MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob sie 09, 2025 6:04 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: ndz maja 31, 2009 7:39 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: śr lis 19, 2008 2:50 pm
Posty: 30
Lokalizacja: Gorzów Wlkp FG
witam , posiadam 124 94 rok kombi , manualna klima , elektryk stwierdził że sterownik klimy zepsuty (klima szczelna i nabita lecz kompresor sie nie załancza)- czy jest ktoś kto pomoże upewnić się że elektryk ma rację ?? Jesli ktoś posiada taki sterownik to proszę o info , dodam że swiatła drogowe też nie działają - nie sądze aby to miało jakiś związek . Proszę o pomoc .


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz maja 31, 2009 8:40 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: czw sie 26, 2004 8:47 pm
Posty: 770
Lokalizacja: Garwolin
błędy klimy można sprawdzić na komputerze, ew wymigać diodą.
opis gniazda diagnostycznego jest gdzieś w sieci.

_________________
W463 500GE 93'
W126 300SE 89'
W124 E280 94' - sprzedam
W124 300CE 91' - sprzedam
W201 2,6 93'
W140 S500L 97'
W123 2,3 83'
W116 2,8 75'
W212 E250 bluetec 4 Matic 15'
http://www.mateofhu.pl
http://www.wydruk.info


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz maja 31, 2009 8:42 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
Tych przekaźników było sporo - załączane plusem, załączane minusem i różne inne możliwości zależne od konfiguracji pojazdu. To nie jest wymiana cewki zapłonowej w maluchu (A jaką pan ma? Do aparatu z kopułką czy bez?)
Odnośnie świateł drogowych to mógłbyś napisać, czy działa "migawka" czy tylko przełączanie z mijania na drogowe jest uszkodzone.

_________________
W203 Kompressor


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz maja 31, 2009 10:01 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
jeśli nie działa Ci również kick-down, to będzie właśnie ten przekaźnik. Przerabiałem to ostatnio i właśnie padł przekaźnik, spróbuj przelutować zimne luty w nim a jak nie pomoże to szukać używki.
Przekaźnik znajdziesz pod maską, za akumulatorem.

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
 Tytuł:
Post: pn cze 01, 2009 10:51 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: śr lis 19, 2008 2:50 pm
Posty: 30
Lokalizacja: Gorzów Wlkp FG
kick down działa i jest ok , silnik diesel 24 v , z tymi zimnymi lutami to dobry pomysł z tym że zanim to zrobie chce mieć pewność że to własnie to , jesli chodzi o przekaznik to chodzi podobno o ten za air bagiem po stronie pasażera , wpinany na 3 porty . Klima jest manualna . Swiatła - migawki brak a po zmianie z mijania na drogowe działają tylko postojowe - przełącznik mijania drogowe wygląda na nowy więc może na głównym powypalane styki? Jesli ktoś ma jeszcze jakieś pomysły to proszę o podpowiedz . Na dniach jade do elektryka więc napisze co było - jesli oczywiscie naprawi usterke .


Na górę
 Tytuł:
Post: pn cze 01, 2009 10:58 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 27, 2004 2:19 pm
Posty: 3084
Lokalizacja: Żory
Ja miałem to samo i trzeba było zimne luty poprawić ;)


Na górę
 Tytuł:
Post: wt cze 09, 2009 8:31 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: śr lis 19, 2008 2:50 pm
Posty: 30
Lokalizacja: Gorzów Wlkp FG
Co do świateł drogowych - po wizycie u elektryka okazało się że włącznik główny padł , klimatyzacja jak się okazało drogą dedukcji dokładana DIAVIA , jestem w trakcie poszukiwań sterownika (jest uszkodzony) . Centralny - pompa straciła zasilanie . Z podczerwienią też coś nie tak , niestety nie każdy chętnie dzieli się wiedzą , szkiełka przy zamku i klamce jakby zrobiły się jasniejsze. + nowe baterie . Koszt zdiagnozowania i naprawy zamka 250 Pln . Włącznik swiateł i sterownik zmienie sam . 250 nie mało i nie dużo . Ogólnie jestem zadowolony z normalnego podejscia do tematu naprawy . Z moich dotychczasowych doświadczeń wynikało że elektryk to owszem się podejmie naprawy typu rozrusznik alternator , włącznik itp . Reszta wielu czasami przerasta .

_________________
124 E 300TD
S210 270 CDI "01
Dawniej 123 , 116


Na górę
 Tytuł:
Post: czw cze 11, 2009 2:36 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
piotrmaja pisze:
Centralny - pompa straciła zasilanie .


Jeżeli bezpiecznik jest dobry, to należy szukać pod nogami pasażera prawego tylnego siedzenia. Tam w korytku kablowym jest punkt lutowniczy (przewód czerwony z białym paskiem) i wystarczy trochę wilgoci, żeby wdała się zieloność.

_________________
W203 Kompressor


Na górę
 Tytuł:
Post: pt cze 12, 2009 9:06 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt lis 16, 2007 9:33 am
Posty: 131
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
piotrmaja pisze:
klimatyzacja jak się okazało drogą dedukcji dokładana DIAVIA


Witam

Mam identycznego "dokładaka" jak się ostatnio dopatrzyłem. Więc jeśli potrzebujesz informacji to mogę u siebie sprawdzić.

Pozdro

_________________
DB w124 E 220 C - using
DB w210 E 220 CDI - using
DB w210 E 290 TD - sold
DB w124 E 200 C -sold
DB w124 250 TD - sold


Na górę
 Tytuł:
Post: pn cze 15, 2009 12:08 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: śr lis 19, 2008 2:50 pm
Posty: 30
Lokalizacja: Gorzów Wlkp FG
Lipa z tą klimą . Sterownik zmieniony a kompresor nic . Cała wiązka kabli od sterownika maski jest ok . Co najdziwniejsze po załączeniu kompesora na krótko wentylatory i cała reszta działa poprawnie . Na jednej rurce jest czujnik cisnienia - mimo zmostkowania kabli na czujniku kompresor dalej nie dostaje napięcia na elektromagnes . Co wyklucza uszkodzenie czujnika .

_________________
124 E 300TD

S210 270 CDI "01

Dawniej 123 , 116


Na górę
 Tytuł:
Post: pn cze 15, 2009 1:01 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 24, 2006 12:08 pm
Posty: 1034
Lokalizacja: Warszawa-Suwałki
piotrmaja pisze:
załancza

Nie sądziłem, że da się to jednak zapisać...
[szalone]
Pozdrawiam
Szymon

_________________
Wołga Gaz 2410 '88
W124 500E '91 - Pani Jagoda www.w114-115.org.pl/forum/img01/1224070157_IMG_2600m.jpg
W211 320CDI 4Matic
W124 280TE '92 - Oliwka - ex
W124 300TD '92 - Czarna Wdowa - ex


Na górę
 Tytuł:
Post: wt cze 16, 2009 2:12 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr wrz 01, 2004 11:14 am
Posty: 347
Lokalizacja: Wrocław
To pewnie sterownik nie jest zalaczany, a zalacza go elektronika panela sterujacego. To co masz w kabinie z pokretlami temperatury, tam sie schodza wszystkie czujniki temp i pewnie ktorys zdechl. Mam to samo i stawiam na czujnik temp zewnetrznej.

_________________
Pozdrawiam Szeryfisch
124 E300D i 190 D


Na górę
 Tytuł:
Post: śr cze 17, 2009 7:57 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: śr lis 19, 2008 2:50 pm
Posty: 30
Lokalizacja: Gorzów Wlkp FG
szeryf pisze:
To pewnie sterownik nie jest zalaczany, a zalacza go elektronika panela sterujacego. To co masz w kabinie z pokretlami temperatury, tam sie schodza wszystkie czujniki temp i pewnie ktorys zdechl. Mam to samo i stawiam na czujnik temp zewnetrznej.


To może mieć sens co kolega napisał . Swoją drogą termometr zdechł . Nic nie pokazuje . Gdzie znajduje się ten czujnik temperatury zewnętrznej ? Jak wygląda i w jaki sposób sprawdzić ?

_________________
124 E 300TD

S210 270 CDI "01

Dawniej 123 , 116


Na górę
 Tytuł:
Post: śr cze 17, 2009 9:39 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
czujnik temp. zewnętrznej dla termometru jest za tablicą rejestracyjną lub przednim reflektorem,
czujnik temperatury zewnętrznej dla klimy jest tutaj:

Obrazek

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
 Tytuł:
Post: czw cze 18, 2009 11:59 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 29, 2006 10:00 am
Posty: 812
Lokalizacja: Łódź
piotrmaja pisze:
... Swoją drogą termometr zdechł . Nic nie pokazuje . Gdzie znajduje się ten czujnik temperatury zewnętrznej ? Jak wygląda i w jaki sposób sprawdzić ?

Czujnik temperatury tak wygląda.
Obrazek
Sprawdzisz omomierzem. Prawidłowo powinien mieć +/- 3,3K w zależnosci od temperatury otoczenia. Jeśli termometr nic nie pokazuje to najczęściej jest uszkodzona elektronika lub brak zasilania.

Pozdrawiam.

_________________
Mercedes W201 2,5D Turbo 90' - ex -rdza
Mercedes S124 300 TDT 91' - ex -rdza
Opel Frontera 2,8 TDI 96' - ex -silnik od betoniarki
Mercedes W126 500 SEL 88' - ex -prob. z LPG
Mercedes W126 420 SE 87' - ex -prob. z LPG
Mercedes S123 300 TD 81' - ex -rdza


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 23 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl