MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr sie 13, 2025 1:10 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: sob lip 04, 2009 12:38 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw lis 20, 2008 7:56 pm
Posty: 222
Lokalizacja: Sopot, Gdańsk
Witam.
W przyszłym tygodniu zamierzam uruchomic klimatyzację automatyczną. Nie mam pojęcia czy jest albo czy była szczelna, czy działała też nie wiem... Po zakupie auta wydawalo mi się że trochę chłodziła, ale nie było to priorytetem na początku mojej eksploatacji tego auta.
Byłem już w warsztacie, powiedzieli że najpierw psikną azot w układ i popsikają go pianką czy jest szczelny. Trzeba posprawdzac zawory, sprężarkę... Ogólnie mało wiem na ten temat, mam więc pytanie czego mogę się spodziewac??
Mechanior mówił coś o wydajności spręzarki - jakby co to regenerowac (jakie mogą być orientacyjne koszty) czy kupowac uzywaną?
Jakie mogą być jeszcze problemy i jak to sie może finansowo kształtować?

_________________
C126 500SEC 84r.


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lip 05, 2009 5:19 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 06, 2007 9:10 pm
Posty: 927
Lokalizacja: Poznań
Jak uruchomisz , to poproszę o sprawozdanie. Czynnik R12 - dość problematyczny w dzisiejszych czasach. Ja też w przyszłości chcę uruchomić klimę w moim dziadku, na razie mam inne priorytety. Powodzenia.

_________________
Witek
W126 500SEC '83 - ex. R.I.P.
Buk, humor, dziczyzna


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lip 05, 2009 7:15 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 18, 2006 9:02 pm
Posty: 3164
Numer GG: 4094058
Lokalizacja: Warszawa--> Leoncin
Ja też planuję za 2-3 tygodnie ruszyć moją :)
Z tym czynnikiem R12 właśnie będzie problem. Zamienniki są do d**y .. a przerabiać układu mi się nie widzi.
Znajomy mechanik kupił sobie sprzęt do diagnozy i napełniania układu.
Jak by co to też zdam relacje...

_________________
Chrome N Paint Custom Shop
Lakiery House Of Kolor / Felgi Dayton Wire Wheels


Cadillac DeVille Lowrider
Chevy '64 Impala SS Lowrider
C123 280CE
S124 250D
Lincoln Town Car -ex
C124 300CE 24V -ex
W126 420SEL Cali. -ex
W123 240D '84 -ex
W123 200D -ex


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lip 05, 2009 10:34 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw lis 20, 2008 7:56 pm
Posty: 222
Lokalizacja: Sopot, Gdańsk
Z czynnikiem R12 nie ma problemu:), problem może być z samym układem...

_________________
C126 500SEC 84r.


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lip 05, 2009 10:58 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: czw maja 16, 2002 11:55 pm
Posty: 531
Lokalizacja: Konin
Czynnik R12 jest szkodliwy dla naszego środowiska.
Nie jest oficjalnie dostępny.
Z racji wycofania go z obiegu serwisowanie instalacji jest utrudnione.

Czy lepiej mieć instalację niesprawną, kłopoty z serisowaniem itd., czy przebudować instalację na (jak to niektórzy twierdzą) niezgodną z VIN'em. Ale, czy na pewno niezgodną? Każdy musi sobie sam odpowiedzieć na to pytanie.

Chętnym na zmianę z R12 na R134a mogę przesłać Informację Serwisową z października 1996 nr 83/83 dla wszystkich osobowych Mercedes Benz. Po angielsku!
Chętnych zapraszam na PW z adresem e-mail.

_________________
Pozdrawiam
Maciej

MB W114 280 74 r. Milka
Ford Transit MK2 84 r. Oldskool

Kosmetyki samochodowe CarChem
fb/CarChemPolska
Akcesoria do pielęgnacji samochodów egge.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lip 05, 2009 11:06 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw lis 20, 2008 7:56 pm
Posty: 222
Lokalizacja: Sopot, Gdańsk
Hej.
Podczas stania w korku gdy temperatura w moim aucie sięga pewnie 40 stopni ostatnie o czym myśle to czy klima w moim aucie będzie zgodna z Vinem czy nie. Chcę ją poprostu uruchomić, czy na R12 czy na R134a to już druga sprawa.
Co trzeba zmieniać i ile to może kosztowąc aby klimę napełniać nowym czynnikiem?
Zresztą mój klimatyzator posiada jeszcze stary czynnik bo nic nie wspominał o przerabianiu.

_________________
C126 500SEC 84r.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lip 06, 2009 12:56 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 18, 2006 9:02 pm
Posty: 3164
Numer GG: 4094058
Lokalizacja: Warszawa--> Leoncin
Paweł Sopot pisze:
Z czynnikiem R12 nie ma problemu:), problem może być z samym układem...

Jak masz dojście do R12 to jestem pierwszy w kolejce :D
Dupa blada.. byłem u gościa. Maszyna na R134 ma inne wejścia .. a do R12 nie ma koleś dojścia. Muszę pogadać z jeszcze jednym, ktory swego czasu lodówki napełniał...

_________________
Chrome N Paint Custom Shop
Lakiery House Of Kolor / Felgi Dayton Wire Wheels


Cadillac DeVille Lowrider
Chevy '64 Impala SS Lowrider
C123 280CE
S124 250D
Lincoln Town Car -ex
C124 300CE 24V -ex
W126 420SEL Cali. -ex
W123 240D '84 -ex
W123 200D -ex


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lip 06, 2009 1:57 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
A ja tam eksperymentuję, umówiłem się na napełnienie (nie wiem w sumie czy zrobię - bo coś mam wilgotny skrpalacz, R12 trzymał 3-4 lata).
Nie wiem jak, nie wiem czym mówią, że zrobią. Zdam relację i jak coś polecę warsztat.
Swoją drogą znam auto z R134 z jakimś innym olejem i śmiga a właściciel nie narzeka.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lip 06, 2009 2:09 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 15, 2008 2:53 pm
Posty: 561
Lokalizacja: mazowiecka wieś (WPI)
ukaniu pisze:
Swoją drogą znam auto z R134 z jakimś innym olejem i śmiga a właściciel nie narzeka.


ja tak zrobilem w patrolu z 1990 roku. Zmienilem czynnik, do sprezarki poszedl jakis specjalny olej do konwertowanych ukladow i dzialalo. Tzn. klima dmuchala jak trzeba przez 2 lata, potem sprzedalem samochod.

_________________
Bartek Rybak
W126 420 SEL 1986 315 kkm


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lip 11, 2009 7:56 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
No i dziś byłem w
http://www.klimacar.pl/
Solidna firma, dobry fachowiec. klimatyzację napełniłem - działa wyśmienicie, wydajność nie gorsza niż sprawne R12. Teraz testuję.
Miałem niewielki wyciek ze skraplacza ale mimo wszystko zdecydowałem się napełnić bo wcześniej jeździł kilka lat do zaniku czynnika.
Jeśli za szybko zniknie mam dodany kontrast UV więc sprawdzimy czy gdzieś indziej nie ucieka.
Będę zdawał relacje z jakości działania.
Na dziś mogę z czystym sumieniem polecić ten warsztat.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lip 11, 2009 8:33 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn lut 25, 2008 6:46 pm
Posty: 857
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza-Chruszczobród
Niech kolega zdradzi jaki był koszt napełnienia ?

_________________
MB 124 300 24V CE-1991 EX
MB 126 560 SEL- 1988-LPG
AUDI A3 1.6-----1997-PB
DAEWO TICO----1997-LPG
MB 126 420 SE-- 1988 EX
IVECO 3510-----1995 EX
MB 124 300 E ---1989 EX
MB 201 230 E ---1987 EX
AUDI 80 1,8E----1989 EX
SEICENTO 900---2002 - LPG


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lip 12, 2009 2:25 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn sty 19, 2009 10:50 pm
Posty: 190
Lokalizacja: Poznan
witek-sec pisze:
dość problematyczny


dlaczego dość problematyczny w poznaniu mamy przecież przeźmierowo.Tam nie ma problemów jest tylko kwestia porozumiewania się:)


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lip 13, 2009 4:01 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
ukaniu pisze:
No i dziś byłem w
http://www.klimacar.pl/

będę tam w środę -zobaczymy co i jak... :)

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 20, 2010 7:42 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn maja 04, 2009 2:23 pm
Posty: 695
Lokalizacja: Tarnów
Konik pisze:
Czynnik R12 jest szkodliwy dla naszego środowiska.
Nie jest oficjalnie dostępny.
Z racji wycofania go z obiegu serwisowanie instalacji jest utrudnione.


co do pierwszego - nie do konca prawda..tzn prawda ale to akurat jest najmniej znaczace - chodzi o to ze freon "wysysa" tlen z powietrza - dlatego tez wycofalo sie go z urzadzen klimatyzacyjnych. W autach czy pomieszczeniach z klima na R12 nie nalezy nigdy dawac zamknietego obiegu powietrza czy tez zamykac kratek wentylacyjnych - gdyby uklad klimatyzacji byl nieszczelny - mozemy sie zle poczuc/zaslabnac a nawet ...

co do dostepnosci to racja, ale jest masa gazow ktore miesza sie odpowiednio by spelnialy wlasciwosci R12 i jesli jest to pewny zaklad to smialo mozna tym napelniac

a co do wydajnosci R12 a R134 - nie ma roznicy - oba gazy maja wlasciwosci bardzo podobne.

Przy zmianie na R134 mozna zrobic duzo a mozna nic nie robic poza wyplukaniem ukladu i zalaniem kompresora syntetykiem ( wR12 jest mineralny olej) - a mozna zrobic duzo czy nic - to zalezy od tego jakie mamy weze i oringi w ukladzie - na firmowych pisze czy sa w stanie wytrzymac syntetyka - bo tutaj nie chodzi (jak wiekszosc nawet tych co nabijaja) o to ze R12 np ma mniejsze cisnienie a o synetyczny olej ktory musi miec lepsze uszczelnienia...

ale ja nie o tym .... mam pytanie do panelu automatycznej klimatyzacji i o jego dzialanie w zimie czyli na trybie EC.

Jak ustawicie sobie np 22 stopnie - to jak wam sie zachowuje ten panel i jak steruje wiatrakiem? bo u mnie jest tak ze na poczatku wiatrak nie chodzi, dopiero sie rozkreca wzraz ze wzrostem temp i tak przy 80 stopniach juz kreci sie chyba na max albo prawie max i jak osiagnie 22 (przyblizone) to dopiero sie wycisza.... - tak ma byc? bo dla mnie to troche dziwne i wnerwiajace - w korkach przy -10 stopniach pompka ogrzewania i tak nie jest w stanie wdmuchac tyle ile podczas jazdy autem i wiatrak wyje jak glupi a czy nie powinien bardziej stopniowo dawkowac tego nadmuchu albo jak czuje ze zimno w aucie (wiatrak na max to nawet jak pompka chodzi to sauny przeciez nie ma) nie powinien zwalniac ? :-?


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 20, 2010 8:47 am 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
Frytejro pisze:
co do wydajnosci R12 a R134 - nie ma roznicy - oba gazy maja wlasciwosci bardzo podobne.


R 134a ma zauważalnie mniejszą sprawność niż R12 - choćby z uwagi na inną temperaturę skraplania.

_________________
W203 Kompressor


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl