MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn sie 11, 2025 9:48 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 37 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: pn sie 24, 2009 1:25 am 
Janfocus, wrzuć jakieś foty z pola bitwy. :) Mnie też to czeka, ale nie jest tak źle.
CBR pisze:
A Może wie ktoś z forumowiczów czy W126, W201 i W124 z nich może był ocynkowany?

126 były cynkowane od początku II serii.


Na górę
   
 Tytuł:
Post: pn sie 24, 2009 5:58 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 10, 2007 9:24 pm
Posty: 563
Lokalizacja: Świdnica
Bo plastiki się zdejmuje i myje (choć raz na rok).Pozwala to uniknąć takich scen.W moim 126 demontowałem w tym roku plastiki progów i siedziało tam pełno błota,na szczęście rudy się nie pojawił.Był tylko pod jednym plastikiem na błotniku ale i tak w mniejszym stopniu jak u ciebie.Powodzenia w naprawie i daj jakieś zdjęcia z bitwy :)

_________________
W124 260E
LUBLIN INTRALL 3 4CTi90
W201 1,8E => 200E ex.
VW GOLF 2 1,8 ex.
W201 200E => OM601 ex.
W124 300E ex.
W126 260SE ex.
W201 200E ex.
BMW E32 730i ex.
W115 240D => 250 M123 ex.
VW T3 1,6TD => 1,8 RP ex.
LUBLIN 2,9T 2,4 D ex.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sie 24, 2009 7:23 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn maja 04, 2009 2:23 pm
Posty: 695
Lokalizacja: Tarnów
Obrazek

zeby tego uniknac to fajnie by bylo miec nadkola :/ to mnie w moim szejku najbardizej denerwuje ze ich nie mam i nie moge dostac :/ w 190tce mam nadkola i zdejmowalem je a pod nimi nie ma nic.. tylko troche piasku z kurzem..

moze ma ktos namiary na kogos kto robi nadkola na przod auta??

inna czesc jaka w szejkach zauwazylem ze lubi gnic szybko to bycze jaja te drugie blizej wnetrza auta, ktore widac golym okiem jak zerkniemy w nadkole.... a to dlatego ze 90% 126 nie ma tam orginalnych plastikow zaslaniajacych ten otwor w ktorym jest nakretka sruby... taka oslonke tez warto miec by spac spokojnie a raczej jezdzic po deszczu i zima..


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sie 24, 2009 9:43 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
Szymon. pisze:
Janfocus, wrzuć jakieś foty z pola bitwy.

nie wiem jak będzie z fotami z pola, bo ja siedzę tu i zarabiam kasę a fachowiec robi swoje...

co do tego ostatniego miejsca, to odpływ jest pod modułem zapł, zaś woda zbiera się z boku, tak więc nadkole nic by tu nie pomogło...
U mnie są takie plastikowe osłony (jakby nadkole od strony błotnika), ale jak wspominałem blacha zgniła od góry... <br>Dodano po 2 minutach.:<br>
bmw pisze:
Bo plastiki się zdejmuje i myje (choć raz na rok).Pozwala to uniknąć takich scen.

pewnie i racja, tylko w miejscach gdzie to auto zjadło nie było grama ziemi, a tam gdzie była nie ma rudego :o

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 25, 2009 2:28 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 03, 2009 7:23 am
Posty: 191
Lokalizacja: okolice Opola
u mnie przy rozbiórce akurat w tym miejscu było OK

Obrazek

ale dalej juz standardowe przypadłości
Obrazek
Obrazek

Obrazek

ciekawi mnie jak w innych W126 zwłaszcza w pierwszych seriach wyglada to miejsce:
Obrazek
bo zazwyczaj jest tam nieciekawie

jeszcze kilka dziurek tu i tam ...
Obrazek



Mam pytanie do blachmistrzów: w jaki sposób najlepiej zdjąć poszycie drzwi w W126? zamierzam sie tam dostać i wszystko zrobić jak trzeba bo jest parę dziurek i solidnie zakonserwować

wywaliłem też przednią szybę aby dostać się do podszybia, no i jest tam spore szambo
Obrazek

A patrząc całościowo wszystko wyglądało na prawdę ładnie:
Obrazek


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 25, 2009 6:29 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: wt gru 04, 2007 4:52 pm
Posty: 1454
Lokalizacja: ok.Cieszyna/Słupsk
Niestety, Mercedes to nie Audi, w kwestii zabezpieczenia antykorozyjnego wypada średnio. Duża ilość plastikowych dupereli robi swoje, po prostu przeciętny użytkownik zagląda w te miejsca tylko jak złapie gumę. W moim 124 prawy próg przy tulejkach jest do roboty, lewy wystarczyło zakonserwować. Oglądałem kilka sztuk 124 i oprócz jednego wszystkie miały progi do roboty. W innych modelach jest podobnie.

_________________
W124 200D - Śnieżyna
W124 300D - Menczysław (ex)
W123 240D - Kruszynka (ex)
Skoda Favorit 135L+LPG (ex) - pierwsza dziewczyna-przeinwestowana, dobrze, że z nią nie wpadłem


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sie 26, 2009 6:31 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 03, 2009 7:23 am
Posty: 191
Lokalizacja: okolice Opola
darus pisze:
Niestety, Mercedes to nie Audi, w kwestii zabezpieczenia antykorozyjnego wypada średnio.


No właśnie, gdyby te blachy były inne to mielibyśmy auto idealne. Audi rzeczywiście ma świetne blachy ale dla mnie jest samochodem bez klimatu i średnio wyglądającym oraz przeważnie dysponuje napędem na przednią oś więc nie ma mowy że to prawdziwy samochód. Świetne blachy mają również starsze Porsche, np 924, 944, 928 i wszystko było by OK gdyby nie były tak ciasnymi samochodami. Takie moje zdanie.

_________________
Mercedes-Benz W126 1988r 260SE, m103 3,0 EFI


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sie 26, 2009 7:30 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn maja 04, 2009 2:23 pm
Posty: 695
Lokalizacja: Tarnów
Najgorsze jest to a raczej najsmieszniejsze ze 126 po lifcie jest ocynkowane a nawet nie bite gnije - powod ? zle polozony ocynk, lub zakwaszona blacha, co dyskwalifikuje firme jaka ta Jedyna Sluszna jak wiekszosc majac MB o niej mowi.. :-?


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sie 26, 2009 8:16 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw kwie 03, 2008 8:34 am
Posty: 181
Lokalizacja: 3citi
co do nadkoli, to od 123 w miarę jako tako pasują tylne. przednie wypadają słabo. jak ktoś znajdzie to już się zapisuje jako chętny na zakup kompletu. moje poszukiwania nie przyniosły rezultatu.

_________________
C 126 E 50 1990r
W 203 1,8k 2006r
W 639 2,2 2009r


ex W201 2,0D, ex W124 2,5D,


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sie 26, 2009 8:55 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 23, 2007 5:41 pm
Posty: 1636
Lokalizacja: wwa yelonki
Frytejro pisze:
126 po lifcie jest ocynkowane


Czy masz coś na potwierdzenie tego co napisałeś czy słyszałeś, że ktoś powiedział?


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sie 26, 2009 9:43 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Ja mam w prospekcie ogólnym o tematyce pokryć lakierniczych z 89r zaznaczone ocynkowanie. Zdjęcie wklejałem na Mercmanii. Jak znajdę to i tu wkleję.
Przy szlifowaniu papierem ręcznie widać warstwę ocynku.
Janfocus - zleć lakiernikowi aby pokrył to wszystko dobrym wash-primerem i epoksydem, koszty materiałów odrobinkę wzrosną ale będzie trwalszy. W profile niech wpsiuka HV400.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sie 26, 2009 10:03 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn maja 04, 2009 2:23 pm
Posty: 695
Lokalizacja: Tarnów
Moj jest z 87 roku i ma ocynk, nawet w VINie jest o tym info. A to ze 2 seria byla ocynkowana to czytam na kazdym forum MB , wiec osobiscie nawet nie szukalem w katalogach/danych skoro na kazdym forum to pisza.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sie 26, 2009 1:30 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 23, 2007 5:41 pm
Posty: 1636
Lokalizacja: wwa yelonki
Mógłbyś dać kod z VIN, który o tym mówi? Jestem ciekaw jak to wygląda.

_________________
126.045
fb.com/waxclusive


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sie 26, 2009 2:15 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn maja 04, 2009 2:23 pm
Posty: 695
Lokalizacja: Tarnów
524 Reims adapter IV (с 01.04.1962 по 28.02.1963)
paintcoat preservation (с 01.01.1964)


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sie 26, 2009 2:35 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 23, 2007 5:41 pm
Posty: 1636
Lokalizacja: wwa yelonki
Nie trudno znaleźć auta po 64 roku, ale przed 80 rokiem, co mają ten kod.
Czy to znaczy, że np. W116 z 79 roku z tym kodem było ocynkowane?

Czy to znaczy, że ocynkowanie było jako wyposażenie opcjonalne skoro występuje w VIN'ie, a od któregoś roku już jako standardowe?
Nie wydaje mi się, bo znalazłem r129 z 91 roku, co też miało ten kod.

Dlatego wydaje mi się, że "paintcoat preservation", to tylko jakieś zabezpieczenie lakieru od zewnątrz.

_________________
126.045
fb.com/waxclusive


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 37 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 20 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl