MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob sie 02, 2025 6:37 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: ndz sie 23, 2009 4:27 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: ndz sie 23, 2009 4:12 pm
Posty: 6
witam,mam problem z zawieszeniem,chodzi o to że lewy przód stoi niżej niż prawy i jak jade to lewa strona trze o nadkole(oczywiScie koło trze);wymieniłem sprężyny na nowe(przód i tył),elementy gumowo metalowe; i nic;dalej trze;może ktoś pomoże w czym tkwi problem


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sie 23, 2009 11:11 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: ndz sie 02, 2009 8:08 pm
Posty: 8
tak się zapytam samochód nie był przypadkiem "bity" z tej lewej strony ??, o co mi chodzi jeśli elementy zawieszenia są wymienione na nowe a samochód wygląda nie symetrycznie, wskazywałoby to jak dla mnie, że coś nie tak wymiarami blachy. Sprawdź pod maską ( chyba że wiesz na pewno ) czy nie widać przesunięć na nadkolach.


Na górę
Post: pn sie 24, 2009 10:21 am 
Offline
nowy

Rejestracja: ndz sie 23, 2009 4:12 pm
Posty: 6
nie kolego;samochód nie był bity;nadkola są orginalne nie ruszane;nie wiem czy to możliwe ale sobie tak myśle czy to nie będzie wina stabilizatora;przecież od stabilizatora zależy też twardość zawieszenia(chyba że się myle).


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sie 24, 2009 10:28 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 27, 2004 2:19 pm
Posty: 3084
Lokalizacja: Żory
No bo jedyne co do głowy przychodzi to albo przekoszenie, albo wygnity kielich, wahacz, ale skoro wszystko jest okej to chyba ten model tak ma :-D


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sie 24, 2009 11:49 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
kortek pisze:
elementy gumowo metalowe; i nic;dalej trze;może ktoś pomoże w czym tkwi problem

zatem wychodzi na to że lewe koło jest więkrze [zlosnik]

jak dla mnie przy nowych sprężynach nie ma opcji aby na standardowej feldze opona darła o nadkole, albo masz niestandardowe koła (średnica, ET), albo faktycznie kielichy wpadają do środka...
Sprawdź też reką od góry czy podkładka gumowa pod spręzynę z obu stron ma tę samą grubość i lezy płasko...

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
Post: pn sie 24, 2009 12:48 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: ndz sie 23, 2009 4:12 pm
Posty: 6
właśnie to jest dziwne;dlatego pytam;felgi 15 (4 szt.takie same) opony nówki 4 szt ;wszystko mierzyłem(odległości,wysokości,szerokości) wszystko ok;pozostała mi tylko opcja ze stailizatorem,ale szukam potwierdzenia bo nie chce mi się wierzyć że to będzie przyczyną;dodam że różnica jest ok.3-4cm


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sie 24, 2009 1:57 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pt cze 27, 2008 2:18 pm
Posty: 529
Lokalizacja: Leszno
Proponuję sprawdzić u tego, kto wymieniał sprężyny. Może przed wymianą były założone nierównej grubości nakładki na sprężyny, a on nie sprawdził i założył to co było z każdej strony. W efekcie może jest z jednej strony niższa, a z drugiej wyższa.


Na górę
Post: pn sie 24, 2009 2:51 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: ndz sie 23, 2009 4:12 pm
Posty: 6
kolego sam wymieniałem wszystko;przed wymianą tak było i po wymianie na nowe części jest to samo


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sie 27, 2009 6:13 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sty 12, 2005 3:24 pm
Posty: 40
Lokalizacja: Warszawa
A co z amortyzatorami? Może ten lewy jest zdecydowanie mocniejszy niż prawy i wypycha lewą stronę do góry ?

_________________
W123 230CE Listopad 1982r. Lapisblau


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sie 27, 2009 6:51 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sty 14, 2009 9:27 am
Posty: 235
Lokalizacja: Szczyrk
seef pisze:
A co z amortyzatorami? Może ten lewy jest zdecydowanie mocniejszy niż prawy i wypycha lewą stronę do góry ?

Oj,chyba coś pomyliłeś,amortyzator nie ustala wysokości auta.
*

W pojazdach (samochodach, motocyklach) amortyzatory stosuje się w celu zmniejszenia kołysania resorowanego nadwozia, oraz zapobiegania oderwaniu koła od podłoża na wybojach (tzw. "podbicia"). Amortyzatory w zawieszeniu samochodu kontrolują pracę sprężyn tłumiąc drgania o różnej częstotliwości (szybkość ruchu amortyzatora), amplitudzie (suw pracy amortyzatora) i przyśpieszeniu (siła działająca na amortyzator).

_________________
ex
VW Garbus 1300 1961r
VW Garbus 1300 1968r
VW Bus 1600 1975r
W123 240D 1977r
obecnie
W124 230E Automatic 1985r


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sie 27, 2009 8:28 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt paź 29, 2004 11:44 pm
Posty: 653
Lokalizacja: Kielce
Jeżeli sprężyny wymienione i obie są takie same, podkładki gumowe takie same, dolne wahacze nie pokrzywione ani też nadwozie to spróbowałbym sprawdzić stabilizator i jego mocowania do nadwozia i do kości (wahacz poprzeczny górny).

Cytuj:
przecież od stabilizatora zależy też twardość zawieszenia(chyba że się myle).


Nie do końca. Stabilizator przeciwdzała przechyłom auta i bujaniu go na boki.

Jeżeli stabilizator byłby skrzywiony (skręcony) może powodować przechył auta.

_________________
MB - mój drugi dom


Na górę
Post: czw sie 27, 2009 8:50 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: ndz sie 23, 2009 4:12 pm
Posty: 6
no właśnie kolego;szukałem potwierdzenia czy stabilizator może być skręcony,bo wszystkie inne możliwości raczej wykluczam;


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sie 27, 2009 9:11 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt sty 20, 2009 1:40 pm
Posty: 80
Numer GG: 5622617
Lokalizacja: Gniezno
a ja czytałem że amortyzatory gazowe podnoszą auto z siła 50kg... bzdura no nie? ale po wymianie kompletu amorków moja Cupejka wyże zawisła... więc może w jednym amorku nie massz gazu?

_________________
Mietek mój to jest to , kocham go,,,"zmienił moje życie odkąd poskładałem go,
on wyleczył mnie z kompleksów, dał mi swoją moc... to wspaniała jest maszyna, choć stara jest jak ja... Rok 2016, rokiem powrotu mojej 230ce na drogę. Trzymajcie kciuki.


Na górę
Post: czw sie 27, 2009 9:29 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: ndz sie 23, 2009 4:12 pm
Posty: 6
jak już pisałem mam wszystko nowe,a różnica jest o ok.3-4cm;także najprawdopodobniej pozostał mi stabilizator;


Na górę
 Tytuł:
Post: pn wrz 28, 2009 2:24 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 20, 2007 1:04 pm
Posty: 664
Lokalizacja: Łódź
Wybaczcie odgrzebywanie trupa ( jeszcze całkiem świeżego ;) ), ale mam dokładnie taki sam problem. Nowe sprezyny ( 4szt.), felgi i opony takie same, podkładki pod sprężyny równej wysokosci i lewa strona nadal leży o jakieś 2-3 cm niżej niz prawa. O co chodzi ze stabilizatorem? Jaki może mieć wpływ na pochylenie auta? Jak stwierdzić jego "kaprawość"?

Pzdr!

_________________
W126 280S
Smart 452 Roadster Coupe


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl