MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt sie 15, 2025 2:22 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 63 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: pn kwie 27, 2009 8:13 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn sie 14, 2006 8:30 pm
Posty: 566
Lokalizacja: Oberschlesien
ja też poprosze o namiary na PW ;)

_________________
C140 5.0

Ex - S123 200D W124 E200T W126 560SEC ,W123 240D ,W124 230CE ,W124 300D , W123 200D u.v.a. :)


Na górę
 Tytuł:
Post: pn kwie 27, 2009 11:18 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pt kwie 25, 2008 6:38 am
Posty: 26
dzwoniłem dzis do tej firmy, zajmą się klimą, czyli uszczelnienie i nabicie. W tym tygodniu rozpoczynam zabieg. O wrażeniach napiszę po.

_________________
W124 250TD '91 "Mieczysław Foch"


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 28, 2009 6:35 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr wrz 20, 2006 12:04 pm
Posty: 143
Lokalizacja: Gdynia
Właśnie świeżo nabijałem klimę i fachman przekonał mnie do zastosowania jakiegoś zamiennika R12, dał też nowy olej. Twierdził, że R12 występuje tylko z przemytu ze wschodu i nie dość że nigdy nie wiadomo co tak naprawdę dostajemy to jeszcze bywa zanieczyszczony.
Natomiast odradzał przeróbkę instalacji na nowy czynnik bo jest mniej wydajny, agresywny dla niektórych materiałów i pracuje w wyższym ciśnieniu co w starym samochodzie może skutkować rozszczelnieniem np. chłodnicy.
W przypadku nowego czynnika nie praktykuje się też podobno dopełniania instalacji, jedynie opróżnia się całość i napełnia na nowo.
Radzę też przy napełnianiu zażyczyć sobie dodania kontrastu - koszt niewielki a w przypadku nieszczelności od razu wiemy gdzie ucieka.

_________________
MB 560SE '90


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 28, 2009 8:49 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lip 19, 2007 8:48 pm
Posty: 376
Lokalizacja: Kraków
lukasz pisze:
Radzę też przy napełnianiu zażyczyć sobie dodania kontrastu - koszt niewielki a w przypadku nieszczelności od razu wiemy gdzie ucieka.


Wtym zakładzie dają to w standardzie.Zalecają potem pojawic na kontrole dwa tyg po nabiciu.

_________________
W124 230E 89'Skóra ASD.Klima.Automat...to jest to:)


Na górę
 Tytuł:
Post: wt cze 30, 2009 2:26 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
lukasz pisze:
Właśnie świeżo nabijałem klimę i fachman przekonał mnie do zastosowania jakiegoś zamiennika R12, dał też nowy olej. Twierdził, że R12 występuje tylko z przemytu ze wschodu i nie dość że nigdy nie wiadomo co tak naprawdę dostajemy to jeszcze bywa zanieczyszczony.
Natomiast odradzał przeróbkę instalacji na nowy czynnik bo jest mniej wydajny, agresywny dla niektórych materiałów i pracuje w wyższym ciśnieniu co w starym samochodzie może skutkować rozszczelnieniem np. chłodnicy.
W przypadku nowego czynnika nie praktykuje się też podobno dopełniania instalacji, jedynie opróżnia się całość i napełnia na nowo.
Radzę też przy napełnianiu zażyczyć sobie dodania kontrastu - koszt niewielki a w przypadku nieszczelności od razu wiemy gdzie ucieka.

Witam, jak układ sprawuje w upały? Były jakieś problemy?

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: wt cze 30, 2009 3:08 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr wrz 20, 2006 12:04 pm
Posty: 143
Lokalizacja: Gdynia
Janfocus pisze:
lukasz pisze:
Właśnie świeżo nabijałem klimę i fachman przekonał mnie do zastosowania jakiegoś zamiennika R12, dał też nowy olej. Twierdził, że R12 występuje tylko z przemytu ze wschodu i nie dość że nigdy nie wiadomo co tak naprawdę dostajemy to jeszcze bywa zanieczyszczony.
Natomiast odradzał przeróbkę instalacji na nowy czynnik bo jest mniej wydajny, agresywny dla niektórych materiałów i pracuje w wyższym ciśnieniu co w starym samochodzie może skutkować rozszczelnieniem np. chłodnicy.
W przypadku nowego czynnika nie praktykuje się też podobno dopełniania instalacji, jedynie opróżnia się całość i napełnia na nowo.
Radzę też przy napełnianiu zażyczyć sobie dodania kontrastu - koszt niewielki a w przypadku nieszczelności od razu wiemy gdzie ucieka.

Witam, jak układ sprawuje w upały? Były jakieś problemy?


Właściwie bez zarzutu, jedynie wydaje mi się, że nieco dłużej czeka się od momentu włączenia klimy do maxymalnie (minimalnie? [zlosnikz] ) chłodnego nawiewu. Ale nie robiłem prób ze stoperem z poprzednim czynnikiem, więc mogę się mylić.
W każdym razie trwa to kilkanaście sekund, może nawet ponad 20.
W Audi żony, którym czasami jeżdżę, reakcja jest zauważalnie szybsza.

_________________
MB 560SE '90


Ostatnio zmieniony wt cze 30, 2009 3:58 pm przez lukasz, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: wt cze 30, 2009 3:41 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw wrz 27, 2007 7:00 am
Posty: 187
Lokalizacja: Kęty
mam w124 300 CE pojechalem nabic klime zaplacilem 130 zl i dziala cos fakt jest ze tak jak kolega wyzej tez mam taka reakcje tak po 20 sek dopiero leci zimne ale nie bylo nic zamieniane itd. zaplacilem nabili wyjechalem. pozdro

_________________
MB 124 300CE +LPG 89r.
Opel Corsa +LPG 93r.

http://www.youtube.com/watch?v=DrsJusis ... re=related


Na górę
 Tytuł:
Post: wt cze 30, 2009 7:52 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 08, 2007 11:42 pm
Posty: 966
Lokalizacja: Wrocław
lukasz pisze:
Radzę też przy napełnianiu zażyczyć sobie dodania kontrastu - koszt niewielki a w przypadku nieszczelności od razu wiemy gdzie ucieka.

Nie zawsze. Jak na dławicy sprężarki to nie będzie widać...

_________________
MB W126 560SEC Lorinser 1986 r.
MB W124 E320 Coupe 1995 r. - ex
Alfa Romeo Brera 2.4JTDM '07 -ex
MB W201 190E 2.0 KAT 1992 r.
Nissan 350z '08 (480KM TT)
Ferrari Testarossa '91
Intrall Lublin III '05
2oo: Honda CBR 1000RR '08
Aprilia RSV4


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lip 02, 2009 1:56 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn lut 13, 2006 11:00 am
Posty: 342
Lokalizacja: Rzeszów
Nie wiem w czym problem z czynnikiem R12, niby go nie ma ale jak sie pojeździ po serwisach od klimy (niekoniecznie specjalizujących sie w samochodowej) maja go praktycznie wszyscy
Problem jest natomiast w 124 z gniazdami do ładowania, nie wszyscy ten typ mają

_________________
W 124 200E 1990 Ex


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lip 02, 2009 5:32 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 14, 2008 5:56 pm
Posty: 351
Numer GG: 10018978
Lokalizacja: Legnica
Ja mam chyba ten nowszy czynnik chłodzący, bo 96 rocznik, gdzie pisze jaki czynnik i któredy się go łąduje w W140?

A co do klimy to tak mnie zastanowiło ostatnio, generalnie nie mam problemów z klimą, ale czy jak dam climatronic na minimalne nastaty"LOW" to powinno z nawiewów dawać chłodne powietrze, czy mroźne?
Bo daje chłodne, a po wyłączeniu klimy w 5 sec robi się gorąco:))

_________________
W140 S350TD '96
W201 200D '88
W123 240D '79-84

Bez gwiazdy nie ma jazdy:)


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lip 02, 2009 8:09 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt sie 17, 2007 11:51 am
Posty: 117
Lokalizacja: Lubartów
Witam
Przy włączonej klimie temperatura powietrza z nawiewów powinna wynosić ok 6-8 stopni, choć z tego co rozmawiałem w serwisie to do 10 stopni jest ok - tyle było w nowej fabi właściciela serwisu klimy. Temp. powietrza nie będzie niższa niż 5-6 stopni wyłącza się wtedy sprężarka klimy. Temperaturę można zmierzyć w serwisie klimy termometrem którego sądę wkłada się do nawiewu.

_________________
W210 220 DIESEL
W163 500 WDC1631751A327554


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lip 03, 2009 12:47 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 10, 2007 9:17 pm
Posty: 407
Lokalizacja: Szczecin
I kolejna klima w w124 naprawiona [zlosnik] Aż chce się teraz jeździć [zlosnik] U mnie było zamiast 1kg czynnika 100g :o A ja się dziwiłem że coś słabo chłodzi.

_________________
w124 400E 93'
s210 320CDI 00'
w201 3.0 24v 89'


Na górę
Post: ndz cze 06, 2010 9:18 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lip 19, 2007 8:48 pm
Posty: 376
Lokalizacja: Kraków
koledzy podrzuci ktoś gdzie w małopolsce można nabić R12 ew zamiennik?
moje stare zródełko sie wypaliło.
i jescze jedno:czy można zrobic tak że "stary chłodnik" wrzuci mi R12 bez oleju a nastepnie podjade sobie do warsztatu aby uzupełnic olej?

_________________
W124 230E 89'Skóra ASD.Klima.Automat...to jest to:)


Na górę
Post: wt lip 06, 2010 11:29 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw wrz 13, 2001 2:00 am
Posty: 1561
Lokalizacja: [KR/KWI] Kraków i okolice
escort923 pisze:
koledzy podrzuci ktoś gdzie w małopolsce można nabić R12 ew zamiennik?
moje stare zródełko sie wypaliło.

Podany przez Ciebie Master Mot na hasło "instalacja na R12" nie rzucił słuchawką tylko podjął wyzwanie. Jestem umówiony na 12.07., zobaczymy jak sobie poradzą. Pacjent to W124 230CE 1987. Cena niestety aż 400PLN.

_________________
http://pulpecik.pl/" onclick="window.open(this.href);return false; - Co dziś zjesz dobrego?
_________________
Ex MB C123 '80 300CD
Ex MB C124 '87 230CE
FSM 126el '95


Na górę
Post: wt lip 06, 2010 1:02 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Albo nabiją R409A - wtedy to dość drogo (choć w tej chwili ceny czynników to jakaś paranoja).
Albo przeprowadzą retrofit na R134A - wtredy to bardzo tanio.
Bądź pewny, że masz szczelny układ bo gazu za 400zł nie ma senu wypuszczać w powietrze.
Ciekawe.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 63 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl