MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr sie 13, 2025 11:55 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 222 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 111 12 13 14 15 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: czw kwie 23, 2009 11:40 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: czw gru 06, 2007 8:32 pm
Posty: 723
Lokalizacja: Kępno
zmniejsz tego skrina bo sie nie da forum normalnie czytac ;)

_________________
pozdrawiam
____________________________
W168 170 CDI - prawie jak mercedes
W210 300TDT - ex
W210 320 CDI - ex


Na górę
 Tytuł:
Post: pt cze 05, 2009 6:17 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: śr cze 25, 2008 3:22 pm
Posty: 18
czy ta operacja podmiany silnika sie powiodla czy temat umarl ????


Na górę
 Tytuł:
Post: wt cze 09, 2009 12:28 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn kwie 24, 2006 3:20 pm
Posty: 95
Nic na razie nie umarło – trochę nie mam czasu a też i pomysły się skończyły ,po za tym słaba frekwencja jest na forum nikt nie pyta ,nie pomaga, więc do kogo tu drukować? Autko jeździ ale, według mnie nie jest jeszcze zdrowe , co jakiś czas przechodzi różne zabiegi i jest coraz lepiej bo na dzień dzisiejszy pomyka prawie 160km/h ale to nie jest to ,więc nie ma się czym chwalić. Problem jest z mocą według mnie silnik nie wie że jedzie ,że jest pod obciążeniem a tylko wówczas sterownik dobiera odpowiednią dawkę paliwa ,tak przynajmniej wywnioskowałem ale wśród moich znajomych zdania są podzielone . Jeżeli mam rację to prawdopodobnie przyczyną jest brak sygnału CAN o prędkości pojazdu a tego CAN-U nie ma sprinter , ten sygnał ma okular z prawego koła ABS (prawdopodobnie?) i już chciałem kupować pompę ABS z W210 ale się wstrzymałem , przeglądałem instalację elektryczną która mi pozostała i dopatrzyłem się po wtyczce że chyba w pompie nie ma tego CAN-U gdyż jest to kabel dwużyłowy koloru zielonego a pamiętam jak elektryk mi likwidował ten kabel z powodu odłączenia mobilajzera . Myślę że z pompy ABS lub z skrzyni biegów leci zwykły sygnał do licznika o prędkości auta a następnie z licznika wychodzi już jako sygnał CAN do sterownika o danej prędkości auta , sterownik wiedząc prędkość i wolę dodanie gazu przez kierowcę czuję (w pewnym sensie) obciążenie więc dobiera odpowiednią dawkę paliwa (tak bym to ujął ) czy moja teoria ma sens tego nie wiem . Czekam na zakupiony w necie licznik z W210 jutro mam nieć pełne schematy obu samochodów ,następnie spróbujemy z elektrykiem jakoś przywrócić linię CAN wraz z sygnałem prędkości czy to się jakoś uda i zda egzamin nie mam pojęcia , ale już brak innych pomysłów a wszystko inne zostało sprawdzone. Dodam też iż byłem na etapie wgrania nowych map, czyli zwiększenia mu mocy, była też i taka teoria, że auto ma zbyt ubogą mieszankę paliwowo-powietrzną ale zrezygnowaliśmy z tej opcji gdyż to raczej nie możliwe . Taką dawkę dobiera się na hamowni pod danym obciążeniem a jak mi wiadomo sterownik nie bierze pod uwagę tego faktu bo widzi ze auto stoi a nie jedzie.. Jeżeli mam rację to myślę ze ten silnik ma ogromny potencjał w końcu na standardowej dawce paliwa do zwiększenia tylko obrotów silnika, potrafi całkiem przyzwoicie pomykać już teraz a co dopiera, gdyby był zdrów ,nie wiem czy będzie mi dane się o tym przekonać, jedno jestem pewny, już blisko finał powodzenia lub porażki tego projektu ha.ha. pozdrawiam ………..


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 18, 2009 2:14 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 27, 2004 2:19 pm
Posty: 3084
Lokalizacja: Żory
hej jak tam postępy?


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 18, 2009 9:53 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz paź 09, 2005 1:28 pm
Posty: 1004
Lokalizacja: Pleszew
Właśnie zastanawiałem się jak tam projekt. bez intercoolera raczej nie ma szans na poprawną pracę motoru, wiedzą to wszyscy którzy chwycili nieszczelność na dolocie w silniku z intercoolerem. jest jeszcze taki tajemniczy mapsensor który potrafi skutecznie osłabić silnik mimo że turbinka świszcze to jakoś nie przekłada się to na moc.


Na górę
 Tytuł:
Post: wt wrz 01, 2009 2:09 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn kwie 24, 2006 3:20 pm
Posty: 95
Postępów brak stoję w tym samym miejscu i zastanawiam się co tu zrobić - auto się grzeje przy większej prędkości i koniec. Mogę spróbować założyć większą chłodnicę wody ale nie wydaje mi się ze to cos pomoże ,wina leży w szynie CAN pisałem o tym w ostatnim poście . Nie jestem całkiem pewny ale zauważyłem że jak jest jeszcze zimny (coś jak ssanie) to ma o wiele długie pierwszy biegi i o wiele większą moc , tak jakby się potwierdzało że wówczas ma inny skład mieszanki . Mam licznik z e-klasy i pewne wskazówki że sygnał prędkości leci z prawego koła ABS w okularze ,w sprinterze też jest ABS ale sygnał prędkości jest z skrzyni biegów i nie leci po CAN brak tylko dobrego elektronika który by chciał spróbować cos z tym zrobić aby dostarczyć modułowi sterującemu silnikiem, prędkość auta ,może nawet nie musiała by to być rzeczywista prędkość
Tutaj np. zainstalowano taki silnik w ciemnej 190-ce i nie wiem jak sobie z tym poradzono http://www.youtube.com/watch?v=iWCmfpFO ... re=related
Tu np. jakies forum ale po angielsku więc nie czaję tego języka
http://mersuforum.net/forum/viewtopic.p ... 39edb820cd
a tu ciekawa sprawa chyba ktoś założył pompę do tego silnika z 6-cylinder z 124-ki ???
http://www.youtube.com/watch?v=XgtNtHWSOc4


Na górę
 Tytuł:
Post: wt wrz 01, 2009 4:05 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 09, 2004 7:30 am
Posty: 4307
Lokalizacja: Czestochowa
Chciało by sie powiedzieć a niemowilismy? Silnik bedzie sie grzał bo jest zaciasno zabudowany,nie ta chłodnica itp.Rozwazasz moze wstawic pompe mechaniczną od 300TD z W124? Tak robi większosc ktora swapuje te silniki do G-klasse lub 124/201.wtedy nie ma zadnej elektroniki a podobno tez jest moc w okolicach tych 170KM

_________________
Bez Gwiazdy Nie Ma Jazdy......
MB 308 automatic

Ludziom brak kultury zupełnie,wczoraj jak wychodziłem z knajpy ktos mi nadepnął na rekę!!!


Na górę
 Tytuł:
Post: wt wrz 01, 2009 7:18 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn kwie 24, 2006 3:20 pm
Posty: 95
Za ciasno to bym się nie zgodził , chłodnica – możliwe ,może jakieś inne sugestie


Na górę
 Tytuł:
Post: wt wrz 01, 2009 9:14 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 23, 2007 5:41 pm
Posty: 1636
Lokalizacja: wwa yelonki
homer pisze:
a tu ciekawa sprawa chyba ktoś założył pompę do tego silnika z 6-cylinder z 124-ki ???
http://www.youtube.com/watch?v=XgtNtHWSOc4


Tak jak powiedział M4E, to typowa modyfikacja, żeby przy swapie pozbyć się elektroniki z om606. Niestety zwykła pompa z om603 5.5mm daje paliwa na ok. 175hp i trzeba ją zmodyfikować na 7mm, co daje możliwości na jakieś 400hp.

_________________
126.045
fb.com/waxclusive


Na górę
 Tytuł:
Post: śr wrz 02, 2009 2:54 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn kwie 24, 2006 3:20 pm
Posty: 95
No dobra ale kto robi takie modyfikacji i jeszcze jedno skoro pozbywamy się w ten sposób elektroniki w om606 to co steruje turbiną ,zaworem ciśnieniowym itp


Na górę
 Tytuł:
Post: śr wrz 02, 2009 5:35 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 01, 2009 7:28 pm
Posty: 202
Lokalizacja: prawie Łódź
Mój wujek miał jakiś czas temu pompy od silnika 350d z eski i g klasy i one dawały radę sprzedawał je właśnie pod G klasę ponoć normalnie pasują. Sterowanie turbiną też po staremu. On ma w140 320cdi i jakieś 2 lata jeździł bez intercoolera. Od jakiego silnika masz chłodnicę? Przecież sprinter wychodził z 2.9 i się nie grzał. Mój wujek pewnie by ci pomógł tylko on ma jedną wadę, bardzo mało czasu :(

_________________
puch 2.2cdi
w639 2.2cdi
ex w638 2.0
ex S124 300 24V
ex 300sel 6.3
ex 300sel 3.5 (dawca)
ex s123 300tutbo
ex s123 300
ex s123 300turbo
ex 280se 3.5
trzech braci 3 kombi....


Na górę
 Tytuł:
Post: śr wrz 02, 2009 8:20 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn kwie 24, 2006 3:20 pm
Posty: 95
Chłodnicę mam z jakiegoś forda ale nową 42mm gruba, szeroka około 600mm tylko trochę nisza od oryginalnej z e-klasy , bo jak wiadomo z poprzednich postów ten silnik był dłuższy około 9-12cm (6cylinder) więc musiałem się przesunąć max do przodu ,oryginał chłodnicy z sprintera ma zbiornik wyrównawczy przy chłodnicy ,wysuwając ją do przodu nie zamknie się maski , nie rozumiem (sterowanie turbiną po staremu) czyli jak ?moduł (komputer tym steruję ?) jak to jest w 124 300TD 143KM z tym sterowaniem ciśnienia doładowania , kupić i założyć to nie problem ale trzeba być pewnym . Szkoda że w temacie sygnału prędkości nikt nie potrafi coś doradzić ,ludzie na innych forum tworzą liczniki do rowerów ,quadów itp. A tu jakoś nic nie potrafią doradzić , ABS nie może być chyba aż tak skomplikowany ,cztery koła są w każdym samochodzie czujnik z koła e-klasy też chyba jakoś idzie zamontować w sprinterze ,zasilanie i liczy podając sygnał do licznika E-klasy następnie do modułu i gotowe (przynajmniej w teorii)


Na górę
 Tytuł:
Post: śr wrz 02, 2009 8:44 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 01, 2009 7:28 pm
Posty: 202
Lokalizacja: prawie Łódź
O ile ilość zębów na koronie absu na piaście w e klasie i sprinterze jest taka sama. Od jakiego auta masz ten licznik, miało esp? Z którego roku? Wiem że w W220 róznie zużyte opony na osiach powodowały problemy z ABSem. Sterowanie turbiny po staremu to znaczy bez tego elektronicznego syfu. Czyli mechanicznie. Nie czytałem tematu od początku ale jaką masz tam skrzynie.

_________________
puch 2.2cdi
w639 2.2cdi
ex w638 2.0
ex S124 300 24V
ex 300sel 6.3
ex 300sel 3.5 (dawca)
ex s123 300tutbo
ex s123 300
ex s123 300turbo
ex 280se 3.5
trzech braci 3 kombi....


Na górę
 Tytuł:
Post: śr wrz 02, 2009 11:15 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn kwie 24, 2006 3:20 pm
Posty: 95
Ponoć ilość zębów na koronie ABS jest inna w obu autach tak wspominał jeden z mechaników ,uważam że to ewentualnie będzie przyczyną tego że prędkość nie była by autentyczna ale przynajmniej by się zwiększała i malała, na diagnozie jakiś czas temu pokazywało że silnik widzi 3km/godz i tak zostało ,licznik jest orginał w sprinterze (z obrotomierzem, tacho rok 1996 )ten licznik ma sygnał prędkości z skrzyni biegów. śilnik 6-cylindrowy ma swoją osobną instalację z modułem od w210 300TD 1999r (Anglik) mam w domu właśnie licznik z takiej e-klasy w210 i resztę wiąski elektrycznej , na wtyczce instalacji (w210) która idzie do pompy ABS nie widzę szyny CAN (dwa zielone przewody) ale pompa chyba jest połączona elektrycznie z licznikiem . WIĘC myślę że z korony na piaście ABS leci jakiś zwykły sygnał do pompy ABS a następnie do licznika w którym jest jakoś przetwarzany na sygnał CAN-wski ,następnie już leci szyną CAN do modułu który na podstawie prędkości i obciążenia dobiera odpowiednią dawkę paliwa i mamy upragnione 177KM przynajmniej w mojej teorii. W zestawieniu usterek silnika –przegrzewanie się, jedną z przyczyn jest ( zbyt uboga mieszanka poliwowo-powietrzna)


Na górę
 Tytuł:
Post: czw wrz 03, 2009 9:12 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 01, 2009 7:28 pm
Posty: 202
Lokalizacja: prawie Łódź
To chyba tylko twoja teoria [zlosnikz] Cała ta elektronika na tym silniku polega na elektronicznym sterowaniu gazu i to wszystko. Ludzie kładą te silniki do G z taką przeróbką aby uniknąć takich problemów jakie masz teraz. Co do grzania się silnika to przypomniałem sobie że jak w swoim w123 turbo grzebałem coś przy turbinie aby ją podkręcić zrobiłem to tak skutecznie że po odpaleniu i przejechaniu około 400m miałem 80 stopni na silniku nimo że auto stało całą noc. Po dwóch godzinach nadal była gorąca. Skąd jesteś jak masz niedaleko do Łodzi to może mój wujek ci pomoże. Zamontował 320cdi do w126 podłączył też pod niego ESP więc ma pojęcie. Może jak znajdę chwilę to do niego podjade i powiem mu o co chodzi. Choć on mi pomaga w ten sposób ,, No młody pomyśl'' [zlosnikz]

_________________
puch 2.2cdi
w639 2.2cdi
ex w638 2.0
ex S124 300 24V
ex 300sel 6.3
ex 300sel 3.5 (dawca)
ex s123 300tutbo
ex s123 300
ex s123 300turbo
ex 280se 3.5
trzech braci 3 kombi....


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 222 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 111 12 13 14 15 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl