MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz sie 03, 2025 12:18 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: pt sie 28, 2009 3:41 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: śr mar 11, 2009 7:45 pm
Posty: 23
Lokalizacja: opole
witam raz jeszcze, mam w116 na gaźniku solex 4a1,silnik m110 2,8, od dłuższego czasu mam problem z tym gaźnikiem i zastanawiałem się nad wymianą gaźnika na wtrysk, znalazłem na allegro wtryski elektryczne, kolektor dolotowy i zastanawiam się czy cała ta operacja ma sens, ktoś kiedys przeżył coś podobnego, jakies sugestie? z góry dzięki i pozdrowienia dla wszystkich


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sie 28, 2009 3:47 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 10, 2007 9:24 pm
Posty: 563
Lokalizacja: Świdnica
Operacja z góry skazana na ciężką mękę :) lepiej poszukaj drugiego solexa i zamontuj.Będzie i tanio i dobrze.

_________________
W124 260E
LUBLIN INTRALL 3 4CTi90
W201 1,8E => 200E ex.
VW GOLF 2 1,8 ex.
W201 200E => OM601 ex.
W124 300E ex.
W126 260SE ex.
W201 200E ex.
BMW E32 730i ex.
W115 240D => 250 M123 ex.
VW T3 1,6TD => 1,8 RP ex.
LUBLIN 2,9T 2,4 D ex.


Na górę
Post: pt sie 28, 2009 9:54 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 28, 2008 10:41 pm
Posty: 392
Lokalizacja: Warszawa
leebruce pisze:
znalazłem na allegro wtryski elektryczne, kolektor dolotowy i zastanawiam się czy cała ta operacja ma sens, ktoś kiedys przeżył coś podobnego, jakies sugestie? z góry dzięki i pozdrowienia dla wszystkich


Nie wiem co to są "wtryski elektryczne" ale tak czy siak będzie to rzeźba okrutna. Patrząc też na sposób sterowania zarówno K-jeta jak i gaźnika w tym silniku, ilość podciśnień itp to byłaby droga przez mękę i na pewno nie skończy się na samej podmianie kolektorów.

Znałem kilku, co zrobili tak w drugą stronę, tzn uciekli z wtrysku w gaźnik.
Ale wykręcali te numery w Volvo w mniej skomplikowanym silniku. Bo nie mieli wiary i cohones :) tzn. nie chcieli jeździć z k-jetem na LPG.

Polecam udanie się do gaźnikowca, a nie do pierwszego warsztatu z brzegu. Prawdziwi gaźnikowcy to gatunek na wymarciu, ale potrafią doprowadzić do stanu jeżdżenia wszystko. Z bolącym sercem do rodzinnego idzie się co najwyżej po skierowanie do kardiologa :)
W Warszawie walczy z gaźnikami np. Pan Bączek z Grochowa.
Jeśli jesteś z innego miasta, popytaj i poszukaj fachowca.

Gab

_________________
W116 280SE '79 - ekonomiczne auto rodzinne
ex. różne auta, wszystkie powyżej trzydziestki...

------
Drive It Like You Hate It - stara reklama Amazona


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sie 28, 2009 10:23 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sty 31, 2007 7:23 pm
Posty: 452
Lokalizacja: Szczecin
Gab pisze:
Nie wiem co to są "wtryski elektryczne"

jest to D -jet [zlosnik]
leebruce pisze:
na allegro wtryski elektryczne, kolektor dolotowy i zastanawiam się czy cała ta operacja ma sens

kiedys bylo juz o tym na forum opcja szukaj
lepiej poszukac 2 silnika bo gora jest inna z tego co pamietam

_________________
W116 280SE `79
S204 220cdi `08

EX:
w123 240D `77
w124 E250
w124 250D `91
S203 220cdi lift


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sie 29, 2009 6:51 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 02, 2005 9:45 pm
Posty: 261
Dokladnie tak jak napisali moi poprzednicy. Uwtryskowienie poprzez dokupywanie po kolei pojedynczych elementow jest bezsensu - calosc jest dosyc skomplikowana i cieeeezko byloby poskladac to od zera tak jak wyszlo w fabryce. Najlepiej bedzie kupic drugi silnik wraz z osprzetem i poprzekladac. Gdybys chcial mam 2.8 na wtrysku jeszcze w samochodzie, wraz z kompletna okolica. Oddam tanio - mi sie juz nie przyda.

Jest jeszcze opcja regeneracji gaznika. Z doswiadczenia wiem, ze Solex po wizycie u fachowca potrafi poprawic humor ;)

_________________
Ex:
'88 W126 420SE 5.0
'83 W126 280SE
'72 /8 230.6 -> 280


Na górę
Post: ndz sie 30, 2009 10:35 am 
Offline
nowy

Rejestracja: sob kwie 08, 2006 1:33 pm
Posty: 2
Lokalizacja: Chełm
Kolego skoro już sie wypowiadasz to pomysl o tym co wypisujesz lub nie pisz jezeli się nie znasz w D-jetronicu ilosć podciśnien jest znacznie mniejsza niż w K-jet czy w przypadku Solexa :o

_________________
Robert i Kasia W123


Na górę
Post: ndz sie 30, 2009 7:52 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: śr mar 11, 2009 7:45 pm
Posty: 23
Lokalizacja: opole
Spychal a za ile sprzedałbys ten silnik i skąd jesteś?
pozdrawiam


Ostatnio zmieniony ndz sie 30, 2009 10:05 pm przez leebruce, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
Post: ndz sie 30, 2009 7:58 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob cze 12, 2004 3:35 pm
Posty: 2505
Lokalizacja: Lublin
leebruce pisze:
spychal a za ile sprzedałbys ten silnik i skąd jesteś?
pozdrawiam


masz poprawić swój profil - wpisać skąd TY jesteś w odpowiednie pole i nie zadawać głupich pytań bo Spychal ma w profilu skąd jest, zupełnie tak samo jak ty masz mieć
Pozdrawiam

_________________
"Jestem Książę i pewnych tematów nie drążę..."

Miałem k...tyle aut co niektórzy w podpisie, na drugie popularność, na trzecie szacunek - teraz mam rower


Na górę
Post: ndz sie 30, 2009 10:04 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: śr mar 11, 2009 7:45 pm
Posty: 23
Lokalizacja: opole
jestem z opola/profil poprawiony


Na górę
Post: ndz sie 30, 2009 11:02 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 28, 2008 10:41 pm
Posty: 392
Lokalizacja: Warszawa
robertikasiaw123 pisze:
Kolego skoro już sie wypowiadasz to pomysl o tym co wypisujesz lub nie pisz jezeli się nie znasz w D-jetronicu ilosć podciśnien jest znacznie mniejsza niż w K-jet czy w przypadku Solexa :o


Nie wiem czy to było do mnie, ale tak czy siak przerabianie tego to
rzeźba. Tym bardziej, że jak widać koledze nie zależy na zachowaniu
oryginalności, tylko na tym, żeby auto jeździło. A D-jet to analogowy
zabytek - w każdym razie jego wersja w W116. Jak już koniecznie
chce mieć wtrysk, chyba lepiej pakować się w K-jeta, bo jest naprawialny młotkiem :)

Tak czy siak w tej sytuacji chyba najprościej wyregulować/zregenerować gaźnik albo wymienić silnik.

Gab

_________________
W116 280SE '79 - ekonomiczne auto rodzinne

ex. różne auta, wszystkie powyżej trzydziestki...



------

Drive It Like You Hate It - stara reklama Amazona


Na górę
Post: pn sie 31, 2009 12:17 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt gru 25, 2007 8:56 pm
Posty: 879
Lokalizacja: Płock
Gab pisze:
chyba lepiej pakować się w K-jeta, bo jest naprawialny młotkiem :)


Aż mnie powaliła ta kultura techniczna. [zlosnik]

_________________
Mercedes W124 200D
FSO Polonez Caro 1.6 GLi

Straszna choroba. Ludzie patrzą na litery i słyszą różne głosy w głowach.
A Ty i tak powiesz, że czytają forum...


Na górę
Post: pn sie 31, 2009 12:28 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 28, 2008 10:41 pm
Posty: 392
Lokalizacja: Warszawa
Szumek pisze:
Gab pisze:
chyba lepiej pakować się w K-jeta, bo jest naprawialny młotkiem :)


Aż mnie powaliła ta kultura techniczna. [zlosnik]


To jest full kultura! Mogłem potraktować młotkiem całe
auto, że nie jeździ, a ja traktowałem tylko k-jeta :)

Ale na poważnie, to po dokonaniu pewnych inwestycji w elektrykę
i zapłon od wczesnej wiosny strzała nie słyszałem. Auto zapala
od dotknięcia na gazie i benzynie, wszystko chodzi super, choć
jeżdżę na "niekulturalnie" wyprostowanej młotkiem klapce przepływomierza.
Zobaczymy, jak będzie w zimie - choć ostanie ulewy też go nie ruszają, więc jest nadzieja, że nie będzie tak źle.

Gab

_________________
W116 280SE '79 - ekonomiczne auto rodzinne

ex. różne auta, wszystkie powyżej trzydziestki...



------

Drive It Like You Hate It - stara reklama Amazona


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sie 31, 2009 7:25 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 8:11 am
Posty: 1204
Lokalizacja: Opole
leebruce: jak chcesz zerkne ci na ten gaznik :)

_________________
L206D
C124 230CE
S210 320CDI


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sie 31, 2009 9:43 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: śr mar 11, 2009 7:45 pm
Posty: 23
Lokalizacja: opole
hej Drwalu, jesteś z Opola? bomba
ja jestem z Nowej Wsi Królewskiej, tam mam wszystkie auta, gaźnik jest dalej w mercedesie, mam 3 zapasowe, ale nie znam się na ich regulacji a nikt u Nas w mieście nie ma czasu na babranie się w sprawach gaźnikowych, może miałbyś kiedyś czas się spotkać i pogadać jak tak to daj znać na pw/byłoby super POZDRAWIAM [zlosnik]


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sie 31, 2009 9:47 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 8:11 am
Posty: 1204
Lokalizacja: Opole
jasne ze tak, mamy bardzo strasznie do siebie daleko, jestem z grudzic [zlosnik]

dzwon do mnie: 609255137 i umowimy sie, pogadamy, naprawimy ;p

_________________
L206D
C124 230CE
S210 320CDI


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl