MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz sie 10, 2025 9:33 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: pn sie 03, 2009 8:11 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz sie 02, 2009 9:03 pm
Posty: 151
Koledzy pomóżcie . Ze skrzyni od strony sprzęgła zaczoł wyciekać olej , na odpalonym silniku prawie ciurkiem :o , na zgaszonym kapie. Pytanie co to może być i dlaczego. Skrzynie moge sam wyciągnąć ale co potem , czy będe w stanie sam się z tym uporać czy lepiej to komuś zlecić ? Jeśli zlecić komuś to gdzie najlepiej w zachodniopomorskim ?

Z góry dzięki za wszelkie info !!!


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sie 03, 2009 8:27 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lip 07, 2008 11:45 am
Posty: 240
Najpierw zobacz czy uszczelka (na styku: oslona miski/skrzynia) dobrze lezy.

No i skoro ucieka olej, to trzeba miec nieco zapasu na dolewki na dojechanie do warsztatu gdzie zobacza co z uszczelka (na poczatek).


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sie 03, 2009 8:49 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz sie 02, 2009 9:03 pm
Posty: 151
Łudziłem się że to będzie uszczelka ale niestety , cieknie z przodu skrzyni , cała belka i wydech są zalane olejem. Z dołu skrzyni na wysokości sprzęgła jest taka kratka i z niej się leje :(


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sie 03, 2009 9:55 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Wersja tania - uszkodzony simering skrzyni (tylko niestety one tak się nie psują, zwykle występuje:).
Wersja droga - uszkodzone łożyskowanie konwertera.
Tak czy siak skrzynia do wyjęcia i zdemontowania dekla przedniego. Przy okazji warto zerknąć (bo to będzie pod ręką) na tłok i tarczki biegu wstecznego.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sie 03, 2009 11:54 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz sie 02, 2009 9:03 pm
Posty: 151
wersja droga to jakie koszty mniej więcej ? Powiedz czy sam sobie z tym poradzę , czy to jakaś wielka filozofia ?


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 04, 2009 12:10 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Nikt o kosztach nic nie powie do czasu kiedy nie wyciągnie skrzynki.
Zależy co się zmieliło i ile się zmieliło jeśli się zmieliło ;-) powiedzmy 600zł - 3600zł
Niestety nie mogę wiedzieć czy masz możliwości naprawić skrzynię sam.
Najwiekszy kłopot będzie w diagnozie czego to się zepsuło i będzie konieczna fachowa wiedza. Wystarczy np niewyważony konwerter albo wcześniejsza niewłaściwa zmiana oleju.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 04, 2009 12:17 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz sie 02, 2009 9:03 pm
Posty: 151
zmielić to się chyba raczej nic nie zmieliło bo skrzynia poza tym wyciekiem chodzi bez zarzutu ( oczywiście już nie jeżdżę ). No nic , wyciągne skrzynie a potem będe się martwił co dalej :-? A może jakieś wskazówki odnośnie wyciągania skrzyni ?


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 04, 2009 8:44 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lis 04, 2006 6:10 pm
Posty: 1380
Lokalizacja: Goleniów
W tym linku masz wskazówki dotyczące wyjęcia skrzyni biegów:
http://w114-115.org.pl/forum/viewtopic. ... highlight=
Tylko rób to z pomocą drugiej osoby, ta skrzynia naprawde dużo waży, sam nie dasz rady jej wyciągnąć.
I pamiętaj o odkręceniu konwertera, na dole między połączeniem skrzyni z silnikem jest przestrzeń gdzie będą widoczne te śruby, jest ich chyba 8, tylko musisz podlewarować skrzynie by poszła możliwie jak najbardziej do góry.

_________________
Pozdrawiam Mati.
W140 S500 Coupe 94r.
Częśći do W140
Ex:W124 230 TE 86r.;W124 300 CE 89r.; W123 300 D 78r.; W124 300 CE 24V


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 04, 2009 9:46 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz sie 02, 2009 9:03 pm
Posty: 151
ok , a powiedz co z silnikiem , jak zostanie tylko na dwóch poduszkach to nie przechyli się do przodu lub do tyłu , nie uszkodzi czegoś ?
No właśnie wszyscy dookoła straszą że jest bardzo ciężka , słyszałem że waży ok 70 kg, to prawda ?
Ile Tobie zajęło wyciągnięcie i potem włożenie tej skrzyni i gdzie ją naprawiałeś ?


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 04, 2009 9:53 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lis 04, 2006 6:10 pm
Posty: 1380
Lokalizacja: Goleniów
Silnikowi nic się nie stanie pozostanie na swoim miejscu.
Generalnie wyjęcie nie sprawiło aż tak wielkiej trudnośći, jedynie u mnie w momencie wyjęcia miałem zdemontowany cały układ wydechowy, i te rury obok skrzyni mi nie przeszkadzały, ale z nimi tez chyba można wyjąć ASB.
Druga osoba w zasadzie potrzebna jest tylko do wyjęcia i włożenia skrzyni, z resztą powinieneś sobie poradzić, wystarczy podstawowy kpl. kluczy nasadowych, przedłużki itp.
Pamiętaj o zdemontowaniu rurki wraz z bagnetem od oleju, bo póżniej może być za póżno ;)
W jedno popołudnie wyciągniesz skrzynie bez problemu, to prawda że waży ona 70kg. kawał z niej klocka :)
Napewno nie polece ci mechanika który robił mi ASB, gdyż spieprzył sprawe i skrzynia znów nadaje się do remontu :-?

_________________
Pozdrawiam Mati.
W140 S500 Coupe 94r.
Częśći do W140
Ex:W124 230 TE 86r.;W124 300 CE 89r.; W123 300 D 78r.; W124 300 CE 24V


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 04, 2009 10:01 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz sie 02, 2009 9:03 pm
Posty: 151
butek22 pisze:
tylko musisz podlewarować skrzynie by poszła możliwie jak najbardziej do góry.


Tzn podstawie pod skrzynie jakiś lewarek , odkręce podpore skrzyni , skrzynia zostanie na tym samym poziomie co normalnie i wtedy jeszcze ją podnieść do góry ?? Nie bardzo rozumiem , wtedy będzie można ją odsunąć od silnika ? <br>Dodano po 3 minutach.:<br>
butek22 pisze:
Napewno nie polece ci mechanika który robił mi ASB, gdyż spieprzył sprawe i skrzynia znów nadaje się do remontu



Ajj , no to współczuję , i tego właśnie się boje , nie ma w okolicy fachowców od automatów , dlatego spróbuję to sam naprawić , już nie raz poprawiałem coś po różnych "specjalistach" i od pewnego czasu co mogę robie sam.


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 04, 2009 10:07 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lis 04, 2006 6:10 pm
Posty: 1380
Lokalizacja: Goleniów
Ostek pisze:
Tzn podstawie pod skrzynie jakiś lewarek , odkręce podpore skrzyni , skrzynia zostanie na tym samym poziomie co normalnie i wtedy jeszcze ją podnieść do góry ?? Nie bardzo rozumiem , wtedy będzie można ją odsunąć od silnika ?

Okręć podpore skrzyni podstaw lewarek i podlewaruj, (srub łączących skrzynie z silnikiem nie ruszaj) wtedy będziesz miał lepsze podejscie do srub od konwertera, ta przestrzeń gdzie widać koło zamachowe skrzyni, przy samym silniku, przy tej dużej metalowej belce

_________________
Pozdrawiam Mati.
W140 S500 Coupe 94r.
Częśći do W140
Ex:W124 230 TE 86r.;W124 300 CE 89r.; W123 300 D 78r.; W124 300 CE 24V


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 04, 2009 5:54 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz sie 02, 2009 9:03 pm
Posty: 151
OK , wielkie dzięki za wszystkie rady , jak wyciągne to dam znać jak pojszło :)

Jak coś jeszcze będzie mnie nurtowało to będę pytał :)

Pozdro <br>Dodano po 7 godzinach. 24 minutach.:<br> A jeszcze jedno , czy w W140 jest taki sam bagnet w skrzyni jak w W126 ?? Bo w mojej skrzyni siedzi bagnet od 126 , może jest inny i ktoś za dużo oleju nalał i dlatego go wywaliło :o

Obrazek

oleju jest do strzałki , na zgaszonym silniku , wiem że sprawdza sie na odpalonym ale już go nie odpalam bez potrzeby

Obrazek


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sie 05, 2009 12:35 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Bagnet po numerze jest OK (znaczy chyba trochę wygięty, ponad zawijasami, albo się tak światło układa), to skrzynia rodem ze 126 i roku 80. Poziom oleju na niepracującym silniku pewnie też, zwiększa się bo spływa z konwertera.
Jeśli oleju w skrzyni jest za dużo wywala go odpowietrznikiem w tylnej górnej części skrzynki nigdy przodem.
Poczytaj sobie ten wątek:
http://www.mercmania.pl/forum/topics3/6969.htm

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sie 05, 2009 12:52 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz sie 02, 2009 9:03 pm
Posty: 151
Dzięki kolego , wide że temat z linku baaardzo obszerny , jutro poczytam.

A jeszcze takie pytanie , bo wymieniałem chłodnice wody czyli jednocześnie chłodnice oleju z ASB , czy to mogło mieć jakiś związek z tym co sie stało ??


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl