MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz sie 10, 2025 9:18 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: czw lip 30, 2009 9:50 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 14, 2008 5:56 pm
Posty: 351
Numer GG: 10018978
Lokalizacja: Legnica
Panowie dzisija miałem okazje przejechać dystans ok.200KM w upalny dzień po autostradzie i Wrocławiu i od samego Wrocka do domu jakies 80km Silnik miał temperature 100-120 i nie mogłem nic zrobić.Przy 80 i 130 km/h nic się nie zmieniało.Tzn. zmieniało ale nie proporcjonalnie do predkośći.Zapaliła się kontrolka chłodniczki.Jak dojechałem do domu.Podniosłem maske jeszcze sie gotował i płyn chłodniczy mi wypluło przelewem.
I teraz pytanie czy w takich warunkach przy zgaszonym silniku i wysokiej temperaturze powinienem móc obrócić śmigło(visko),bo wydaje sie że pownno byc spięte na stałe z silnikiem, a ja z lekkim oporem nim krece.
Mam wrażenie ze visko działa w 50%.Kreci sie nie moge go zatrzymac, a auto sie grzeje.
Dodatkowo mam luz na łożysku viska, wiec chyba do wymiany?

_________________
W140 S350TD '96
W201 200D '88
W123 240D '79-84

Bez gwiazdy nie ma jazdy:)


Ostatnio zmieniony czw lip 30, 2009 10:03 pm przez karolkarol, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: czw lip 30, 2009 9:59 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Wiskoza nie spina na stałe, na zgaszonym kręci się z lekkim oporem.
Jak dodasz gazu to pod maską słychać, że pracuje - więc jest dobre.
Jeśli korek ma właściwe ciśnienie otwarcia i trzyma je (węże twarde) to sprawdź czy nie masz przedmuchu spalin.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lip 30, 2009 10:10 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 14, 2008 5:56 pm
Posty: 351
Numer GG: 10018978
Lokalizacja: Legnica
słychać,kreci się przyśpiesza z silnikiem,ale ma wywalone łożysko i harczy przy gaszeniu silnika, mechanik powiedział żę jest uszkodzone i żeby jak najszybciej wymienić, bo wyleci spod maski [zlosnikz]

i jeszcze Przyśpieszyłem na autostradzie i na 3 elegancko wkreca do końca obrótów,a na 4 biegu 3,5 tys. 150 Km/h i nic więcej jakby tryb awaryjny ale tylko na 4. Możę być wina żę miałęm wtedy ok.100 stopni?

Napisz coś więcej o tym"Jeśli korek ma właściwe ciśnienie otwarcia i trzyma je (węże twarde) to sprawdź czy nie masz przedmuchu spalin."

_________________
W140 S350TD '96

W201 200D '88

W123 240D '79-84



Bez gwiazdy nie ma jazdy:)


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lip 30, 2009 10:32 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Podczas jazdy na autostradzie wiskozy mogło by nie być i temperatura musi być właściwa.
Problemy mogą być 4.
Blokujący się termostat - wykręć, zagotuj w garze sprawdź czy się towiera.
Zamulona chłodnica, mało wydajna pompa.
Nieszczelny korek - nie trzyma ciśnienia i płyn się gdzieniegdzie w głowicy gotuje i go wypycha, ciśnienie w układzie chłodzenia jest normalne i pozwala na zwiększenie temperatury wrzenia daleko ponad 120 stopni.
Przedmuchy spod uszczelki - spaliny wywalają płyn i powodują przegrzewanie.

Jeśli problem wystąpił dość niedawno to najprawdopodobniej z ostatniego powodu. Niestety najkosztowniejszego więc trzeba wyeliminować pierwsze.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lip 31, 2009 12:09 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn lut 25, 2008 6:46 pm
Posty: 857
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza-Chruszczobród
Też jestem takiego samego zdania jak kolega "UKANIU " najprawdopodobnie wydmuchało uszczelkę pod głowicą ewentualnie ,co przyznają prawie wszyscy użytkownicy 3,5 td w MB140 że i głowice przy tych motorach po przegrzaniu potrafią pękać, czego ja osobiście koledze nie życzę .

_________________
MB 124 300 24V CE-1991 EX
MB 126 560 SEL- 1988-LPG
AUDI A3 1.6-----1997-PB
DAEWO TICO----1997-LPG
MB 126 420 SE-- 1988 EX
IVECO 3510-----1995 EX
MB 124 300 E ---1989 EX
MB 201 230 E ---1987 EX
AUDI 80 1,8E----1989 EX
SEICENTO 900---2002 - LPG


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lip 31, 2009 4:17 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 14, 2008 5:56 pm
Posty: 351
Numer GG: 10018978
Lokalizacja: Legnica
Hmmm..oby nie była to wina pękniętej głowicy :(

A mam jeszcze jedną teorie,Jak jeździłem po Wrocku w korkach temperaura skoczyła płyn chłodniczy mi wychlapało obok silnika, bo przelewowego nie miałem podłączonego i później jechałem z mniejszą ilością płynu chłodniczego.Zalałem i bede obserwował czy bedzie wporządku.

Bo zaczeło się chyba od korków we Wrocławiu, teraz pozostaje zalać płynu i obserwować :o :o :o

_________________
W140 S350TD '96

W201 200D '88

W123 240D '79-84



Bez gwiazdy nie ma jazdy:)


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lip 31, 2009 9:10 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
a koledze to się wentylator od klimy nie włącza, czy kolega klimy nie posiada?

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lip 31, 2009 10:46 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 14, 2008 5:56 pm
Posty: 351
Numer GG: 10018978
Lokalizacja: Legnica
Znaczy te dwa wentylatory elektryczne przed chłodnicą to się włączają jak auto stoi, a jak jedzie to nie wiem, chyba nie [zlosnikz]

_________________
W140 S350TD '96

W201 200D '88

W123 240D '79-84



Bez gwiazdy nie ma jazdy:)


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sie 01, 2009 11:40 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 14, 2008 5:56 pm
Posty: 351
Numer GG: 10018978
Lokalizacja: Legnica
Czyli nawet w korku nie miał prawa się zagrzać?

Panowie jak sprawdzić visko.
Na zimnym i ciepłym opór stawia taki sam.
Na rozgrzanym silniku nie da się zatrzymać.
Przyśpiesza z silnikiem.

_________________
W140 S350TD '96

W201 200D '88

W123 240D '79-84



Bez gwiazdy nie ma jazdy:)


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sie 02, 2009 6:43 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr wrz 12, 2007 12:21 pm
Posty: 1031
Lokalizacja: texaS
jak sprawdzić? ja bym powiedział że organoleptycznie czyli:
odpalić i pomału go zagrzać od czasu do czasu przygazowując słuchając dokładnie dźwięku spod maski (najlepiej otworzyć i nasłuchiwać)
aż do momentu aż się zagrzeje ponad 90stopni... w tym momencie powinno wisko już "zaciągnąć" i wtedy przygazowanie daje efekt słyszalny jakbyś miał 5 litrów pod maską :) - tak to właśnie słychać... jeśli tego nie ma znaczy wisko nie działa... przyczyn może być tysiąc!!!
ja u siebie właśnie znalazłem jedną... chłodnica jest tylko w połowie forąca a druga jest zimna... i teraz będę szukał przyczyny tego stanu... bo wiatrak zaciąga powietrze przez chłodnicę i jeśli jej połowa tylko jest gorąca to nie osiągnie sie gorącego powietrza na wisku czyli nie ma temp załączenia dla wiska!!! płyn może miec nawet 110 stopni ale jeśli pół chłodnicy tylko odprowadza ciepło to z reszty leci zimne powietrze zmieszane z gorącym które daje w efekcie na wisku powiedzmy 70 stopni!!!! czyli za mało do jego zadziałania!!! zanim zaczniesz ryć wisko sprawdź czy ma ono wogóle szansę i warunki do zadziałania!!!!

_________________
kaszanka polskim kawiorem!!!
---------------------------------------------------------
S210 E290 TDT 97
W124 E250D 93
W124 230E 85 LPG ex
W201 200E 85 LPG ex
W123 200D 79 ex


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sie 02, 2009 8:24 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: sob lis 26, 2005 7:10 pm
Posty: 702
Lokalizacja: Siedlce woj.mazowieckie
karolkarol pisze:

Na zimnym i ciepłym opór stawia taki sam.
Na rozgrzanym silniku nie da się zatrzymać.
Przyśpiesza z silnikiem.

Ja bym wymienił wisco na nowe, zwłaszcza, że to nie taki drogi element.samemu przy nim w zasadzie nic sie nie zrobi by je poprawić.

_________________
MB 210 3,2 Pb +lpg, full opcja
wersja USA, 1999 r, kolor gold
MB 126 300 SE, 89 r - sprzedany


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sie 02, 2009 9:40 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 14, 2008 5:56 pm
Posty: 351
Numer GG: 10018978
Lokalizacja: Legnica
No a u mnie się kręci, jak jest rozgrzany to się nie da zatrzymać, a po odpaleniu jak się zagrzeje startuje więc wygląda ok.

Ale czy może być tak,że visko zasprzęla np.w 70% wtedy też się będzie grzał.

Popatrzę jeszcze na chłodnice czy ciepła, czy zimna.

Dolałem płynu i jeździłem już i temp. była ok. będe obserwował dalej.

A visko to nie taka tania sprawa.Zdaje się 800zł?

Tylko że charczy przy gaszeniu i ma trochę luz na łożysku.

_________________
W140 S350TD '96

W201 200D '88

W123 240D '79-84



Bez gwiazdy nie ma jazdy:)


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sie 02, 2009 11:35 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 29, 2006 10:00 am
Posty: 812
Lokalizacja: Łódź
karolkarol pisze:
...Tylko że charczy przy gaszeniu i ma trochę luz na łożysku.

Czekasz aż się coś wydarzy?
karolkarol pisze:
A visko to nie taka tania sprawa. Zdaje się 800zł?

Sprzęgło wiskotyczne w Twoim S350TD jest chyba takie samo jak to http://www.allegro.pl/item694702965_spr ... _nowe.html

Pozdrawiam.

_________________
Mercedes W201 2,5D Turbo 90' - ex -rdza
Mercedes S124 300 TDT 91' - ex -rdza
Opel Frontera 2,8 TDI 96' - ex -silnik od betoniarki
Mercedes W126 500 SEL 88' - ex -prob. z LPG
Mercedes W126 420 SE 87' - ex -prob. z LPG
Mercedes S123 300 TD 81' - ex -rdza


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sie 02, 2009 2:42 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 14, 2008 5:56 pm
Posty: 351
Numer GG: 10018978
Lokalizacja: Legnica
Dobra :) przekonałeś mnie teraz pozostaje wybrać:

I tu pytanie czy warto wogóle patrzeć na visko innych firm?

_________________
W140 S350TD '96

W201 200D '88

W123 240D '79-84



Bez gwiazdy nie ma jazdy:)


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sie 02, 2009 2:52 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 29, 2006 10:00 am
Posty: 812
Lokalizacja: Łódź
karolkarol pisze:
I tu pytanie czy warto wogóle patrzeć na visko innych firm?

Podałem Ci przykładowy link do oryginalnego Visco firmy Behr i pod kątem tego co piszesz o hałasujacym łożysku. Jeśli szukasz jakiegoś jeszcze tańszego chińskiego lub tureckiego bubla to pewnie znajdziesz, bo handel mocno się przystosował do potrzeb klientów.

Pozdrawiam.

_________________
Mercedes W201 2,5D Turbo 90' - ex -rdza
Mercedes S124 300 TDT 91' - ex -rdza
Opel Frontera 2,8 TDI 96' - ex -silnik od betoniarki
Mercedes W126 500 SEL 88' - ex -prob. z LPG
Mercedes W126 420 SE 87' - ex -prob. z LPG
Mercedes S123 300 TD 81' - ex -rdza


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 19 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl