MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt sie 12, 2025 4:06 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 38 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
Post: pt lip 31, 2009 4:49 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pt lip 31, 2009 3:40 pm
Posty: 15
Witam
(calkowicie sie nie znam na samochodach od tego mam 2 braci i jak cos sie rozwali to oni to robia ;] wiec jakies wpadki wyrazowe moga sie zdarzyc ;])
ps, nauczylem sie pisac bez polskich znakow bo tak mi sie szybciej pisze wiec prosze mi tego nie wytyac :)

auto ma przejechane 388tys rocznik 91
Pisze poniewaz mam pare "problemow" z tym autkiem, juz tu wczesniej bylo chyba o nim, ale to tak wyrywkowo, tutaj chce mniej wiecej wszystko opisac i mam nadzieje pozytywnie wszystko rozwiazac, wiec do rzeczy:

1.Spalanie: ogolnie problem polega na tym ze autko w cyklu miejskim i narazie tylko takim sprawdzone pali 18l-20l, ok 400km na pelnym baku (72l) co przy cenie benzyny wychodzi ok 300zl na bak ;/ a czytalem na forum o spalaniu 13-15l.
zostaly poczynione 2 kroki w celu zmniejszenia spalania, jednak na chwile obecna bez rezultatow poniewaz przy 3/4 baku zrobilem 100km. a wiec najpierw zostaly wymienione wtryski na nowe, po przejechaniu ok 100km wymieniony filtr paliwa (tak wyszlo ze nie bylo zrobione jedno i drugie w tym samym czasie) jeszcze na wymiane czeka sonda, jednak czy ona pomoze?
chcialem jeszcze jakos pomoc w mniejszym spalaniu jezdzac tak do max 3tys obrotow jednak teoria dla praktyki jest jak ogien i woda. wiedzac co ma sie pod prawa noga nie idzie wytrzymac zeby go wcisnac na 5tys ;] i posluchac mruczenia bo przy 3tys jest dalej bardzo cichy.

2. Zmiana biegu powyzej 5tys obrotow: Jest to bardziej denerwujaca rzecz niz spalanie. Wyglada to mniej wiecej tak: przy rozpedzaniu auta do 5tys i zmianie biegu wszystko wychodzi wmiare plynnie (czasami troche skrzynia? szarpnie), jednak w momencie kiedy zmiana biegu nasatpi przy np 5.5tys auto sie jakby strasznie dlawilo, rzuca go do przodu i do tylu, dopiero po puszczeniu troche gazu jedzie normalnie.
tutaj jest pomysl odlaczenia tempomatu tylko gdzie to zrobic? i czy to pomoze czy moze cos jeszcze? olej w skrzyni byl wymieniany ok 1tys km temu moze nawet mniej i poziom jest w normie to samo w silniku.

3.Latanie kierownicy: kolejny bardzo denerwujacy problem, a wyglada on tak: przy rozpedzaniu auta i dochodzeniu do predkosci 100km/h kierownica zaczyna latac w kazda strone, kiedy predkosc dochodzi do 120km/h przestaje i jest juz normalnie, na wyzszych predkosciach nie sprawdzalem poniewaz niemam gdzie, za krotke drogi mam w okolicy ;/
tutaj jest mozliwosc wymiany jakis gum, tylko nie wiem jakich i gdzie, i czy to napewno to czy cos innego?

To sa takie najwazniejsze problemy do rozwiazania, inne typu wylaczenie sie ogrzewania, ktore by ponownie wlaczyc (na chwile obecna taka metode znalazlem) to wcisniecie mu w podloge na chwile i odrazu robi sie cieplej :), woda w miejscu na zapas po np myciu, czy w bagazniku to raczej uszczelki, oraz taki maly problem jak podlaczenie wezyka od spryskiwacza do lewego reflektora (pod nim cos jest i nie idzie sie tam dostac) bo do prawego nie bylo problemu, a i wsumie jeszcze jedno, czyli wymiana filtrow powietrza? (przeciw pylkowych?) gdzies takie cos (schemat) widzialem ale nie pamietam w jakim poscie. moze ktos wie gdzie takie cos znalezc (tzn co pokolei rozkrecac) bo moze w ten weekend to zrobie bo byly kupione z 2 miesiace temu i dalej leza w bagazniku.

Jako ze ja sie komplenie nie znam na autach (ja tym tylko jezdze :) ) jakby ktos wiedzial jak ktorys z powyzszych problemow (1,2,3) rozwiazac niech napisze to tak jakos wmiare hmm zrozumiale dla osob ktore maja mala stycznosc z autami (fakt ja tego nie bede robil, ale jak juz o tym powiem to tak zeby mnie zrozumieli )
wiem ze troche sie rozpisalem ale staralem sie jak najbardziej tylk moglem te problemy wytlumaczycz zeby wmiare wszystko bylo jasne, wrazie czego pytac postaram sie bardziej sprecyzowac (w miare mozliwosci)
Licze na pomoc poniewaz niemam zamiaru auta sprzedawac, bo bardzo mi sie podoba. (no chyba ze tych problemow przy malych kosztach sie nie wyeliminuje to tylko to mnie do tego zmusi)
Pozdrawiam


Na górę
Post: pt lip 31, 2009 5:21 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw gru 27, 2007 4:12 pm
Posty: 33
xyz pisze:
calkowicie sie nie znam na samochodach od tego mam 2 braci i jak cos sie rozwali to oni to robia

Czy bracia już ten tekst czytali?
xyz pisze:
nauczylem sie pisac bez polskich znakow bo tak mi sie szybciej pisze wiec prosze mi tego nie wytyac..

Brawo. To musiało być trudne.

_________________
Mercedes W126 / 500SEL


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lip 31, 2009 5:40 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pt lip 31, 2009 3:40 pm
Posty: 15
to oni to robia wiec wiedza jaka jest sytuacja, ale jako ze nie wiemy jak te problemy rozwiazac pisze tutaj,
to od czestego pisania po eng ;] tam takich ogonkow niema ;]


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lip 31, 2009 6:04 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 29, 2007 12:05 pm
Posty: 248
Lokalizacja: T-Z
xyz pisze:
To sa takie najwazniejsze problemy do rozwiazania

Problem nr 3.
Wygląda na nieprawidłowe wyważnenie kół. Zacznij od tego - wrzuć koła na wyważarkę i zobaczysz co i jak...
Problem nr 1.
Zużycie paliwa zależy mocno od stylu jazdy i warunków drogowych. Czy ta jazda po mieście zdarza się na krótkich odcinkach lub w gęstym ruchu? Jeśli tak, to spalanie jest prawidłowe.

Pozdrawiam.

_________________
S124 250TD 1990 Almandinrot
S124 E300 Diesel 1994 Azuritblau
W201 190D 1993 Almandinrot
W201 190D 1993 Signalrot
Ex: S123 300TD, S124 E300 Diesel, S124 E220 x 2, S124 300TE-24, W124 250D, VW 1302, VW 1200, BMW E39 523iA


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lip 31, 2009 6:37 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pt lip 31, 2009 3:40 pm
Posty: 15
jest to jazda do pracy przez miasto, w dwie strony 34km, jako ze pracuje na 3 zmiany wiec dosc czesto jezdze kiedy ruch w miescie jest bardzo maly (godziny 22,6 rano nawet do pracy na 14 czy konczac o 14 nie stoje w jakis wielkich korkach, tylko standardowo na swiatlach, wiec jest to dosc normalna jazda glowne na tych max 3tys czasami wchodzi na wiecej jak cos wyprzedzam. rano jak jest zimno z ogrzewaniem, w poludnie jak goraca dziala klima.
to bede musial gdzies poszukac kogos kto takie cos moze zrobic i sprawdzic to wywazenie kol. z drugiej strony jak byl samochod na przegladzie to wzieli go na cos zwane "szarpakiem" ? chyba dobrze pamietam, i tam wszystko bylo ok.


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lip 31, 2009 7:30 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 08, 2008 8:26 pm
Posty: 653
Lokalizacja: WLKP
Spalanie:sam piszesz ze przeciagasz go do 5tys. wiec moim zdaniem przy takim stylu jazdy 300w automacie spalanie jest normalne.

Oprocz wywazenia kol moze to byc rowniez zla zbieznosc lub skonczone zawieszenie, chociaz dzwine jest to ze dzieje sie tak tylko przy predkosci 100km/h a powyzej juz nie.


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lip 31, 2009 7:59 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pt lip 31, 2009 3:40 pm
Posty: 15
no ale nie jezdze caly czas na 5 tys przez te 34km wyprzedze pare samochodow i tak to caly czas te 2,5-3tys obrotow i przy takiej jezdzie troche sie dziwie ze nadal tyle pali, do tego jak mam jakis dluzszy pusty odcinek to wlaczam tempomat. palil tyle przed zmiana wtryskow i filtra paliwa i pali dalej tyle samo. no te drgania tez mnie zastanawiaja ze to sie dzieje przy 100 wcisne mu dalej i juz tego niema. nic w tygodniu pokombinuje zeby takie cos gdzies sprawdzic i zrobic.


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lip 31, 2009 8:29 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 14, 2008 5:56 pm
Posty: 351
Numer GG: 10018978
Lokalizacja: Legnica
CZłowieku ile lat masz prawo jazdy jazda na 3 tys. obrotów to dużo.z jakimi prędkościami jeżdzisz?

Jak wyprzedzasz wciskasz kick Downa i spalanie rośnie bardzo dużo.W benzynie leje się to paliwo i leje, żebys tylko miał moc i stąd to spalanie.

_________________
W140 S350TD '96
W201 200D '88
W123 240D '79-84

Bez gwiazdy nie ma jazdy:)


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lip 31, 2009 8:40 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pt lip 31, 2009 3:40 pm
Posty: 15
70-100 tak ze wrzuca mi 3 bieg spadaja obroty na tak 2-2,2 troche podciagne na 2-5 i jade, do 3 tys dochodze przy zmianie biegu. nie wiem czy ten kick down polega na wcisnieciu gazu w podloge ze sie juz bardziej nie da, ja tak nie moge z powodu problemu nr2.


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lip 31, 2009 8:57 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 14, 2008 5:56 pm
Posty: 351
Numer GG: 10018978
Lokalizacja: Legnica
hmm.. nie rozumiem co piszesz, albo nie umiesz jeździć automatem,albo masz ciężką noge,albo ktoś pokrecił skrzynie żę nie zmienia biegów jak należy.
Rozpędzaj auto spokojnie i powinien zmieniać biegi na 2000obr.-2200 nie wiem jaki jest najlepszy zakres obrotów dla tego silnika.
Może komuś było za mało mocy i ustawił skrzynie żę ciągnie wszystkie biegi wyżej.

Kupiłeś to auto od kogoś, czy było w rodzinie.CZy nagle tak wszystko się zepsuło?

_________________
W140 S350TD '96

W201 200D '88

W123 240D '79-84



Bez gwiazdy nie ma jazdy:)


Ostatnio zmieniony pt lip 31, 2009 9:08 pm przez karolkarol, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: pt lip 31, 2009 9:07 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pt lip 31, 2009 3:40 pm
Posty: 15
skrzynia jest ustawiona na economic i wtedy normalnie wrzuca bieg tak przy 3tys obrotow, przy zmianie przelacznika na sport wchodza na ponad 4tys. i jest to przy normalej jezdzie przez miasto. zobacze jeszcze jak to bedzie przy zmianie biegu na 2-2,2. bo po zmianie biegu obrotu spadaja wlasnie na okolice 2tys. np przy 60-70km oboroty trzymaja sie na poziomie 2-2,3tys +/- 0,1
wsumie chyba zapomnialem dodac ze jest to wersja sportline ale nie wiem czy to cos wielkiego w sprawie spalania zmieni.

auto ogolnie bylo sprowadzone przez kogos tu w polsce z wloch (wkazdym razie 1 wlasciciel to wloch) potem ten co to auto kupil jezdzil nim troche w polsce, ale nie dlugo (popsul mu sie modul zaplonowy?) zostal on wymieniony, od poczatku jak juz auto bylo na chodzie byl problem z "szarpanie" przy zmianie biegu, oraz tym drganiem kierownicy, liczylismy ze po zmianie oleju w skrzyni oraz filtrami problem zniknie bo byla mozliwosc ze oleju moglo byc za malo, jednak tak sie nie stalo. oczywiscie spalanie tez mial takie dlatego zdecydowalismy sie na zmiane wtryskow, sondy i filtra (jeszcze sonda zostala do wymiany) a co z reszta to nie wiemy jak to zrobic.


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lip 31, 2009 9:14 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 14, 2008 5:56 pm
Posty: 351
Numer GG: 10018978
Lokalizacja: Legnica
Ten przełącznik economic i standard, a nie sport.
Nadal twierdze, żę ktoś grzebał przy skrzyni.

Jak masz braci to niech oni się tym przejadą i wszystko Ci powiedzą [zlosnikz]

Jaki to silnik?6 garów,przy takim deptaniu to normalne się wydaje. [zlosnikz]

_________________
W140 S350TD '96

W201 200D '88

W123 240D '79-84



Bez gwiazdy nie ma jazdy:)


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lip 31, 2009 9:23 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pt lip 31, 2009 3:40 pm
Posty: 15
oni zmieniali wtryski, itp itd i jezdzili tez tym duzo, ale jako ze to pierwszy w124 w rodzinie to jeszcze nie wiedza doklanie jak sie z tym obchodzic ;] tak 6 bo tyle wtryskow bylo wymieniane.
jednak szczerze to spalanie mnie jeszcze tak bardzo nie denerwuje, bardziej przyjemnosc z jazdy psuje to szarpanie przy zmianie biegow powyzej 5tys i to drganie kierwownicy a raczej latanie w kazda strone przy 100km/h


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lip 31, 2009 10:53 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 20, 2008 9:59 pm
Posty: 235
Lokalizacja: GDAŃSK
wyregulowanie skrzyni moim zdaniem mój przełacza biegi tak 2200 ob min
jak chcem poszalec i załączy mi sie ADHD to i ciągnie do 5000 i dopiero zmieni ale NAPEWNO nie w mieście z tego co piszesz to wydaje mi sie żze krok pierwszy :
regulacja skrzyni jak nie wiesz gdzie to nie pchaj łap radze jest linka która możesz wyregulowac.
krok drugi:
jak jezdzisz w ciężkich butach polecam tanie wsówki bedzie mniej palił
POZDRAWIAM :lol:

_________________
Czas za szybko leci a ja wciąż przyspieszam.....
MB W123 300d ASB EX
MB W124 2.6 ASB kombiaczek EX
MB W124 2.0 D E-class EX
MB W115 200d '76


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lip 31, 2009 11:42 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 08, 2008 8:26 pm
Posty: 653
Lokalizacja: WLKP
Przy normalnej spokojnej jezdzie powinien zmieniac bieg tak przy ok 2500 obrotow.
xyz pisze:
kick down polega na wcisnieciu gazu w podloge ze sie juz bardziej nie da,

ten kick down jak to nazwales polega na tym ze po wduszeniu gazu w podloge automat redukuje.
Przemo wydaje mi sie ze kolega bardziej od regulacji skrzyni potrzebuje "objezdzenia"automatem.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 38 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl