MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz sie 10, 2025 4:57 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
Post: ndz sie 16, 2009 11:42 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr cze 08, 2005 11:09 pm
Posty: 572
Lokalizacja: Warlubie
Witam. Sprawa sie tyczy silnika M110. W piątek postanowiłem, że wyreguluje zawory mojej m110 bo wydawało mi sie, że za bardzo je słychać, poza efektami dzwiękowymi silnik nie okazywal jakichkolwiek niedomagan(wrecz ladnie jezdzil). Lecz jak postanowilem tak zrobilem i wzialem sie za likwidacje owych efektow dzwiekowych.Po ustawieniu przerwy (0,1 na ssacych i 0,25 na wydechu) zlozylem wszystko łanie do kupy i probuje zapalic, jakiez bylo moje zdziwienie kiedy silnik zamiast zapalic kichnal tylko gazem i koniec.Ze robilo sie juz ciemno odpusilem temat do soboty, wczoraj zaczalem drugi etap, tj moje podejrzenie bylo takie ze moze jakis ssacy jest za ciasno i wybuch z cylindra przenosi sie na kolekor dolotowy, wiec sprawdzilem jeszcze raz wszystkie zawory ssace. Nie bylo jakis wiekszych roznic w wartosciach luzow wiec dla skokojnosci sprawzilem jeszcze wydechowe ktore tez sie okazaly ok. POnownie zlozylem wszystko do kupy po czym wzialem sie za sprawdzanie swiec zaplonowych okazalo sie ze na 4 cylindrze swieca jest peknieta, oczyscilem wszzystkie zalozylem w miejsce tej peknietej inna ale taka samoa jak reszta i probuje odpalic, efekt taki sam ak dzien wczesniej zapali na moment kichnie gaazem i zdycha.
Zdjalem wiec filtr powietrza i jego obudowe w poszukiwaniu jakiej zsunietej gumy ale nic nie znalazłem, objerzalem przy okazji klape spietrzajaca(jest idealn ie wycentrowana o nic nie obciera i chodzi prawidłowo). Po ponownym zlozeniu postanowilem znalezc cylinder na ktorym kicha, pierwsze podejrzenie padło na ten na ktorym byla padnieta swieca-bingo. Po dolaczeniu przewodu zaplonowego z 4 cylindra silnik pracuje na 5 garow bezproblemowo, po podlaczeniu kabla na siwce momentalnie kich i przestaje pracowac.
Moje podejrzenia:
1) Swieca- wymienilem z 5 sztuk na kazdej taki sam objaw.
2) Przewod zapłonowy - mam przewody z innego silnika podpialem z 4 rozne na kazdym ten sam objaw
3)aparat zaplonowy a dokladnie rozdzielacz na nim - obrocilem kopulke o 180st zmienilem (przelozyłem kable ) efekt taki sam
4) Dodatkowo zwiekszylem mu jeszcze przerwe na zaworze ssacym na owym nieszzceslliwym cylindrze do 0,15
Za kazdym razem i kazda proba robi tak samo, po podlaczeniu 4 cylindra kicha i gasnie.
Ma ktos jakies sugestie i pomysły, bo mi juz normalnie witki opadaja. Mam nauczke na przyszlosc ze jak cos dobrze dziala to sie tego nie poprawia.

_________________
W201 200D, w201 2,3E, W201 2,0E, W202 2,5D,
EX: W115 200d 1972r., W123 200d 1977r., W123 240d 1980r, W123 300d, W126 280SE 1982r., W126 500SEL 1991r, S 124 300TD, CC 700 1995r 1991r, W 201 200D 1990r, W201 2,3E 1986 , S 124 300TD Turbodiesel 1992r,


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sie 16, 2009 1:21 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 10, 2007 9:24 pm
Posty: 563
Lokalizacja: Świdnica
Zmierz kompresje,jak będzie mało to powiększ jeszcze luz zaworowy nawet do 0,3 mm i znów zmierz kompresje.To da jakiś obraz tego co dzieje się z silnikiem.Próba olejowa też powinna być wykonana.

_________________
W124 260E
LUBLIN INTRALL 3 4CTi90
W201 1,8E => 200E ex.
VW GOLF 2 1,8 ex.
W201 200E => OM601 ex.
W124 300E ex.
W126 260SE ex.
W201 200E ex.
BMW E32 730i ex.
W115 240D => 250 M123 ex.
VW T3 1,6TD => 1,8 RP ex.
LUBLIN 2,9T 2,4 D ex.


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sie 16, 2009 2:07 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr cze 08, 2005 11:09 pm
Posty: 572
Lokalizacja: Warlubie
Raczej nie moze sie nic dziac z silnikiem, jest 10000km po remoncie wykonanym przez naprawde dobrego mechanika o to jestem pewny. przed ta nieszczesna regulacja zaworow nie wiedzialem co to kichanie gazu- nigdy mi nie prychnal nawet wiec tym bardziej jestem zszokowany.
Ale tak jak mowisz sprawdze kompresje zeby sie upewnic ze wsio ok .

_________________
W201 200D, w201 2,3E, W201 2,0E, W202 2,5D,
EX: W115 200d 1972r., W123 200d 1977r., W123 240d 1980r, W123 300d, W126 280SE 1982r., W126 500SEL 1991r, S 124 300TD, CC 700 1995r 1991r, W 201 200D 1990r, W201 2,3E 1986 , S 124 300TD Turbodiesel 1992r,


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sie 17, 2009 2:50 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt gru 25, 2007 8:56 pm
Posty: 879
Lokalizacja: Płock
Jak palisz z LPG to nie dziw się, że kicha. [szalone]
Zapal go z benzyny i wtedy zobacz, co i jak.

_________________
Mercedes W124 200D
FSO Polonez Caro 1.6 GLi

Straszna choroba. Ludzie patrzą na litery i słyszą różne głosy w głowach.
A Ty i tak powiesz, że czytają forum...


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sie 17, 2009 8:12 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr cze 08, 2005 11:09 pm
Posty: 572
Lokalizacja: Warlubie
Od zawsze jak jest cipło pale go z gazu i nigdy ale to nigdy nie bylo problemu.
A problem rozwiazał sie sam, nie wiem jakim cudem ale kable były pomylone. Wczoraj wieczorem sprawdzilem to co wydawalo mi sie niemozliwe i jednak to to. Bestia teraz tylko mruczy.

_________________
W201 200D, w201 2,3E, W201 2,0E, W202 2,5D,
EX: W115 200d 1972r., W123 200d 1977r., W123 240d 1980r, W123 300d, W126 280SE 1982r., W126 500SEL 1991r, S 124 300TD, CC 700 1995r 1991r, W 201 200D 1990r, W201 2,3E 1986 , S 124 300TD Turbodiesel 1992r,


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl