MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn sie 11, 2025 9:49 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 36 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: ndz lip 12, 2009 4:29 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz cze 08, 2008 7:14 pm
Posty: 557
Skąd wiesz co kto miał a czego nie miał?
Skoro pisze posta to widocznie miałem tą przyjemność czy nieprzyjemność i takie jest moje zdanie.
W Polsce ciężko znaleźć dobre używane auto które się nie rozkraczy po jakimś dłuższym czasie bo są takie a nie inne realia.
25 tyś to jest żaden przebieg-wszystko przed tobą i masz czas jeszcze na zachwycanie się tym motorem.

_________________
[URL=https://za10groszy.pl/start/496330124/index.html]Wszystko za 10 groszy ![/URL]


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lip 12, 2009 9:35 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw lis 30, 2006 10:51 pm
Posty: 181
Lokalizacja: Warszawa
Witam,
Ty również Kompressor, masz jeszcze czas na zachwycanie się motorem [zlosnik] Napisz co u Ciebie po kolejnych 25 tyś.... ;)

Pozdrawiam

_________________
124 300TDT 94' - "Naczelnik Mieczysław"
nowość S210 320CDi Avangarde 00'- Mr.Perfect
Suzuki Swift MKII 1.3 GS - "Miejski zamiatacz"
Honda VT1100 Shadow

Mercedes the best - fuck the rest ...


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lip 13, 2009 12:13 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: czw gru 06, 2007 8:32 pm
Posty: 723
Lokalizacja: Kępno
chlopaki bez zlosliwosci bo temat dosc wazny (nie idzie nic znalezc na forum o tym silniku a przekopalem je cale) i mam nadzieje ze zostanie dla szukajacych cos o tym silniku

wychodzi na to ze silnik nie jest zly i w sumie sie nie dziwie bo raz ze to mercedes dwa ze to duzy nie wysilony silnik
jakies psucie sie osprzetu to norma nawet w tych starych jak i w tych najnowszych - nie ma reguly

_________________
pozdrawiam
____________________________
W168 170 CDI - prawie jak mercedes
W210 300TDT - ex
W210 320 CDI - ex


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lip 13, 2009 8:52 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw lis 30, 2006 10:51 pm
Posty: 181
Lokalizacja: Warszawa
Masz rację,
przepraszam Kompressor za "uszczypliwość", dziś specjalnie dzwoniłem do znajomych ze stacji MB i są tegoż samego zdania co ja, jest to najlepszy cdi w MB, to jest zdanie również fachowców, a jeden z nich właśnie dosiada "bliźniaka" mojego.
Pozdrawiam

_________________
124 300TDT 94' - "Naczelnik Mieczysław"

nowość S210 320CDi Avangarde 00'- Mr.Perfect

Suzuki Swift MKII 1.3 GS - "Miejski zamiatacz"

Honda VT1100 Shadow



Mercedes the best - fuck the rest ...


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lip 13, 2009 9:30 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 08, 2006 10:04 pm
Posty: 2233
Lokalizacja: Lublin
Ja na przykladzie 270CDI moge napisac, ze posypal sie termostat, trzeba bylo uszczelnic pompe wysokiego cisnienia i wymienic wydmuchane uszczelki pomiedzy turbosprezarka a kolektorem i pomiedzy kolektorem a glowica. Nie wiem czy to duzo jak na 30k przelotu tym autem, przy tych uszczelkach pewnie chip zrobil swoje, a auto dopiero dobija do 150k km przebiegu (ale przynajmniej juz nic nie swiszczy przy przyspieszaniu ;) )

A tak z innej beki, prawda to, ze w 320CDI skrzynia automatyczna jest wzmocniona? Widzial ktos ja rozlozona zeby potwierdzic? Bo wszyscy strasza, ze w chipowanym 270CDI zaraz sie rozleci [zlosnik]

_________________
..technika idzie do przodu a dla mnie i tak czas sie zatrzymal w 98r..

*C124 E200 94r. brillantsilber *W124 250D 86r. taigabeige *W126 260SE 87r. nauticblau ex*W124 300D 92r. arcticweiss ex *S210 270CDI 01r. antrazitgrun *W202 C180 96r. brillantsilber ex


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lip 15, 2009 11:18 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob maja 23, 2009 1:33 am
Posty: 77
Lokalizacja: Południowe okolice Warszawy
320 CDI występuję jako rzędowa szóstka w 210 i początkowych 211, teraz jako V6. Silnik 350CDI w nowej C i E, to dokładnie ten sam 224 konny V6, co w 211.

Znajomy prowadzący firmę przewozową profilkatycznie co roku wymienia wtryskiwacze w Sprinterach 2.2 CDI i 2.7 CDI. W swoim W211 220CDI również.

W moim 2.7 CDI w S203 padł wtryskiwacz, wypalił dziurę w tłoku. Poza tym był regenerowany alternator, profilkatycznie wymieniłem termostat i przewody paliwowe od filtra do pompy, z pompy do rail'a, z rail'a do pompy. Rozrusznik od nowości jest ten sam i działa bez zarzutu.

_________________
'76 Mercedes-Benz 123.023 240D
'02 Mercedes-Benz 203.216 C270CDI
'03 VW Golf 1.9TDI Basis bez niczego

"Lepiej 5 minut później, niż 50 lat za wcześnie"


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lip 16, 2009 4:36 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr wrz 12, 2007 12:21 pm
Posty: 1031
Lokalizacja: texaS
koledze pewnie chodziło o ten 197 konny... jak i mnie również... nie kalkuluje np mi sie branie w211 bo koszt auta bedzie sie za długo zwracał... jeśli juz to R6 320CDI o którego żywotność tu pytamy...
ja qwiem że bedzie się sypac po kolei wszystko ale oby nie silnik... mnie właśnie to interesuje bo przebiegu rzędu 180 tys km i twierdzenie ze sie nic nie dzieje są kpiną w moim mniemaniu... kup mi dzisiaj kolego co tak pieprzy ten motor z takim przebiegiem!!!! a to ze kupił jego tata i do dzisiaj nakulał "ledwie" tyle to nic tylko sie cieszyć!!! że auto jeszcze pojeździ... jak i legenda o nim... ale dzisiaj auto np 250D wystarczy posłuchac jak chodzi i nie ważne ile ma na liczniku i warto kupić po sprawdzeniu słuchowym... CDI-ka niestety nie... i z całym szacunkiem nie oczekujemy tu opinii po 150tys km... ale tych co mają zrobione 800tys km... czy jeszcze warto w to sie pchać???? to już nie stare klekoty które klekotały ponad milion i po małych zabiegach odnawiających klekotały dalej następne np pół miliona... bo domyślam się a wręcz jestem pewien że silnik CDI z takim przebiegiem będzie w gorszym stanie niż FSO z przebiegiem 500tys km...

_________________
kaszanka polskim kawiorem!!!
---------------------------------------------------------
S210 E290 TDT 97
W124 E250D 93
W124 230E 85 LPG ex
W201 200E 85 LPG ex
W123 200D 79 ex


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lip 16, 2009 7:51 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn lut 23, 2009 11:28 pm
Posty: 485
Panowie, taksówkarze w Niemczech i innych cywilizowanych krajach robią tymi samochodami ogromne przebiegi i twierdzą, że to nie są złe silniki, trzeba tylko o nie zadbać. Silniki są ok, pada tylko osprzęt.

_________________
MB W140 500SE '94


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lip 20, 2009 9:31 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob maja 23, 2009 1:33 am
Posty: 77
Lokalizacja: Południowe okolice Warszawy
Moje 270 (pięć garów) zrobiło 213000 z małym hakiem i popękała głowica. Po kolejnych 20000 zrobiła się dziura w piątym tłoku, a na trzecim zgubił kompresję. Przede wszystkim wtryskiwacze. Jak wtryskiwacz nietrzyma i polewa, to zwiększa się EGT i tłok albo płynie, albo pęka, albo sie wypala. Dlatego też znajomy po dwóch zrobionych silnikach co roku wymienia wtryskiwacze we wszystkich CDI.

_________________
'76 Mercedes-Benz 123.023 240D
'02 Mercedes-Benz 203.216 C270CDI
'03 VW Golf 1.9TDI Basis bez niczego

"Lepiej 5 minut później, niż 50 lat za wcześnie"


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lip 21, 2009 9:05 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw sie 07, 2003 10:39 am
Posty: 1026
silnik chyba najlepszy z CDI. uważać trzeba na chłodnice spalin, bo lubi się rozszczelniać a potem "mechanicy" robią głowice. Układ CR pozostawiam do dyskusji dla "znawców" - ja na walkę z mitami nie mam czasu. Wtrysków CDI się nie wymiania na kolejne, tylko oddaje do testów, i w razie potrzeby wymienia elementy eksploatacyjne tych wtryskiwaczy. Głupota i niewiedza użytkowników, a w zasadzie to serwisów przy przeglądach powoduje wyparowywanie tłoków, przecinanie ich na pół itp. Z obserwacji mogę jednoznacznie stwierdzić że ludzie wreszcie nauczyli się że z takimi samochodami jeździ się na regularne przeglądy do kogoś kto się na tym zna ( nie mam na myśli ASO). Z układami CDI było i jest wiele ciekawych metod diagnostyki i obsługi. Przy zakupie najlepiej podpiąć pod kompa i sprawdzić różnice korekt dawki pomiędzy poszczególnymi wtryskiwaczami, wykonać próbę przelewową, ciśnienie szczątkowe i max w listwie. Po zakupie proponuje oddać do zakładu specjalizującego się w CR, w celu wymontowanie wtryskiwaczy o sprawdzeniu ich na stole probierczym. Pompy CP w MB są ok, czasami mogą się rozszczelnić ale to jest dość rzadkie w porównaniu do układów CR montowanych przez innych producentów (np zacierające się w fordach). Osobiście proponuje wymienić olej w ASB, wedle ASO oleju tego się nie wymienia i nie jest do tego przystosowana sama skrzynia, jednak posiadając maszynę do wpinania się szeregowo przez chłodnicą można to zrobić ( nie ma innej metody mało inwazyjnej wymiany oleju z konwertera). Biorąc pod uwagę to co napisałem to W210 320CDI będzie w stanie przejechać kolejne kilkaset tys km bez jakichkolwiek awarii. A i jeszcze jedno, wtryskiwacze proponuje wyciągać od razu prasą wkręcaną zamiast cewki, nie próbować ściągaczy inercyjnych, montować na pastę do CDI z nowymi podkładkami. Nieprawidłowo wymienione świece, stosowanie jakiś zamienników zamiast Beru bądź Bosh ( mówię o oryginalnych, dostępnych w ASO, bądź Bosch Service) to gwarancja że świece trzeba będzie rozwiercać, ale to już standard ;)


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lip 26, 2009 9:51 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw kwie 03, 2003 10:07 am
Posty: 352
Lokalizacja: Szczerców/Łódzkie
panowie, jakie jest spalanie takiego 320 CDI?

_________________
W 123/ 81r - 2.3E " Helena"
W 168/ 01r - 1.7 CDI
ex:
W 221/ 04r - E320 4matic
W 140/ 98r - CL 500
W 124/ 91r - 300CE 24V


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lip 26, 2009 10:22 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 10, 2007 9:17 pm
Posty: 407
Lokalizacja: Szczecin
arturb pisze:
panowie, jakie jest spalanie takiego 320 CDI?

W kombi - trasa min. 6,5 max. 8,5 - miasto min. 8 max. 14. Da się zarówno mniej jak i więcej [oczko]

_________________
w124 400E 93'
s210 320CDI 00'
w201 3.0 24v 89'


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lip 27, 2009 9:07 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw lis 30, 2006 10:51 pm
Posty: 181
Lokalizacja: Warszawa
Witam,
dzięki MarcinieS za Twoje uwagi! Naprawdę wiedzy pogratulować! Cieszę się, że po raz kolejny ktoś mnie uświadomił w słuszności mojego wyboru ;)
Co do spalania, to jak wyżej trasa min 6,7 - max do 8,5, miasto min 10,5 max o 14,5 (w zimie)..
Pzdr

_________________
124 300TDT 94' - "Naczelnik Mieczysław"

nowość S210 320CDi Avangarde 00'- Mr.Perfect

Suzuki Swift MKII 1.3 GS - "Miejski zamiatacz"

Honda VT1100 Shadow



Mercedes the best - fuck the rest ...


Na górę
 Tytuł:
Post: sob paź 03, 2009 2:28 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: pt paź 02, 2009 3:36 pm
Posty: 1
Witam jestem (szczesliwym?) posiadaczem 210-siatki z motorem 3.2 cdi. Jezdze nim juz 3-lata.Zrobilem jakies 250 tys kilometrow . calkowitgo przebiegu ma 500 tys.Co tydzien regularnie maska w gorze pada wszystko po kolei , glowice spawalem juz dwa razy i dalej cieknie.Po odcieciu egr. i chlodnicy spalin lekko odzyl. wywalilem tez klapy ,bo i tak nie chodzily zarosniete byly sadza z egr i popekaly.Generalnie nauczylem sie zyc z tymi usterkami, staly sie chlebem powszednim przez to mam dla kogo zyc i na kogo pracowac. inni loza na dzieci ja na 3.2 cdi.Ciezko mi sie z nim rozstac poniewaz To wersja Avantgarde z full wypasem.No i to ze, ze skrzyzowania zawsze ruszam pierwszy.
Bylbym wdzieczny za pomoc w zakupie dobrej glowicy, mojej juz nie warto latac. Pozdrawiam szczesliwych posiadaczy MB


Na górę
 Tytuł:
Post: sob paź 03, 2009 5:17 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr wrz 12, 2007 12:21 pm
Posty: 1031
Lokalizacja: texaS
no to mnie pocieszyłeś...
chociaz nie wiem czy wierzyć gościowi z 1 postem...

_________________
kaszanka polskim kawiorem!!!

---------------------------------------------------------

S210 E290 TDT 97

W124 E250D 93

W124 230E 85 LPG ex

W201 200E 85 LPG ex

W123 200D 79 ex


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 36 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl