MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob sie 02, 2025 7:08 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
Post: ndz sie 30, 2009 8:21 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt paź 29, 2004 11:44 pm
Posty: 653
Lokalizacja: Kielce
Witam!
Mam mały problem z przykręceniem głowicy.
Silnik: M115 954, głowica delikatnie splanowana, nowa uszczelka głowicy, nowe śruby mocujące głowicę (z ASO), gwinty oczyszczone i nasmarowane (śrub i w bloku).
Sposób dokręcania zgodny z zaleceniami producenta:

Obrazek

Pierwszy i drugi etap dokręcania przebiegł normalnie. W trzecim etapie niektóre śruby zaczynają się "kręcić" przy momencie około 90Nm (nie stawiają coraz większego oporu podczas dokręcania).
Jedną z nich zacząłem dokręcać co spowodowało (jak wcześniej przypuszczałem) jej urwanie.

Ma ktoś pomysł o co chodzi?
Jedyne co mi przychodzi do głowy to uszkodzone gwinty w bloku silnika
(wymyśliłem sobie teorię , że może łeb śruby nie jest dociągany do głowicy przez co cały opór nie rozkłada się na gwint i łeb śruby a tylko na gwint) no ale żeby nowa nie wyciągnięta śruba nie wytrzymała 90, 100 Nm to trochę dziwne...

_________________
MB - mój drugi dom


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sie 30, 2009 9:28 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sty 14, 2009 9:27 am
Posty: 235
Lokalizacja: Szczyrk
A czy na nowych śrubach były podkładki,może zapomniałeś założyć.

_________________
ex
VW Garbus 1300 1961r
VW Garbus 1300 1968r
VW Bus 1600 1975r
W123 240D 1977r
obecnie
W124 230E Automatic 1985r


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sie 30, 2009 9:46 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
kit pisze:
Jedną z nich zacząłem dokręcać co spowodowało (jak wcześniej przypuszczałem) jej urwanie.

ale śruba się urwała, czy tylko gwint na niej poleciał?

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sie 30, 2009 10:23 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt paź 29, 2004 11:44 pm
Posty: 653
Lokalizacja: Kielce
stanski61 pisze:
A czy na nowych śrubach były podkładki,może zapomniałeś założyć.


Podkładki oczywiście dałem oryginalne.


Janfocus pisze:
ale śruba się urwała, czy tylko gwint na niej poleciał?


Urwała się śruba.

_________________
MB - mój drugi dom


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sie 30, 2009 10:44 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sty 14, 2009 9:27 am
Posty: 235
Lokalizacja: Szczyrk
Wydmuchałeś otwory po śruby,urwała się M10 czy M12?

_________________
ex

VW Garbus 1300 1961r

VW Garbus 1300 1968r

VW Bus 1600 1975r

W123 240D 1977r

obecnie

W124 230E Automatic 1985r


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sie 30, 2009 11:49 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
kit pisze:
Urwała się śruba.

nawet gdyby śruba z nakrętką się zacierała, to słabo widzę aby przy takim momencie ukręcić śrubę, a jeśli pękła to ewidentnie do reklamacji...

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sie 31, 2009 8:34 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt paź 29, 2004 11:44 pm
Posty: 653
Lokalizacja: Kielce
stanski61 pisze:
Wydmuchałeś otwory po śruby,urwała się M10 czy M12?


kit pisze:
gwinty oczyszczone i nasmarowane (śrub i w bloku).


Urwana M12.

Janfocus pisze:
nawet gdyby śruba z nakrętką się zacierała, to słabo widzę aby przy takim momencie ukręcić śrubę, a jeśli pękła to ewidentnie do reklamacji...


Też mi sie wydaje, że z tymi śrubami coś nie teges.. Ciekawe jakie mam szanse z reklamacją.



EDIT:

Doszedłem, że przyczyną urywających się śrub był niesprawny klucz dynamometryczny.

Podjechałem do najbliższego warsztatu i porównałem swój z warsztatowym. Okazało się, ze warsztatowy 'pykał' przy 110Nm a mój ciągnął dalej...

Klucz nie tani, miał może z 6-7 lat, oszczędzany, używany bardzo sporadycznie i właściwie przechowywany...

Zamówiłem nowe śruby o klasie wytrzymałości 12.9

_________________
MB - mój drugi dom


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl