MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz sie 10, 2025 9:33 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
Post: wt cze 30, 2009 10:43 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: ndz lis 23, 2008 12:47 pm
Posty: 11
Lokalizacja: Lwowek - obecnie Londyn
Witam wszystkich forumowiczów.
Od dłuższego już czasu staram się rozwiązać problem nie działającego kickdown-u w moim W202 C36 AMG 1996r.
Nr silnika 104941 22 002390 Nr skrzyni 722328 04 264699
Zacząłem od sprawdzenia wszystkich bezpieczników, okazały się w porządku.
Wymieniłem również następujące rzeczy:
- przekaźnik pompy paliwa
- przekaźnik kickdown-u
- przełącznik kickdown-u (pod pedałem gazu)
- przepływomierz

Wszystkie te czynności nie przyniosły żadnych zmian (nie posiadam 100% pewności co do przekaźnika kickdown-u, kupiłem używany na allegro)

Podciągnąłem również (dosyć znacząco, około 6 obrotów) linkę od modulatora skrzyni biegów, co również nie przyniosło żadnej zmiany przy pracy skrzyni biegów.

Postanowiłem więc podłączyć auto pod komputer w serwisie mercedesa, oto wyniki:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Odnośnie wyników, czy ktoś potrafi rozszyfrować lub wie, co oznaczają te kody?
W serwisie powiedzieli mi, że wszystko jest w porządku. Jedynym mankamentem jest za niskie ciśnienie w układzie klimatyzacji.
Po pierwszym teście wyskoczyło kilka błedów w wiekszości spowodowanych niefabrycznym alarmem i moją wymianą przekaźników bez uprzedniego rozłączenia akumulatora.
Po wykasowaniu błedów i ponownym teście, pozostał jedynie błąd za niskiego ciśnienia w układzie klimatyzacji, żadnych sygnałów związanych z kickdown-em, czy skrzynią biegów.

Być może ktoś borykał się z podobnym problemem lub ma jakieś sugestie odnośnie mojego przypadku?
Liczę na wiedzę i przychylność szanownych kolegów z forum.

_________________
W202 C36 AMG


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sie 02, 2009 8:59 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: ndz lis 23, 2008 12:47 pm
Posty: 11
Lokalizacja: Lwowek - obecnie Londyn
Sprawdziłem również solenoid valve, który okazał się sprawny od strony elektrycznej jak i mechanicznej.
Zamierzam zaopatrzyć się w urządzenie do mierzenia podciśnień w celu sprawdzenia mojej instalacji.
Mam pytanie do kolegów z forum czy może posiada ktoś schematy i wartości podciśnień do mojego modelu?

_________________
W202 C36 AMG


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sie 03, 2009 10:13 am 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sie 30, 2005 5:33 pm
Posty: 36
Lokalizacja: Sosnowiec
Witam.
Proponuje zmien tytul na: "[w202]c280" bo nikt Ci nigdy nie pomorze.

_________________
Jest gwiazda, jest jazda !
S123 300TD TURBODIESEL
Junak M10+WB2 Mebel


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sie 03, 2009 12:23 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
A jakie podciśnienia kolega chce mierzyć?

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 04, 2009 10:54 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: ndz lis 23, 2008 12:47 pm
Posty: 11
Lokalizacja: Lwowek - obecnie Londyn
Długo czekałem żeby Ukaniu zwrócił uwagę na mego posta.

Ja chcę poprostu sprawdzić szczelność całego układu podciśnienia.

Widziałem w kilku postach że znasz się na rzeczy i udzielasz bardzo wnikliwych, interesujących i pomocnych porad oraz posiadasz dużą wiedzę techniczną i nie tylko.
Skoro przeczytałes mojego posta to wiesz jak wygląda moja sytuacja i co już pokolei sprawdziłem.
Czy nasuwają Ci się jeszcze jakieś pomysły które mógłbym sprawdzić a żeby zdiagnozować moją przypadłość i ją wyeliminować.

_________________
W202 C36 AMG


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 04, 2009 11:01 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Tam nie ma co filozofować to prosta skrzynka .3
Podciśnienie jest jej potrzebne do regulacji płynności włączania biegów a nie punktów zmiany.
Przy jakich RPM silnika zmienia się bieg z gazem do deski a jakie z włączonym k-d pod pedałem.
Dwa to jak już kilka razy pisałem - żarówka podłączona równolegle do zaworu k-d w skrzyni i obserwacja jej w kabinie w czasie jazdy czy się zapala.
Linka ciśnienia sterującego mówiąca o punktach zmian biegów ma być prawie luźna przy puszczonym pedale i prawie maksymalnie wyciągnięta (tak, że się nie da więcej) przy gazie do deski. 6 obrotów to wielka zmiana - tam się może wyrwać jej mocowanie.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl