MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob sie 09, 2025 6:05 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: śr lip 01, 2009 5:46 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz sie 21, 2005 7:35 pm
Posty: 50
Lokalizacja: Piła
Witam :) Wszystkich Klubowiczów

Chciałem zapytać czy ktoś próbował założyć instalacje gazową (LPG) do Mercedesa z silnikiem diesla? w zasadzie chodzi mi o W124 gdzie mamy niewysilony silnik wysokoprężny, wolnossący. W internecie jest sporo informacji na temat diesla na gaz, ale każdy pisze inaczej.
Podaje link który może kogoś zainteresować.
http://admoto.pl/pub/art.asp?g=gs&n=874&f=kg_168.xml

Rozmawiałem z ze znajomym gazownikiem i pod koniec sierpnia mam zamiar założyć prostą instalacje gazową taką jak do gaźnika i spróbować jak będzie chodził. Oczywiście pisze tu o dołożeniu instalacji bez przeróbek silnika, wolne obroty na ON, ściągamy cięgno z pompy żeby po wciśnięciu pedału gazu w kabinie, nie zwiększał dawki ON tylko sterował przepustnicą, a do przepustnicy montujemy mikser od gazu i wysokie obroty na LPG.

Z góry dzięki za wszystkie komentarze do mojego postu.

Pozdrawiam.

_________________
Arti_Merc (W124 '92 Coupe 300 24v)
oraz W124 '95 200D Budyń
(Ex W123 '78 200E+LPG)
Gdyby Bóg popierał przedni napęd - to ludzie chodziliby na rękach :D
:star: DIESEL kopci, DIESEL czadzi, DIESEL nigdy Cię nie zdradzi! :star:


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lip 01, 2009 6:28 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
ciekawe, tylko martwi mnie że jak diesel wciąga powietrze i spręża je do ~800st aby zapalić ropę, to przy wciąganiu mieszanki gazu i powietrza zapłon może wystąpić sporo wcześniej (przed GMP)... Nie wiem czy taka instalacja nie powinna mieć wtrysku gazu. I jak sterować przepływem gazu -jakaś wymyślna przepustnica?
Pompa wtryskowa miała by cały czas dawkę jak na wolnych (hamowanie silnikiem) -czy jak sobie to Kolega wyobraża aby jej nie zatrzeć?

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lip 01, 2009 6:38 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz sie 21, 2005 7:35 pm
Posty: 50
Lokalizacja: Piła
Jeśli chodzi o przepływ gazu to stosujemy reduktor i mikser, w tym wypadku reduktor pneumatyczny czyli podciśnieniowy i mam go zamiar podłączyć pod Vacuum pompe, jeżeli pod wpływem obrotów zwiększa się podciśnienie i membrama w reduktorze puszcza gaz na mikser, a przepustnice mam oryginalnie więc nie muszę dołączać dodatkowej, i tym sterujesz przepływ gazu naciskając pedał gazu otwierasz bardziej przepustnice i więcej gazu może dostać się do kolektora ssącego, zastanawiam się tylko jak będzie się zachowywał silnik, a co do smarowania to pompa boscha smarowana jest olejem z silnika i ropą(chyba się nie zatrze- mam nadzieje).

_________________
Arti_Merc (W124 '92 Coupe 300 24v)

oraz W124 '95 200D Budyń

(Ex W123 '78 200E+LPG)

Gdyby Bóg popierał przedni napęd - to ludzie chodziliby na rękach :D

:star: DIESEL kopci, DIESEL czadzi, DIESEL nigdy Cię nie zdradzi! :star:


Na górę
Post: czw lip 02, 2009 9:46 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 29, 2006 10:00 am
Posty: 812
Lokalizacja: Łódź
Arti_Merc pisze:
Chciałem zapytać czy ktoś próbował założyć instalacje gazową (LPG) do Mercedesa z silnikiem diesla?

Przerób sobie silnik na Holzgas. Jest jeszcze taniej w eksploatacji, bo paliwo prawie darmo i bez akcyzy.

Pozdrawiam.

_________________
Mercedes W201 2,5D Turbo 90' - ex -rdza
Mercedes S124 300 TDT 91' - ex -rdza
Opel Frontera 2,8 TDI 96' - ex -silnik od betoniarki
Mercedes W126 500 SEL 88' - ex -prob. z LPG
Mercedes W126 420 SE 87' - ex -prob. z LPG
Mercedes S123 300 TD 81' - ex -rdza


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lip 02, 2009 9:53 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz sie 21, 2005 7:35 pm
Posty: 50
Lokalizacja: Piła
Tak tak :D Jak kupie sobie traktor to na pewno o tym pomyśle hehe

_________________
Arti_Merc (W124 '92 Coupe 300 24v)

oraz W124 '95 200D Budyń

(Ex W123 '78 200E+LPG)

Gdyby Bóg popierał przedni napęd - to ludzie chodziliby na rękach :D

:star: DIESEL kopci, DIESEL czadzi, DIESEL nigdy Cię nie zdradzi! :star:


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lip 04, 2009 4:09 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn maja 02, 2005 10:55 pm
Posty: 102
Lokalizacja: Toruń
Arti_Merc pisze:
Jeśli chodzi o przepływ gazu to stosujemy reduktor i mikser, w tym wypadku reduktor pneumatyczny czyli podciśnieniowy i mam go zamiar podłączyć pod Vacuum pompe, jeżeli pod wpływem obrotów zwiększa się podciśnienie i membrama w reduktorze puszcza gaz na mikser, a przepustnice mam oryginalnie więc nie muszę dołączać dodatkowej...


Kolego o jakiej przepustnicy mówisz?

Ponadto tak jak napisał kolega Janfocus, czy istnieje zagrożenie pojawienie się niekontrolowanego zapłonu? Jeśli ten zapłon będzie dużo wcześniej to zapewne nie będzie to dobre dla naszego silnika. W niektórych instalacjach z przedstawionego przez Ciebie artykułu zachowują określony stosunek spalanego LPG do ON, być może właśnie w celu wyeliminowania niekontrolowanego zapłonu.

Nic tylko złożyć taką instalke i testować.


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lip 05, 2009 2:49 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz sie 21, 2005 7:35 pm
Posty: 50
Lokalizacja: Piła
Od bodajże 1992 albo 1993 w dieslach pojawiła sie recylkulacja spalin, a ponadto jak zdejmiesz obudowe filtra powietrza to widać wtedy przepustnice, stare 200d nie miały tej przepustnicy. Ale przy dokładaniu gazu przepustnica musi być. A co do reszty to na pewno nie odpuszcze tematu i spróbuje założyc taka instalacje i zobaczymy co z tego wyjdzie.
Hejka

_________________
Arti_Merc (W124 '92 Coupe 300 24v)

oraz W124 '95 200D Budyń

(Ex W123 '78 200E+LPG)

Gdyby Bóg popierał przedni napęd - to ludzie chodziliby na rękach :D

:star: DIESEL kopci, DIESEL czadzi, DIESEL nigdy Cię nie zdradzi! :star:


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lip 05, 2009 5:50 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr wrz 12, 2007 12:21 pm
Posty: 1031
Lokalizacja: texaS
no ktoś musi być pionierem...
tylko myślisz że ty pierwszy na to wpadłeś??? musiałbyś poszukać takich maniaków jak ty i wtedy wymienić poglądy... myślę że starsze diesle lepiej by to zniosły.. w sensie nie cdi

_________________
kaszanka polskim kawiorem!!!
---------------------------------------------------------
S210 E290 TDT 97
W124 E250D 93
W124 230E 85 LPG ex
W201 200E 85 LPG ex
W123 200D 79 ex


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lip 05, 2009 7:29 am 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw gru 27, 2007 4:12 pm
Posty: 33
Arti_Merc pisze:
A co do reszty to na pewno nie odpuszcze tematu i spróbuje założyc taka instalacje i zobaczymy co z tego wyjdzie.
Hejka

Fajnie gdyż posty zawierające słowa: wybuch, pomocy, ratunku, hilfe, odpadło, brak mocy, nie odpala, nierówne obroty i wiele innych związanych z LPG są bardzo ciekawą i wciągającą lekturą na Forum.


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lip 05, 2009 3:17 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt gru 25, 2007 8:56 pm
Posty: 879
Lokalizacja: Płock
Monika pisze:
Fajnie gdyż posty zawierające słowa: wybuch, pomocy, ratunku, hilfe, odpadło, brak mocy, nie odpala, nierówne obroty i wiele innych związanych z LPG są bardzo ciekawą i wciągającą lekturą na Forum.


Pytanie nie dotyczyło silnika benzynowego na wtrysku mechanicznym, więc o takich problemach można raczej zapomnieć. [szalone]

Rozumiem niechęć do LPG, ja też tego nie akceptuje w MB z układami K/Ke-Jetronic, ale temat dotyczy akurat czegoś innego.

Dla kolegi Arti_Merc doświadczenia innych z tym tematem -> KLIK

_________________
Mercedes W124 200D
FSO Polonez Caro 1.6 GLi

Straszna choroba. Ludzie patrzą na litery i słyszą różne głosy w głowach.
A Ty i tak powiesz, że czytają forum...


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lip 05, 2009 3:42 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz sie 21, 2005 7:35 pm
Posty: 50
Lokalizacja: Piła
Dzięki bardzo kolego Szumek za link
Ale tak się składa że wpadłem już na to forum wcześniej i czytałem :)

Chuck Norris pisze:
no ktoś musi być pionierem...
tylko myślisz że ty pierwszy na to wpadłeś???


A co do wypowiedzi kolegi Norrisa- to pewnie że żaden ze mnie pionier w tej dziedzinie, co najwyżej będę prekursorem we własnej prowincji, z tego co się zdązyłem dowiedzieć to w Anglii takie instalacje gazowe do diesli już są instalowane w warsztatach a u nas na razie cisza- ale to pewnie kwestia czasu.
http://www.ilovesponge.com/spongecars/d ... hnical.htm

Pewnie nie zawracałbym sobie tym tematem głowy gdyby nie fakt że robie dziennie od 150-200km po mieście i szukam oszczędności. A nie mam zamiaru przesiąść się z Merca na np skode fabie 1.2l która pali w mieście 8l LPG.

_________________
Arti_Merc (W124 '92 Coupe 300 24v)

oraz W124 '95 200D Budyń

(Ex W123 '78 200E+LPG)

Gdyby Bóg popierał przedni napęd - to ludzie chodziliby na rękach :D

:star: DIESEL kopci, DIESEL czadzi, DIESEL nigdy Cię nie zdradzi! :star:


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lip 05, 2009 3:52 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 18, 2006 9:02 pm
Posty: 3164
Numer GG: 4094058
Lokalizacja: Warszawa--> Leoncin
W Top Gear kiedyś coś gadali o LPG w Dieslu ..
Ba.. u nich to coraz popularniejsze się robi o dziwo.
Myślę, że jak się to zmontuje z głową to będzie chodziło .. Chodź tak jak Janfocus pisze - jest kilka technicznych przeszkód, które trzeba pokonać.
Przeciwnikiem LPG jestem ... głównie w K i KE .. do diesla też jakoś tak śmierdzi mi to profanacją [zlosnik] ale co tam ...
Jak bym miał W140 z LPG to bym tak latał [oczko]

_________________
Chrome N Paint Custom Shop
Lakiery House Of Kolor / Felgi Dayton Wire Wheels


Cadillac DeVille Lowrider
Chevy '64 Impala SS Lowrider
C123 280CE
S124 250D
Lincoln Town Car -ex
C124 300CE 24V -ex
W126 420SEL Cali. -ex
W123 240D '84 -ex
W123 200D -ex


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lip 05, 2009 3:57 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt gru 25, 2007 8:56 pm
Posty: 879
Lokalizacja: Płock
Arti_Merc pisze:
Pewnie nie zawracałbym sobie tym tematem głowy gdyby nie fakt że robie dziennie od 150-200km po mieście i szukam oszczędności. A nie mam zamiaru przesiąść się z Merca na np skode fabie 1.2l która pali w mieście 8l LPG.


Hmmm... Tyle, że LPG w dieslu ma sens na trasie, w mieście to będzie kiepska oszczędność... :-?

_________________
Mercedes W124 200D
FSO Polonez Caro 1.6 GLi

Straszna choroba. Ludzie patrzą na litery i słyszą różne głosy w głowach.
A Ty i tak powiesz, że czytają forum...


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lip 05, 2009 4:20 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz sie 21, 2005 7:35 pm
Posty: 50
Lokalizacja: Piła
Wydaje mi się że silnik wysokoprężny 2.0d spali mniej gazu niż 2.0PB - przynajmniej mam taka cichą nadzieje - ale przekonamy się pod koniec sierpnia bo wtedy mój gazownik podejmie się montażu instalacji.

_________________
Arti_Merc (W124 '92 Coupe 300 24v)

oraz W124 '95 200D Budyń

(Ex W123 '78 200E+LPG)

Gdyby Bóg popierał przedni napęd - to ludzie chodziliby na rękach :D

:star: DIESEL kopci, DIESEL czadzi, DIESEL nigdy Cię nie zdradzi! :star:


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lip 05, 2009 4:29 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob lis 22, 2008 3:59 pm
Posty: 126
Lokalizacja: Polska, PCT
Dawno już to było przerabiane, kiedyś nawet natknąłem się na odcinek ''jazdy polskiej'' i było o dieslu na gaz - po prostu to się nie opłaca. W benzynie może jeszcze (choć w życiu gazu nie założę) to w dieslu wcale się nie opłaca. To lepiej nie kombinować. A w CDI to na pewno utopia. ;)

_________________
Lancia Lybra 2.0i 20V
Peugeot 205 1.6i Automatic
Truck:Volvo FH12 420 Globetrotter XL
Brak Gwiazdy...


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 23 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl