytuj:
TAK, pracy to te gwiazdki wymagają

Prawda, ale są to moim zdaniem ostatnie prawdziwe Mercedesy, więc warto włożyć w nie troche serca, kiedyś się napewno odwdzięczą :)
U mnie też regularnie wychodzą coraz to nowe rzeczy, kompensatory też mi stukają, wymieniłem na nowe ale nie w tej głowicy, teraz musze to samo zrobić z drugą głowicą
Cytuj:
ps, własnie wypolerowałem sobie felgi mercrcedesowskie , ma ktoś jakiś pomysł by zachować na dłuzej ten blask???

Podobno są specjalne lakier bezbarwne do polerowanego aluminium, kolega taki kupiłe ale jeszcze nie skonczył polerować felg, i ciężko powiedzieć jak to bedzie wyglądało po nałożeniu tego claru.
Jak masz jakieś fotki felg po polerce to wrzucaj je czym prędzej


jakie obiawy?
cieknie mi olej spod głowicy tak na 1500 km 1l oleju, musze to zrobić bo cały alternator jest w zalany olejem , zaraz bede musiał robić alternator a tego juz nie wytrzymam:)

_________________
C 140 4.2 rok 1995


Na górę
 Tytuł:
Post: pt maja 22, 2009 4:27 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz cze 05, 2005 11:06 am
Posty: 1531
Lokalizacja: WROCŁAW
Samo rozkrecenie silnika jest bajecznie proste. Jesli to V8 to ustawiasz wal na 45 stopni przed zaplonem pierwszego cylindra. Jest zaznaczone na kole walu (cyferki 45). Potem zdejmujesz pokrywy zaworów, blokujesz walki rozrzadu, zdejmujesz napinacz lancucha i odkrecasz glowice.

Oczywiscie przed zdjeciem pokryw zaworow musisz odkrecic milion rzeczy i wyciagnac kolektor ssacy... no ale chyba z tego zdajesz sobie sprawe [oczko]
Pozdrawiam


Na górę
 Tytuł:
Post: pt maja 22, 2009 8:56 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt sty 02, 2009 10:57 am
Posty: 138
Lokalizacja: gorzów wlkp
jakub_gozdzik pisze:
Samo rozkrecenie silnika jest bajecznie proste. Jesli to V8 to ustawiasz wal na 45 stopni przed zaplonem pierwszego cylindra. Jest zaznaczone na kole walu (cyferki 45). Potem zdejmujesz pokrywy zaworów, blokujesz walki rozrzadu, zdejmujesz napinacz lancucha i odkrecasz glowice.

Oczywiscie przed zdjeciem pokryw zaworow musisz odkrecic milion rzeczy i wyciagnac kolektor ssacy... no ale chyba z tego zdajesz sobie sprawe [oczko]
Pozdrawiam


dzięki kolego,
a z napinaszem hydraulicznym łańcucha nie ma zadnych problemów? <br>Dodano po 11 minutach.:<br>
Podobno są specjalne lakier bezbarwne do polerowanego aluminium, kolega taki kupiłe ale jeszcze nie skonczył polerować felg, i ciężko powiedzieć jak to bedzie wyglądało po nałożeniu tego claru.
Jak masz jakieś fotki felg po polerce to wrzucaj je czym prędzej[/quote]

tu kilka fotek <br>Dodano po 3 minutach.:<br> http://www.w114-115.org.pl/forum/img01/ ... G_4116.jpg
http://www.w114-115.org.pl/forum/img01/ ... G_4113.jpg
http://www.w114-115.org.pl/forum/img01/ ... G_4114.jpg
http://www.w114-115.org.pl/forum/img01/ ... G_4115.jpg <br>Dodano po 3 godzinach.:<br> http://www.w114-115.org.pl/forum/img01/ ... G_4115.jpg
http://www.w114-115.org.pl/forum/img01/ ... G_4114.jpg

_________________
C 140 4.2 rok 1995


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz maja 24, 2009 9:46 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt sty 02, 2009 10:57 am
Posty: 138
Lokalizacja: gorzów wlkp
Panowie , zdecydowałem wiec się samodzielnie wymienić uszczelkę pod głowicą a taże szklanki (głowicę dam do planowania , dotarcia zaworów i wymiany uszczelniaczy), teraz do Was prosba, jak zacznę robote bede robił fotki i wklejał na forum, moze ktoś w przyszłości bedzie miał podobny problem to będzie miał gotowca:) teraz proszę o radę co muszę odkręcić z osprzętu by się dobrać do głowicy ,co mi będzie przeszkadzac i uniemozliwiać pracę, zwracam sie do Tych co ju z to robili :)
i maja dobre rady które uproszczą mi pracę i zaoszczedzą niepotrzebnej roboty i problemów.
Czekam na rady :):):)

_________________
C 140 4.2 rok 1995


Na górę
 Tytuł:
Post: pn maja 25, 2009 8:07 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz cze 05, 2005 11:06 am
Posty: 1531
Lokalizacja: WROCŁAW
Proponuje zaczac od wyciagniecia kolektora ssacego wraz z calym wtryskiem.

Nastepnie zdmontuj sobie pasek wieloklinowy a pozniej to juz pokrywy zaworow, napinacz lancucha i walki rozrzadu.
Musisz wiedziec, ze przed zdjeciem glowicy musisz zdemontowac walki rozrzadu.

Pamietaj o ustawieniu silnika na 45 stopni przed OT!!! Inaczej mozesz pogiac zawory


Na górę
 Tytuł:
Post: pn maja 25, 2009 12:21 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt sty 02, 2009 10:57 am
Posty: 138
Lokalizacja: gorzów wlkp
ok, jutro biorę się za odkręcenie kolektora ssącego, oczywiście będą fotki tak jak obiecałem(dla potomnych) a z napinaczem łańcucha nie ma żadnych problemów? jak go zluznić? jeszcze jedno pisałeś by zablokować wałki rozrzadu jak to zrobić i w jakim celu? przecież i tak je muszę zdjąć

_________________
C 140 4.2 rok 1995


Na górę
 Tytuł:
Post: pn maja 25, 2009 8:07 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz cze 05, 2005 11:06 am
Posty: 1531
Lokalizacja: WROCŁAW
W sumie ja ustawisz na 45 stopni przed OT, to nie musisz blokowac.
Jak bedziesz odkrecal napinacz to nie pchaj paluchow gdzies tam pod walki, poniewaz obroca sie one gwaltownie przy odkreceniu napinacza.

Proponuje tez , zebys zaznaczyl sobie jakas farba miejsca stykow lancucha z kolkami zebatymi walkow. Bedziesz mial wtedy pewnosc, ze dobrze poskladales.
Wierz mi, tu nawet przeskoczenie o jeden zabek moze narobic bigosu [oczko]
Pozdrawiam


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 41 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl