MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz sie 03, 2025 12:20 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
Post: czw sie 13, 2009 9:06 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sty 31, 2007 7:23 pm
Posty: 452
Lokalizacja: Szczecin
zaplon ustawilem na znaki krzywki do gory pompa na godzinie 11 zaczynaja sie schody.

Obrazek

Zielona strzalka paliwo sobie caly czas z niej kapie [szalone]

Czerwona strzałka z jaka sila dokrecic jak dokrece recznie to przy pompowaniu pompka kapie jak dokrece kluczek to nic nie kapie

Bardzo ciezko odpala i kopci na szaro i faluja obroty.

Jak sie teraz do tego zabrac ?

_________________
W116 280SE `79
S204 220cdi `08

EX:
w123 240D `77
w124 E250
w124 250D `91
S203 220cdi lift


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sie 14, 2009 12:49 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 18, 2008 4:12 pm
Posty: 121
Lokalizacja: Wrocław
Z tej rureczki oznaczonej czerwoną strzałką nie powinno nic kapać, to przelew jak pompa jest już nie sprawna to tłoczki przepuszczają i tam kapie ropa, lub gdy wleje się za dużo oleju to też tamtędy wyleci. Dokręć kluczem tylko nie za mocno żeby korpus pompy nie pękł.

Cytuj:
Bardzo ciezko odpala i kopci na szaro i faluja obroty.

To pewnie źle ustawiona pompa. Ja jak zmieniałem u siebie to po ustawieniu silnika w znak 26 stopni przed OT i zgraniu znaków na pompie, wkładałem przykręcałem zasilanie i przelew, odpowietrzałem układ, a następnie kręciłem silnikiem ręcznie i patrzyłem kiedy na pierwszej sekcji zacznie lecieć paliwo, wtedy patrzysz na podziałkę na kole pasowym wału i powinno być 26 stopni przed OT (tylko te 26 stopni to dla 200D nie wiem czy 240 ma tak samo). Jak jest inaczej to przestawiasz pompę na śrubach mocujących aż trafisz, tylko uważaj bo jak przesuniesz od skrajnego położenia przy silniku na max od silnika to wtrysk przestawi się o kilkadziesiąt stopni.


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sie 14, 2009 8:32 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr cze 08, 2005 11:09 pm
Posty: 572
Lokalizacja: Warlubie
Dla 240 jest to 24 st przez gornym martwym punktem na kole pasowym na wale GMP jest oznaczony jako 0. Krec silnikiem zgodnie z tym jak on pracuje, ztrzymaj sie na 24 st przed zerem a nie po nim. Jezeli masz wyjeta pompe to ustaw ja na znaki( brak ząbka w wieloklinie musi sie pokryc z kreska na korpusie. Ostraoznie włoz ja do silnika i leciutko przykrec. Natepnie odkrec pierwsza sekcje pompy i wyjmij z niej sprezynke i tłoczek(uwazaj nie zgub tego i nie dopus do zabrudzenia). Ze starego przewody wtryskowego zrob sobie "krzywa rurke"-poszukaj na forum jak ona ma wygladac. Załoz ja na ta pierwsza sekcje, nastepnie odpowietrz pompe. Jak juz sie odpowietrzy to obserwuj wylot z krzywej rurki, regulowac mozesz go przekrecajac pompe od silnika i do silnika, musisz trafic na moment w ktory bedzie tylko ledwo co kapac paliwo (fachowo 1 kropla na 1 sekunde). Gdy znajdziesz ten monent przykrec tak pompe na dobre, włoz z poworotem sprezyne , podkladke i tloczek do sekcji, złoz wszystko do kupy i ciesz sie jazda. Jezeli mimo wielu prob nie uda Ci sie znalezc momentu w ktorym nastepuje zatrzymanie przeplywu paliwa to moze oznaczac ze masz pomppe ktorejwartosc rowna jest warosci złomu materialu z jakiego jest ona wykonana, mialem taki przypadek u siebie. Zycze powodzenia. [zlosnikz]

_________________
W201 200D, w201 2,3E, W201 2,0E, W202 2,5D,
EX: W115 200d 1972r., W123 200d 1977r., W123 240d 1980r, W123 300d, W126 280SE 1982r., W126 500SEL 1991r, S 124 300TD, CC 700 1995r 1991r, W 201 200D 1990r, W201 2,3E 1986 , S 124 300TD Turbodiesel 1992r,


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sie 14, 2009 10:42 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sty 31, 2007 7:23 pm
Posty: 452
Lokalizacja: Szczecin
Conrad pisze:
Z tej rureczki oznaczonej czerwoną strzałką nie powinno nic kapać

Pompa jest ta sama na ktorej jezdzil predzej przed wyjeciem i nic nie kapalo ...

Zalatwilem sobie taki zegar pamieta ktos moze parametry jak sie sustawia na taki zegar z tego co sie dowiedzialem obrot w lewo do 0 a pozniej 2 obroty w prawo jak obroci sie i stanie na95 ?

Obrazek

_________________
W116 280SE `79
S204 220cdi `08

EX:
w123 240D `77
w124 E250
w124 250D `91
S203 220cdi lift


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sie 14, 2009 3:40 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: wt gru 04, 2007 4:52 pm
Posty: 1454
Lokalizacja: ok.Cieszyna/Słupsk
Ale zegarem ustawia się pompy rozdzielaczowe, gdzie w rozdzielaczu, między króćcami paliwowymi jest miejsce na wkręcenie zegara. Przy pompach rzędowych zegar jest bezużyteczny.

_________________
W124 200D - Śnieżyna
W124 300D - Menczysław (ex)
W123 240D - Kruszynka (ex)
Skoda Favorit 135L+LPG (ex) - pierwsza dziewczyna-przeinwestowana, dobrze, że z nią nie wpadłem


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sie 14, 2009 8:50 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: pn sty 27, 2003 1:24 am
Posty: 1447
Lokalizacja: Gryfino
diablos25 pisze:
... musisz trafic na moment w ktory bedzie tylko ledwo co kapac paliwo (fachowo 1 kropla na 1 sekunde).


Prawidlowo to trzeba znalezc moment, w ktorym przestala kroplic. Wtedy wlasnie zostaje zamkniety kanal dolotu paliwa do sekcji pompy wtryskowej i zaczyna sie poczatek wtrysku, ktory dla 240D jest 24st przed GMP

Czujnik zegarowy moglby tu sie teoretycznie przydac, jezeli mialbys jakies dane odnosnie pompy wtryskowej. Moznaby nim zmierzyc uniesienie sie tloczka pompy wtryskowej i zamkniecie kanalu dolotowego na odpowiedniej wyskosci. Metoda ta wydaje sie jednak przerzezbiona zwazywszy prostote kropelkowania.

_________________
https://www.facebook.com/pages/Old-Merc-Garage/618806288213349


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sie 16, 2009 1:31 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sty 14, 2009 9:27 am
Posty: 235
Lokalizacja: Szczyrk
Witam.
Jest na to prosty,skuteczny i sprawdzony sposób.
1)ustawiasz wał 24st przed GMP 1-go cylindra
2)ustawiasz pompe w znaki
3)wykręcasz z pompy zaślepke na wysokości wałka i w jej miejsce wkręcasz śrubę blokując wałek
4)wkładasz pompe do silnika tak aby śruby montażowe były pośrodku otworów w pompie
(jeżeli pompa wcześniej pracowała z tym silnikiem i na pompie widać ślady po uprzednim montarzu ustaw na tych śladach)
5) przykręć pompe i odpowietrz układ
6)jeżeli po odpaleniu masz zastrzeżenia do pracy silnka możesz popuścić śruby mocujące pompe i przestawić ją lekko przekręcając
od lub do silnika
W 90% ustawianych pomp punkt 6 nie był konieczny.

_________________
ex
VW Garbus 1300 1961r
VW Garbus 1300 1968r
VW Bus 1600 1975r
W123 240D 1977r
obecnie
W124 230E Automatic 1985r


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sie 19, 2009 7:31 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sty 31, 2007 7:23 pm
Posty: 452
Lokalizacja: Szczecin
Beczka juz jezdzi obylo sie bez kropelkowania :) dzieki za rady

_________________
W116 280SE `79
S204 220cdi `08

EX:
w123 240D `77
w124 E250
w124 250D `91
S203 220cdi lift


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl