MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob sie 09, 2025 3:58 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
Post: pt sie 01, 2008 1:07 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob gru 11, 2004 10:27 pm
Posty: 1053
Lokalizacja: SOPOT (GAS) i (GSP)
Ostatnio postanowiłem pogrzebać przy instalacji zapłonowej. W sumie działała bez problemu tak na Pb jak i na LPG jednak na wolnych obrotach zacząłem odczuwać lekkie wibracje i szarpnięcia. Podejrzenie padło na którąś ze świec. Po wymianie na nowe sytuacja wyraźnie uległa pogorszeniu. Teraz na wolnych silnik notorycznie szarpał. Co jest? Komplet kopułka i palec BERU wymienione pół roku temu. Trudno - rozbieram. Widok przeszedł moje najsmielsze oczekiwania:

Obrazek

Nie wiem z czego to powstało i dlaczego. Skutki są widoczne. Kopułka upiekła się na chrupko.
Mało tego - okazało się że palec jest pęknięty

Obrazek

Tu powiększenie (w czerwonej obwódce).
Obrazek

Za takie BERU to ja dziękuję. Poprzednio używałem kopułki i palca firmy LUCAS przez 8 lat. Wróciły do auta i pracują poprawnie.
A jak u Was z częściami firmy BERU bo może ja mam takiego pecha...

_________________
Andrzej
W126 300SE '90 - chyba nikt nie ma większego wypasu VIN
W126 300SEL '86 - oryginalny lakier i bez rdzy
W126 300SE '86 - LPG od 1995r
W124 200D '86 - został dawcą dla wielu
W115 240D 3.0 - był ze mną 20 lat... sprzedany :(


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sie 01, 2008 7:11 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 08, 2007 11:42 pm
Posty: 966
Lokalizacja: Wrocław
AndyS pisze:
A jak u Was z częściami firmy BERU bo może ja mam takiego pecha...

Ja latam na Beru we wszystkich MB (choć w E320 nie ma już rozdzielacza zapł.) i nie narzekam.

Co do Twojej sytuacji, nie wiem czy winą nie jest wilgoć. Widziałem podobny przypadek w V8 w W126. Pod tą czarną osłoną nagromadziła się wilgoć i tyle. Ja zdjąłem w W126C tą osłonę za namową speców z Jetronic'a. Nigdy żadnych kłopotów.

_________________
MB W126 560SEC Lorinser 1986 r.
MB W124 E320 Coupe 1995 r. - ex
Alfa Romeo Brera 2.4JTDM '07 -ex
MB W201 190E 2.0 KAT 1992 r.
Nissan 350z '08 (480KM TT)
Ferrari Testarossa '91
Intrall Lublin III '05
2oo: Honda CBR 1000RR '08
Aprilia RSV4


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sie 01, 2008 10:49 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 06, 2007 9:10 pm
Posty: 927
Lokalizacja: Poznań
Ta czarna osłona może też powodować że sama kopułka ma wyższą temperaturę. Co przy obecnych upałach i zasilaniu LPG , mogło spowodować taki negatywny efekt. Niemniej jednak bubel , może nie były to oryginalne części Beru ? Teraz jest dużo podróbek na rynku.

_________________
Witek
W126 500SEC '83 - ex. R.I.P.
Buk, humor, dziczyzna


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sie 01, 2008 7:01 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob gru 11, 2004 10:27 pm
Posty: 1053
Lokalizacja: SOPOT (GAS) i (GSP)
witek-sec pisze:
może nie były to oryginalne części Beru ? Teraz jest dużo podróbek na rynku.
Mor pisze:
Pod tą czarną osłoną nagromadziła się wilgoć i tyle.

To chyba przeczy tym podejrzeniom.

Obrazek

Nie ma wilgoci, nie ma uszkodzeń a czarna osłona w idealnym stanie.

Mor pisze:
Ja zdjąłem w W126C tą osłonę za namową speców z Jetronic'a. Nigdy żadnych kłopotów.

Skoro dodano tą osłonę (i jeszcze plastikowy kapelusz) to widocznie jest taka potrzeba. Tej klasy fabryka moim zdaniem nie dodaje czegoś niepotrzebnie szczególnie że to podraża koszty produkcji (części i montaż).
Ja w takich wypadkach (a w szczególności za namową osób trzecich) nie poprawiam fabryki i inżynierów - biorą za to grube pieniądze i odpowiedzialność - a też jestem inżynierem elektrykiem. To przecież Mercedes a nie Syrenka.... [zlosnik]

_________________
Andrzej
W126 300SE '90 - chyba nikt nie ma większego wypasu VIN
W126 300SEL '86 - oryginalny lakier i bez rdzy
W126 300SE '86 - LPG od 1995r
W124 200D '86 - został dawcą dla wielu
W115 240D 3.0 - był ze mną 20 lat... sprzedany :(


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sie 01, 2008 11:11 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lut 25, 2007 11:37 pm
Posty: 312
Lokalizacja: Lubartów k. Lublina
Co do Beru to mam od nich przewody. Na razie spisują sie dobrze.
Co do osłonek to po kupnie QP założyłem nowy komplet. Kopułka skończyła mi się po 5tyś. km. Kupiłem taka samą, ale nie zakładałem już osłonki. Już 2 lata nic sie nie dzieje.
Na ile to wina wadliwej starej kopułki, a na ile tej osłonki ciężko mi stwierdzić...
P.S. Kopułka i paluch nie były BERU ;)

_________________
kiedyś w114 250CE '68 w dieslu :-(
teraz w123 230CE '82, już takie jak trzeba :-)
banalne audi na wyloty...
Honda CBX 650 '83
i kilka moto z KDL, następne w planach... ciągle mało rdzy w garażu


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sie 02, 2008 12:25 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Mnie to dziwnie wygląda - wykwity jakieś nastąpiły tylko w przestrzeni zamkniętej, do tego mamy jakiś nalot na stykach. Mnie to by się zdawało, że tam panowała wilogć. No ale mogę się mylić.


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sie 02, 2008 4:16 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr wrz 12, 2007 12:21 pm
Posty: 1031
Lokalizacja: texaS
no wlasnie... z zewnątrz nówka sztuka a wewnątrz... to nawet woda takich szkód nie robi... jakby jakiś kwas... albo inna chemia ale co?

_________________
kaszanka polskim kawiorem!!!
---------------------------------------------------------
S210 E290 TDT 97
W124 E250D 93
W124 230E 85 LPG ex
W201 200E 85 LPG ex
W123 200D 79 ex


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sie 02, 2008 7:38 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 08, 2007 11:42 pm
Posty: 966
Lokalizacja: Wrocław
AndyS pisze:
i jeszcze plastikowy kapelusz

O tym kapeluszu mówię, nie o tej nakładce bezpośrednio na kopółce.

Co do poprawiania fabryki, napewno masz na cewce też taką czarną osłonę. Zdejmij ją sobie rano w jesienny wilgotny dzień zaraz po odpaleniu silnika i zobacz co się dzieje w środku... A później ludziska narzekają, że te fabryczne cewki to padaka i najlepiej założyć tą starego typu okrągłą. A to nie wina samej cewki. I to nie ja wymyśliłem, tylko ludzie, którzy się elektroniką samochodową zajmują na codzień. A fabryka też wypuszcza różne rozwiązania, które miały się sprawdzić na stole, a w praktyce nie dają rady - patrz przykład plastikowych smarownic w silnikach M116/117. Zresztą alu stosowane w tych silnikach też jest mięciutkie. No i gwinty w blokach... Później w M119 zupełnie zmieniono rozmiar śrub (z 10 na 12) i zastosowano tulejki stalowe.

_________________
MB W126 560SEC Lorinser 1986 r.
MB W124 E320 Coupe 1995 r. - ex
Alfa Romeo Brera 2.4JTDM '07 -ex
MB W201 190E 2.0 KAT 1992 r.
Nissan 350z '08 (480KM TT)
Ferrari Testarossa '91
Intrall Lublin III '05
2oo: Honda CBR 1000RR '08
Aprilia RSV4


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sie 02, 2008 11:14 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 29, 2007 12:05 pm
Posty: 248
Lokalizacja: T-Z
AndyS pisze:
A jak u Was z częściami firmy BERU bo może ja mam takiego pecha...

U mnie BERU działa bez szmeru. Od wielu lat używam osprzętu BERU w VW Garbatym jednym i drugim i jestem zadowolony. Kopułki i palce BERU są lepiej wykonane niż produkty konkurencji. Co do świec zapłonowych to mogę również polecić NGK (produkowane w Japonii), które w przypadku mojego auta sprawdzają się super.

Pozdrawiam.

_________________
S124 250TD 1990 Almandinrot
S124 E300 Diesel 1994 Azuritblau
W201 190D 1993 Almandinrot
W201 190D 1993 Signalrot
Ex: S123 300TD, S124 E300 Diesel, S124 E220 x 2, S124 300TE-24, W124 250D, VW 1302, VW 1200, BMW E39 523iA


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sie 02, 2008 11:59 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr kwie 02, 2008 9:11 pm
Posty: 158
Lokalizacja: Kaszuby
NIEBIESKI pisze:
Kopułka skończyła mi się po 5tyś. km. Kupiłem taka samą, ale nie zakładałem już osłonki. Już 2 lata nic sie nie dzieje.


identyczny przypadek mialem z moim bylym 230TE. Nowe kablbe, kopulka i palec Beru no i po 3 czy 4 tys km kopulka byla do wymiany.
POlecialem z reklamacja do skleplu a pan mi zajrzal pod maske i kazal wywalic te czarne pokrywke.
Kupilem z znizka nowa kopulke, ekran wywalilem i pozniej prze 30 tys km byl spokoj. Podejrzewam ze byl spokoj jeszcze dlugo ale nie wiem bo auto sprzedalem.

Ta przykrywka nic dobrego w starym aucie nie robi. Ona byla niejako ekranem przeciw zakloceniowym i nic pozatym.


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sie 02, 2008 4:14 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob gru 11, 2004 10:27 pm
Posty: 1053
Lokalizacja: SOPOT (GAS) i (GSP)
ukaniu pisze:
Mnie to by się zdawało, że tam panowała wilogć. No ale mogę się mylić.

Ja też stawiam na wigoć bo przez okres zimowy auto sporo czasu stało na powietrzu. Ale rozmiar zniszczeń (nadpalenia kopułki) mimo wszystko jest zastanawiający. LUCAS pracował w podobnych warunkach i jest jak nowy od środka. No i jeszcze ten pęknięty palec...

_________________
Andrzej
W126 300SE '90 - chyba nikt nie ma większego wypasu VIN
W126 300SEL '86 - oryginalny lakier i bez rdzy
W126 300SE '86 - LPG od 1995r
W124 200D '86 - został dawcą dla wielu
W115 240D 3.0 - był ze mną 20 lat... sprzedany :(


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sie 02, 2008 4:32 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
ja właśnie nabyłem komplet świeć BERU do Smoczycy -i o dziwo są wyprodukowane we Francji :o -ciekawe jak będą się sprawowały...
i nastąpiła wymiana świec, za to jedna z fajek (nowe kable BERU) po 10kkm wykruszyła się porcelanka :evil:

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz cze 14, 2009 4:09 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr wrz 20, 2006 12:04 pm
Posty: 143
Lokalizacja: Gdynia
Właśnie zdemontowałem kopułkę, żeby zobaczyć co słychać pod spodem i zastałem taki oto obrazek:

Obrazek

Czy to znak, żeby ją wymienić?
Styki były czarne i chropowate, po wyczyszczeniu są mocno nierówne-niegładkie.
To samo na palcu.

Pod tą czarną plastikową osłoną suchutko, tak samo pod osłoną na cewce.

Druga sprawa to przewody:
w ciemności odpaliłem silnik, zdjąłem osłonę kopułki i było ok, aż do czasu jak popsikałem wszystko z wierzchu preparatem Clin (do czyszczenia okien, z dodatkiem alkoholu), wtedy pojawiły się iskry na kilku przewodach w miejscu ich podłączenia do kopułki (na fajkach) a na jednym nawet gdzieś dalej.
To chyba znak żeby je wymienić? Co myślicie?

Powodem tych operacji było coś jakby wypadające pojedyncze zapłony na wolnych obrotach. Po oczyszceniu styków nic się nie poprawiło.

_________________
MB 560SE '90


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz cze 14, 2009 5:22 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 09, 2008 4:53 am
Posty: 66
Lokalizacja: Brodnica Dolna
Beru niema nigdy logo stawianą pieczątka jak widać na palcu. Widać że to Tandeta podróbka jakaś.

_________________
Mercedes 190e w201 2.0 kat.1982r B+G
Mercedes 190 W201 '88r 2.0 B+G kolejny nabytek


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz cze 14, 2009 5:35 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Jeśli się tam trochę wyszczerbało ale nie ma pęknięcia dalej to jest OK.
Można by to wszystko polakierować Urethanem.
Iskra przeskakująca pomiędzy palcem a kopułką wypala - normalne, że powierzchnia jest chropowata.
Jak polałeś kable jakimś płynem to jest szansa, że pojawia sie przebicia w kablach które mogły by jeszcze trochę pojeździć.
Zapłony lubią wypadać jeśli pojawiają sie przebicia po porcelance świecy - tam trzeba stosować odpowiedni smar BERU albo inny silikonowy.
No i też liczy się całkowita rezystancja kabli i jakość i typ świec.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl