MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob sie 09, 2025 6:30 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł: świece
Post: czw cze 18, 2009 11:24 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr wrz 20, 2006 12:04 pm
Posty: 143
Lokalizacja: Gdynia
Mam dylemat z wyborem świec zapłonowych.
Jako że nie mogę dostać Beru made in Germany, zdecydowałem się na Boscha.
Na wklejce pod maską mam podany typ W7DC (obecnie Bosch zastąpił je WR7DC+), ale gdy próbowałem takie kupić to mnie sprzedawca wyśmiał, mówiąc że to dobre do Malucha a nie do mercedesa.
W/g katalogu Bosch on-line odpowiednia świeca to WR8DC+.
Po wpisaniu do tegoż katalogu WR7DC+ można się dowiedzieć, że faktycznie jest to świeca do fiata 126, ale też do 560 jednak tylko do wersji 300KM. A mój ma 278KM.
No i o co chodzi?

_________________
MB 560SE '90


Na górę
 Tytuł:
Post: czw cze 18, 2009 11:55 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn lut 25, 2008 6:46 pm
Posty: 857
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza-Chruszczobród
Powiem szczerze ,że ostatnio z tym Boschem jest licho,na jesień kupiłem świeczki W7DC0 +KOPUŁKA+PALEC ,po 6000km świeczki wylizane-słupki ,kopułka-przebita,palec-nadpalony, wszystko wywaliłem do śmieci ,teraz swieczki NGK,KOPUŁKA +PALEC -LUKAS ,2500km i na razie OK :lol:

_________________
MB 124 300 24V CE-1991 EX
MB 126 560 SEL- 1988-LPG
AUDI A3 1.6-----1997-PB
DAEWO TICO----1997-LPG
MB 126 420 SE-- 1988 EX
IVECO 3510-----1995 EX
MB 124 300 E ---1989 EX
MB 201 230 E ---1987 EX
AUDI 80 1,8E----1989 EX
SEICENTO 900---2002 - LPG


Na górę
 Tytuł:
Post: pt cze 19, 2009 12:07 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr wrz 20, 2006 12:04 pm
Posty: 143
Lokalizacja: Gdynia
A miałeś świece made in Germany?
Jeśli tak, to mnie zmartwiłeś.
Gdzie kupowałeś?


Na wklejce pod maską jest jeszcze podany typ Championa.
Ma ktoś jakieś doświadczenia?

NGK to pewnie dobry pomysł, ale chciałem zaaplikować coś zalecanego przez MB. Jaki masz typ NGK?

_________________
MB 560SE '90


Na górę
 Tytuł:
Post: pt cze 19, 2009 9:04 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sty 14, 2009 9:27 am
Posty: 235
Lokalizacja: Szczyrk
Witam.
Włóż NGK będzie dobrze.
[/img]http://www.w114-115.org.pl/forum/img01/1245394664_swiece.jpg <br>Dodano po 2 minutach.:<br> Obrazek

_________________
ex
VW Garbus 1300 1961r
VW Garbus 1300 1968r
VW Bus 1600 1975r
W123 240D 1977r
obecnie
W124 230E Automatic 1985r


Na górę
 Tytuł:
Post: pt cze 19, 2009 3:36 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn lut 25, 2008 6:46 pm
Posty: 857
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza-Chruszczobród
wszystko kupione w hurtowni boscha w Krakowie,( brat handluje częsciami i tam się zaopatruje ) wszędzie made in germany, co do oznaczeń NGK to jak wykręcę jedną to podam bo nie pamiętam a nie chcę wprowadzać w błąd [cool]

_________________
MB 124 300 24V CE-1991 EX
MB 126 560 SEL- 1988-LPG
AUDI A3 1.6-----1997-PB
DAEWO TICO----1997-LPG
MB 126 420 SE-- 1988 EX
IVECO 3510-----1995 EX
MB 124 300 E ---1989 EX
MB 201 230 E ---1987 EX
AUDI 80 1,8E----1989 EX
SEICENTO 900---2002 - LPG


Na górę
 Tytuł: Re: świece
Post: ndz cze 21, 2009 8:10 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw kwie 23, 2009 10:40 pm
Posty: 434
lukasz pisze:
Na wklejce pod maską mam podany typ W7DC (obecnie Bosch zastąpił je WR7DC+), ale gdy próbowałem takie kupić to mnie sprzedawca wyśmiał, mówiąc że to dobre do Malucha a nie do mercedesa.

Temat jak zwykle konkurencja firm. Ja całe życie od motocykli przez Moskwicz i MB Beczkę do 126 jeżdżę WYŁĄCZNIE na Boschu ( zdarzyło mi się tylko raz czy dwa razy pojeździć na Championie) Do MB używałem wyłącznie W7DTC (To "T" oznacza trzy elektrodowe) lub Bosch Super 4-ro elektrodowe W56 lub Bosch 506. Oczywiście należy zawsze skontrolować czy Twój silnik nie ma jakichś nieoczekiwanych parametrów Świece W7DTC lub wspomniane W56 Lub 506 świetnie nadają się do dalekich przelotów. Na krótszych trasach (w mieście) należy je od czasu do czasu przelecieć trochę dłużej aby były prawidłowo oczyszczone. Nie Ma świec idealnie uniwersalnych. Świece z literką "R" to takie same jak bez tej litery ale z opornikiem (nie zawsze do MB dobre) Generalnie są świece W7D (niklowo-chromowe) litery dodatkowe: O= odkłucacz indukcyjny, R=opornik, B=ekranowana, C (po W) ekranowana do przewodów średnicy 5mm z opornikiem, E= świece do wyładowań powierzchniowych dla zapłonu o zwiększonym napięciu, S= compact (do małych silników) a bez oznaczenia po "W" = standardowa, W=gwint (M14x1,25) uszczelnienie płaskie, T= triple (potrójna elektroda boczna) C=cupfer (miedziana elekt. boczna) S=silver (srebrna P= platinum (Platynowa). Oczywiście każda jest trochę inna i nadaje się lepiej do innych środowisk pracy. Świece Boscha słynną z jakości chociaż ostatnio przegrywają z mocno przereklamowanymi świecami NGK, które nie są w niczym lepsze. Boscha należy używać tylko do wypalenia się kitów przewodzących ciepło tzn. dokładnie tak jak zaleca producent. Dalsza eksploatacja pomimo braku zmian ZEWNĘTRZNYCH zmienia wartości cieplne i może prowadzić (jak każdej nieodpowiedniej świecy) do uszkodzenia silnika (tłoka). Wymieniona przez Ciebie świeca W8... jest o jeden stopień bardziej "ciepła" niż W7...

_________________
Skoro nie można być uniwersalnym i wiedzieć wszystkiego, co się da wiedzieć o wszystkim, to trzeba wiedzieć wszystkiego po trochu. O wiele bowiem piękniej jest wiedzieć coś ze wszystkiego, niż wiedzieć wszystko o jednym.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr cze 24, 2009 2:15 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: czw maja 16, 2002 11:55 pm
Posty: 531
Lokalizacja: Konin
lukasz pisze:
NGK to pewnie dobry pomysł, ale chciałem zaaplikować coś zalecanego przez MB. Jaki masz typ NGK?


Dostawca części dla:
Niemcy:
AMG Mercedes, Alpina, Audi, BMW, DaimlerChrysler,
MCC (SMART), Volkswagen

Wielka Brytania:
Aston Martin, Bentley, Jaguar, Lotus, Rolls-Royce, Rover

Włochy:
Alfa Romeo, Ferrari, Fiat, Lancia, Maserati

Francja:
Peugeot

Pozostałe:
Daewoo, Ford, General Motors, Kia, Saab, Skoda, Volvo & zespoły Formuły 1: Ferrari, BAR-Honda, Sauber-Petronas oraz silniki Mercedes

Źródło:
http://www.ngkntk.pl/Historia.1247.0.html

Ja kupiłem NGK BP6ES, czyli V-LINE 4. Kable też NGK.
http://www.ngkntk.pl/index.php?id=1319& ... +%28126%29

To też się przyda:

Zalecane są następujące momenty dokręcania świec (głowica aluminiowa):
Z kluczem dynamometrycznym
Średnica gwintu
18 mm 3,5-4,0 m-kg
14 mm 2,5-3,0 m-kg
12 mm 1,5-2,0 m-kg
10 mm 1,0-1,2 m-kg

Bez klucza dynamometrycznego
Świece dokręcić do pierwszego oporu. Wtedy przy pomocy klucza wykonać 1/2 do 2/3 obrotu (180 do 240 stopni).

_________________
Pozdrawiam
Maciej

MB W114 280 74 r. Milka
Ford Transit MK2 84 r. Oldskool

Kosmetyki samochodowe CarChem
fb/CarChemPolska
Akcesoria do pielęgnacji samochodów egge.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: śr cze 24, 2009 10:42 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lut 24, 2002 1:00 am
Posty: 332
Numer GG: 3047373
Lokalizacja: Warszawa
Ja zawsze jezdziłem na NGK, chociaż teraz 124 jezdzi na Denso.
Do silnika m117 powinny być V-Linia nr 4 z NGK i faktycznie sa to takie same linie jak do Poloneza i Fiata.

_________________
Pozdrawiam
Michał Dębski
Mercedes R107 560SL '86
Mercedes C140 500CL '96
Mercedes W124 300CE '87 - Sprzedam niestety
Toyota Land Cruiser HDJ100 '00


Na górę
 Tytuł:
Post: śr cze 24, 2009 8:17 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw kwie 23, 2009 10:40 pm
Posty: 434
Czy ktoś mógłby mi wymienić jakie cechy eksploatacyjne posiadają świece NGK, których nie maja świece Boscha. Ja przychylam się do opinii, że jest to tylko kwestia zręcznej reklamy i dobrego systemu sprzedaży bo np. ta "osławiona" V-linie to nic innego jak zwykłe trójkątne nacięcie pionowe na elektrodzie środkowej. Pod każdym względem przewyższa je konstrukcja świecy platynowej mająca dodatkowo jeszcze rozszerzony zakres cieplny i wyjątkową odporność na składniki chemiczne procesu spalania.

_________________
Skoro nie można być uniwersalnym i wiedzieć wszystkiego, co się da wiedzieć o wszystkim, to trzeba wiedzieć wszystkiego po trochu. O wiele bowiem piękniej jest wiedzieć coś ze wszystkiego, niż wiedzieć wszystko o jednym.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw cze 25, 2009 11:20 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr wrz 20, 2006 12:04 pm
Posty: 143
Lokalizacja: Gdynia
No i kupiłem "przereklamowane" NGK.
Boscha jednak skreśliłem, trochę z uwagi na kilka niepochlebnych opinii, ale też za burdel w katalogach - przewidują do M117 świece z rezystorem.

_________________
MB 560SE '90


Na górę
 Tytuł:
Post: pt cze 26, 2009 12:40 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw kwie 23, 2009 10:40 pm
Posty: 434
lukasz pisze:
- przewidują do M117 świece z rezystorem.

Zapewniam Cię, że to nie firma Bosch ale niedouczeni nieudolni i cwani sprzedawcy, którzy kupują dalekowschodnie badziewie za bezcen a u nas sprzedają jako wspaniały towar. Po prostu oszukują ludzi i bardzo się denerwują jeśli ktoś ośmieli się mieć inne zdanie od nich. Do silnika 117 Bosch posiada również całą gamę świec bez rezystora. Mi osobiście jeden frajerski oszust z e sklepu usiłował wcisnąć jedno- elektrodową chromo - niklową świecę jako Super 4 :evil: . Normalny złodziej. Trzeba było widzieć jego butną minę kiedy z pogardą schował towar na półkę i odwrócił się plecami. Chciałem zgłosić to do Inspekcji Handlowej ale zrezygnowałem. Prawdopodobnie ręka rękę myje. Inaczej nie byłoby to możliwe. :) Na tych japońskich też sobie pojeździsz. Mi chodzi bardziej raczej o zasadę aby każdy kupił to co chce a nie to co mu wcisną cwaniaczki. :)

_________________
Skoro nie można być uniwersalnym i wiedzieć wszystkiego, co się da wiedzieć o wszystkim, to trzeba wiedzieć wszystkiego po trochu. O wiele bowiem piękniej jest wiedzieć coś ze wszystkiego, niż wiedzieć wszystko o jednym.


Na górę
 Tytuł:
Post: pt cze 26, 2009 6:36 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw wrz 27, 2007 7:00 am
Posty: 187
Lokalizacja: Kęty
gelanda pisze:
Ja zawsze jezdziłem na NGK, chociaż teraz 124 jezdzi na Denso.


Tez jeździłem na tych świecach i powiem to jest kwestia gustu a na temat gustów się nie rozmowna moje zdanie to NGK. pozdro

_________________
MB 124 300CE +LPG 89r.
Opel Corsa +LPG 93r.

http://www.youtube.com/watch?v=DrsJusis ... re=related


Na górę
 Tytuł:
Post: pt cze 26, 2009 10:08 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: czw maja 16, 2002 11:55 pm
Posty: 531
Lokalizacja: Konin
Jeszcze słów kilka o przewodach NGK.
Gnębił mnie jeden temat, a mianowicie nie byłem pewien, czy przewody nie są przypadkiem węglowe, bo nie ma o tym informacji, ani w katalogu, ani na przewodach/opakowaniu. No i...... zadzwoniłem do NGK!
Odpowiedź:
- Proszę Pana do tego modelu producent zaleca przewody miedziane i takie właśnie są te, które Pan kupił.

Nic dodać, nic ująć!

_________________
Pozdrawiam
Maciej

MB W114 280 74 r. Milka
Ford Transit MK2 84 r. Oldskool

Kosmetyki samochodowe CarChem
fb/CarChemPolska
Akcesoria do pielęgnacji samochodów egge.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: sob cze 27, 2009 12:10 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 02, 2005 9:45 pm
Posty: 261
Ostatnio mialem problem ze swoim V8. Problem pojawial sie tylko na LPG, na benzynie auto smigalo jak zloto. Jakie byly objawy? Otoz, po chwili pracy na wolnych obrotach na postoju kiedy dodawalem gazu, auto sie zalewalo, a pod obciazeniem (np ruszanie) strzelalo. Przyczyny szukalem w ukladzie zaplonowym i kiedy wyeliminowalem wszystko inne zostaly mi swiece. Sam jestem zwolennikiem NGK i we wszystkich autach mialem tylko takie swiece, ale to co zobaczylem dalo mi do myslenia:

Obrazek

Z tego co przeczytalem na wyjetej swiecy jest BP6E, a powinno byc (?) BP6ES, czyzby to byla przyczyna?

_________________
Ex:
'88 W126 420SE 5.0
'83 W126 280SE
'72 /8 230.6 -> 280


Na górę
 Tytuł:
Post: sob cze 27, 2009 3:08 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: czw maja 16, 2002 11:55 pm
Posty: 531
Lokalizacja: Konin
Spychal pisze:
Z tego co przeczytalem na wyjetej swiecy jest BP6E, a powinno byc (?) BP6ES, czyzby to byla przyczyna?

S = standartowa elektroda centralna 2.6mm - z moich doświdczeń "S" w oznaczeniu nic nie wnosi.
Nie sądzę by miało to wpływ. Po prostu świeca mogła być wadliwa lub uszkodzona wcześniej. Mógłbym powiedzieć coś więcej gdybyś wrzucił dobrej jakości zdjęcia powierzchni pęknięcia - bez śladów po brudnych palcach.
Dobrze, że to ceramika zewnętrzna, a nie wewnętrzna.

Wrzuć foty.

_________________
Pozdrawiam
Maciej

MB W114 280 74 r. Milka
Ford Transit MK2 84 r. Oldskool

Kosmetyki samochodowe CarChem
fb/CarChemPolska
Akcesoria do pielęgnacji samochodów egge.pl


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl