MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob sie 09, 2025 12:28 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 41 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: pn maja 25, 2009 10:54 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt sty 02, 2009 10:57 am
Posty: 138
Lokalizacja: gorzów wlkp
jakub_gozdzik pisze:
W sumie ja ustawisz na 45 stopni przed OT, to nie musisz blokowac.
Jak bedziesz odkrecal napinacz to nie pchaj paluchow gdzies tam pod walki, poniewaz obroca sie one gwaltownie przy odkreceniu napinacza.

Proponuje tez , zebys zaznaczyl sobie jakas farba miejsca stykow lancucha z kolkami zebatymi walkow. Bedziesz mial wtedy pewnosc, ze dobrze poskladales.
Wierz mi, tu nawet przeskoczenie o jeden zabek moze narobic bigosu [oczko]
Pozdrawiam


z tą farbą to dobry pomysł:)

tak jak mówiłem zaczęło się:)
oto fotka mojego serduszka w całej okazałości:)

tak założyłem gaz, jestem z niego bardzo zadowolony, robie dziennie około 100km , pali mi srednio 16l, gdybym nie miał gazu trudno byłoby mi się cieszyć jazdą takim autkiemhttp://www.w114-115.org.pl/forum ... 3409_2.jpg

nie odkręcałem jeszcze kolektora ssacego ponieważ nie byłem pewien skad mi leci olej,
chciałem zaoszczędzić sobie pracy w razie innej wycieku przyczyny niż uszczelka głowicy <br>Dodano po 6 minutach.:<br>
jakub_gozdzik pisze:
W sumie ja ustawisz na 45 stopni przed OT, to nie musisz blokowac.
Jak bedziesz odkrecal napinacz to nie pchaj paluchow gdzies tam pod walki, poniewaz obroca sie one gwaltownie przy odkreceniu napinacza.

Proponuje tez , zebys zaznaczyl sobie jakas farba miejsca stykow lancucha z kolkami zebatymi walkow. Bedziesz mial wtedy pewnosc, ze dobrze poskladales.
Wierz mi, tu nawet przeskoczenie o jeden zabek moze narobic bigosu [oczko]
Pozdrawiam


z tą farbą to dobry pomysł:)


oto pierwsza fotka http://www.w114-115.org.pl/forum/img01/1243283886_2.jpg <br>Dodano po 7 minutach.:<br> po dokładnym obejzeniu silnika zauwazyłem, iż olej cieknie mi na alternator prawopodobnie z miejsca tak jak zaznaczyłem na fotce http://www.w114-115.org.pl/forum/img01/1243284281_5.jpg
teraz moje pytanie czy musze zdjąć łancuch by ta obudowe zdemontować? <br>Dodano po 4 minutach.:<br> jeszcze jedno pytanie, ten plastykowy slizg ma wyłamane zapadki( trzyma się tylko na jednej z czterech) tak moze byc? do czego ten slizg? mam kupic nowy? mozna to wogóle kupic?
http://www.w114-115.org.pl/forum/img01/1243284637_3.jpg <br>Dodano po 3 minutach.:<br> na dzisiaj to tyle, jutro sprobuje odkręcic ta obudowe za aparatem zapłonowym jak juz mowiłem chyba gdzies z niej leci, licze na Waszą podpowiedz czy muszę brać się za łancuch by ta obudowe odkręcić

_________________
C 140 4.2 rok 1995


Na górę
 Tytuł:
Post: wt maja 26, 2009 7:19 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 27, 2008 3:20 pm
Posty: 189
Nie wiem jak to jest w 4,2 ale ja w mojej r6 mam tak że zdejmujesz kopułkę palec pod palcem rozdzielacza będziesz miał srube i zdejmiesz ramie palca. Ja na tej pokrywie mam jeszcze przewód od chłodzenia (do zdjęcia) i czujnik położenia (do zdjęcia) Odkręcam pokrywę i jest. Od czujników i kopułki są oringi a na dole pokrywy uszczelka.
Z tego co pamiętam to nie musiałem zdejmować łańcucha

No może się przyda :)

_________________
_________________________
W123 200D 84 ex
W124 250D 92 ex
W140 300SE 91 ex wielkość ma znaczenie :) W140 RULEZZZ :)
W126 500sec - w trakcie odbudowy
W124 2.5TD `91 ciapek na dojazdy do pracy

nie MB: HONDA VFR 800 V-TEC `03


Na górę
 Tytuł:
Post: wt maja 26, 2009 10:16 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
nie wiem czy tak dojdziesz skąd cieknie -proponuje załozyć dekiel na nowej uszczelce, umyć silnik od dołu i góry, przejechać się kawałek i dokładnie obejżeć tez na kanale skąd cieknie...

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: śr maja 27, 2009 10:12 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt sty 02, 2009 10:57 am
Posty: 138
Lokalizacja: gorzów wlkp
prawdopodobnie nie bede musiał wymieniać uszczelki pod głowicą wyciek jest na pokrywie oddielającej wałki rozrzadu z aparatem zapłonowym,
ale i tak będę musiał rozebrać rozrzad, chcę wymienić szklanki ponieważ mi stukają, mam rozkręcone już 2 pokrywy zaworów - zastanawiam sie jak zablokować wałki od strony na której nie bede wymieniał szklanek są ,dla bezpieczeństwa mam już zaznaczone farbą koła na wałkach i łańcuch9Tak na wszelki wypadek)
i teraz najgorsze, szukam napinacza łancucha, jest on tylko z jednej strony (pasazera)? jest on na spręzynie czy jakiś hydrauliczny? nie rozsypie mi się przy demontażu? poza tym nie widzę go w kórym miejscu jest on przykręcony, muszę zdemontować alternator i wszystko co nad nim jest by się do napinacza dostac?

_________________
C 140 4.2 rok 1995


Na górę
 Tytuł:
Post: śr maja 27, 2009 10:58 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lis 04, 2006 6:10 pm
Posty: 1380
Lokalizacja: Goleniów
Aby wymienic szklanki nie musisz ruszać napinacza, ja robiłem to tak:
Sciagasz pokrywe zaworów, odkręcasz aparat zapłonowy wraz z palcem i trzpieniem mocującym palec, odkręcasz to coś okrągłe obok aparatu zapłonowego, następnie odkręcasz tą ścianke bocznąz której wychodzą obydwa wałki, przy okazji wymien sobie ten simering na wałku napędzającym aparat zapłonowy.
Następnie zaznacz sobie położenie łańcucha względem dwóch kół zębatych, ja to zrobiłem punktakiem, nabijając na łancuchu i kołach po jednym punkcie.
Odkręcasz podpory wałków rozrządu, wtedy bez problemu wyjmujesz wałki rozrządu i wymieniasz szklanki, przy wkładaniu wałków najpierw włóż ten wałek który nie napędza aparatu zapłonowego, ma on miejsce na kręcenie nim kluczem, mocujesz go w podporach, wkładasz drugi wałek, tylko bedziesz musiał lekko przekręcić ten pierwszy wałek by zluznic troche łańcuch, skręcasz wszystko do kupy, i po sprawie :)

_________________
Pozdrawiam Mati.
W140 S500 Coupe 94r.
Częśći do W140
Ex:W124 230 TE 86r.;W124 300 CE 89r.; W123 300 D 78r.; W124 300 CE 24V


Na górę
 Tytuł:
Post: śr maja 27, 2009 12:22 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt sty 02, 2009 10:57 am
Posty: 138
Lokalizacja: gorzów wlkp
butek22 pisze:
Aby wymienic szklanki nie musisz ruszać napinacza, ja robiłem to tak:
Sciagasz pokrywe zaworów, odkręcasz aparat zapłonowy wraz z palcem i trzpieniem mocującym palec, odkręcasz to coś okrągłe obok aparatu zapłonowego, następnie odkręcasz tą ścianke bocznąz której wychodzą obydwa wałki, przy okazji wymien sobie ten simering na wałku napędzającym aparat zapłonowy.
Następnie zaznacz sobie położenie łańcucha względem dwóch kół zębatych, ja to zrobiłem punktakiem, nabijając na łancuchu i kołach po jednym punkcie.
Odkręcasz podpory wałków rozrządu, wtedy bez problemu wyjmujesz wałki rozrządu i wymieniasz szklanki, przy wkładaniu wałków najpierw włóż ten wałek który nie napędza aparatu zapłonowego, ma on miejsce na kręcenie nim kluczem, mocujesz go w podporach, wkładasz drugi wałek, tylko bedziesz musiał lekko przekręcić ten pierwszy wałek by zluznic troche łańcuch, skręcasz wszystko do kupy, i po sprawie :)


nie bardzo to sobie mogę wyobraźić:), a łańcuch jak zdiołeś z kół zębatych?
wałki zdiołeś z kołami czy odkręciłeś je wcześniej?jak poluzowałeś łańcuszek by wogóle się do wałków zabrac?
jeszcze jedno pytanie przokazji, wymieniałeś wwszystkie szklanki czy te co były miękkie?

_________________
C 140 4.2 rok 1995


Na górę
 Tytuł:
Post: śr maja 27, 2009 12:35 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lis 04, 2006 6:10 pm
Posty: 1380
Lokalizacja: Goleniów
wałki sciagniesz z łancucha razem z kołami zębatymi łańcuch nie jest mocno napiety, wręczjest luzny, napinacz działa przy zapalonym silniku.
Ja chcialem zaoszczędzić pieniądze i wymieniłem tylko 8 z 16 szklanek, ale nie trafiłem na ta stukajaca i dalej ona klepie, wiec od razu wymien sobie wszystkie

_________________
Pozdrawiam Mati.
W140 S500 Coupe 94r.
Częśći do W140
Ex:W124 230 TE 86r.;W124 300 CE 89r.; W123 300 D 78r.; W124 300 CE 24V


Na górę
 Tytuł:
Post: śr maja 27, 2009 12:37 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt sty 02, 2009 10:57 am
Posty: 138
Lokalizacja: gorzów wlkp
ok dzienki kolego, mam babcie w goleniowie jak będę u niej to zapraszam na piwko:)

_________________
C 140 4.2 rok 1995


Na górę
 Tytuł:
Post: śr maja 27, 2009 12:40 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lis 04, 2006 6:10 pm
Posty: 1380
Lokalizacja: Goleniów
Z miłą chęcia, pracuje w pewnym lokalu w Goleniowie, więc bedzie gdzie je wypić, jakbyś jeszcze czegoś nie wiedział to pisz.
A ten simering od wałka przy aparacie zapłonowym to kupiłem w jakimś sklepie z łożyskami itp. w Goleniowie kosztował 4zł, a w ASO około 50zł, różnicy nie ma bo nic teraz nie cieknie

_________________
Pozdrawiam Mati.
W140 S500 Coupe 94r.
Częśći do W140
Ex:W124 230 TE 86r.;W124 300 CE 89r.; W123 300 D 78r.; W124 300 CE 24V


Na górę
 Tytuł:
Post: śr maja 27, 2009 9:33 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt sty 02, 2009 10:57 am
Posty: 138
Lokalizacja: gorzów wlkp
wszystko zrobiłem jak mi radziłeś, nie było zadnych problemów, było to powiedziałbym dziecinnie proste jak się wie co robić:) zastanawiam sie nad szklankami, ewidentnie jedna klekoce, jest miekka i ma duzy luz, reszta jest twarda no i teraz mam problem czy wymienic wszystkie 16 , jak wymieniałeś u siebie 8 reszta była twarda? i pozniej okazało sie ,ze z tych twardych niewymienionych tez jakies cykały?
ps. to na piwo jestesmy umówieni:)

_________________
C 140 4.2 rok 1995


Na górę
 Tytuł:
Post: śr maja 27, 2009 9:37 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lis 04, 2006 6:10 pm
Posty: 1380
Lokalizacja: Goleniów
Ja z tymi szklankami to dałem dupy, nie wiedziałem na czym polega ich praca i poprostu wymieniłem te które z zewnątrz mają wieksze oznaki zuzycia, a dopiero po kilku dniach kolega wytłumaczył mi na jakiej zasadzie działają szklanki.
I niestety szklanka dalej sobie stuka :x
Mam zamiar dokupić jeszcze 8 pozostałych i mieć w końcu upragnioną cisze :P

_________________
Pozdrawiam Mati.
W140 S500 Coupe 94r.
Częśći do W140
Ex:W124 230 TE 86r.;W124 300 CE 89r.; W123 300 D 78r.; W124 300 CE 24V


Na górę
 Tytuł:
Post: pt maja 29, 2009 4:17 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt sty 02, 2009 10:57 am
Posty: 138
Lokalizacja: gorzów wlkp
POMOCY.
dzisiaj wymieniałem szklanki, zaznaczyłem białym markerem punkty na 2 zębatkach i łancuchu ,wymieniłem szklanki, zmontowałem wszystkopunkty się zgrały na zebatkach i łancychu, no i sprawdziłem czy wszystko jest ok krecąc wałem no i w pewnym chwili poczułem opór, chciałem cofnąć wał na 45 st. ale i w drugą strone jak kreciłem wał sie zablokował, odkręciłem 2 wałki z jednej strony (z tej co wymieniałem szklanki) i kreciłem dalej wałem na poz. 45st, udało się ale zaznaczone markerem punkty nie wróciły na swoją poz. wniosek jak cofałem bez wałków wał musiał mi łańcuch przeskoczyć na wałe, no i teraz klapa, mam i na drugiej stronie przestawiony rozrzad, a tam nie zaznaczałem punktów, do tego na pierwszej stronie mi się od kręcenia punkty rozmazały, cały rozrzad rozregulowany, ma ktoś jakiś pomysł jak to ustawić wszystko razem?

_________________
C 140 4.2 rok 1995


Na górę
 Tytuł:
Post: pt maja 29, 2009 5:15 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Ten temat powinien Ci pomóc:

http://www.w114-115.org.pl/forum/viewto ... light=m119

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
 Tytuł:
Post: pt maja 29, 2009 6:02 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt sty 02, 2009 10:57 am
Posty: 138
Lokalizacja: gorzów wlkp
widziałem ten temat, ale nie zabardzo kumam np to..
cytuje
Jak ustawisz wał w GMP według oznaczeń na kole pasowym wału to z pewnością znajdziesz oznaczenia wałkó,wedłóg schematów powinny być kryzy-naciecia,dla pewności mozesz zrobić swoje oznaczenia,ale i bez tego dasz rade
Dodano po 5 minutach.:
PrzyGMP wału krzywki wałka rozrządu będą pionowo do cylindra w górze-zawory zamknięte,widać na foto.

nie zabardzo rozumie , szukałem tych nacięc,-kryz i nic mi się w oczy nie wpadło:( <br>Dodano po 12 minutach.:<br> z tego co rozumie to to, ze przy ustawieniu wału na 45st. pierwsze (po obu stronach) tłoki są w gmp czyli wszystkie zawory na obu pierwszych cylindra są zamknięte a krzywki na 4 wałkach na pierwszych cylindrach powinny być ustawione pionowo w górę do osi cylindrów , tak to jest?tak mam ustawiać 4 wałki?

_________________
C 140 4.2 rok 1995


Na górę
 Tytuł:
Post: pt maja 29, 2009 7:48 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 23, 2007 5:41 pm
Posty: 1636
Lokalizacja: wwa yelonki
A jak tu są napędzane palce, przez wałki?
Bo w m117 przy takich manewrach można przestawić położenie palca względem reszty.

_________________
126.045
fb.com/waxclusive


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 41 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 19 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl