MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob sie 09, 2025 1:41 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: ndz cze 14, 2009 8:34 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: czw maja 16, 2002 11:55 pm
Posty: 531
Lokalizacja: Konin
lukasz pisze:
Powodem tych operacji było coś jakby wypadające pojedyncze zapłony na wolnych obrotach. Po oczyszceniu styków nic się nie poprawiło.


Widzę, że ten temat nie daje Ci spokoju :-) Ambitnie! Chętnie podpinam się pod temat, bo u mnie jest podobnie. Czekam na rozwój sprawy życząc szybkiego i taniego [zlosnik] zakończenia.

ukaniu pisze:
Zapłony lubią wypadać jeśli pojawiają sie przebicia po porcelance świecy - tam trzeba stosować odpowiedni smar BERU albo inny silikonowy.

Na części zewnętrznej? Pod "fajką"?

ukaniu pisze:
No i też liczy się całkowita rezystancja kabli i jakość i typ świec.

Całkowita - należy rozumieć wszystkich łącznie, czy chodzi o to, by każdy miał identyczną?

_________________
Pozdrawiam
Maciej

MB W114 280 74 r. Milka
Ford Transit MK2 84 r. Oldskool

Kosmetyki samochodowe CarChem
fb/CarChemPolska
Akcesoria do pielęgnacji samochodów egge.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz cze 14, 2009 9:18 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr wrz 20, 2006 12:04 pm
Posty: 143
Lokalizacja: Gdynia
Cytuj:
Widzę, że ten temat nie daje Ci spokoju Ambitnie!

To przez ciebie, wcześniej myślałem że mam stan idealny [zlosnikz] .

Na razie wymieniam świece, tylko nie jest łatwo znaleźć BERU made in Germany.
Dzięki Ukaniu za radę dotyczącą smaru - zastosuję się.

Przewody też zmieniam i tu mam zagwozdkę.
Co do BERU to boję się, że ktoś mi wciśnie podróbkę albo że oryginał będzie fatalnej jakośći. Słyszałem opinię, że nawet kupując w ASO można się naciąć.
Z kolei same dobre rzeczy czytałem o Janmorach ale jakoś tak nie mogę mentalnie pokonać oporu wewnętrznego - polskie części w Mercedes?
Są jeszcze Bosch'a - ale produkowane w Hiszpani.
No i ostatnia opcja - dorobienie kabli na częściach BERU u Brolera w Wawie.
Chętnie poczytam jakieś sugestie co do wyboru kabli.
Co myślicie?

_________________
MB 560SE '90


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz cze 14, 2009 10:51 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: czw maja 16, 2002 11:55 pm
Posty: 531
Lokalizacja: Konin
lukasz pisze:
Na razie wymieniam świece, tylko nie jest łatwo znaleźć BERU made in Germany.

Jeżeli chodzi o świece, nie mam ŻADNYCH wątpliwości. Tylko NGK. Kiedyś sprzedawałem świece NGK (a sprzedałem ich DUŻO) - żadnych reklamacji, uwag. Sam testowałem NGK w motocyklach i samochodach. Rewelacja. I takie przy najbliższym serwisie zaaplikuję do mojego auta.

NGK nie sprzedaję już od dłuższego czasu, tzn. hurtowo, bo w moim serwisie TAK mimo, że Marka zaleca inne [zlosnik]; nie jestem w żaden sposób związany z NGK, a i tak cały czas polecam NGK i nie mam wątpliwości co do jakości tych świec.

_________________
Pozdrawiam
Maciej

MB W114 280 74 r. Milka
Ford Transit MK2 84 r. Oldskool

Kosmetyki samochodowe CarChem
fb/CarChemPolska
Akcesoria do pielęgnacji samochodów egge.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz cze 14, 2009 10:55 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob gru 11, 2004 10:27 pm
Posty: 1053
Lokalizacja: SOPOT (GAS) i (GSP)
Raczej nie Janmory - bardzo przeciętne i znam wielu co narzekało na nie. ponoć szybko się starzeją i tracą parametry.
Jak nie żal Tobie kasy zobacz czy w ASO nie mają BOSCH - ja jestem baaardzo zadowolony - kable nie zmieniane od 23 lat.
Co do dorobienia - jest kilka typów kabli WN od BERU - jak dostaniesz identyczny typ to kto wie. Tu w Trójmieście dorabia (na 100% dorabiał) takie kable Auto Partner na Subisława i znam osoby które są bardzo zadowolone. Można było nawet dać swoje stare fajki jak ktoś uważał że ma idealne. Zapytaj też u CADI-ego w Sopocie [zlosnik] powinni Tobie dobrze doradzić chociaż niedawno mieli tylko BREMI.
No i zważ jeszcze jedno - moje rady na podstawie własnego doświadczenia dotyczą 300SE. 560 to dosyć specyficzny silnik i może być "lekko inaczej". [zlosnik]
Dotyczy to także marek bo czy dzisiejsze Bosch i BERU to jakościowo to samo co kiedyś? :roll:

_________________
Andrzej
W126 300SE '90 - chyba nikt nie ma większego wypasu VIN
W126 300SEL '86 - oryginalny lakier i bez rdzy
W126 300SE '86 - LPG od 1995r
W124 200D '86 - został dawcą dla wielu
W115 240D 3.0 - był ze mną 20 lat... sprzedany :(


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz cze 14, 2009 10:59 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Świece mają być BEZ rezystora. Trudno takie znaleźć u innych producentów niż Beru? NGK takie posiada?
Oporność w układzie to 1k w fajce, 1k w kopułce, 1k w palcu. W obwodzie sumarycznie min. 2k ale nie więcej niż moim zdaniem 3K.
Kable BERU kupiłem na allegro i są OK, fabryczne wyglądają OK, działają OK, wkręcane końcówki, tak jak przykazano. Miałem naprawdę dużo kabli w ręku ale co Beru to Beru. Fajka padnie, wykręć, kup nową fajkę.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: pn cze 15, 2009 2:12 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: czw maja 16, 2002 11:55 pm
Posty: 531
Lokalizacja: Konin
ukaniu pisze:
Świece mają być BEZ rezystora. NGK takie posiada?

Nie wiem, ale się dowiem. Z tego co pamiętam to, są.
<br>Dodano po 7 minutach.:<br> Tak na szybko znalazłem w necie:

BKR6ES-11
(B) (KR) (6) (E) (S) - (11)

Mamy 6 pol.

Pole 1: oznacza srednice gwintu
A = 18mm B = 14mm C = 10mm D = 12mm

Pole 2: Konstrukcja
C = wielkosc sruby(klucza do przykrecania swiecy) 16mm
K = to samo co C, tyle ze oznacza dodatkowo wysuniety izolator
M = mini swieca
P = wysuniety izolator
R = swieca typu "Resistor"
SD = swiece o iskrze powierzchniowej
U = swiece o iskrze czesciowo powierzchniowej
Z = swieca tlumiaca spalanie ukryte

Pole 3: Przedzial temperaturowy
2 = "goraca", az do 10 = "zimna". Jedynki nie ma.

Pole 4: Dlugosc gwintu
E = 19mm
F = swieca bez gwintu (stozkowa)
H = 12.7mm
L = 11.2mm

Jezeli to pole jest puste i swieca ma srednice gwintu 18mm jego
dlugosc=12mm, a jezeli swieca ma srednica 14mm to dlugosc 9,5mm.

Pole 5: Detale konstrukcyjne i sposob spalania
A, B = swiece specjalne,
C = specjalna elektroda zewnetrzna,
G = swieca typu "racing"
GV = swieca "racing" z elektroda typu V (elektroda zew. ma ksztalt jezyka
weza)
H = polowa dlugosci gwintu
K = dwie elektrody zewnetrzne
L = swieca o 2 razy nizszej cieplocie
LM = swieca do kosiarki!!!!!!!!!!!!!!!
M = swieca 2 elektrodowa do Mazdy (silnik Wankla)
N = specjalna elektroda zewnetrzna
P = elektroda centralna platynowana
Q = 4 elektrody zewnetrzne
R = elektroda typu delta dla BMW
S = standartowa elektroda centralna 2.6mm
T = 3 elektrody zewnetrzne
V = elektroda centralna platynowana (bardzo cienka srednica)
VX = elektroda centralna platynowana (high performance)
W = elektroda wolframowa
X = szczelina typu "booster" tak jak GV
Y = wyzlobiony rowek w elektrodzie centralnej

Pole 6: Szerokosc szczeliny (przeliczamy razy 0,1mm)
Moze byc: 8, 9, 10, 11,(12 nie ma), 13, 14, 15, 20

Są świece NGK bez literki "R"! Np. BCP5E. Muszę jeszcze sprawdzić, czy są odpowiedniki BERU 14-7 DU lub DUO.
A swoją drogą co znaczy DU/DUO w BERU? <br>Dodano po 43 minutach.:<br> Chyba o to chodzi:

Szczegóły produktu
producent MERCEDES
model 560 (126)
rocznik 09.1987 - 06.1991
cylinder (cyl.) 8
litr (l.) 5.6
kilowat (kW) 178
odstęp elektrod 0,7

świece BP6ES
nr zamówienia 7811
V-Line 4

LPG/CNG BPR7EIX
nr zamówienia 4055

Źródło: http://www.e-ngk.pl/re-ngk.php?id=1319& ... uendkerzen

Ale nie jestem pewien, bo znalazłem to w necie, a nie w katalogu z papieru :-)

_________________
Pozdrawiam
Maciej

MB W114 280 74 r. Milka
Ford Transit MK2 84 r. Oldskool

Kosmetyki samochodowe CarChem
fb/CarChemPolska
Akcesoria do pielęgnacji samochodów egge.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: pn cze 15, 2009 2:11 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
Świece powinny być BERU 14-7 DUO, powinny mieć jedną elektrodę, co do NGK faktycznie są dobre, ale było wiele postów o tym że w motorach MB przy tych świecach lubią się kruszyć porcelanki wewnętrznej elektrody, co ma oczywiste konsekwencje dla silnika...

Poza tym odpowiednie BERU są ogólnie dostępne np w IC, więc czy warto kombinować? Faktycznie są wyprodukowane we Francji, ale ja nie narzekam, u mnie pomimo LPG sprawują się bez zarzutu...

Kable bez problemu można zamówić z oryginalnych części na Powstańców...

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: pn cze 15, 2009 3:31 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: czw maja 16, 2002 11:55 pm
Posty: 531
Lokalizacja: Konin
Sprawdziłem. NGK to BP6ES, czyli V-LINE 4. Sprawdziłem również, że w IC dostępne są przewody WN NGK.

Janfocus
Czy wiele było sygnałów o wykruszających się porcelankach? Jestem zaskoczony tą opinią. Zastanawiam się, czy powodem nie było wcześniejsze uszkodzenie mechaniczne np. w transporcie, czy przy montażu.

Jeżeli chodzi o to jakiej marki części montować, to uważam, że tych producentów, którzy dostarczają na pierwszy montaż. Z tego co wiem, NGK od jakiegoś (raczej dłuższego) czasu jest dostawcą sond lambda (NTK) i świec do niemieckich marek w tym Mercedes.

_________________
Pozdrawiam
Maciej

MB W114 280 74 r. Milka
Ford Transit MK2 84 r. Oldskool

Kosmetyki samochodowe CarChem
fb/CarChemPolska
Akcesoria do pielęgnacji samochodów egge.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: wt cze 16, 2009 7:28 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
Cytuj:
Janfocus
Czy wiele było sygnałów o wykruszających się porcelankach? Jestem zaskoczony tą opinią. Zastanawiam się, czy powodem nie było wcześniejsze uszkodzenie mechaniczne np. w transporcie, czy przy montażu.

tego nie wiem, ale to opinie Kolegów z tego forum i dotyczyły jedynie tej marki...

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: śr cze 17, 2009 6:05 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: czw maja 16, 2002 11:55 pm
Posty: 531
Lokalizacja: Konin
lukasz pisze:
No i ostatnia opcja - dorobienie kabli na częściach BERU u Brolera w Wawie.

Wczoraj w ASO zaproponowali mi zakup kabli na metry oraz osobno końcówek. Takie rozwiązanie jest w handlu zdecydowanie prostsze logistycznie, więc pewnie ma sens. Chociaż ja zdecydowałem się na gotową wiązkę od NGK.

A jeszcze ad. Twojej próby z Clin'em. Rozumiem, że chodziło o stworzenie warunków wilgoci w powietrzu. OK. Nie uważam, że to źle. A to, że pojawiły się iskry świdczy o tym, że pojawiają się pierwsze przebicia. I to może być powodem wypadania zapłonów. To i oczywiście kopułka, palec. Ja w swoim wymieniam teraz cały komplet. Po wymianie warto przemyśleć zastosowanie preparatu do przewodów zapobiegającego przebiciom. Znalazłem coś takiego:
http://liquimoly.pl/features/katalog?pa ... egory_id=9
A przy okazji - na problemy z lewym powietrzem, które jak czytam się zdarzają - środek do wykrywania miejsc podsysania powietrza:
http://liquimoly.pl/features/katalog?pa ... egory_id=9

Janfocus
Znalazłem dwa wątki na temat pękniętej ceramiki świec zapłonowych, w których koledzy piszą o takich przypadkach:
http://w114-115.org.pl/forum/viewtopic. ... porcelanka
http://w114-115.org.pl/forum/viewtopic. ... highlight=

W pierwszym przypadku na zdjęciu oprócz pęknięcia i ubytku widać nagar. Powodem może być uboga mieszanka paliwo-powietrzna, wczesny zapłon, spalanie stukowe (samozapłon). Przyczyną może być również uszkodzenie mechaniczne np. przy montażu, czy w transporcie (wspominałem wcześniej). Mogły powstać niewidoczne gołym okiem mikro pęknięcia, które później powiększyły się w czasie pracy i odpadł kawałek ceramiki.

O drugim wątku nie warto się rozwodzić. Nie wiadomo co pękło. Kolega założył kilka wątków o problemach z obrotami na biegu jałowym po czym "zniknął".
calka_80 pisze:
Wysłany: Pon Mar 23, 2009 2:37 pm
cze jestem posiadaczem mesia C180 ben. z 96r (...) ostatnio mialem problem z plywaniem obrotow na biegu jalowym,

calka_80 pisze:
Wysłany: Pon Mar 16, 2009 6:40 pm
cze posiadacze mesiow :) mam problem z obrotami na biegu jałowym na goracym silniku. plywaja mi obroty i lekko rzuca silnikem na biegu jalowym i jak dodam gazu gwałtownie to sie zadlawi takze lekko rzuci sinikeim i dopiero wchodzi na obroty.

calka_80 pisze:
Wysłany: Sro Kwi 22, 2009 1:45 pm
cze mam mesia C180 benzyna z 96r, walcze z obrotami dokladnie taki jest problem pale rano bez problemu ale nie chce mi wejsc na obroty gdy np chce ruszyc tylko musze wcisnac gazu wjecej dopiero sie zbiera moim zdaniem wypada zaplon i jak wcisne gazu wiecej to lapie 4 cylinder co to moze byc gdy sie rozgrzeje problemu tego nie ma albo jest maly dodam ze wymienilem cewke i fajke od 4 cylindra jest lepiej ale nie do onca gdzie szukac problemu czy wina to jest przepustnicy czy przeplywomierza czekam na odpowiedz merc W202 c180 ben 96r


W jednym z jego wątków napisałeś, że
Janfocus pisze:
proponuję sprawdzić szczelność dolotu... Lewe powietrze zubaża mieszankę, dlatego jak jest zimny i dostaje więcej paliwa jedzie miodzio... Drugi trop to elektryka, a potem inne..

czyli objawy jakie miał mogą wskazywać na ubogą mieszankę, a to już prosta droga do pęknięcia ceramiki.

Czy opócz tych wątków było coś jeszcze? Bo jeżeli nie, to może nie warto powielać złej opinii i straszyć (ja sie przestraszyłem) na podstawie mało reprezentatywnych przykładów?
Janfocus pisze:
co do NGK faktycznie są dobre, ale było wiele postów o tym że w motorach MB przy tych świecach lubią się kruszyć porcelanki wewnętrznej elektrody, co ma oczywiste konsekwencje dla silnika...

calka_80 pisze:
wymenilem swiece zaplonowe 4 sztuki NGK (...)mechanik sprawdzil swiece co sie okazalo ze jedna byla peknieta
Janfocus pisze:
przy świecach NGK zdaża się


Janfocus pisze:
na temat NGK było kilka wątków i nie zawsze idealnie -rozpadające się porcelanki, może te świece są i dobre do Hond i innych, ale naprawdę niemieckie BERU dają radę...


Nie odbieraj tego jako atak. Przestraszyłeś mnie pisząc, że było na ten temat WIELE postów. Zacząłem szukać i znalazłem głównie Twoje opinie oparte na powyższych przykładach. Jeżeli jest ich naprawdę wiele zwrócę honor i przeproszę.

_________________
Pozdrawiam
Maciej

MB W114 280 74 r. Milka
Ford Transit MK2 84 r. Oldskool

Kosmetyki samochodowe CarChem
fb/CarChemPolska
Akcesoria do pielęgnacji samochodów egge.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: śr cze 17, 2009 6:58 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
drogi Kolego nie twierdzę że NGK są złe, wiem doskonale że jako jedyne dają radę w Hondach i jak pisałem uważam ich za dobrą firmę, niemniej różne silniki rożnie spalają mieszankę i rożne świece różnie się sprawdzają w konkretnych modelach silników, wspomniałem o złych doświadczeniach kolegów odnośnie porcelanek bo jedynie tej firmy dotyczyły, aby każdy przed ewentualnym wyborem brał taką ewentualność pod uwagę. Nawet jeżeli te uszkodzenia miały źródło w złym składzie mieszanki to takowa zawsze może się zdarzyć w gumowych dolotach, a odnośnie BERU nie było tego rodzaju uwag, co oczywiście nie znaczy że są lepsze...

Nie dobieram Twoich wypowiedzi jako ataku, ale chciałem dać z czystej uczciwości jakąś przeciwwagę i wspomnieć o doświadczeniach innych...

Pozdrawiam
js

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: śr cze 17, 2009 7:25 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: czw maja 16, 2002 11:55 pm
Posty: 531
Lokalizacja: Konin
[zlosnikok]

_________________
Pozdrawiam
Maciej

MB W114 280 74 r. Milka
Ford Transit MK2 84 r. Oldskool

Kosmetyki samochodowe CarChem
fb/CarChemPolska
Akcesoria do pielęgnacji samochodów egge.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: czw cze 18, 2009 7:50 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
lukasz pisze:
Przewody też zmieniam i tu mam zagwozdkę.


Co do przewodów to możesz jeszcze spróbować z CHAMPIONAMI jak boisz się że BERU będą podrobione, nie słyszałem o nich złych opinii, osobiście nie mogę nic złego powiedzieć o JANMORACH, spisywały się w moich Mercedesach również z LPG. Świece NGK nigdy mnie nie zawiodły, również na BERU nie narzekam.

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
 Tytuł:
Post: czw cze 18, 2009 8:44 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sty 28, 2006 10:38 am
Posty: 67
Lokalizacja: Lublin
Cytuj:
Jeżeli chodzi o świece, nie mam ŻADNYCH wątpliwości. Tylko NGK. Kiedyś sprzedawałem świece NGK (a sprzedałem ich DUŻO) - żadnych reklamacji, uwag. Sam testowałem NGK w motocyklach i samochodach. Rewelacja. I takie przy najbliższym serwisie zaaplikuję do mojego auta.


T.j. kolega pisal wyzej ja nie mam dobrych doswiadczen z NGK (a naprawde w warsztacie sie tego duzo montuje/montowalo) , kiedys byly b.dobre teraz idac na ilosc stracili na jakosci (kruszenie sie, szybkie tracenie parametrów) zreszta trudno by świeca np. do silnika M103 ktora w hurcie kosztuje 4.70 zl byla naprawde dobrej jakosci (kupuje tylko w duzych hurtowniach wiec raczej nie sa to podrobki), jest jeszcze cos takiego teraz w katalogach NGK jak BIC czyli best in class i te kosztuja sporo drozej i sa lepsze.

Sam w swoich autach uzywam swiec innej japonskiej marki od jakis dwoch lat (wczesniej NGK) i jestem z nich mega zadowolony (jedno auto jezdzi wyczynowo i tam gdzie z NGK byly problemy sie skonczyly)


Pzdr.

_________________
R129 300SL 92r.
C123 230CE 85r.
Porsche 944 S2 91r.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw cze 18, 2009 8:45 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 08, 2007 11:42 pm
Posty: 966
Lokalizacja: Wrocław
Janfocus pisze:
nie twierdzę że NGK są złe, wiem doskonale że jako jedyne dają radę w Hondach

A to zdanie jest zbyt kategoryczne. Jeszcze lepiej w japońskich silnikach sprawują się świece Denso, szczególnie w motocyklach.

_________________
MB W126 560SEC Lorinser 1986 r.
MB W124 E320 Coupe 1995 r. - ex
Alfa Romeo Brera 2.4JTDM '07 -ex
MB W201 190E 2.0 KAT 1992 r.
Nissan 350z '08 (480KM TT)
Ferrari Testarossa '91
Intrall Lublin III '05
2oo: Honda CBR 1000RR '08
Aprilia RSV4


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl