MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob sie 09, 2025 7:07 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: czw maja 28, 2009 7:00 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sty 26, 2008 9:04 pm
Posty: 27
witam
posiadam mercedesa W210 97rok 2.0 benzyna mnanual
od 3 lat leje olej Castrol Magnatec full syntetik
przyszła pora następnej wymiany i mam pytanie
czy nadal lać FULL SYNTETIC ? <br>Dodano po 15 minutach.:<br> DODAM ZE MA PRZEJECHANE 225 TYŚ


Na górę
 Tytuł:
Post: czw maja 28, 2009 7:21 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
kosaaro pisze:
czy nadal lać FULL SYNTETIC ?

A czemu niby miałbyś zacząć lać inny?? :-?

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
 Tytuł:
Post: czw maja 28, 2009 7:29 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 23, 2007 5:41 pm
Posty: 1636
Lokalizacja: wwa yelonki
kosaaro pisze:
od 3 lat leje olej Castrol Magnatec full syntetik
przyszła pora następnej wymiany i mam pytanie
czy nadal lać FULL SYNTETIC ?


Jeśli jeździ na syntetyku, to lej syntetyk, chyba, że nie lubisz tego silnika.
Zmiana na gorszy olej, to raczej nieporozumienie.

Co najwyżej jak zacznie łykać trochę oleju, to możesz zalać gęstszy, czyli jak masz xW40, to zmienić na xW50.

_________________
126.045
fb.com/waxclusive


Na górę
 Tytuł:
Post: czw maja 28, 2009 7:53 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn sie 14, 2006 8:30 pm
Posty: 566
Lokalizacja: Oberschlesien
zegarek pisze:

Co najwyżej jak zacznie łykać trochę oleju, to możesz zalać gęstszy, czyli jak masz xW40, to zmienić na xW50.


:-? Myślałem że jest odwrotnie. Pierwsza cyfra oznacza gęstość , druga lepkość. Więc xW50 będzie tak samo gęsty tylko w wyższej temperaturze zerwie film olejowy. 0W40 na 5W40 lub 10W40 to będzie zmiana na gęstszy.

_________________
C140 5.0

Ex - S123 200D W124 E200T W126 560SEC ,W123 240D ,W124 230CE ,W124 300D , W123 200D u.v.a. :)


Na górę
 Tytuł:
Post: czw maja 28, 2009 8:29 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz cze 08, 2008 7:14 pm
Posty: 557
Lej taki jak do tej pory. Nic lepszego raczej nie ma.

_________________
[URL=https://za10groszy.pl/start/496330124/index.html]Wszystko za 10 groszy ![/URL]


Na górę
 Tytuł:
Post: czw maja 28, 2009 11:15 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 23, 2007 5:41 pm
Posty: 1636
Lokalizacja: wwa yelonki
hogben pisze:
:-? Myślałem że jest odwrotnie. Pierwsza cyfra oznacza gęstość , druga lepkość. Więc xW50 będzie tak samo gęsty tylko w wyższej temperaturze zerwie film olejowy. 0W40 na 5W40 lub 10W40 to będzie zmiana na gęstszy.


W temperaturze roboczej, dowolny xW40 powinien być tak samo gęsty. To przed W dotyczy niskich temperatur.
Za to w tej samej temperaturze roboczej xW50 powinien być gęstszy od xW40. Tak mi się wydaje, ale nie znam się :P

_________________
126.045
fb.com/waxclusive


Na górę
 Tytuł:
Post: pt maja 29, 2009 7:53 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 07, 2009 5:52 pm
Posty: 100
Lokalizacja: Raszyn
Ja bym nalał Motul 300V.
Dlaczego? ...a dlatego, że Castrol Magnatec to wyłącznie chwyt marketingowy, który owszem ma dodanych parę bajerów żeby molekuły nieco przylegały do częsci silnika....natomiast 300V jest olejem, którego "szkielet" jest zbudowany z podwójnych estrów, czyli najbardziej odpornym na "zrywanie" łancuchem chemicznym używanym w olejach silnikowych.
Same już estry są polaryzującymi molekułami, które mają zdolność do elektrochemicznego wiązania się z metalami, utrzymując w ten sposób ciągły film olejowy zarówno w niskich jak i wysokich temperaturach.
...a zapewniam Was, że estry jako bazę do oleju syntetycznego używa bardzo niewielu producentów ;)
Syntetyczne oleje silnikowe dzielą się na:
- produkowane z hydrokrakowanej bazy mineralnej III grupa
- produkowane z baz PAO IV grupa
- produkowane z estrów V grupa.
Do niedawna oleje produkowane z baz III grupy nie mogły być nazywane olejami syntetycznymi.
Castrol był za to sądzony.
API od dosyć niedawna dopuściła jednak to nazewnictwo powodując, że powstały oleje "syntetyczne " i full syntetyki
...czyli większość olei syntetycznych to III grupa , a full syntetycznych lub 100% synthetic to IV grupa :)

_________________
W124 400 E (do kościoła)
Justy 4WD (na grzyby)
XJR 1300 (po bułki)


Na górę
 Tytuł:
Post: pt maja 29, 2009 2:19 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
o Castrolu Magnatecu 5w40 piszą pełny syntetyk, ale na bańce jest HC-synthesesol -znaczy że jest syntetykiem, czy ful syntetykiem?

Chyba sobie odpowiedziałem bo na Castrolu EDGE widnieje fully -syntetic...

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl