MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob sie 02, 2025 9:11 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
Post: czw wrz 03, 2009 2:59 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: śr sty 18, 2006 6:59 pm
Posty: 902
Lokalizacja: Legionowo
Mam pytanie odnośnie dekla z pompą olejowa w silniku M102,czy pompę od silnika M102 pochodzącą ze 190 mogę przełożyć do beczkowego M102?
Jedyną różnicą którą udało mi się zauważyć jest sposób napędu pompy tj.jedna napędzana jest z wału za pomocą wymiennej tulei z dwoma fazami zaś druga za pomocą takiej tulei z dwoma rowkami?.
Silnik praktycznie cały przejrzałem pod kontem stanu panewek,głowica po remoncie a ta cholera po rozgrzaniu na drive trzyma mi 1 atm i nie za specjalnie po dodaniu gazu chce trzymać się na 3?
Dodam że wał drożny olej i filtr nowy,zawór w pompie sprawny.
Czyżby pompa dała ciała?
z góry dziękuję za rady.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw wrz 03, 2009 3:55 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 20, 2007 1:04 pm
Posty: 664
Lokalizacja: Łódź
A w jakim stanie masz o-ring na magistrali olejowej, ten na króćcu dekla rorzadu?

U mnie był kwadratowy i po zmianie ciśnienie poszło w góre. Widać wcześniej część urobku pompy spływała tamtędy do miski. Poza tym bardzo wyraźną poprawę odczułem po opuszczeniu panewek wałka rozrządu.Przed rozebraniem silnika, na oleju 15W40 ciśnienie przy 900 obrotach oscylowało w granicach 1,9 - 2,1. Po Naprawach i wymianach przy 900 obrotach, na oleju 10W40 ciśnienie jest na poziomie 2,6 / 2,4 po dłuższej jezdzie.

_________________
W126 280S
Smart 452 Roadster Coupe


Na górę
 Tytuł:
Post: czw wrz 03, 2009 4:05 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr mar 07, 2007 10:49 am
Posty: 95
Lokalizacja: Iława
mozesz napisac dokladniej o jaki oring chodzi ?

_________________
W123 240D - 78


Na górę
 Tytuł:
Post: czw wrz 03, 2009 4:27 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 20, 2007 1:04 pm
Posty: 664
Lokalizacja: Łódź
Obrazek

Część nr 56 na rysunku, numer części wg EPC A0069974048

_________________
W126 280S
Smart 452 Roadster Coupe


Na górę
 Tytuł:
Post: czw wrz 03, 2009 10:37 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: śr sty 18, 2006 6:59 pm
Posty: 902
Lokalizacja: Legionowo
Pompy są zamienne--nowa już w aucie a ciśnienie i tak takie same.
W sobotę zabieram się za głowicę a zwłaszcza wałek rozrządu -może ma za duży luz i tamtędy spiernicza ciśnienie.


Na górę
 Tytuł:
Post: sob wrz 05, 2009 12:02 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lut 25, 2007 11:37 pm
Posty: 312
Lokalizacja: Lubartów k. Lublina
McCoy pisze:
poprawę odczułem po opuszczeniu panewek wałka rozrządu

Możesz krótko opisać na czym to polega i czy można to zrobić w warunkach "domowych"? Musze przeregulować zawory, wiec i tak będę zaglądał do głowicy.
Dzięki z góry

_________________
kiedyś w114 250CE '68 w dieslu :-(
teraz w123 230CE '82, już takie jak trzeba :-)
banalne audi na wyloty...
Honda CBX 650 '83
i kilka moto z KDL, następne w planach... ciągle mało rdzy w garażu


Na górę
 Tytuł:
Post: sob wrz 05, 2009 11:07 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 20, 2007 1:04 pm
Posty: 664
Lokalizacja: Łódź
NIEBIESKI pisze:
Możesz krótko opisać na czym to polega i czy można to zrobić w warunkach "domowych"?


Stanowczo odradzam stosowanie tej bestialskiej metody. Polega ona na szlifowaniu górnej części półpanewki wałka tak aby zmienić jej wysokość. U mnie był makabryczny luz na 4 czopie ( zdaje sie,ze 0,2mm [zlosnik] ) i daletgo ZLECIŁEM ten zabieg. Chyba,ze liczysz się z koniecznością wymiany wałka za jakiś czas - to śmiało :)

_________________
W126 280S
Smart 452 Roadster Coupe


Na górę
 Tytuł:
Post: sob wrz 05, 2009 3:53 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: śr sty 18, 2006 6:59 pm
Posty: 902
Lokalizacja: Legionowo
Wałek wymieniony oraz górne półpanewki i po rozgrzaniu ciśnienie na drive prawie 2atm.
Fakt że dopasowanie wałka do panewek zajęło mi kilka godzin ale efekt przerósł moje oczekiwanie.


Na górę
 Tytuł:
Post: sob wrz 05, 2009 6:53 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 20, 2007 1:04 pm
Posty: 664
Lokalizacja: Łódź
hruścik pisze:
Wałek wymieniony


Kupiłeś nowy wałek? Ile taka frajda?

_________________
W126 280S
Smart 452 Roadster Coupe


Na górę
 Tytuł:
Post: sob wrz 05, 2009 9:00 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: śr sty 18, 2006 6:59 pm
Posty: 902
Lokalizacja: Legionowo
Wałek nie był nowy .Zmierzyłem mikrometrem średnice-miał nieznaczne różnice-dopasowałem górę i jest ok.
Stary wałek jakoś tak na środkowym podparciu się kołysał.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 28 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl