MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt lip 29, 2025 11:10 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: pt sie 28, 2009 12:14 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pt lip 31, 2009 3:50 pm
Posty: 29
Witam

Wczoraj doznałem bardzo przykrej niespodzianki od mojej beczki.
Nagle zaczęła się krztusić, na szczęście do stacji było jakieś 100 metrów, więc dałem radę na luzie dojechać i się tam zatrzymać.

Podnoszę maskę patrzę na przewody paliwowe, a one całkowicie zapowietrzone.
Pompowanie pompką nic nie dało. Na chwilę paliwo szło w przewodach, ale zaraz ustępowało przed powietrzem.

Za filtrem także pojawiło się powietrze i stamtąd nie wiedziałem jak już usunąć to paliwo.

Musiałem zostawić go i dalej podróżować stopem.

Ale muszę go jakoś stamtąd zabrać. Jak go uruchomić żeby wrócić do domu ( 30 km )?

Wielkie dzięki za pomoc.


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sie 28, 2009 12:33 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 10, 2007 9:24 pm
Posty: 563
Lokalizacja: Świdnica
Jak go uruchomić żeby wrócić do domu ( 30 km )?
Usunąć przyczynę odpowietrzyć i jechać.Może popękały przewody paliwowe,lub padły zaworki w pompie paliwa.Możliwości wiele a przez klawiaturę słabo się naprawia.

_________________
W124 260E
LUBLIN INTRALL 3 4CTi90
W201 1,8E => 200E ex.
VW GOLF 2 1,8 ex.
W201 200E => OM601 ex.
W124 300E ex.
W126 260SE ex.
W201 200E ex.
BMW E32 730i ex.
W115 240D => 250 M123 ex.
VW T3 1,6TD => 1,8 RP ex.
LUBLIN 2,9T 2,4 D ex.


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sie 28, 2009 12:37 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 27, 2004 2:19 pm
Posty: 3084
Lokalizacja: Żory
Generalnie z odpowietrzaniem diesla w beczce zawsze bywały większe lub mniejsze problemy, najlepiej pompować do skutku, przy czym duży filtr paliwa warto zalać ropką...


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sie 28, 2009 12:39 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pt lip 31, 2009 3:50 pm
Posty: 29
Przewody paliwowe są nowe.

A do tych zaworków jak się dobrać? <br>Dodano po 46 sekundach.:<br> Xytras. Tak też było zrobione.


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sie 28, 2009 12:51 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 10, 2008 4:24 pm
Posty: 87
Numer GG: 3435292
Lokalizacja: Bydgoszcz
Witaj
Co do zaworków to masz linka do strony, było to omawiane:

http://w114-115.org.pl/forum/viewtopic. ... ht=#334573

Mimo wszystko wydaje mi się że poszły Ci przewody, w tak szybkim tempie to chyba zaworki nie dałyby rady zapowietrzyć układu, tym bardziej jak jechałeś.

pozdrawiam

Soso


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sie 28, 2009 1:57 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lut 04, 2005 11:31 am
Posty: 1777
Lokalizacja: Łobez [ZŁO] [GLE] - rezydent
Jeśli zapowietrzenie powstało na skutek braku paliwa to najlepiej odkręcić lekko zaznaczoną na zdjęciu poniżej śrubkę (klucz 13) - pompować ręcznie trzymając klucz na śrubie - do momentu aż wszystkie powietrze zostanie z przewodów usunięte - zakręcić natychmiast po stwierdzeniu że już leci samo paliwo - odpalać. Jeśli odpali i pojedzie a staniesz, zgasisz i znów nie odpalisz to zaworek zwrotny do wymiany.

Obrazek

Gorzej jeśli przy okazji zaciągnęło z baku jakiś syfek który mógł przyblokować całość układu. Wtedy to czyszczenie i wymiana filtrów.

_________________
Mercedes Benz S124 220TE 1993r.
Volvo FH13 500 2016r. - służbówka
ex: Mercedes Benz W115 200D 1968
ex: Mercedes Benz W115 200D 1973
ex: Mercedes Benz S123 300TD 1983
ex: Mercedes Benz Actros MPII 1844 2007r.


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sie 28, 2009 7:24 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pt lip 31, 2009 3:50 pm
Posty: 29
Było prawie pół zbiornika, mimo to skorzystam z tej rady do odpowietrzania.

Filtr paliwa był wymieniany 3 dni temu.


To w takim razie przewody, bo w "biegu" mi się zapowietrzył.

A ile kosztują mniej więcej przewody do niego? <br>Dodano po 4 minutach.:<br> Albo jeszcze inaczej.

Jeśli są to przewody rzeczywiście, to jak je naprawić na stacji benzynowej by wrócić do domu?


Bo trochę się pomyliłem. Te krótkie przewody, przy filtrze są rzeczywiście nowe, ale reszta jest jednak stara.

W takim razie, jak zrobić choćby prowizorkę by dojechać do domu i odstawić go na warsztat?


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sie 28, 2009 7:41 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
przewód paliwowy tani przezroczysty 2-2,5m podłącz do pompy a z drugiej strony do bańki 5l (dziura w korku z luzem aby powietrze dochodziło i przewód zatopiony w ropie) i na 30km starczy -i niech Ktoś tę bańkę trzyma że by się nie rozlało... [zlosnik] i uwaga na to aby ten przewód nie stykał się z gorącymi częściami silnika a oryginalny dopływ ropy trzeba zaślepić...

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sie 28, 2009 7:47 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sty 14, 2009 9:27 am
Posty: 235
Lokalizacja: Szczyrk
Awaryjnie można zamienić miejscami przewody zasilający i powrót.Zaznaczone na foto.

Obrazek

_________________
ex
VW Garbus 1300 1961r
VW Garbus 1300 1968r
VW Bus 1600 1975r
W123 240D 1977r
obecnie
W124 230E Automatic 1985r


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sie 31, 2009 1:56 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pt lip 31, 2009 3:50 pm
Posty: 29
Pompowałem jak głupi, założyłem nowe, zbrojone węże paliwowe, ściągnąłem awaryjnie filterek i na 2 razy dojechałem.


Ale muszę wymienić wąż paliwowy. I pytanie. Skąd go wziąść, w okolicy Jeleniej Góry? I ile będzie kosztować?


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sie 31, 2009 2:27 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 12, 2008 5:58 pm
Posty: 317
Lokalizacja: Wrocław&Swojec
zrób sobie bankę 5l paliwa pod maska wezyk do pompy zamiast głównego z baku i zobacz czy zassa powinno i dojedziesz do domu i walcz z problemem ja tak wracalem 120KM z baka 5l zaklejona tasma zamaist banki od spryskiwaczy :D dokąłdnie tak jak napisał Janfocus tylko ja umiesciłem ja w miejscu spryskiwaczy i mi starczyla na 55KM gdyz tak mi sie fajnie jechało ze o niej zapomniałem :D przydrutowałem ja tam ładnie i siedziała :

_________________
MB W123 84r 280e ASB-> 300TD 5 manual "smoczek"
MB W123 79r 300D ASB Tatowy "żabka"
Plastiki :)
Ford escort 1.8 16V 99r "szlifierka"
Ford escort 1.4 8V 92r szczep 1.8TD 8V 97r "Ważywniak"


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sie 31, 2009 2:58 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pt lip 31, 2009 3:50 pm
Posty: 29
Ale ja już dojechałem do domu.

Podstawiłem samochód do mechanika, ale on w sumie nie wie co z tym robić. W sensie, jakie części mam mu dać by wymienił ten wąż?


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sie 31, 2009 3:20 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sty 14, 2009 9:27 am
Posty: 235
Lokalizacja: Szczyrk
Skoro postawiłeś auto u "mechanika"to powinien znalez usterkę,nie określiłeś o jaki wąż Ci chodzi,wymieniłeś elastyczne więc został Ci metalowy ze zbiornika,ale jeżeli nie ma pod autem plam znaczy że jest szczelny,Ja obstawiałbym zapchane sitko na końcu przewodu zasilającego w zbiorniku,dlatego też we wcześniejszym poście pisałem o zamianie zasilania z powrotem.

_________________
ex

VW Garbus 1300 1961r

VW Garbus 1300 1968r

VW Bus 1600 1975r

W123 240D 1977r

obecnie

W124 230E Automatic 1985r


Na górę
 Tytuł:
Post: śr wrz 02, 2009 4:01 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pt lip 31, 2009 3:50 pm
Posty: 29
A ile będzie mi potrzebne tego przewodu miedzianego?

Mam 3m, ale mi powiedziano że to grubo za mało i że potrzeba 5-6m.

Może ktoś wymieniał i będzie wiedział ile tego wyszło? <br>Dodano po 4 godzinach. 33 minutach.:<br> Okazało się że winny jest kawałek przewodu pomiędzy zbiornikiem a przewodem miedzianym.

Problem z nim jest, że on od strony baku jest gwintowany. Czy ma ktoś taki do sprzedania? Pilna sprawa.

Przy okazji szukałbym lewego, przedniego kierunku. Oraz mechanizmu doprowadzania powietrza do filtru powietrza. Chodzi mi o ten "wiatrołap" oraz przewód. Silnik 2,4D


Na górę
 Tytuł:
Post: śr wrz 02, 2009 4:04 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
Callahan pisze:
Czy ma ktoś taki do sprzedania? Pilna sprawa.

nowy oryginał to ok 60-70zł, gwint jest stożkowy, więc musi być dokładnie taki... (wymieniałem go 2 tyg temu [zlosnik] )

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl