To może (ale nie musi) być prosty filtr przeciwzakłóceniowy. Szkoda że brak na nim dokładnych oznaczeń Jest za to numer części i to jest wskazówką gdzie szukać przeznaczenia. JEŚLI jest to jak już wspomniałem filtr to Może lekko osłabiać sygnał za to wszelkie elektroniczne szumy wchodzące do anteny skierowuje do masy. Można otworzyć tą obudowę i jeśli będą tam tylko kondensatorki ceramiczne i ceweczki to na pewno jest to filtr. Jeśli zaś zobaczymy tam jakiś tranzystorek lub układzik scalony to może być to przedwzmacniacz antenowy albo przedwzmacniacz i filtr. Napięcie byłoby wtedy dostarczane fiderem antenowym. Nie jest wykluczone, że ktoś nie wiedział jak przesyłać napięcie i wtedy takie "coś" działa jak tłumik sygnału.
Po prostu jeśli rzeczywiście nie masz sposobu aby sprawdzić co to jest, to należy zobaczyć co jest w środku i jak jest zbudowane. Nie znam tego radia ale można popatrzeć czy na przykład nie wysyła ono napięcia do anteny?
P.S.
a jak jest ustawione to urządzenie w samochodzie tzn, czy swoim położeniem sugeruje wyjście ant. koncentrycznej do radia (w głąb samochodu) czy do anteny zewnętrznej? <br>
Dodano po 5 minutach.:<br>
RadMon pisze:
sprawdz radio najlepiej w innym aucie, pod inna anetna.
Niekoniecznie. W innym samochodzie może być instalacja antenowa dopasowana do innego radia.