MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn sie 11, 2025 2:18 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: śr sie 26, 2009 3:11 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn lis 03, 2008 2:24 pm
Posty: 180
Lokalizacja: Sieraków
Witam.
Od jakiegoś czasu mojemu v12 zdarzało się chodzić tak jak by nie palił na wszystkie gary. Silnik sie trzęsie, strzela z wydechu, genralnie chodzi nie równo. Całosć zdarzała się dość rzadko i po chwili sama ustępowała.
Od 1,5 miesiąca nie jezdziłem autem( stało u blacharza, lakiernika).
teraz niestety silnik ma wciąż ten nieszczęsny objaw. Zauwazyłem, że zapala się( choć bardzo rzadko) kontrolka ASR.
Gdzie szukać przyczyny? W nocy pod maską nie ma dyskoteki, wykręcałem wszystkie swiece- wygladają wzorowo. Co innego może dawać taki objaw?
Dodam że efekt jest taki sam zarówno na benzynie jak i na gazie.

_________________
CL600 V12 93'


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sie 26, 2009 6:52 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 10, 2007 9:24 pm
Posty: 563
Lokalizacja: Świdnica
Kopułki,palce??? tam bym szukał,ew świece.Zawory nie bardzo bo one nie ustępują tylko ciągle by strzelało.

_________________
W124 260E
LUBLIN INTRALL 3 4CTi90
W201 1,8E => 200E ex.
VW GOLF 2 1,8 ex.
W201 200E => OM601 ex.
W124 300E ex.
W126 260SE ex.
W201 200E ex.
BMW E32 730i ex.
W115 240D => 250 M123 ex.
VW T3 1,6TD => 1,8 RP ex.
LUBLIN 2,9T 2,4 D ex.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sie 26, 2009 10:33 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lis 04, 2006 6:10 pm
Posty: 1380
Lokalizacja: Goleniów
Ja miałem podobny problem silnik nie chodził na wszystkie gary, strzelał w wydech itp.
Miałem padnięta kopułke, wyymieniłem od rau 2 kopiułki i 2 palce, problem znikł raz na zawsze :)

_________________
Pozdrawiam Mati.
W140 S500 Coupe 94r.
Częśći do W140
Ex:W124 230 TE 86r.;W124 300 CE 89r.; W123 300 D 78r.; W124 300 CE 24V


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sie 26, 2009 10:36 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
fajki też potrafią przebijać od środka po porcelance świecy... Zobacz czy guma od środka fajki nie ma białego nalotu... Przynajmniej tak bywa w 126.

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
Post: czw sie 27, 2009 10:21 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 27, 2006 12:23 am
Posty: 330
Lokalizacja: Warszawa
Lisiu pisze:
Witam.
Gdzie szukać przyczyny? W nocy pod maską nie ma dyskoteki, wykręcałem wszystkie swiece- wygladają wzorowo. Co innego może dawać taki objaw?


Przecwiczylem temat z moim M119.

Na pierwszy ogien poszla wiazka silnika (biodegradowalna izolacja przewodow ulegla... biodegradacji [zlosnik] ), ale jej wymiana nie zalatwila problemu.

Nowe przewody WN, kopulki i palce rozwiazaly sprawe i od tego czasu stare V8 pracuje jak nowe. [usmiech]

_________________
126.037 126.024 140.050 124.079 210.265 205.242 639.813
However much the Fatherland’s finest might appear to be the best in the world, you can’t help but wonder if the engineers lost themselves in a haze of technological overkill.
WhatCar? o W140 IX.1992


Na górę
 Tytuł:
Post: wt wrz 01, 2009 7:04 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn lis 03, 2008 2:24 pm
Posty: 180
Lokalizacja: Sieraków
Wiadomości z frontu:
Silnik zaraz po odpaleniu chodzi dobrze, ale po ok 10 sek zaczyna się nierówna praca :evil:
Na wolnych obrotach nie chodzi równo, strzela w wydech ale mozna go bez problemu przegazwować i wkręca się bardzo ładnie. Po przegazówce znów chwilkę chodzi ładnie po czym wraca dolegliwość.
Zauwazyłem ze od czasu do czasu przy tych próbach zapala się kontrolka ASR i w tym momencie przestaje pracować lewa( stojąc przed autem) przepustnica.
Zgaszenie i ponowne odpalenie auta sprawia że kontrolka gaśnie i przepustnica znów działa.
Czy problem z przepustnicą może być bezpośrednio związany z jakimś problemem na linii WN?
Dodam że zamieniałem przepływomierze stronami i gdy zapali się ASR zawsze staje lewa przepustnica.
Problem z nie równą praca wystepuje jednak nawet kiedy przepustnica działa.
Czy ktoś z szanownych kolegów ma pomysł na przyczynę? Nie chciał bym kupować w ciemno części na chybił trafił, chodź co będzie konieczne to zmienię.
Pozdrawiam i liczę na pomoc

_________________
CL600 V12 93'


Na górę
 Tytuł:
Post: wt wrz 01, 2009 7:22 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: sob lis 26, 2005 7:10 pm
Posty: 702
Lokalizacja: Siedlce woj.mazowieckie
Nie mam auta z ASR ale chyba ta funkcja powiązana jest z pedałem gazu co nie pozwala na buksowanie kół np. na śniegu.Może to czujnik któryś przy kole już siada.
Poza przypadkowym usunięciem awarii w co raczej wątpię trzeba auto podłączyć pod komputer i wszystko powinno być wiadomo.jeśli są zapisane błędy to fachowiec je odczyta.

_________________
MB 210 3,2 Pb +lpg, full opcja
wersja USA, 1999 r, kolor gold
MB 126 300 SE, 89 r - sprzedany


Na górę
 Tytuł:
Post: wt wrz 01, 2009 9:06 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 23, 2007 5:41 pm
Posty: 1636
Lokalizacja: wwa yelonki
Jak silnik wchodzi w LH (Limp Home) czyli tryb awaryjny to zapala się kontrolka ASR. Ja bym zaczął od sczytania kodów.

_________________
126.045
fb.com/waxclusive


Na górę
 Tytuł:
Post: wt wrz 01, 2009 9:23 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn lis 03, 2008 2:24 pm
Posty: 180
Lokalizacja: Sieraków
Czy mogę te kody sczytać jakimś "domowym" sposobem" czy konieczne jest podłączenie komputera? Problem polega na tym że auto jest rozebrane do lakierowania i nie mogę nim nigdzie pojechać.

_________________
CL600 V12 93'


Na górę
 Tytuł:
Post: pn wrz 07, 2009 8:11 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn lis 03, 2008 2:24 pm
Posty: 180
Lokalizacja: Sieraków
Zmieniłem dzisiaj kable zapłonowe, obie kopułki i palce- efektów nie widać :evil:
Dodam że objaw jest taki sam zarówno na benzynie jak i na gazie.
Jeszcze jakieś pomysły?
Nie mogę niestety narazie zczytać kodów ponieważ jak już wspomniał :evil: em wyżej auto jest rozebrane do lakierowania. <br>Dodano po 51 minutach.:<br> Jeszcze jedno pytanie?
Na zapalonym aucie ściagągałem kolejno fajki ze świec i lewa strona ma ewidentnie słabszą iskrę. Czy to normalne w tym silniku? Nie zawsze mają pracować wszystkie cylindry? Jakiś tryb oszczędnościowy?
Zamieniłem cewki zapłonowe stronami i to samo- lewa strona z wyraźnie słabszą iskrą.
Czy szukać jednak problemu w zasilaniu cewki? Może podać jej na próbę lewe napięcie ?

_________________
CL600 V12 93'


Na górę
 Tytuł:
Post: pn wrz 14, 2009 9:36 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw kwie 23, 2009 10:40 pm
Posty: 434
Na "zapalonym " aucie przy elektronicznym zapłonie nie powinno się zdejmować fajek świec. ( tak mnie przynajmniej kiedyś uczyli?)

_________________
Skoro nie można być uniwersalnym i wiedzieć wszystkiego, co się da wiedzieć o wszystkim, to trzeba wiedzieć wszystkiego po trochu. O wiele bowiem piękniej jest wiedzieć coś ze wszystkiego, niż wiedzieć wszystko o jednym.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn wrz 14, 2009 9:40 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 23, 2007 5:41 pm
Posty: 1636
Lokalizacja: wwa yelonki
Nemo pisze:
Na "zapalonym " aucie przy elektronicznym zapłonie nie powinno się zdejmować fajek świec. ( tak mnie przynajmniej kiedyś uczyli?)


Przecież kolega napisał, że wymienił kopułki i palce, więc jak dla mnie to żaden elektroniczny zapłon.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn wrz 14, 2009 10:49 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Jeśli zamiast przerywacza i kondensatora ma układ elektroniczny to jest elektroniczny ;-) a że rozdział iskry jest kpułką to co innego.
Przy zdjęciu fajek cała energia zgromadzona w cewce musi wrócić do modułu (w normalnym przypadku traci się na świecy i rezystancjach układu zapłonowego WN) - on jest przed tym zabezpieczony ale nie zawsze skutecznie.
co do diagnozy dobrze podpiąć oscyloskop pod pierwotną stronę cewki WN i zerknąć jak wygląda tam sygnał - wprawny diagnosta wychwyci co jest problemem - włącznie z za ubogą mieszanką.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: wt wrz 15, 2009 12:59 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
ukaniu pisze:
co do diagnozy dobrze podpiąć oscyloskop pod pierwotną stronę cewki WN i zerknąć jak wygląda tam sygnał

tylko uwaga na zakres, napięcie tam z powodu samoindukcji może sięgać kilkuset V pomimo zasilania 12V [zlosnik]


Lisiu pisze:
Zamieniłem cewki zapłonowe stronami i to samo- lewa strona z wyraźnie słabszą iskrą.

skoro są oddzielne cewki to pewnie i moduły lub zdublowany moduł symetryczny, może warto je zamienić?

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: wt wrz 15, 2009 9:06 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn lis 03, 2008 2:24 pm
Posty: 180
Lokalizacja: Sieraków
Moduły już także zamieniłem stropnami- bez zmian, nadal lewa strona szwankuje.
Dokładniej opisałem to w tym temacie:
http://w114-115.org.pl/forum/viewtopic.php?t=43585
Powykręcałem wszystkie świece- były okopcone na czarno( lewa strona) więc auto ewidentnie nie przepala mieszanki. Pytanie tylko co jest tego przyczyną?
Składam już go powoli po lakierowaniu do kupy i dzisiaj przejechalem się kawałek. Wcisnęłem gaz do dechy i z początku nie pracował na wszystkie gary ale jak już wkręcił się na wyższe obroty( powyżej 4,5 tys) jakby "przepalił" i zaczął znów pracować na wszystkie gary. Wróciłem do garażu i chodził tak na wolnych obrotach z dobre 10 min bez zająknięcia.
Wyłączyłem go, zajęłem się dalej składaniem i wieczorem odpaliłem go ponownie ale znów nie chodził na wszystkie gary ;/

_________________
CL600 V12 93'


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl