MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr sie 13, 2025 11:56 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 63 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: ndz sie 23, 2009 8:47 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
A po co kolega miałby ściemniać?! Nie pisze ile mu spalił a ile pokazała wskazówka. Inna sprawa, że druga połowa baku jakoś zawsze szybciej schodzi [zlosnik]
Ja też miałem okazję pałować W201 z takim silnikiem i spaliła 6,5 litra.
Przy przebiegu takim jak w tym aucie, jestem w stanie uwierzyć, że spaliła poniżej 6 L.
Chuck Norris a Ty kiedykolwiek widziłeś lub jechałeś MB z przebiegiem 177 tkm? Bo chyba nie :lol:

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sie 23, 2009 8:48 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr wrz 12, 2007 12:21 pm
Posty: 1031
Lokalizacja: texaS
jasne!!!! przy skrzyni 4-biegowej!!!! proszę was!!! nie mówcie już nic więcej!...

_________________
kaszanka polskim kawiorem!!!
---------------------------------------------------------
S210 E290 TDT 97
W124 E250D 93
W124 230E 85 LPG ex
W201 200E 85 LPG ex
W123 200D 79 ex


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sie 23, 2009 10:24 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 27, 2004 2:19 pm
Posty: 3084
Lokalizacja: Żory
Sprawa jest taka, że jak ktoś ma 20 zaworowy silnik z wymienionym jednym tłokiem i dwoma pierścieniami, cuda mu się dzieją to potem nie uwierzy i zachowuje się właśnie jak CZAK...

Ja też zawsze na te niskie spalania patrzałem sceptycznie, ale... dołożę jednak swoje. Lecieliśmy 190D w automacie ze zlociku jakiś czas temu, prędkości momentami również wysokie wliczając próbę bicia VMAX i co? Zatankowałem przy końcu i wyszło około 6 litrów, dokładnie chyba 5,9. Silnik zdecydowanie ma wyższy przebieg niż kolegi Kiełbika, ale jednak pożeraczem nie jest :-D
Malo tego cuda się zdarzają i jadąc w góry sprawdziłem moje lichawe 240D i przy trybie emeryta spaliłem również 6/100 przy czym ciężko mi przy mojej nodze było osiągnąć niżej niż 9/100 :-D


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sie 23, 2009 12:50 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 10, 2008 4:24 pm
Posty: 87
Numer GG: 3435292
Lokalizacja: Bydgoszcz
Potwierdzam:)

W201 pali mało , z czego się bardzo cieszę:) 6l na trasie to dużo. Góra 7 w mieście.

Ostatnio w cyklu mieszanym za 50 zł 233 km przejechane.

pozdrawiam

Soso


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sie 23, 2009 7:52 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr wrz 12, 2007 12:21 pm
Posty: 1031
Lokalizacja: texaS
Xytras! a co ma dorzeczy wymieniony tłok i nie dwa a wszytskie perscienie???? nie trzeba tego było robić bo samochód jezdził i nie miałem zastrzezen ani do spalania ani brania oleju... wymieniłem bo jak mechanior porozbierał to robił wszystko to co mu było podejrzane... a ty jak koło np zwichrujesz to tez wymieniasz wszystkie tak???
ja juz mam dość tutaj kłótni że tak sie robi albo nie robi!!!
co mechanik to inna szkoła i każdy ma swoją rację... i przestań sie czepiać tego jednego tłoka bo widze masz z tym problem jakiś... już któryś raz już to wyrzygujesz... chcesz sie dowartosciować czy jak??? czy innym pokazać w jakim stanie jest mój motor? jak chcesz to podjezdź i posłuchaj... i skończ już te farmazony!!!! a w te spalanie to nie uwierze!!! po prostu nie i już :)
ja widze co sie dzieje ze spalaniem przy obrotach wyższych niż 3 tys. a w 190-tce pewnie 2-litrówce prędkośc 180km/h to juz pewnie przy zamknietym obrotomierzu to jakos takoś nie wierze...


a z ciekawości sprawdziłem dane tech...pierwszoseryjny w201 200D przy prędkości 120km/h pali juz prawie 8l i to są dane fabryczne!!!! nie moje wybzdurzenia!!!! a przy 140-180 żeby spalił 5,5??? no nie uwierze i mówcie co chcecie...

_________________
kaszanka polskim kawiorem!!!

---------------------------------------------------------

S210 E290 TDT 97

W124 E250D 93

W124 230E 85 LPG ex

W201 200E 85 LPG ex

W123 200D 79 ex


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sie 23, 2009 8:09 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 27, 2004 2:19 pm
Posty: 3084
Lokalizacja: Żory
A myślałem, że tym razem Cię rozerwie, ale widzę dajesz radę [cool] Nie dyskutujmy o Twoim silniku bo już o tym było.
W spalanie wierzyć nie musisz, ale to nie znaczy że komuś musisz wmawiać, że bzdury opowiada.
Nie wiem co Tobie się dzieje ze spalaniem w OM605, ale mnie OM606 przy prędkościach ~150-160 w drodze z Niemiec również bardzo przyjemnie palił.

Moje spalanie z automaciku może nie było cały czas przy vmax, ale zdecydowanie przy prędkościach minimum 130.

Co do danych w tabelkach to akurat nie warto super się nimi sugerować, często o tym słychać w testach nowych aut, a i z doświadczenia wiem że np. 10 lat temu nowa octavia TDI paliła zdecydowanie MNIEJ niż fabryka zakładała.

190D trzeba kupić i samemu doświadczyć [cool]


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sie 23, 2009 8:30 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 08, 2006 10:04 pm
Posty: 2233
Lokalizacja: Lublin
Chuck Norris pisze:
pierwszoseryjny w201 200D przy prędkości 120km/h pali juz prawie 8l i to są dane fabryczne!!!!


Ty nawet czegos sprawdzic porzadnie nie umiesz. Wg danych fabrycznych W201 D20 pali cale 6,9 litra na 100km przy tej predkosci, co dla mnie i tak jest wartoscia zawyzona, bo nie pamietam zeby ojcowy baby benz spalil az tyle na trasie. Nawet wakacyjnie zaladowany i z pelna obsada spalal w granicach 6 litrow ON, w Polsce czyli raczej srednio sprzyjajacych warunkach drogowych ;)

Ja nie bede Ci polecal kupna W201 z tym reaktorem, kup sobie jakiegos Peżo czy Reno i zmien forum, to sie nazywa bodajze obopolna korzysc [zlosnik]

_________________
..technika idzie do przodu a dla mnie i tak czas sie zatrzymal w 98r..

*C124 E200 94r. brillantsilber *W124 250D 86r. taigabeige *W126 260SE 87r. nauticblau ex*W124 300D 92r. arcticweiss ex *S210 270CDI 01r. antrazitgrun *W202 C180 96r. brillantsilber ex


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sie 23, 2009 9:02 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: czw lip 16, 2009 7:48 pm
Posty: 26
Lokalizacja: Szczecin
Chuck Norris pisze:
w 190-tce pewnie 2-litrówce prędkośc 180km/h to juz pewnie przy zamknietym obrotomierzu to jakos takoś nie wierze...

Przy 180 km/h powinien miec dokladnie 5100 rpm (przy seryjnej skrzyni biegow i w miare seryjnym promieniu kola), tak wiec licznik musi ladnie leciec w kulki i pewnie sie okaze, ze przy licznikowych 140 jest realne 120 z hakiem ;)

_________________
W123 200 `82 agavengrun


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sie 23, 2009 9:39 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn lip 17, 2006 1:45 pm
Posty: 633
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Szanowni koledzy..... rybacy
Uprzejmie proszę nie opowiadać bajek z mchu i paproci o tym, jak to czyjaś fura przy 180, 200 czy 1000 km/h spaliła 6 czy 7l na 100km. Praw fizyki nie zmienicie i finał.
Pozdrawia fizyczny Leopold

_________________
Pozdrawia Leopold


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sie 23, 2009 9:44 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr wrz 12, 2007 12:21 pm
Posty: 1031
Lokalizacja: texaS
ot mądrze i podsumowująco ;)

_________________
kaszanka polskim kawiorem!!!

---------------------------------------------------------

S210 E290 TDT 97

W124 E250D 93

W124 230E 85 LPG ex

W201 200E 85 LPG ex

W123 200D 79 ex


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sie 23, 2009 9:53 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn lip 17, 2006 1:45 pm
Posty: 633
Lokalizacja: Dolny Śląsk
I żeby nie było, że jestem kostycznym (tu wstawić dowolne): wzrost prędkości od 120 do 180 km/h oznacza 2.25-krotny wzrost zapotrzebowania na energię z racji oporu aerodynamicznego, pewno dochodzi także wzrost oporów wewnętrznych i spadek sprawności silnika. Razem "minimum minimorum" 2.5 raza czyli 2.5 razy "z grubsza" 7 l/100km daje 17.5 l/100km.
Pozdrawia wyrachowany Leopold

PS. W "Motorze" był test spalania: W201 2.5D przy 170 km/h spaliło 17 litrów.

_________________
Pozdrawia Leopold


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sie 23, 2009 10:17 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 09, 2004 7:30 am
Posty: 4307
Lokalizacja: Czestochowa
leopold pisze:
I żeby nie było, że jestem kostycznym (tu wstawić dowolne): wzrost prędkości od 120 do 180 km/h oznacza 2.25-krotny wzrost zapotrzebowania na energię z racji oporu aerodynamicznego, pewno dochodzi także wzrost oporów wewnętrznych i spadek sprawności silnika. Razem "minimum minimorum" 2.5 raza czyli 2.5 razy "z grubsza" 7 l/100km daje 17.5 l/100km.
Pozdrawia wyrachowany Leopold

PS. W "Motorze" był test spalania: W201 2.5D przy 170 km/h spaliło 17 litrów.


tak ale jak bedzie jechac non stop 170km/h przez 100km...a to jest niemozliwe nawet w DE(prawie) kolega Kiełbik napewno potwierdzi ze takie predkosci utrzymywał chwilowo przez krotkie odcinki.Chwilowe takie predkosci niewpływaja az tak bardzo na srednią.Poza tym autostrady w DE i długa jednostajna jazda powodują extremalne obnizenie zuzycia paliwa.Jak juz kiedys pisałem jechałem fordem scorpio 2,0 benzyna to spalił 6,3 srednio...a jak zaczoł jezdzic po Polskich drogach to srednia prawie 11.... [zlosnik]

_________________
Bez Gwiazdy Nie Ma Jazdy......
MB 308 automatic

Ludziom brak kultury zupełnie,wczoraj jak wychodziłem z knajpy ktos mi nadepnął na rekę!!!


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sie 23, 2009 10:29 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
leopold pisze:
...pewno dochodzi także wzrost oporów wewnętrznych i spadek sprawności silnika. Razem "minimum minimorum" 2.5 raza czyli 2.5 razy "z grubsza" 7 l/100km daje 17.5 l/100km.
Pozdrawia wyrachowany Leopold

PS. W "Motorze" był test spalania: W201 2.5D przy 170 km/h spaliło 17 litrów.


Zapraszam do testowania, spali 15l fundne Ci bak paliwa, spali 6.5 Ty placisz [zlosnik]

190D ma Vmax 160, ostatnio na GPS pokazal mi 170. Trudno uwiezyc w jego dynamike i spalanie jak sie jezdzi w124, ale auto ma 250kg mniej niz limuzyna 500kg mniej niz kombi. Przy Vmax ma 4500 obr. Czy 4, czy 5, w 190d nie ma roznicy, bo maja inne przelozenia mostu i w sumie podobne obroty, a spalanie rozni sie nieznacznie. Wiec jak nie wiecie to najpierw sprawdzcie dane, a pozniej wypisujcie swoje prawdy :lol: Ten 2l OM601 w budzie 190d nie ma co sie wstydzic spalania przy 1,9tdi i commonrailach, ktore trwaloscia nie dorastaja mu do piet.

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sie 23, 2009 10:30 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 09, 2005 10:28 pm
Posty: 2823
Numer GG: 578747
Lokalizacja: Katowice/Stuttgart
Panowie, wszyscy oprocz barego pala z czytania ze zrozumieniem :evil:. Czy ja napisalem gdziekolwiek, ze auto pali 4, 5, 6 czy nawet 7/100 km? Napisalem, dokladnie tak:
kielbik pisze:
(...)i na blisko 500 km zuzyl pol zbiornika paliwa (ziornik ma 55 l :o).
i dla mnie to jest sensacja bo sam naleze do tych co "im duzo pali" - jezdzac trzyseta ciesze sie jak w polowie 70-litrowego zbiornika mam przejechane 200-230 km.
WilKrzy pisze:
Przy 180 km/h powinien miec dokladnie 5100 rpm (przy seryjnej skrzyni biegow i w miare seryjnym promieniu kola), tak wiec licznik musi ladnie leciec w kulki i pewnie sie okaze, ze przy licznikowych 140 jest realne 120 z hakiem ;)
No i wszystko pasuje: kola seryjne, skrzynia seryjna, max. predkosc obrotowa silnika 5150 obr/min ;).
MERCEDES 4 EVER pisze:
tak ale jak bedzie jechac non stop 170km/h przez 100km...a to jest niemozliwe nawet w DE(prawie) kolega Kiełbik napewno potwierdzi ze takie predkosci utrzymywał chwilowo przez krotkie odcinki.
Kolega kielbik potwierdza. Po pierwsze: nie ma juz w rajchu od dawna autoban bez ograniczen - sa tylko nieliczne odcinki. Po drugie: jechalismy sobie z Alexandrem relaksacyjnie (nie bede przeciez zajezdzal samochodu wlasnemu synowi), srednio 140-160, raz jak bylo mocno z gorki chcialem zobaczyc ile poleci i zamknalem budzik. W sumie srednia to jakies 120-130 km/h. Auto malo pali i fajnie zasuwa a wy mozecie sobie gadac co chcecie zazdrosniki :P

_________________
'68 250, szwajcar
'70 250 C, niemiec
'71 230, austryjok
'71 250 CE, angol


Ostatnio zmieniony ndz sie 23, 2009 11:40 pm przez kielbik, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sie 23, 2009 10:39 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr wrz 12, 2007 12:21 pm
Posty: 1031
Lokalizacja: texaS
kielbik zacytuję cię:
Cytuj:
caly czas 140-160 (miejscami nawet do 180) km/h i na blisko 500 km zuzyl pol zbiornika paliwa (ziornik ma 55 l ).

i jeśli mi jeszcze raz ktoś powie że przy prędkości minimalnej 140km/h a pewnie częściej dużo wyższej (co też jak dla mnie kłóci się z możliowściami tego motoru - po prostu za słaby jest żeby pokonać opory powietrza powyżej 140km/h) że spalił 5litrów!
Jak już napisał poczciwy Leopold fizyki nie oszukasz... w próżni bez oporów może i by spalił tyle bo to różnica tylko obrotów ale przy takiej prędkości opór wzrasta ponad 2 krotnie!!!! czyli podstawowe 75KM zachowuje się jakby było ich połowę mniej!!! i tylko o to tu chodzi!!! to nie 200 konne auto które sobie z tym poradzi!!!! to 75konny mułek który i tak ma problemy żeby sie rozpędzić do setki a tu ktoś mówi o 180km/h i jeszcze że mu przy tym spala opary... proszę was...

_________________
kaszanka polskim kawiorem!!!

---------------------------------------------------------

S210 E290 TDT 97

W124 E250D 93

W124 230E 85 LPG ex

W201 200E 85 LPG ex

W123 200D 79 ex


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 63 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl