MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt cze 17, 2025 3:25 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: śr gru 03, 2003 1:03 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 02, 2003 11:44 am
Posty: 1802
Lokalizacja: Warszawa
QATO pisze:
116 to swietny woz i dosc mocny ,nawet z 2.8 M110 ktory to nie nalezy oglednie mowiac do najbardziej udanych wytworow MB

Przepraszam, a dlaczego nie należy do najbardziej udanych? :o Chyba Mercedes-Benz był innego zdania, bo ten motor był montowany w dwóch S-klasach (W 116 przez cały okres produkcji i W 126 do 11.85), w SL 107 (do 08.85) i zacnym W 114 (od 01.71) oraz w poczciwym W 123 (non stop).
Jak na początek lat 70-tych. to miał bardzo nowoczesną konstrukcję: zrobiony ze stopów metali lekkich, dwa wałki, początkowo elektroniczno-mechaniczny wtrysk, 185 "kasztanek" z 2,8 to można powiedzieć, że wysilony.
Obrazek

Fakt wycieki oleju z tego silnika to swoisty standard, ale nie wiem czy można się tego czepiać. Tyle lat w produkcji i znalazł zastosowanie w tak wielu modelach. Jeśli chodzi o R6 to pod tym względem chyba tylko niezapomniany M 180 może się z nim równać...
Mógłbym ewentualnie przeboleć, że ktoś w ten sposób mówi o M 123, ale znajomy co ma taki motor, nie wybaczył by mi tego, bo właśnie nie dawno pokonał na nim 0,5 miliona (jak go kupił to było 200 tyś.) z czego jakieś 280 tysięcy na gazie( :( ), a nogę ma raczej ciężką. Dopiero teraz przymierzył się do remontu kapitalnego, ale tylko dlatego, że ciąga dwutonową łódkę i pod górkę ma za mało siły...
Moim zdaniem M 110 to udana konstrukcja, która daje wiele radości z jej posiadania, m.in. ze względu na walory akustyczne ;) .
Pozdrawiam.
Obrazek[/img]

P.S. To mój 110 post :P , szkoda że nie o W 110 :cry: ...

_________________
Nur fünfzylindrige Diesel!


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 03, 2003 2:03 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
Mitu pisze:
QATO pisze:
116 to swietny woz i dosc mocny ,nawet z 2.8 M110 ktory to nie nalezy oglednie mowiac do najbardziej udanych wytworow MB

Przepraszam, a dlaczego nie należy do najbardziej udanych?


Wydaje mi się, że taka opinia krąży dlatego, iż w końcowej fazie czyli na początku lat '80 był to jeden z najstarszych konstrukcyjnie silników MB - paradoksalnie padł ofiarą tego, że był na tyle udany iż służyl w tylu modelach przez tyle lat. Zauważyłem, że głównie negatywną opinię M110 tworzą właścicele W123 i W126 (co zrozumiałę, bo do tego auta 110 nie pasuje).

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 03, 2003 6:47 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob sty 04, 2003 6:01 pm
Posty: 156
Lokalizacja: Zamość
QATO pisze:
Witam serecznie

Jak ci za wolno to zawsze pozostaje wymiana silnika w 115. 116 to swietny woz i dosc mocny ,nawet z 2.8 M110 ktory to nie nalezy oglednie mowiac do najbardziej udanych wytworow MB, ale jak nie przeszkadza ci swap to wydaje mi sie ze lepiej bys zrobil wymieniajac silnik (skrzynie i most raczej tez) u siebie, co na pewno wiaze sie z wieksza iloscia pracy ale chyba warto.

Pozdrawiam
Konrad


Nie rób tego, chyba że wg. papierów powinien być w nim benzyna tak jak było w moim przypadku. Kupiłem Diesla a wg. numerów powinien być 2800 130KM. Ale to już duże koszta.

_________________
MB x 3 ))


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 03, 2003 11:23 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 09, 2003 12:53 am
Posty: 203
Lokalizacja: Warszawa
Pragne jedynie zauwazyc ze moje rady dotyczace wymiany silnika mialy pewien warunek tzn. jezeli koledze nie przeszkadza to ze bedzie mial inny silnik niz w orginale , co w pewien sposob zasugerowal w pierwszym poscie.
Co do M110 to chyba kolega Bukol ma racje , chociaz mi akurat walory akustyczne tej konstrukcji nie przypadly do gustu , no coz nie to jest ladne co jest ladne ale to co sie komu podoba , a mnie sie podoba praca V8. Inna sprawa ze moj silnik nie jest w doskonalym stanie, ostatnio nawet postanowilem troche na nim poeksperymentowac bo i tak go kiedys wymienie,jak troche pojezdzi to zdam relacje z zastosowania dodatkow ceramicznych do oleju, bo jak na razie to tylko cisnienie skoczylo na wolnych z 1 do 1,5.

Pozdrawiam
Konrad

_________________
Austin Mini 1965/89 1.0
MB 116 450SE 1976( V8 to V8 )
VW CADDY Special 1989 (chyba jedyny w Polsce)


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl