MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob sie 02, 2025 7:05 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 37 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
Post: wt sie 11, 2009 9:26 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: wt sie 11, 2009 9:17 pm
Posty: 17
Lokalizacja: Warszawa
Witam serdecznie,

Jestem nowy na forum, więc się przedstawię. Mam na imię Bogdan.
Nie dawno zakupiłem w123 250 1980r. Stan jest mało zadowalający, ale może właśnie o to chodzi by go polepszyć. Przejdę do rzeczy.
Problem polega na tym, że jak uruchomię silnik i jest zimny, chodzi równo ok. 5minut. Gdy temperatura dochodzi do ok.60c obroty spadają, zaczyna się nie równa praca silnika, aż w końcu gaśnie. Zastanawiałem się czy to wina gaźnika, słabej kompresji..może ktoś potrafi mi wyjaśnić, odpowiedzieć na to pytanie. O co właściwie chodzi?
Proszę o pomoc.
Pozdrawiam


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 11, 2009 10:34 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt gru 25, 2007 8:56 pm
Posty: 879
Lokalizacja: Płock
Ja bym zaczął od gaźnika, a już w dalszym planie stan układu zapłonowego.

Gdyby były problemy z kompresją, to raczej na zimnym by ciężko palił i by go telepało.

_________________
Mercedes W124 200D
FSO Polonez Caro 1.6 GLi

Straszna choroba. Ludzie patrzą na litery i słyszą różne głosy w głowach.
A Ty i tak powiesz, że czytają forum...


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 11, 2009 11:08 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 21, 2006 9:43 pm
Posty: 604
Lokalizacja: Łódź
Witamy na forum :)

Nie mam 250, a 200. Ale kiedyś miałem podobne objawy.
Zajmij się elektryką - kable, świeczki, kopułka, palec i wyreguluj gaźnik. U mnie po regulacji gaźnika i wymianie "elektryki" problem przestał istnieć.

_________________
W123 200 1982


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sie 12, 2009 7:36 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: wt sie 11, 2009 9:17 pm
Posty: 17
Lokalizacja: Warszawa
mhm rozumiem, przypomniałem sobie jeszcze jedna sprawę. Chodzi o sprzęgło i zgrzyty przy zmianie biegów.
Sprzęgło późno łapie, w sensie, pod sam koniec. Przy wrzucaniu jedynki nie ma zgrzytu, natomiast przy innych biegach(1-3) jest ale też nie zawsze. Istnieje jeszcze jedna sprawa, gdy już jest nagrzany standardowo silnik, np. zmieniam biegi(tylko do biegu 3 przy 4 już nie), muszę to tak szybko zrobić, bo jeśli nie zdążę wskaźnik "oleju-smarowania" spada z 3 na 0 i gaśnie, tak jak podczas postoju.
Może to znów problem gaźnika(zauważyłem, że przesłona rozruchowa w przelocie I stopnia nie otwiera się gdy dodaje gazu(mniej więcej wiem dlaczego, muszę rozkręcić gaźnik :)), a może nie wiem.

Proszę o pomoc.

Pozdrawiam.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sie 12, 2009 8:38 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 10, 2007 9:24 pm
Posty: 563
Lokalizacja: Świdnica
Działa zimny bo chodzi na ssaniu po pięciu minutach ma już otwarte klapy ssania i zuboża mieszankę.Prawdopodobnie masz zapchane dysze wolnych obrotów są dwie w solex 4a1 lub masz niesprawny któryś z elektrozaworów odcinających paliwo.Zostaje jeszcze kwestia lewego powietrza pod gaźnikiem,jego uszczelek i uszczelki kolektor głowica.

_________________
W124 260E
LUBLIN INTRALL 3 4CTi90
W201 1,8E => 200E ex.
VW GOLF 2 1,8 ex.
W201 200E => OM601 ex.
W124 300E ex.
W126 260SE ex.
W201 200E ex.
BMW E32 730i ex.
W115 240D => 250 M123 ex.
VW T3 1,6TD => 1,8 RP ex.
LUBLIN 2,9T 2,4 D ex.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sie 12, 2009 8:45 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: wt sie 11, 2009 9:17 pm
Posty: 17
Lokalizacja: Warszawa
mhm..zapomniałem dodać, że miał założoną instalację gazową, gazu już nie ma tzn. zbiornika itp., a instalacja jest typu mixer i cala aparatura podpięta pod gaźnik i inne elementy silnika. może to to..?


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sie 12, 2009 8:49 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 10, 2007 9:24 pm
Posty: 563
Lokalizacja: Świdnica
Wywal to cudo znad gaźnika od lpg bo wprowadza dodatkowe kłopoty z przepływem powietrza.

_________________
W124 260E
LUBLIN INTRALL 3 4CTi90
W201 1,8E => 200E ex.
VW GOLF 2 1,8 ex.
W201 200E => OM601 ex.
W124 300E ex.
W126 260SE ex.
W201 200E ex.
BMW E32 730i ex.
W115 240D => 250 M123 ex.
VW T3 1,6TD => 1,8 RP ex.
LUBLIN 2,9T 2,4 D ex.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sie 12, 2009 8:55 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: wt sie 11, 2009 9:17 pm
Posty: 17
Lokalizacja: Warszawa
no właśnie na pewno to zrobię, zastanawia mnie tylko co podpiąć pod te miejsca w gaźniku itp. gdzie były rurki od gazu.. ale będę musiał dać radę.
BMW, słuchaj a wiesz może ile może kosztować wymiana podłóg, progów, blacharka..
jeśli chodzi o gaźnik to tak jak mówię, nie otwiera się klapa przelotu I stopnia(ta węższa połączona, nie ta podwójna)i nie zasysa powietrza proporcjonalnie do obrotów..no i te wszystkie wężyki..ehhhh..

_________________
MB W123 250 '78?


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sie 12, 2009 9:07 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 10, 2007 9:24 pm
Posty: 563
Lokalizacja: Świdnica
Kup drugi gaźnik pasuje też od bmw starego typu bo był tam też solex 4a1.
Najlepiej zrób zdjęcie gaźnika to może więcej pomogę.Blacharka temat rzeka zależy kto i jak będzie robił tu są bardzo elastyczne ceny.Jedynie ceny reperaturek można sprawdzić nawet na allegro lub w potrykusie.

_________________
W124 260E
LUBLIN INTRALL 3 4CTi90
W201 1,8E => 200E ex.
VW GOLF 2 1,8 ex.
W201 200E => OM601 ex.
W124 300E ex.
W126 260SE ex.
W201 200E ex.
BMW E32 730i ex.
W115 240D => 250 M123 ex.
VW T3 1,6TD => 1,8 RP ex.
LUBLIN 2,9T 2,4 D ex.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sie 12, 2009 9:09 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: wt sie 11, 2009 9:17 pm
Posty: 17
Lokalizacja: Warszawa
za 30 minut wyjezdzam i wracam w niedziele, postaram sie w poniedziałek wstawić. Dziekuję bardzo za pomoc BMW, i Wam Szumek i azamat.
Pozdrawiam serdecznie,

_________________
MB W123 250 '78?


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sie 12, 2009 9:14 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 10, 2007 9:24 pm
Posty: 563
Lokalizacja: Świdnica
Szerokiej drogi.

_________________
W124 260E
LUBLIN INTRALL 3 4CTi90
W201 1,8E => 200E ex.
VW GOLF 2 1,8 ex.
W201 200E => OM601 ex.
W124 300E ex.
W126 260SE ex.
W201 200E ex.
BMW E32 730i ex.
W115 240D => 250 M123 ex.
VW T3 1,6TD => 1,8 RP ex.
LUBLIN 2,9T 2,4 D ex.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sie 12, 2009 10:28 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 30, 2007 9:26 am
Posty: 174
Lokalizacja: Łańcut, podkarpackie
kolego bmw z jakiech beemek ma pochodzić ten solex do 250 ?

_________________
ex.M 123 250 '77 637 Saharagelb AUTOMATIC
ex.M 102 200 '83 737 Classicweiß AUTOMATIC
M 102 230 CE '82 172 Anthrazitgrau AUTOMATIC

SAMURAI 1.3 & Saab 900


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sie 12, 2009 10:33 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 10, 2007 9:24 pm
Posty: 563
Lokalizacja: Świdnica
Stara trójka E21 i piątka E12 z silnikiem 2,5 litra i 2,8 litra.Ale były też bmw z wtryskiem w tym czasie.

_________________
W124 260E
LUBLIN INTRALL 3 4CTi90
W201 1,8E => 200E ex.
VW GOLF 2 1,8 ex.
W201 200E => OM601 ex.
W124 300E ex.
W126 260SE ex.
W201 200E ex.
BMW E32 730i ex.
W115 240D => 250 M123 ex.
VW T3 1,6TD => 1,8 RP ex.
LUBLIN 2,9T 2,4 D ex.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sie 12, 2009 1:17 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sie 26, 2004 12:13 pm
Posty: 2033
Lokalizacja: Warszawa
bmw pisze:
Stara trójka E21 i piątka E12 z silnikiem 2,5 litra i 2,8 litra.Ale były też bmw z wtryskiem w tym czasie.


Dodam jeszcze E21 320/6, E12 520, E24 630 oraz E23 728 i 730. [oczko]

_________________
S 124 E 28, 269/001 '95
"Gwiazda do czegoś zobowiązuje"


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sie 12, 2009 3:04 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 30, 2007 9:26 am
Posty: 174
Lokalizacja: Łańcut, podkarpackie
Dziękuje bardzo Koledzy. 8)

_________________
ex.M 123 250 '77 637 Saharagelb AUTOMATIC
ex.M 102 200 '83 737 Classicweiß AUTOMATIC
M 102 230 CE '82 172 Anthrazitgrau AUTOMATIC

SAMURAI 1.3 & Saab 900


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 37 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl